Ei saatu lasta yökylään edes yhdeksi yöksi
Olen niin kyllästynyt kun ei koskaan edes yhdeksi yöksi saa yökylään. Mutta kun ei ole isovanhempia eikä sukulaisia eikä kukaan kaverin vanhempi huoli niin aina käy näin.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä superäidit kommentoi ”vuosikaudet ollaan itte hoidettu eikä valiteta!!!!”.
Voi hyvä luoja, JOKAINEN pariskunta tarvitsee sitä yhteistä aikaa ilman lapsia välillä. Se on täysin ok haluts joskus aikaa ihan vain sen kumppanin kanssa. Ja jos parisuhde voi hyvin, myös koko perhe voi hyvin.
Toivottavasti saisitte jonkun hoitajan, edes yhdeksi yöksi!
Kyllä minäkin tiedän että jokainen pariskunta tarvitsee joskus yön, MUTTA KUN SE EI OLE MAHDOLLISTA. Isovanhemmat molemmilta puolilta on paskoja ja välinpitämättömiä eivätkä hoida edes viittä minuuttia. Rahalla ei saa hoitajaa kun täällä mll ei tee yön yli hoitoa. Yhden lapsen voi saada kaveriyökylään mutta ei kolmea. Kun ei ole KETÄÄN kuka hoitaa niin silloin sitä LAPSIVAPAATA EI OLE!
Tajuatko!
Kyllä minäkin sitä toivoisin mutta ei ole hoitajia. Mua niin veetuttaa näiden tukiverkollisten jeesustelu. Sinäkään et viettäis yhtään lspsivapaata yötä jos sulla ei olis hoitajaa!!!!
T. Se 12 v ilman yhteistä yön yli lapsivapaata ilman ollutHuomaa että olet puutteessa.
Kyllä, olen hoitoavun puutteessa. Kokeile itse olla 12 v ilman sekuntiakaan hoitoapua. Me ei olla koskaan saatu mistään edes minuutin vertaa hoitoapua. Isovsnhemmst (el omat vanhempamme) sen sijaan hoidattivat päivittäin meidät omilla vanhemmillaan.
Ja tämä tuli yllätyksenä vasta siinä vaiheessa kun kaikki kolme oli tehty..? Turha täällä on raivota, jos ei itse osaa suunnitella lapsilukuaan elämäntilanteeseen sopivaksi. Kolmelle on tukiverkollisenkin vaikea löytää hoitopaikkaa.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Asia ratkesi jo. Eräs lapsen kaveri ottaa yökylään ja me pidämme sitten vastavuoroisesti heidän lastaan mökillämme yökylässä kesällä. Saavat sitten uida ja kalastaa.
Aivan mahtavaa, että homma järjestyi! Nauttikaa!
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä supermammoja, miehiänne käy sääliks. Varmaan miehetkin haluis joskus jyystää teitä kaikessa rauhassa, mut ku EI, ei, lapset on 24/7 pidettävä kotona! Hyvin voi parisuhde sitte.
Jep, ja vanhempien sängyssä pikkumussukan pitää nukkua vielä 15 vuotiaanakin.
En ymmärrä kyllä. Siis miksi lapsi pitää varta vasten laittaa yökylään? Lapsi asuu kotonaan ja yökyläilyn pitäisi olla joku kiva extra, mikä nyt vaan natsaa kohdalleen. Meillä lapsilla ollut joitakin yökyläilyjä, mutta luonnollisesti tulleita, kun lapsi itse pyytänyt yökylään kaverin luo. Tai tietysti päinvastoin myös eli kaveri kylässä. Ei tulisi mielenkään laittaa lasta pois, jotta voi itse nauttia parisuhteesta. Kyllä me nautitaan parisuhteesta ihan lasten ollessa kotonakin. Sukulaiset yms asuvat kaukana, itse ollaan aina hoidettu (mielellämme) lapset. Olisko aikuistumisen paikka taas jollain?
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä supermammoja, miehiänne käy sääliks. Varmaan miehetkin haluis joskus jyystää teitä kaikessa rauhassa, mut ku EI, ei, lapset on 24/7 pidettävä kotona! Hyvin voi parisuhde sitte.
Niinpä. Asiat tärkeysjärjestykseen.
Miesten/naisten jyystöhalut ennenkaikkea, sillä jyystää pitää saada just silloin kun siltä tuntuu.
Kauheaahan se olisi hillitä himojaan yöhön kun lapset nukkuvat.
