Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

561/3096 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips täällä kp24 ja dpo8. Tänään oli päänsärkyä ja pahoinvointia (ei oksettanu mut etoo). Kuumetta ei ollu eli tuskin olen kipeä. Täällä tietty innokkaana odotan että oireet olisi merkki kiinnittymisestä ja raskaudesta. Lisäksi mulla on tunne että nyt tärppäisi :) mutta vielä ajattelin odotella rauhassa ennen raskaustestin tekoa, että tulisi luotettava tulos. Tsemppiä muille piinailijoille :)

562/3096 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

annkkih, siis kiertohan lasketaan aina alkavaksi kuukautisten ensimmäisestä päivästä. Eli kun lopetat pillerit ja ekat kuukautiset tulee, niin siitä aloitat laskun. Vika kiertopäivä on sitten päivä ennen seuraavia kuukautisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
563/3096 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 18 ja viimein bongasin ovulaation! Olin niin iloinen, että piti jonnekin käydä hehkuttamassa 😄

Onnea kaikille plussanneille, tervetuloa uusille ja tsemppiä yritykseen muille!

564/3096 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarapsu kirjoitti:

Hei kaikille,

liityn tänne vertaistuen toivossa!

Olen 38v ja mies 42v. Meillä on uusperhe ja minulla kaksi lasta tätä ennen. Yritys on alkanut 11/2018. 3/2019 oli keskeytynyt keskenmeno, joka huomattiin varhaisraskauden ultrassa viikolla 8.

Viime kierrossa oli sitten ilmeisesti tuulimuna. Raskaustesti näytti plussaa ja vuoto alkoi 5+3.

Sinänsä positiivista, että olen raskautunut ja oviskin tulee tikkuun. Mutta on ollut kyllä todella raskastakin. Keskeytyneen kenmenon jälkeen olin melko pohjalla ja nyt ei oikein uskalla ajatellakaan tai toiveilla kun niin pelottaa!

Voin samaista tuohon. En edelleenkään halua nähdä vauvoja tai raskaana olevia. Keskeytynyt km kans maaliskuussa.. nyt yk 2 siitä laskettuna. Kun sais ajatuksen yrittämisestä pois.. kp26/30 nyt menossa..

565/3096 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn tänne kanssa tuolta aiemmasta ryhmästä. Tänään jotain viikko oviksesta. Näättekö tuossa testissä jotain? En oo koskaan aiemmin saanut tuollaista ns viivanpaikkoja vaan aina ennen joko selkeitä plussia tai negoja.

566/3096 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoomattuna tuossa alareunassa näkyy väriä.

567/3096 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puhelinella näkyy hyvin haaleeta koko matkan tuossa kohtaa missä alhaalla on myös väriä, sen ns vasemmasta laidasta kulkisi ylös asti haalee viiva.

Kyllähän sitä kyttäilee kaikkia oireita ja miettii kovasti tulevia päiviä vaikka meilläkin ajatuksena että tulee kuin tulee, miehellä valtava vauvakuume, itsellä ei niin iso kuume tällä hetkellä. Kp23/28 menossa.

568/3096 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi edellisestä viestistä, mikä tuo testi on? En ole koskaan mitään muita testejä tehnyt kuin apteekista sen yhden mallisen ja siihen silloin tulikin hyvin vahvat kaksi viivaa välittömästi, kuinka aikasin ihmiset tekee testejä? Itse olen tehnyt vain sitten kun kuukautiset ovat olleet useamman päivän myöhässä. En siis edes tiedä näyttääkö ne jo aikaisemin tuloksen 🤔

569/3096 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsu, minun näytöltä katsottuna ei näy mitään...

Täällä kp27/28. Vannoin, etten tee testiä ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä, mut sorruin eilen illalla kun oli taas jäätävä PMS-ahdistus. Negahan se oli.

Minipillereiden jätön jälkeen kierto ollut tasaisesti 27-28 ja pari päivää ennen alkanut tiputtelulla. Nyt ei sitä ole ollut ollenkaan. Yksi vaihtoehto on, et keho vasta nyt 6kk:n jälkeen on oikeasti raiteillaan ja kierto venyy siihen 30-31 päivään, joka ennen oli normi. Kunnon käynnistyminen selittäisi myös tämän kierron normaalia vahvemmat oireet.

Saas nähdä.

(Pääsin ihan loppuviivalle asti ennen kuin aloin liian analyyttiseksi, heh.)

