Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

601/3096 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia unetonhaaveilija :(

täälläkin on ollut mieli maassa tänään. Seitsemäs päivä vikan teron jälkeen. Ei kuukautisia, pelkkää pientä ruskeaa tuhrua välillä. Ei mitään suojaa edes tarvita, eikä edes pyyhkiessä aina tule mitään. Miksi ei teroilla, edes tupla-annostuksella ala menkat. Miten pahasti voi kroppa olla pilalla. Toiveet on korkealla, jos kesän jälkeen saisi clomit tai letrozolin yms, mutta miten nekään voi tehota, tai edes aloittaa, jos edes teroilla ei saa vuotoa aikaan. Tänään olen miettinyt taas paljon kaikkea, koska mies on reissussa ja olen ollut yksin.

602/3096 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia unetonhaaveilija ja pikkuminnis sekä muut joilla ei tärpännyt tässä kuussa! Itsellä odottelen tässä kuukautisia kp 30/30. Raskaana en ole minäkään siitä olen jo suht varma. Ärsyttää vaan kun menkat ei ala vaikka oviksesta jo 15 päivää. Mulla luteaalivaihe vähön pidempi aina, sen 15-16 pv. En tiedä onko taas pco joka temppuilee... tulee itsellekkin toivoton olo kun kokemat ”oireet” (varmaan päässäni vaan koin) katoaa täysin ja masentaa kun tajuaa ettei tässäkään kuussa tärpännyt. Onneksi täällä muitakin jotka ymmärtää fiiliksen! Tsemppiä kaikille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
603/3096 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näköjään teema päällä ja voin valitettavasti lisätä siihen tavaraa...

Tein eilen, kp31/28, testin ja nega tuli. Kova romahdus, kun mieli oli ehtinyt jo herätellä toiveita menkkojen myöhästymisestä. Samalla iski ekaa kertaa pieni paniikki, et entäs jos ei oikeasti tärppääkään, kun aikaakaan ei ole enää kovinkaan paljon, ikää tulee koko ajan lisää ja mitä jos haluamme toisen lapsen ja ja ja.

Tänä aamuna alkoi sitten menkat. Eli ilmeisesti minun keholla kesti 6kk palautua kolmen kuukauden minipillerikokeilusta. Nyt vasta ollaan takaisin normikierrossa, eli 27-28 sijaan 28-31. Samaahan mietin aikaisemmin tässä kierrossa kun on ollut niin rajuja oireita läpi kierron, et keho on kuin uudestaankäynnistynyt ja höyrypäissään. Ovulaatiokivut jatkuivat päivätolkulla, PMS-ahdistus taivaissa ja aivan absurdeissa sfääreissä ja naama kukkii kuin teini-ikäisellä. Et ehkä tästä eteenpäin hormonipalikat ovat paremmassa tasapainossa ja tärppi oikeasti mahdollinen.

Lisäksi laskin uudestaan yrityskierrot ja vaikka puolen vuoden ehkäisemättömyys kuulostaa suht paljolta niin ei siinä ole kuin viisi yrityskiertoa kuitenkaan. Eli nyt alkaa yk6.

Jospa kesä, loma ja lämpö tekisi terää ja toisi tärpin. Ja nyt lähtee tilaus ovistikuista.

Jaksamista kaikille, menkkoja odottaville, menkkoja pelkääville, menkoista pettyneille. Tulkoon tärppi meille kaikille, ja pian.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

604/3096 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palailen tänne taas pikkuhiljaa kun suurin pettymys alkaa olla ohi. Tulin siis raskaaksi tammikuussa, ultrissa kaikki oli ok kunnes viikolla 14 löydettiin enää vain kuollut sikiö. :( Ainut mikä on auttanut pääsemään yli on toive uudesta raskaudesta, mutta selvästi sekään ei ole tulossa tässä lähitulevaisuudessa ainakaan helpoimman kautta. Keskeytyksessä meni kaikki mahdollinen pieleen ja jouduin kaavintaan, sen jälkeen olen vuotanut säännöllisesti viikon välein vähän ja koko kierrosta ei ole ollut mitään hajua. Keskeytyksestä aikaa siis 8vk nyt.

