Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykäs nainen jää tyhmää herkemmin sinkuksi

Vierailija
15.02.2019 |

Haluaisin herätellä keskustelua aiheesta ”nirsot naiset”. Olen itse tällainen ja varmasti moni sinkkuystäväni. Olemme kaikki koulutettuja, laaja-alaisesti asioista kiinnostuneita ja voimme keskustella keskenämme hyvin monipuolisesti mistä vain. Lisäksi olemme fyysisesti ja henkisesti terveitä, hoikkia ja liikunnallisia.
Kaikilla tuntuu olevan samakaltainen ongelma eli vastaavaa, keskimääräistä selvästi älykkäämpää miestä ei tahdo löytyä.

Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin. Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta. Ja ääripäitähän on jo lähtökohtaisesti paljon vähemmän.

Tunnistaako täällä monikin ns. nirsoksi haukuttu samaa? Työelämässä ne fiksut ja kivat miehet ovat vakaissa parisuhteissa ja vapaat ovat alkoholiongelmaisia yms. jotenkin nyrjähtäneitä. Treffipalstalla taas vakavaa seuraa etsivät ne vähän hitaat ja kenties fiksut mutta sosiaalisesti rajoittuneet miehet.

Kommentit (471)

Vierailija
421/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi älykkäiden naisten ei tarvitse nykymaailmassa enää mennä naimisiin sosiaalisen paineen johdosta eikä muutenkaan sitoutua mieheen taloudellisen turvan tähden. Monogaaminen pariutuminen ei ole mikään ihmistyypille lajityypillinen ominaisuus, vaan ihmiset ovat historiassa suosineet erityisesti polygamiaa eli sitä, että rikas alfauros elättää useamman ehkä jopa erityisen älykkään ja kauniin naisen. Tietenkin olosuhteet ja kulttuuri vaikuttavat siihen, miten pariudutaan ja lisäännytään ihmisillä. Siksi uskon, että ongelmasi on ihan lajityypillinen naaraspuoliselle yksilölle näissä olosuhteissa. Uskon että voimakas poikkeavuus suuntaan tai toiseen voi tietenkin vaikeuttaa yleensä ottaen parisuhteen löytämistä, oli kyse sitten kehityshäiriöstä, sosiaalisesta rajoittuneisuudesta tai poikkeavasta älykkyydestä. Pitää vain hyväksyä tosiasiat. Et  todennäköisesti tule löytämään älyllisesti itsesi kaltaista miestä tässä maailmassa, jossa elät.  Joko joudut muuttamaan kriteerejäsi ja tekemään kompromisseja tai jäät yksin.  Älykkäänä ja menestyvänä naisena voit nykymaailmassa jopa hankkia lapset yksin hedelmöityshoidoilla ja voit sitten laittaa vaikka tulevan luovuttajan kriteereiksi nuo, mitä toivot kumppaniltasi. Jos haluat lapsia siis.  Minusta se olisi hyvä idea, koska sinun älykkyysgeenisi eivät menisi hukkaan ja et olisi turhautunut sinua älyllisesti heikkolahjaisempien lastesi käytökseen. 

Nyt oli erittäin hieno viesti ja pakko sanoa, että olisihan se nyt kaikkien etu, jos vain älykkäät lisääntyisivät. Nykyäänhän se menee maailmalla toisinpäin, kaikista tyhmin osa lisääntyy eniten..

Vierailija
422/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäisi jos jostain sellaisen löytäisin.

M44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla maailmassa miehet jolla on rahaa ja valtaa ja jotka saavat valita ihan kenet vaan..... valitsevat aina samoin.

He valisevat aina....Kauneimman....jos se kaunis vanhenee... he vaitsee uudestaan ihan samoin....taas kauneimman.

Kauppakorkeasta kun valmistuttiin niin kaikki seurustelivat kurssikaverin tai juristin tai lääkärin kanssa, ihan kaikki. Viime kesän 25 vuotisluokkakokoukuessa todettiin että kaikki olivat eronneet, kaikkien lapset olivat muuttaneet jo opiskelemaan ja osa oli jo töissäkin.

Mutta lähes kaikilla oli jo uudet "vaimot" eli tyttöystävät ja kaikkilla selvästi nuorempi, kauniimpi, EI ENÄÄ korkeakoulutettu "vaimo".

Vierailija
424/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kestä sitä jos nainen on älykkäämpi ja osaavampi.

Miehellä pitää olla vahva itsetunto, jotta kestäisi älykkään naisen.

En itse ymmärrä mistä se johtuu, mutta niin se vaan menee.

Tutkimuksetkin osoittavat, että älykkyys ei ole toivottava ominaisuus naisella.

Vierailija
425/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ala mitään.