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

570/3096 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa lukea kaikkien oireista ja onnea plussanneille! Itsellä kiertopäivä 25, ovis bongattu kp 13/14. Mulla lievä PCOS ja kierto saattaa heitellä pahimmillaan 25-36 päivän välissä. Tässä kuussa kuitenkin odotettavissa se oppikirjan mukainen 28 pv. Mulla oli tosi vahvat ovis oireet ja noin 5-6 pv oviksesta rinnat kipeyty tavalla mitä ne ei oo kipeytynyt koskaan aiemmin. Tosi kovaa kipua. Innostuin tietysti oireesta ja tein jopa raskaustestin toissapäivänä joka oli niin nega kun vaan voi olla (todellakin avasin testin ja tuijotin silmät killissä valon alla ja kääntelin). Nyt se rintakipukin on poistunut ja negasta lannistuneena join eilen jopa alkoholia (eikä tunnu tänään missään). Nyt kuukautisia odotellessa :/ Onko kellään ollut samaa, että oviksen jälkeen on ns "oireita" jotka kuitenkin katoaa ? Mistähän moinen? Pitkään oon ollut ilman hormonaalista ehkäisyä ja oma (vaikkakin epäsäännöllinen) kierto ja sen eri vaiheet on aika tuttuja. Tää loppukierto tuntuu aina niin raskaalta kun tajuaa että ei tärpännyt ja sit vaan odottaa että ne menkat tulis ja menis että sais uuden mahdollisuuden seuraavassa kuussa. Tsemppiä kaikille yrittäjille! 

571/3096 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten psyyke vaikuttaa noihin oireisiin ja niiden tuntemiseen, voihan se olla että kun kovasti toivoo ja haaveilee niin niitä raskausoireita ilmestyy.

Tänne ilmesty etova olo, oksettanu koko päivän mutten ole käynyt oksentamassa, rinnat on raskaat ja pakottaa vähän saman tapaisesti kuin ennen maidon herumista.. omastaa mielestä ne on vähän pöhöttyneet kun surkastui niin pieniksi lapasiksi tossa imetyksen loppumisen jälkeen. Silti kokoajan takaraivossa jyskyttää ajatus että ei se silti voi olla tärpännyt, esikoisen kohdalla tärppäsi vasta kolmannesta, niin ajatusmaailmalla olen varautunut siihenkin ettei koskaan raskaudu kun ei se ole niin yksinkertaista aina ole.

Tsemppiä yrityksiin ja piinaviikoille! On tämä silti niin jännää odottaa! En ole testiä uskaltanut tehdä, keskiviikkona pitäisi alkaa menkat (kierto 28pv)

572/3096 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina90

Mulla vähän sama. Oireita ilmaantui ja tein sitten raskaustestin (n. kp19-20 kun jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut niin olisi tapahtunut n. Kp 10-13 johon en kyllä usko mutta toivon) liian aikaisin odotin puhdasta negaa kun niin aikaisin testin tein. Näytti kumminkin alkuun haamun mutta parintunnin päästä kun satuin vilkaisemaan testiä oli se selkeesti nega. Kerkesin jo hitusen saada toivoa. Vatsa oli kyllä koko päivän sen tuntuinen et joku kramppi tai hyvin lievät menkkakivut. Seuraavana aamuna kun heräsin olin yllättävän virkeä eikä mahassa tuntunut mitään ainoastana rinnat hieman arat ja liivien perusteella myös hieman turvonnneet.( Voi olla myös menkkaoire) Maha tuntemukset tuli takaisin parituntia heräämisen jälkeen ja parin tunnin ajomatkalla tuli lievää matkapahoinvointia mitä mulla ei ole ollut sitten lapsuusajan jälkeen. Ehkä en vielä heitä kirvestä kaivoon ja maltan odottaa rauhassa ensiviikkoon ja teen uuden testin kun j ajos menkat jää pois.

Niin ja onnea plussanneille!

573/3096 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina90, joo, noin se minullakin on aika useassa kierrossa mennyt, et ensi alkuun on vaikka mitä oiretta ja sit hiipuu menkkoja kohti. Nytkin vähän sama homma, tosin edelleen jännä paine alavatsalla, jokin kireys. Psyykkiset PMS-oireetkin aaltoilevat voimakkaina, mut muuten suht rauhallista. Kp28/28, mut ei mitään merkkejä menkoista eikä tiputtelusta. Kuitenkin sellainen olo, et kohta se alavatsan kireys antaa periksi ja tulee supermenkat.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