Kävin jälkitarkastuksessa tänään. Aamulla eilen sain ovistikkuun plussan ja ultrassa selvisi, että nyt kp18 (?) olisi 17,4mm munarakkula kasvamassa, en nyt yhtään ymmärrä noita ovistikkuja koska myös eilen oli selkeääkin selkeämpi plussa niin eikö sen ultraajan olisi pitänyt huomata jos ovulaatio olisi tapahtumassa tässä lähipäivinä? Munarakkulanhan kai pitäisi olla 20mm että mahdollisuudet olisi hyvät. Limis oli vissiin ihan hyvän kokoinen kuitenkin. En saanut lääkäristä oikein mitään irti vaikka kuinka kyselin ja lopulta jouduin taas omakannasta googlettamaan kaiken että edes vähän jotain selviäisi. Vasemmalla kyljessä kokoajan jäätävät oviskivut ja tää todettu munarakkula löytyikin vasemmalta puolelta. Jostain syystä en nyt yhtään usko että se olisi sieltä irtoamassa mihinkään ja jos irtoaisikin niin tuskimpa siitä raskautta alkaisi.

Oon niin loppu tähän ja tuntuu että raskauden alkaminen ja ylläpitäminen on hirveää rakettitiedettä johon mun elimistö ei näköjään kykene ollenkaan. Samaan aikaan muut tupsahtelee vahingossa paksuksi vastoin kaikkia todennäköisyyksiä. Tuttavapiirissäkin yksi nainen tuli raskaaksi vaikka miehellä oli napsaistu piuhat poikki ja naisella oli kierukka...

Sitten toisaalta pelottaa että jos sitä joskus taas raskaaksi tulisikin niin uskaltaisiko siitä iloita lainkaan vai tulisiko taas ns viallinen yksilö puolen vuoden rankan yrityksen jälkeen.

Sitä luulisi että jos ikää on kummallakin lähempänä 20v kuin 30v että lisääntyminen olisi helppoa mutta tuntuu että olisi helpompaa voittaa lotossa ja eurojackpotissa samaan aikaan kuin saada yksi lapsi alulle ja maaliin saakka.

Plussatuulia kaikille.❤️

605/3096 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babywish voimia sulle! Pysy linjoilla ja ota päivä kerrallaan! Tsemppaan sua (teitä) ♥️

606/3096 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot tsempit kaikille ❤️ Jospa kesä ja loma (kellä sitä on) toisivat tullessaan toivottuja plussatuulia! Jännä miten sitä etenkin nyt näin kesällä kiinnittää huomiota ympäristöönsä eri tavalla, tuntuu että joka puolella käyskentelee raskausmahoja hellemekoissaan ja samalla kipuilee kun ei itse ole samassa tilanteessa.

Täällä kp 26/29, eikä minkäänlaisia oireita. Ei edes niitä PMS-oireita. Jollain tavalla odotan nyt vaan että ne menkat sieltä alkaisi, niin uusi yritys pääsisi jo alkamaan.. vähän ärsyttää kun on juhlia tulossa lähiviikkoina ja olen päättänyt jättää alkoholin pois kokonaan jo hyvä tovi sitten (yli puoli vuotta ilman tippaakaan alkoholia) mutta silti joutuu tutuille selittelemään syitä miksi mä en juo 😓 olen tosiaan yhdelle ystävälle kertonut että yritetään, joka otti asian ihanasti. Muille en ole halukas kertomaan vielä, joten siksi ärsyttää keksiä syitä koska useammat eivät sulata vastausta ”koska pärjään ilman alkoholia vallan mainiosti” vaan heti alkaa kyselyt raskaudesta.

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

607/3096 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia hirmuisesti kaikille pettymään joutuneille! 💓 Kuten joku ylempänä kirjoittikin, niin on se tosiaan kumma kun jotkut tulee raskaaksi tuplaehkäisyn kanssa (tai siis mieheltä piuhat poikki ja naisella kierukka) ja jotkut ei vaikka tekisi mitä. Epäreilua ja käsittämätöntä. 😞