Tai siihen hetkeen kun ovat koulussa tai ulkoilemassa.
Kerran viikossa lapsi yökylään, että vanhemmat saavat jyystää rauhassa.
O tempora, o mores.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja vanhempien sängyssä pikkumussukan pitää nukkua vielä 15 vuotiaanakin.
Meillä jyystetään kyllä ihan kunnolla lasten ollessa kotona yöllä... Parisuhde voi oikein hyvin ja perhe myös. Lapset voivat mennä yökylään niin halutessaan ja jos luonnollisesti järjestyy. Meidän jyystämisten takia en aja lapsi mihinkään yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Asiat tärkeysjärjestykseen.
Miesten/naisten jyystöhalut ennenkaikkea, sillä jyystää pitää saada just silloin kun siltä tuntuu.
Kauheaahan se olisi hillitä himojaan yöhön kun lapset nukkuvat.
Tai siihen hetkeen kun ovat koulussa tai ulkoilemassa.
Kerran viikossa lapsi yökylään, että vanhemmat saavat jyystää rauhassa.
O tempora, o mores.
Kerran vuodessa yökylään kaverille josta lapsi kovasti pitää, ei ole kyse mistään kerta viikossa systeemistä.
Harrastusleirit kuten partio, ratsastus. Kaupungit ja seurakunnat järjestävät lasten viikonloppuleirejä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmiset tarvitsee lapsivapaata? Mitä sellaista teet teette, jota ette voi tehdä lasten ollessa kotona? Jos niin kovasti tuntee tarvitsevansa vapaata vanhemmuudesta ja perheestä kannattaisi miettiä etukäteen, miten tämä jutut järjestää.
- katsotaan elokuvia kunnon äänillä
- jutellaan keskeytyksettä ja varomatta kuka kuuntelee
- nukutaan yli kahdeksaan aamulla
- harrastetaan vähän kinkympää seksiä ilman että tarvitsee koko ajan varoa ääniä tai kuulostella herääkö joku
- makaan sohvalla paikallaan yhtäjaksoisesti tunnin tietäen että kukaan ei nyt hetkeen tarvitse mitään eikä mun ole pakko mitään (pyyhkiä pyllyä, kaatunutta maito, lattialle levinnyttä liimaa, kuunnella, kertoa, näyttää, antaa, katsoa, siis näitä asioita joita teen mielelläni mutta on välillä kiva olla tekemättäkin)
- käydään kahdestaan lenkillä tai kaupalla tai ravintolassa puolison kanssa kanssa (tämän voi toki tehdä lasten ollessa kotona jos siellä on joku heidän kanssaan)
Esimerkiksi. Ilmankin pärjää jos on tarvis, mutta jos ei ole, niin on noita ihan kiva aina joskus tehdä. Vaikka onkin äiti. Ei se ole joko tai. Musta on ihana olla mun lasten kanssa ja olin mm. kotiäitinä 6 vuotta ja lapset ovat menneet yökylään sitten kun ovat itse osanneet sitä haluta ja mummo on halunnut ottaa. Mutta on se silti kiva keskittyä välillä myös itseen tai puolisoon. Olen ensisijaisesti äiti, ja olen joka ikinen sekunti äiti (silloinkin kun ne lapset ovat hoidossa, olen puhelimen päässä ja jos lapselle vaikka sattuu jotain niin se menee tietysti kaiken muun edelle), mutta olen muutakin kuin äiti. Se mahtuu samaan elämään.
No ei se mitään jyystövapaata ole. Olen se jolla ei ole ollut kertaakaan 12 vuoteen vapaahetkeä ja tiedän ettei tule olemaankaan. Yväksyn tämän ja tiedostan että näin se vasn menee.
Mutta silti haaveilen joskus (huom haaveilu ei ole valittamista) että saisi yhden yön elämässä olla vailla jatkuvaa vadtuuta. Vailla ainaista pukemis-syömis-ulkoilu-nukkuumasnmenovänkäämistä, vailla jatkuvaa ruuanlaittovastuuta, saisi hetken hengähtää ja käydä vaikka rauhassa syömäsdä puolison kanssa.
Mitään tätä en tule saamaan vielä vuosikymmeneen (nuorin lapi vasta 2v) mutta saa sitä silti haaveilla.