574/3096 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn tänne, ensin tosin koko keskustelun lukeneena. 🙈 Me ollaan minun miehen kanssa kumpikin 25-vuotiaita ja ollaan suhteemme alusta asti puhuttu, että ensin opiskellaan ja mulla olisi hyvä saada työkuviot jotenkin kuntoon ja sitten vauva saisi tulla. Noh, tänä keväänä tuo kaikki on hoidettu. Ehkäisy on jätetty jokunen kuukausi sitten pois, mutta viime kuussa sitten ihan ensimmäistä kertaa päätettiin antaa mahdollisuus sille, että saisin tulla raskaaksi. Ovulaatiota en tuntenut enkä tarkkaillut viime kierrossa, ja mulla on tosiaan aika vieras maailma tämä oma luonnollinen kierto vuosien pillereiden syömisen jälkeen. Toissakierrossa tosin tunsin ovulaation aivan selvästi. Noh, menkat siis sitten tulivat ajallaan ja pettymys oli suuri, vaikka me ei missään nimessä mitenkään yritetty tai muutakaan. Ajateltiin, että tärppää jos tärppää ja päivien laskemisesta viis. 😄 Tässä kierrossa onkin nyt sitten vähän eri ääni kellossa... 😂 Ovulaation pitäisi mahdollisesti olla ihan muutaman päivän päästä, aion kyllä nyt tarkkailla tilannetta.

Alkuperäinen suunnitelmahan meillä kyllä oli, että alettaisiin elokuun aikoihin yrittämään, mutta sitähän ei ikinä tiedä, miten kauan siinä menee vai onnistuuko se edes ikinä. Jos niin onnellisesti kävisi, että lapsi saisi alkunsa ja raskaus etenisi toivotusti, niin muut suunnitelmat voi kyllä suunnitella uudelleen. Nyt vaan sitten jännätään, miten käy. 😇

Esikoinen la 10/2020. 💜

575/3096 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn myös joukkoon, olen tovin seuraillut sivusta keskustelua mutta nyt tuntuu että tarvitsen vertaistukea vauvakuumeiluun! Täällä myös hyvin samanlainen tilanne kuin Doshikalla, ollaan jätetty ehkäisy pois hiljattain ja alkuun ajateltiin, että mennään rauhassa ja ”tulee jos on tullakseen”. Mutta niinpä vaan meilläkin tämä kierto on kyttäilty ovulaatiota ja oireita 😅 ollaan 27-vuotiaita.

Oletettu ovulaatio ollut kp14, ovistestiä en kuitenkaan tehnyt (paitsi nyt eilen kp22 uteliaisuudesta). Nyt siis kp23 ja oletettavasti dpo 7-10. Mitään mainittavia oireita ei ole ollut, paitsi tänä aamun oikeasta rinnasta tuli pieni määrä kirkasta nestettä? Vasemmasta ei mitään. Yksi raskaus aiemmin takana, jossa selkeät oireet alkoivat jo ennen kuukautisten pois jäämistä (tihentynyt pissalla juokseminen, rinnat pinkeenä, lievä pahoinvointi ja ääretön väsymys). Nyt ei kuitenkaan juurikaan muuta kuin tuo outo kirkas vuoto rinnasta 😐 mulla on tosi vahvat PMS-oireet ja kovat alavatsakivut alkavat jo viikko ennen menkkojen alkua, nyt niitä ei ole ollut. Eilen ovistesti näytti haaleaa plussaa, äsken kuumemittari näytti 37,0. Muutamana yönä olen nähnyt tosi levottomia unia. En jotenkin usko että olisin tästä kierrosta raskautunut, mutta silti jo etukäteen harmittaa sekä minua että miestä jos tärppi ei käy 😔 tosi paljon kyllä mietityttää että kuinka paljon oma mielentila ja psyyke tulee vaikuttamaan jatkossa ”oireisiin” kun toive raskautumisesta on niin suuri 😅

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

576/3096 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Tässä tosiaan tarvitaan vertaistukea välillä :D

Täällä pähkäilen kun menkat on jotain aivan olematonta terolutin jälkeen. Oli siis tarkoitus käynnistää menkat kun kp oli taas jotakin 50 päälle. Otin viikon ajan 2 tablettia päivässä ja ei kuulunut mitään. Neljäntenä päivänä lopetuksesta alkoi jotain ihan pientä. Edes pyyhkiessä ei tule mitään. Yön aikana pakko laittaa variuiks tamponi ja ihan jotain pientä tulee. Päivällä ei ole mitään suojaa. Ennen vuoto oli ihan hirvittävän runsasta teroilla.. gyne sanoi viineksi, että se on hyvä merkki jos vuoto on teroilla runsas. Eli huono kun ihan pientä? Kysyisin apua muilta terojen käyttäjiltä, että laskenko silti kp1 siitä mitättömästä tuhrusta ja otan kp15 sitten taas uuden satsin? Ja onko muilla tätä, ettei terot auta? Pelottaa miten pielessä asiat on jos edes teroilla ei vuoto ala, ja sentään oli tupla annos nyt.. muutenkin nää terot tuntuu niin ajan tuhlaukselta.