Mulla pitäisi tänään Flo-sovelluksen mukaan olla ovulaatio. Ei mitään oireita, kuten ei viime kuussakaan. Sitä edellisessä kuussa kyllä oli oireita ja kunnolla olikin. Olen nyt noita ovistestejä tehnyt useamman päivän, että näkisin jos viiva alkaa tummua ja eilen oli jo aivan selkeästi tummempi viiva kuin toissapäivänä. Tänä aamuna taas ehkä ihan himpun verran tummempi kuin eilen, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi tumma, jotta testin ohjeiden mukaan se olisi positiivinen. En ole ihan kärryillä noista ovistesteistä. Ystävälläni se ei koskaan näyttänyt ohjeiden mukaista positiivista ja niin vain heillä kaksi lasta kuitenkin on. 😅 Pitää jatkaa testailua ja katsoa mitä viivalle käy. 🤔

Esikoinen la 10/2020. 💜

608/3096 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen minipilleri otettu 27.5. ja kuumeisesti oon odottanut vuotoa, mutta ei mitään sinne päinkään viittaavaa. Tänään kuitenkin vihlahteli ja olin jo ihan fiiliksissä, että nyt alkaa ja päästään vihdoin yrittämään! Menkkavuotojen sijaan tulikin todella runsaasti (lähes häiritsevän paljon) kirkasta ja paksua limaa, tein ovistestin mutta se näytti negaa. Katsotaan mihin kehittyy.

609/3096 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarapsu kirjoitti:

Unetonhaaveilija kirjoitti:

Jaaha. Sieltähän ne tuli.. se siitä sitte taas. En mee elämässäni missään asiassa ”niinkuin oppikirjassa” enkä mene tässäkään asiassa. Niin moni sanoo että keskenmenon jälkeen raskautuu helposti. Joopa joo, muut ehkä. Minä en. Ens ovulaatio menee reissun takia ohi... että hamaan tulevaisuuteen taas kaikki. Kohta löydän itteni varmaan jostain vauva vuodelle 2025 ryhmästä tällä menolla. En jaksa tämmöstä!! Itken vaan..

❤ Olen pahoillani.

Täällä samanlaiset fiilikset...Toiveet nousi km:n jälkeen ja taas sai pettyä. Meillä se oli luultavasti tuulimuna. Tapahtui siis viime kierrossa. Huomenna kp26/27.

Tsemppiä sinnekkin! Yritän lohduttautua sillä että mulla jatku km jälkeen kuukautiset onneksi säännöllisenä. Että silleen ihan hyvä kuitenki. Mutta silti. On ollu tosi paska päivä tänään kaikkinensa. Viime yön vaan itkin ja sitte tajusin että tänään nt-ultrasta just se 3kk ja huomenna tasan 3kk tyhjennyksestä. Oma pieni höyheneni.

610/3096 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiä en kerennytkään tekemään kun ne menkat alkoikin illalla kp27/28. Sitä se menkkakipuilu enteili, huono olo taisi johtua vaan kun unohdin juoda vettä tarpeeksi. Toisaaltaan edelleen edellisessä kierrossa en huomannut ovulaatiota ollenkaan, eli sen puolest vaikka harmittavalle tuntuu.

Nyt siis menossa kp3. Kuulostellaan onko tässä kierrossa ovulaatiota, esikoisen aikana juuri nämä kaksi kiertoa tähän aikaan oli tyhjiä kiertoja ja kolmannestä yrityksestä tärppäsi missä selkeä ovulaatio tuntemus.

Plussatuulia muille <3

611/3096 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kaikille ovulaatiota tikuttaville? Milloin ja mihin aikaan tikutatte? Millainen on teidän rutiini päivisin?

Kysymys siksi, kun me tikutettiin ekan kerran viime kierrossa Clearbluen tikuilla, mutta ovulaatiota ei näkynyt. Tikutin aamuisin ja nyt mietin olisiko joku muu aika parempi. Kuitenkin on hankalaa tikuttaa päivisin.. Ja sitten oma rytmi on aika erilainen, niin vaikeaa löytää hyvää aikaa tikuttamiselle, että pystyisi joka päivä tikuttamaan samaan aikaan. Nyt tilasin Raskauskeijun tikkuja, kun noi cb:n tikut on niin kalliita.