Vierailija
426/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saa sanoa että haluaa älykkään miehen? Kai sitä jotain kriteerejä saa olla. Eihän minusta pulskasta tunnu kivalta esimerkiksi miesten kriteerit hoikasta ja urheilullisesta naisesta. Mutta hyväksyn että pääosa ihmisistä haluaa jotain spesiaalia syttyäkseen kumppanista. Muutakin kuin että mukava ihminen, jokainen on mielestään sellainen.

Vierailija
427/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tyhmä kuin miehetön. :D

Vierailija
428/471 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olen ainoa josta tuntuu kuin keskustelisi vähän "hitaan" ihmisen kanssa. Ap:lle joutuu vääntämään yksinkertaisetkin sosiaalisuuteen ja empatiaan liittyvät asiat rautalangasta, eikä viesti silti mene perille.

t

Kyllähän viesti menee perille. Siitä vain ollaan eri mieltä. Ja sitten perustellaan. Sitä kutsutaan väittelemiseksi.

Vierailija
429/471 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialla maailmassa miehet jolla on rahaa ja valtaa ja jotka saavat valita ihan kenet vaan..... valitsevat aina samoin.

He valisevat aina....Kauneimman....jos se kaunis vanhenee... he vaitsee uudestaan ihan samoin....taas kauneimman.

Kauppakorkeasta kun valmistuttiin niin kaikki seurustelivat kurssikaverin tai juristin tai lääkärin kanssa, ihan kaikki. Viime kesän 25 vuotisluokkakokoukuessa todettiin että kaikki olivat eronneet, kaikkien lapset olivat muuttaneet jo opiskelemaan ja osa oli jo töissäkin.

Mutta lähes kaikilla oli jo uudet "vaimot" eli tyttöystävät ja kaikkilla selvästi nuorempi, kauniimpi, EI ENÄÄ korkeakoulutettu "vaimo".

No miten näille ex-vaimoille sitten on käynyt? En usko, että jokainen heistä itkee kotona ja katuu, että tuli kouluttauduttua. Jos miehet järjestään vaihtavat vaimon nuorempaan viidenkympin villityksessä, niin ihan samalla tavalla se kouluttamaton vaimo saa kenkää kuin koulutettukin. Kumman naisen arvelet pärjäävän paremmin eron jälkeen?

Vierailija
430/471 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen  heittämällä äo >140-nainen ja en nyt allekirjoita ap:n väitettä täysin. Olen löytänyt juuri sellaisen parisuhteen, jota haluan ja tarvitsen.

Osa näistä "olen älykäs nainen enkä siksi löydä miestä!"-valittajista eivät vain ole niin fiksuja mitä luulevat olevansa. Ette varmasti löydä, koska vaatimustasonne ei ole realistinen.

On totta, että älykkäälle miehelle kelpaa monesti tyhmempi nainen. Mutta kuinka paljon tyhmempi? Omien kokemuksieni mukaan huippuälykkäälle miehelle aika harvoin kelpa tyhmä nainen, ja siksi näissäkin on paljon ikisinkkuja. Huippuälykkäissä on joidenkin lähteiden mukaan noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tällöin älykkäällä naisella on ainakin parempi mahdollisuus löytää yhtä älykäs kumppani. 

Sitten nämä, jotka valittavat kun joku kehtaa mainita älykkyydestään ja siitä, miten se kaventaa parinvalintamahdollisuuksia. Ei kai teiltä voi odottaakkaan ymmärrystä. Vaikkei käytännön elämässä missään nimessä ole niin, että ÄO:iden 60 ja 100 välillä on samanlainen harppaus  kuin ÄO:iden 100 ja 140, on vaikeaa kokea esimerkiksi yhteenkuuluvuuden, ihailun ja tasa-arvon tunteita jos toisesta tulee sellainen olo, ettei se kulje samalla aallonpituudella.

Tyhmempi kumppani näkyy arjessa. Hän ei viehätä sinua, saattaa nauraa erikoisille kiinnostuksenkohteillesi ja alat kaivata älykästä juttuseuraa muualta. Minkä itse koin joskus haittaavimmaksi, oli se miten en kokenut parisuhteen mies-naisdynamiikkaa kun pystyin pyörittelemään toista miten huvittaa. Kyllä, huippuälykäskin nainen voi haluta olla naisen roolissa parisuhteessaan, vaikka olisi kuinka vahva ja itsenäinen monessa asiassa. Tyhmempi kumppani ei viehättänyt minua myöskään seksuaalisesti.

Ja viimeisenä: huippuälykäskin mies voi kaivata  naiselta ennenkaikkea ulkonäköä ja naisellisuutta. Kyllä ulkonäkö merkitsee monellle paljon. Siinä 135 älykkyysosamäärällä varustettu mies valitsee miettimättä äö 120-missin kuin äö 145 harakan.