577/3096 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp28/30 ja turvottaa ihan hulluna. Ällöttää kattoa peilistä itteä. Alkas nyt vaan että pääsis taas eteenpäin asiassa... tosin ens kuussa oviksen aikaan ollaan reissussa ja sellasella porukalla ja paikassa että tuskinpa ees mitään harrastetaan... hohhoi. Niinköhän tuota koskaan taas mitään tapahtuu.. epätoivo vaan ja kaikki aina jankkaa että keskenmenon jälkeen raskautuu helposti. No, en ylläty että en tässäkään asiassa mene niinkuin oppikirjoissa.

578/3096 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon noin kuukauden nyt käyttänyt Flo-sovellusta, ihanan kätevä ja helppo seurata kiertoa. Appi näyttää, että mun ovulaatio olisi ylihuomenna, mutta en tosiaan tiedä vielä pitääkö paikkaansa, kun en ole aiemmin oviksia niin seurannut tai laittanut oireita muistiin.

Viime yönä (tai no aamua kai se jo oli) näin jotain seksiunta ja se jäi mieleen kun molemmat herättiin kellonsoittoon. Siitä sitten suorilta petipuuhiin ilman ylös nousemista ja uusintakierros päivemmällä. :D Hassua miten halut herää eniten juuri oviksen ajankohtana. Noin viikko sitten yritettiin sekstailla, mutta en oikein saanut juonenpäästä kiinni ja kostunut, joten jätettiin hommat sikseen kun todettiin ettei jaksa hommailla. Samoin rintojen hiplailu on "inhottavaa" ja kutiavaa muuna ajankohtana.

Esikoinen, LA 7/2020

579/3096 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltauduin nyt itsekin kirjoittaa tänne kun en kehtaa kenellekkään kaverille/tutulle vielä puhua vauva haaveistani :D Olen tosiaan 22- vuotias ja minulla on edellisestä suhteesta jo 4v. lapsi. Nyt olen ollut muutaman vuoden suhteessa jo 32 -vuotiaan miehen kanssa. Ja olen vauvakuumeillut viimeiset 6kk aivan törkeästi, nyt viimeaikoina olen suoraan sanonut miehelle vauvakuumeesta. Noh... Nyt kun kysyin suoraan olisi vauva vuonna 2020 ok? niin hän vastasi ''miks ei''. Olin tosi innoissani tästä vastauksesta, mutta sitten alkoi ahdistaa ja jotenkin epäröin itse koko hommaa... Isoin huoleni tosiaan että en kai vahingossa ala huomioida esikoistani pian liian vähän ja mitä jos meidän parisuhde kestäisi ymym.  ONko jollakulla muulla ollut tämmöisiä mietteitä myös? 

Ja mainittakoon, että mies on ollut kyllä lapselleni ''isä'' yli puolet hänen elämästään, ja siksi luulenkin alkaneeni vauvakuumeilla kun olen nähnyt kuinka ihana hän on lapselleni...

580/3096 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn viimein mukaan tähän kuumeilevaan seuraan :) Olen monesti käynyt täällä lukemassa, mutta en ole viitsinyt rekisteröityä, kun meillä yritys ei vielä ollut ajankohtaista. Lähinnä omaa haaveilua vain. Mutta nyt on vauvalle lupa tulla!

Ollaan parikymppisiä (hups, lähempänä 30 kyllä jo..), naimisissa nelisen vuotta. Yhteisiä vuosia takana sitäkin enemmän, talo hankittu ja itellä vakituinen työ. Lapsia meillä ei ole ennestään, joten tuntuu vähän jännittävältäkin aloitella uutta elämänvaihetta.

Häiden jälkeen meillä ei oo ollut mitään "oikeaa" ehkäisyä (Natural Cycles sovellus eli lämmönmittailua), ja nyt viime aikoina menty vähän sinne päin eli en oo jaksanut mittailla lämpöjä niin keskeytetyllä menty.

Tavallaan vähän pelottaa, kun noinkin hyvin tuo "ehkäisy" toiminut, että mitä jos jommassa kummassa onkin jotain vikaa. Tunnistan kyllä ovulaation ja lämmönnousejenkin mukaan se tapahtuu. Toivotaan, että murehdin turhaan..

Nyt siis ensimmäinen yrityskierto ja kp 13/28, ovulaatio yleensä kp 15-19. Juhannusta ennen sais sitten testailla. Tavallaan en usko, että ekasta kierrosta vielä tärppäis, mutta en pysty olla toivomatta <3 Juhannukselle ei siis tehdä joka tapauksessa mitään kummempia suunnitelmia, koska jos sieltä plussa tulee niin.. oon todella huono valehtelemaan ja en halua olla missään mökillä selittelemässä appivanhemmille, että miksei viini maistu :D

Ihanaa viikkoa kaikille!