Jännää että tämä tukiverkottomuus herättää ihme raivon tukiverkollisissa. Kyllä uskallan väittää että jos olisitte laillani 12 v. ilman mitään hulia ja taukoa pyörittäneet arkea nonstoppina, niin olisitte kyllä uupuneita.
Mun on pakko jaksaa ja jaksankin, pakko on paras motivaattiri. Mutta tukiverkollisten ja varsinkin itsrkkäiden velojen soisi pitää haukkumisensa omassa mahassaan ja olla puuttumatta muisen elämäntilanteeseen mistä ei ole mitään kokemusta. Sellaiselta otan kyllä mielelläni ohjeita joka on ollut 12 v ilman lastenhoitoapua. Sellanen ihminen tietää mikä tilanne minulla on.
Olisi kannattanut miettiä tätä ennen sitä lapsen tekoa, aina voi käydä niin ettei lasta saa hoitoon KOSKAAN. fiksut punnitsee näitä asioita etukäteen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmiset tarvitsee lapsivapaata? Mitä sellaista teet teette, jota ette voi tehdä lasten ollessa kotona? Jos niin kovasti tuntee tarvitsevansa vapaata vanhemmuudesta ja perheestä kannattaisi miettiä etukäteen, miten tämä jutut järjestää.
- harrastetaan vähän kinkympää seksiä ilman että tarvitsee koko ajan varoa ääniä tai kuulostella herääkö joku
- makaan sohvalla paikallaan yhtäjaksoisesti tunnin tietäen että kukaan ei nyt hetkeen tarvitse mitään eikä mun ole pakko mitään (pyyhkiä pyllyä, kaatunutta maito, lattialle levinnyttä liimaa, kuunnella, kertoa, näyttää, antaa, katsoa, siis näitä asioita joita teen mielelläni mutta on välillä kiva olla tekemättäkin)
- käydään kahdestaan lenkillä tai kaupalla tai ravintolassa puolison kanssa kanssa (tämän voi toki tehdä lasten ollessa kotona jos siellä on joku heidän kanssaan)Esimerkiksi. Ilmankin pärjää jos on tarvis, mutta jos ei ole, niin on noita ihan kiva aina joskus tehdä. Vaikka onkin äiti. Ei se ole joko tai. Musta on ihana olla mun lasten kanssa ja olin mm. kotiäitinä 6 vuotta ja lapset ovat menneet yökylään sitten kun ovat itse osanneet sitä haluta ja mummo on halunnut ottaa. Mutta on se silti kiva keskittyä välillä myös itseen tai puolisoon. Olen ensisijaisesti äiti, ja olen joka ikinen sekunti äiti (silloinkin kun ne lapset ovat hoidossa, olen puhelimen päässä ja jos lapselle vaikka sattuu jotain niin se menee tietysti kaiken muun edelle), mutta olen muutakin kuin äiti. Se mahtuu samaan elämään.
Kyllä ja minä mietin että voisimme mennä kaksin joko teatteriin tai esim kuuntelemaan bändiä tai sitten ollaan vain kaksin kotona. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä superäidit kommentoi ”vuosikaudet ollaan itte hoidettu eikä valiteta!!!!”.
Voi hyvä luoja, JOKAINEN pariskunta tarvitsee sitä yhteistä aikaa ilman lapsia välillä. Se on täysin ok haluts joskus aikaa ihan vain sen kumppanin kanssa. Ja jos parisuhde voi hyvin, myös koko perhe voi hyvin.
Kyllä minäkin tiedän että jokainen pariskunta tarvitsee joskus yön, MUTTA KUN SE EI OLE MAHDOLLISTA. Isovanhemmat molemmilta puolilta on paskoja ja välinpitämättömiä eivätkä hoida edes viittä minuuttia. Rahalla ei saa hoitajaa kun täällä mll ei tee yön yli hoitoa. Yhden lapsen voi saada kaveriyökylään mutta ei kolmea. Kun ei ole KETÄÄN kuka hoitaa niin silloin sitä LAPSIVAPAATA EI OLE!
Tajuatko!
Kyllä minäkin sitä toivoisin mutta ei ole hoitajia. Mua niin veetuttaa näiden tukiverkollisten jeesustelu. Sinäkään et viettäis yhtään lspsivapaata yötä jos sulla ei olis hoitajaa!!!!