Sinun mukaasi älykäs ihminen voi toimia normaalia fysiologiaa vastaan ja esim ihastumisen tapahtuessa äly vastustaa esim rakastumisen ja kiintymyksen pohjana olevien hormonien toimintaa eli äly voi syrjäyttää ne "eläimelliset" vietit ja impulssit. Millainen ihminen edes haluaa manipuloida toista. Olen mieheni kanssa suunnilleen yhtä älykäs, vaikka parhaat osa-alueemme ovatkin erilaiset. Tiedän saavani mieheni tekemään lähes mitä tahansa niin halutessani, mutten silti ajattele että olisin hänen yläpuolellaan tai edes haluaisin niin tehdä. Kyllä osalta porukkaa tuntuu puuttuvan nöyryyttä, sosiaalisia taitoja ja empatiaa toisia ihmisiä kohtaan.

En ole kyseisen viestin kirjoittaja , mutta liityn seuraanne. Älykäs ihminen osaa kyllä vastustaa normaalia hormonaalista rakastumista torppaamalla sen kehittämisen järkeilemällä. Itseasiassa pitäisi olla todella imbesilli, jos menisi puhtaasti hormooneilla ja tekisi lapsia heti vaikka sen ensihuuman humalassa.

Esimerkiksi minä ihastuin pahasti yhteen työkaveriini, mutta tukahdutin tämän tunteen, koska huomasin hänessä saman piirteen kuin eksässäni, enkä halua toistaa virhettäni. Ilmeisesti minulla on biologinen heikkous tällaisen piirteen omaaviin naisiin, eikä siitä seuraa mitään hyvää.

Romanttisen tunteen tukahduttaminen on täysin tehtävissä ja sitä pitäisi harrastaa yhteiskunnassamme enemmän. Jäisi monet suhdesopat ja skandaalit syntymättä.

Ja mitä manipulointiin tulee, niin käytännössä aina kun haluaa toisen tekevän jotain itselleen, on kyse jonkinasteisesta vaikuttamisesta/manipuloinnista. Viestin kirjoittaja nyt käytti tätä sanaa tarkoituksella, koska halusi kuvata tunnetta ikävästi.

En usko, että saisit miehesi tekemään mitä vain puolestasi. Saat hänet kenties tekemään juuri sen verran, että suhde tuntuu terveeltä. Voin keksiä esimerkkejä päinvastaisesta, jos haluatte.

Vierailija
431/471 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kerran koitettiin parittaa treffeille juuri aloittajan tapaisen kanssa, oli diplomia ja tutkimustyötä alla paljon. 

Ei siinä mennyt varmaan 6minuuttia kauempaa kun oli jo mainittu älykkyysosamäärä ja tutkimysyön haasteellisuus .

Oli erilaiset treffit ainakin, toista tapaamista ei tullut .

ja en ole katkera.

Vierailija
432/471 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. 70 äo verrattuna keskiverto 100äo on enemmän, kuin pyörä verrattuna autoon ja 110 äo verrattuna 140äo on kuin Honda verrattuna BMW:hen. Kummatkin ajavat tiellä, mutta toisella on vaan vähän vähemmän tai enemmän suorittava kone alla.

Sen sijaan kun puhutaan oikeasti kehitysvammaisista ihmisistä, niin heidän eronsa kyvyissä on huomattavasti merkittävämpi tavikseen, kun kahden keskivertoa älykkäämmän ihmisen. ---

Olen aivan samaa mieltä kanssasi siitä, että puhdas äly on monissa tapauksissa aivan yliarvostettua. Tietyllä määritelmällä se on pelkkää laskentatehoa, eikä siitä ole mihinkään jos ihminen ei ns. tiedä mitä, miten ja miksi laskea.

Oma kokemukseni parisuhteista on kuitenkin sellainen, että en vain kerta kaikkiaan pysty olemaan sellaisen ns. normaaliälykkään kanssa suhteessa (esim. 120 keskihajonnalla 15). En halveksi heitä ihmisinä ja minulle on selvää, että heistä monet ovat tehokkaampia ja tuottavampia yhteiskunnan jäseniä kuin vaikkapa itse olen. Minulla on heitä kavereina ja osaan suodattaa omaa keskustelutapaani sellaiseen ympäristöön sopivaksi. Mutta syvässä ihmissuhteessa haluan voida hyödyntää käsitteitä ja erilaisia loogisia rakennelmia vaivattomasti ja arvolatauksettomasti, joutumatta selittämään monia kertoja mitä milläkin asialla tarkoitan ja miten se soveltuu keskusteltavaan asiaan. Pääsen paljon syvemmälle sellaisen keskustelukumppanin kanssa, joka tarttuu itse asiaan eikä jää junnaamaan epäolennaisuuksiin, ja näissä tapauksissa keskustelu on minulle suuri nautinto. Jopa seksuaalista nautintoa lähentelevä sellainen. Ja tämän nautinnon kokeminen on minulle yksi olennaisimmista asioista parisuhteessa. En halua lapsia, en tarvitse miestä tukemaan minua taloudellisesti, eivätkä minua kiinnosta mitkään status- tai ulkonäköasiat koska en ole sosiaalisesti kovin virittynyt. Palvelijaa tai isähahmoakaan en miehestä tarvitse. Jäljelle jää siis yksi asia, nautinto.