Viime kierto meni jotenkin huomaamatta, kun odotin ovista ja sit alkoki menkat. Lisäksi tässä on ollu juhlia ym., ni toisaalta oon sitten nauttinu niistä ja oon voinu juoda alkoholia. Jotenkin tuli jo hetkeksi ajatus, että ei tässä mikään kiire ole, kunnes tuli raskausuutisia tutulta.. Se vaan tuntu jotenki niin pahalta, kun itekin haavelin, ett mulla olis jo loppukesästä pieni maha :(

Tällä hetkellä on sellanen olo, että ne ekat kierrot ja pettymykset oli kaikkein pahimpia. No, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan..

612/3096 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

martta1, minä oon aina tikuttanut ovulaatiota työpäivän jälkeen kotiin tullessa. Toki mulla on säännöllinen päivätyö, jonka takia testaus onnistuu aina samoihin aikoihin. Jostakin olen lukenut, että aamuisin ei kannattaisi tikuttaa, koska tulee helpommin virheellisiä tuloksia.

613/3096 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

martta1: tikutan yleensä kahden-kolmen aikaan iltapäivästä. Mulla kaksivuorotyö, ja yleensä tuohon aikaan on aikaa tikuttaa tauoilla kummassakin vuorossa.

Täällä meneillään kp 25 ja oletettu dpo 7. Mitään kummempia oireita en oo tuntenut, välillä nipistelee ja jomottaa, mikä nyt voi johtua mistä vaan. Yritän ottaa rennosti, kohtahan sen näkee miten tällä kertaa käy!

614/3096 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä iäkkäämpi haaveilija, 40v ja kierto 28-33. Ovistunne 27.5 ja tuosta 6pv verta tuli paperiin kirkasta sellaista liman kera ja loppui kuin seinään. Tuolloin olis ollu kierto pv 33. Nyt mennään 37 ja testi negaa. Tämän perusteella kierto olisikin 41 🤔Ovistuikkauksesta minkä tunsin munasarjassa 11 pv ja kiinnittymis ehkä vuodosta 4 pv.. iho kutiaa, limaa tulee, tissit ihan perusarat ku menkoissakin. Grillikana haisi rasvoineen tosi pahalle. Yritystä 4kk. 5 lapsi.. 10v erolla. Saapa nähdä. Plussatuuria kaikille!

615/3096 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

martta1, mää tosiaan aloitin tikuttamisen viime kierrosta, mutta työreissujen ym. takia en pystynyt tikuttaa joka päivä samaan aikaan, joten en missään kohtaa saanut täysin positiivista tulosta, niin meni hiukan ohi. Tässä kierrossa ei onneksi ole mitään reissuja tiedossa joten luultavasti pääsee joka päivä samoihin aikoihin testaamaan. Mulla on päivätyö ja ajattelin tikuttaa aina työpäivän jälkeen kun tuun kotiin.

Nyt menossa kp 7 ja aattelin viimeistään sunnuntaina alkaa tikuttamaan. Jospa se olisi tämä kierto kun tärppäisi!

616/3096 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän ne menkat alkoi 28/27. Yk 7. Tuntuu samalta kuin Babywish kirjoitti. Ei meinaa jaksaa enää pettymyksiä ja raskaaksi tulo tuntuu ihan rakettitieteeltä!

Oviksen tikuttamisesta: minulla myös päivätyö ja olen tikuttanut iltapäivisin. Muistaakseni suosituskellonaika on 10-20. Korjatkaa jos olen väärässä.

Koitan taas keräillä itseni kasaan. Tsemppiä kaikille! ❤

617/3096 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille kuumeilijoille❤️ Täällä on ollut yritystä alkuvuodesta ja yk4 antoi positiiviset testit mutta tulinpas takaisin tähän ketjuun tuolta odottavien puolelta, koska varhainen Km sattui nyt omalle kohdalle. Ensimmäinen sellainen. On aika raskas ollut tämä päivä. Ultrattiin ja eihän siellä mitään enää ollut. Ei onneksi tarttenu lääkkeitä syödä, oli poistunu kaikki.

Ei oikein suoraan sanonut se lääkäri, joten täältä varmaan sais neuvoa. Onko jotain väliä kuinka nopeasti yrittää uudelleen raskautua?

Vähän ristiriitaiset fiilikset, ihana kun tietää että pystyy raskautumaan, mutta pelottaa jos taas tulee uusi km. Pakko vaan ajatella, että tämä sikiö/alkio ei ollut eli kelpoinen ja poistui luontaisesti, vaikka mikään ajattelu ei oloa helpota.