T. Se 12 v ilman yhteistä yön yli lapsivapaata ilman ollutHuomaa että olet puutteessa.
Kyllä, olen hoitoavun puutteessa. Kokeile itse olla 12 v ilman sekuntiakaan hoitoapua. Me ei olla koskaan saatu mistään edes minuutin vertaa hoitoapua. Isovsnhemmst (el omat vanhempamme) sen sijaan hoidattivat päivittäin meidät omilla vanhemmillaan.
Ja tämä tuli yllätyksenä vasta siinä vaiheessa kun kaikki kolme oli tehty..? Turha täällä on raivota, jos ei itse osaa suunnitella lapsilukuaan elämäntilanteeseen sopivaksi. Kolmelle on tukiverkollisenkin vaikea löytää hoitopaikkaa.
-Eri
I-d-i-o-o-t-t-i. Etkä lukenut ekaa viestiä missä sanoin että kun tukiverkkoa ei ole hoidan lapset itse enkä valita. En edelleenkään valita koska se ei hyödytä mitään. Sen sijaan toivoa ja haaveilla saa, ja pohtia tilannetta. Vain pölvästin mielestä se on ”raivoomista”. Kävikö nyt oma kermaperse etuoikeutettu elämä jotenkin kaihertamaan kun pitää tukiverkottoman kimppuun hyökätä?
Nää keskustelut menee aina siihen että tukiverkottomia haukutaan ja syytellän. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Asia ratkesi jo. Eräs lapsen kaveri ottaa yökylään ja me pidämme sitten vastavuoroisesti heidän lastaan mökillämme yökylässä kesällä. Saavat sitten uida ja kalastaa.
Loistavaa! Tämähän kävi sujuvasti kuin muinoinen Aruballe lähtö. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko!
T. Se 12 v ilman yhteistä yön yli lapsivapaata ilman ollutNo lasten tekeminenhän on ihan oma valinta. Jos hankit niin sitten hoidat valittamatta, miksi muiden pitäisi teidän kullannuppuja hoitaa ihan itse olette katraanne hankkineet. T: vela
Olet vidsiin tyhmä niinkuin velat yleensä? Justhan pölkkypää ekassa viestissä sanoin että en valita vasn hoidan lapset aina itse. Sit tukiverkollinen muilla lapsiaan hoidattava tuli mulle rääkymään että hullu olet jokainen tarvii parisuhdeaikaa.
Ja niin TARVIIKIN mutta tarpeesta huolimatt EI SAA SITÄ, niinkuin minä en ole saanut 12 vuoteen enkä saa jatkossakaan.
Veluus tyhmentää aivot ja lukutaidon.
Taitaa vaan toisten erilainen maailmankatsomus kuumentaa tunteita. Ota pää pois perseestä ja hoida velvollisuutesi, turha muille on kitistä jos itse olet asiasi ryssinyt - enkä yhtään ihmettele ettei ole sitä tukiverkkoa...
.[/quote]
Meillä jyystetään kyllä ihan kunnolla lasten ollessa kotona yöllä... Parisuhde voi oikein hyvin ja perhe myös. Lapset voivat mennä yökylään niin halutessaan ja jos luonnollisesti järjestyy. Meidän jyystämisten takia en aja lapsi mihinkään yöksi. [/quote]
Samoilla linjoilla mennään meillä. Ei meillä lapset ole koskaan häirinneet meidän aikuisten yhteistä aikaa. Kun lapset ovat menneet nukkumaan katsomme elokuvia, juttelemme, saatamme ottaa lasillisen viiniä ja harrastamme seksiä. Ainut rajoite on, että mihinkään ei voi kahdestaan lähteä kun ei ole niitä hoitajia, mutta hyvin on pärjätty näinkin.
Nykyisin vanhempi on jo niin iso, että on jo muutaman kerran yökylästellyt kaverillaan ja kaveri vastavuoroisesti myös meillä, mutta se tosiaan on lasten oma halu ja täysin heistä riippuvainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- käydään kahdestaan lenkillä tai kaupalla tai ravintolassa puolison kanssa kanssa (tämän voi toki tehdä lasten ollessa kotona jos siellä on joku heidän kanssaan)Esimerkiksi. Ilmankin pärjää jos on tarvis, mutta jos ei ole, niin on noita ihan kiva aina joskus tehdä. Vaikka onkin äiti. Ei se ole joko tai. Musta on ihana olla mun lasten kanssa ja olin mm. kotiäitinä 6 vuotta ja lapset ovat menneet yökylään sitten kun ovat itse osanneet sitä haluta ja mummo on halunnut ottaa. Mutta on se silti kiva keskittyä välillä myös itseen tai puolisoon. Olen ensisijaisesti äiti, ja olen joka ikinen sekunti äiti (silloinkin kun ne lapset ovat hoidossa, olen puhelimen päässä ja jos lapselle vaikka sattuu jotain niin se menee tietysti kaiken muun edelle), mutta olen muutakin kuin äiti. Se mahtuu samaan elämään.