Pelkkä korkea ÄO ei tietenkään riitä siihen, että tuon nautinnon voisi kokea. Ihmisellä täytyy olla myös tunneälyä, kiinnostuksen kohteita, kykyä itsekritiikkiin ja monia muita ominaisuuksia. Se ÄO on kuitenkin yksi perusedellytys, jota ilman ei vain onnistu. (Jatkan toisessa viestissä.)

t. 104

Eli tarvitset ja haluat ihmisen, jolla on samat tiedot ja taidot ja kiinnostuksen kohteet ja joka lähes lukee ajatuksesi ja vastaa sinulle juuri niillä oikeilla sanoilla ja niin kauan kuin sinä haluat keskustella aiheesta. Tietenkään sinun ei tarvitse koskaan edes joutua suodattamaan puheitasi. Koska toinen ei tietenkään, koskaan loukkaantuisi mielipiteistäsi tai ajatuksistasi, koska kaikki mitä sinä sanoisit olisi hänelle myös absoluuttinen totuus.

Samalla et kuitenkaan sietäisi myötäilijä, samanlaista kuin sinä ja samaa toistavaa kuin sinä, koska sellaista kohtaan sinulla ei taas ole mitään kunnioitusta. Eli hänen pitäisi olla sinua vähän korkeammalla tasolla älyssä, mutta hänen ei kuitenkaan kuuluu turhautua siihen, että sinä olet häntä vähän tyhmempi. Tämän kaiken pitäisi sitten luoda sinulle lähes seksuaalisen nautintoon verrattavissa oleva kokemus ja tunne, jotta henkilö kelpaisi sinulle parisuhteeseen. Kyllä se varmaan tuokin, jos huomaa kuinka itseään huomattavasti älykkäämpi yksilö on samaa mieltä kanssasi. Sehän luo illuusion, että olette kuitenkin kuin samalla tasolla älyllisesti. Vaikka numerot kertovat muuta.

Juu, etpä tosiaan vaadi suuria. Tosiaan tarvitset vain jonkun ruokkimaan tuota sinun ylisuurta egoasi.

Vierailija
433/471 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyskö on? Äidin koulutustaustalla ja asenteella koulutukseen on taipumus periytyä

Vierailija
434/471 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saa sanoa että haluaa älykkään miehen? Kai sitä jotain kriteerejä saa olla. Eihän minusta pulskasta tunnu kivalta esimerkiksi miesten kriteerit hoikasta ja urheilullisesta naisesta. Mutta hyväksyn että pääosa ihmisistä haluaa jotain spesiaalia syttyäkseen kumppanista. Muutakin kuin että mukava ihminen, jokainen on mielestään sellainen.

Tottakai saat, mutta me nyt vaan kerromme miksi olet mahdollisesti sitten kuitenkin vielä sinkku ja miksi sinua kutsutaan nirsoksi. Kyllä minä hyväksyn, että ihmisillä on kriteerit. Niin kuuluu ollakin. Mutta jos maailmassa on miljardeja ihmisiä joista valita ja siltikään ei löydy, niin kummassa osapuolessa se vika oikein on kun kukaan ei kelpaa?

Vierailija
435/471 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs nainen ei halua miestä. Kukaan älyllinen henkilö ei alennu panoksia ja vaimon rooliin joka on nöyryyttävä.

Mihin ihmeen vaimon rooliin?

Vierailija
436/471 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille kelpaamattomien perunalastumammojen voimafantasia :D

Vierailija
437/471 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
438/471 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota minut väkisin!

Vierailija
439/471 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa tuollaisia miehiä löytyy syrjäytyneistä. Kuka niitä edes haluaa?

Minun miehilleni älyni ei ole ollut ongelma, mutta he eivät ole itsekään olleet mitään peruskoulun keskeyttäneitä.

Vierailija
440/471 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senpä takia kaikki idiootit pariutuvat keskenään ja kohta nainen huomaakin olevansa ukkoaan fiksumpi ja ero onkin sitten sinetöity.