Kiertokin varmaan sitten ihan sekaisin... ei kait sitä auta ku odotella vuodon loppua ja testailla testeistä millon näyttää negaa.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille❤️

618/3096 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille pettyneille! Hyvin tuttuja fiiliksiä. Itsekin olen miettinyt monet kerrat tässä yrityksen aikana (nyt yk 9) että miten ihmeessä tää voi olla näin vaikeaa... Toisaalta huomaan odottavani jo kovasti syksyä, koska silloin meillä tulee vuosi yritystä täyteen ja päästään julkisille tutkimuksiin. Ei ole enää montaa kiertoa siihen!

Nyt mulla on kp 23/29 ja täytyy sanoa, että jotakin kummallista tässä kierrossa on. Ovistesti näytti plussaa kp 15. Yleensä rinnat kipeytyy heti pari päivää ovulaation jälkeen mutta nyt ei mitään kipuja tai arkuuksia. Todella hämmentävää, ei tämmöistä ole ollut ennen. Viime yönä luulen tunteneeni kovan piston alavatsalla, mutta toisaalta saatan olla nähnyt vain unta. Tulee jo uniinkin nää vauvahaaveet. 😅 Jos tuo pisto oli totta, ajallisesti sopisi kiinnittymiseen. Ei auta muuta kuin odotella ensi viikkoon ja katsoa miten käy.

Yllättävän rennosti olen ollut koko kierron, aiemmin tähän mennessä olen googletellut kaikkia pieniäkin oireita mutta nyt en ole jaksanut tehdä sitä (koska mitään oireita ei ole ollut). Kai se alitajuntainen ajatus syksyn lähestymisestä ja tutkimuksiin pääsemisestä on rentouttanut mielen.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille! Kyllä me jokainen vielä ne omat vauvat syliin saadaan, ihan varmasti ❤️

619/3096 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Maikkinen❤️❤️❤️❤️

Korjatkaa jos oon väärässä, mut eiks heti saa alkaa yrittämään

620/3096 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

halaus❤️❤️ Kaikille haasteita kohdanneille. Hyvä, että pääsee edes täällä purkamaan ajatuksia ja saamaan vertaistukea. 😔

LIMAISIA YKSITYISKOHTIA LUVASSA, EI HERKILLE.

Ehkä ensimmäinen yritys käynnissä. Pillerit (Cerazette) lopetettu siis 27.5. Ja kovasti olen tyhjennysvuotoa odottanut tuloksetta. Pääsiäisen aikaan tuli pieni häiriö normaaliin pillereiden ottoaikatauluun ja heti alkoi tuhruttaa ja tuntui repivää kipua, nyt ei ole ollut mitään vastaavaa. Keskiviikkona yllätyin älyttömästä ilmaisuudesta, siis kirjaimellisesti kiskoin sitkeän väriltään vaalean/valkoisen n. 1x 3cm pötkön pihalle ja ovistesti näytti puhdasta negaa. Toista kertaa ei vastaavaa ole tullut, mutta tänään oli kirkasta ja notkeaa ovikseen viittaavaan, mutta edelleen ovistesti negaa. (Olen googlettanut limaa ja ovisoireita enemmän kuin laki sallii ja löysinkin hyvän blogikirjoituksen Luomupimu blogista. ) Pientä tasaista kipristelyä on vaihtelevasti molemmin puolin, mutta ei mitään selkeää isompaa vihlontaa. Voiko oikea kierto olla käynnissä ilman tyhjennysvuotoa? Ovista olen yrittänyt tikuttaa (rsfu) iltasella ja eilen ehkä sain haamuviivan tai sitten vaan todella paljon toivoin näkeväni jotain, mutta ohjeiden mukaan vain kontrolliviivan kanssa yhtä vahva tai vahvempi on plussa. Tein alkuun jo raskaustestinkin, kun pelästyin pääsiäisen pillereiden kanssa säätämisen tuottaneen plussan. Tuntuu hassulta, uskaltaisiko luottaa kehon merkkeihin siitä, että jotain tapahtuu vaikka testi näyttää muuta? 😔

Ketju on lukittu.