Kyllä ja minä mietin että voisimme mennä kaksin joko teatteriin tai esim kuuntelemaan bändiä tai sitten ollaan vain kaksin kotona. Ap
Oho! Tämä oli uutta.
Mutta siis hieno uutinen, että ukkosi suostuu lähtemään teatteriin tai bändia kuuntelemaan. Kuinka sait tällaisen muutoksen aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut miettiä tätä ennen sitä lapsen tekoa, aina voi käydä niin ettei lasta saa hoitoon KOSKAAN. fiksut punnitsee näitä asioita etukäteen :)
No mä esmes mietin tätä, kumnatkin isovanhemmat lupasi auttaa paljon ja uskoin että on tukiverkot. No nepä sit ei auttanutkaan, kertaakaan. Kerrotko miten olisin tän voinut tietää etukäteen? Sulla on itselläs aikanatkustuskone millä voit katsoa tulevaisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko!
T. Se 12 v ilman yhteistä yön yli lapsivapaata ilman ollutNo lasten tekeminenhän on ihan oma valinta. Jos hankit niin sitten hoidat valittamatta, miksi muiden pitäisi teidän kullannuppuja hoitaa ihan itse olette katraanne hankkineet. T: vela
Olet vidsiin tyhmä niinkuin velat yleensä? Justhan pölkkypää ekassa viestissä sanoin että en valita vasn hoidan lapset aina itse. Sit tukiverkollinen muilla lapsiaan hoidattava tuli mulle rääkymään että hullu olet jokainen tarvii parisuhdeaikaa.
Ja niin TARVIIKIN mutta tarpeesta huolimatt EI SAA SITÄ, niinkuin minä en ole saanut 12 vuoteen enkä saa jatkossakaan.
Veluus tyhmentää aivot ja lukutaidon.
Taitaa vaan toisten erilainen maailmankatsomus kuumentaa tunteita. Ota pää pois perseestä ja hoida velvollisuutesi, turha muille on kitistä jos itse olet asiasi ryssinyt - enkä yhtään ihmettele ettei ole sitä tukiverkkoa...
Haista paska itsekäs ja laiska vela.
No ei voi etukäteen tietää miten asiat menee. Meillä molemmat isovanhemmat mankui ja kärtti vuosia lapsenlapsia ja maalailivat miten sit hoitavat ja auttavat ja ottavat mökille mukaan. Kun lapsi syntyi, oli kiinnostus vain ristiäisiin asti, sit lopahti täysin. Toiset ilmotti että emne hoida, keskitymme nyt omaan elämään ja anoppilan väki ilmotti että eivät sitten alakaan hoitamaan ollenkaan kun nyt om tytärkin on raskaana ja saa lapsen - ja tietenkin olemne isovanhemmat vain tyttären perheelle. Reilua.
Kumnatkaan eivät ole kertaakaan hoitaneet viittä minuuttia eivätkä kertaakaan vieneet mökille tai kalaan tai retkelle niinkuin lupailtiin. Tässä on ollut kohta 10v aikaa lunastaa lupaukset, eipä ole näkynyt eikä kuulunut ja muutamat harvat avunpynnöt on heti torpattu että ei kuulu heille ja he ei hoida.
No, myöhemmin selvisi mistä tää into oli johtunut. En ole itse facebookissa mutta sisarus näytti miten niillä on facebookki tuupattu täyteen valheellista pas-kaa, siis täyttä feikkiä. Juttuja miten hoitavat lapsenlapsiaan (ikinä ei hoitaneet!) ja miten käyvät katsomassa niitä viikottain (kolmeen vuoteen ei oo näkyny vilaustakaan)., miten mummu ostsnut vaatteita mummon muruille (ei ole niitä vaatteita näkynyt) ja sitten lasteni kuvia joita sisarukseni on heille ymmärtämättään antanut. Vi-tun törkeetä, sappeni kiehuu. Ovat feikki-isovanhempia siis ja kehitelleet feikkitarinan saadakseen isovanhemman hienon statuksen. Oksettavaa. Inhoon vanhempiani.