Älykäs nainen jää tyhmää herkemmin sinkuksi
Haluaisin herätellä keskustelua aiheesta ”nirsot naiset”. Olen itse tällainen ja varmasti moni sinkkuystäväni. Olemme kaikki koulutettuja, laaja-alaisesti asioista kiinnostuneita ja voimme keskustella keskenämme hyvin monipuolisesti mistä vain. Lisäksi olemme fyysisesti ja henkisesti terveitä, hoikkia ja liikunnallisia.
Kaikilla tuntuu olevan samakaltainen ongelma eli vastaavaa, keskimääräistä selvästi älykkäämpää miestä ei tahdo löytyä.
Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin. Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta. Ja ääripäitähän on jo lähtökohtaisesti paljon vähemmän.
Tunnistaako täällä monikin ns. nirsoksi haukuttu samaa? Työelämässä ne fiksut ja kivat miehet ovat vakaissa parisuhteissa ja vapaat ovat alkoholiongelmaisia yms. jotenkin nyrjähtäneitä. Treffipalstalla taas vakavaa seuraa etsivät ne vähän hitaat ja kenties fiksut mutta sosiaalisesti rajoittuneet miehet.
Kommentit (471)
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan perus lähihoitaja jolla normaali ÄO: en ole se älykkäin mutten tyhminkään. Ikinä ei ole ns. perusjampat (yhtä älykkäät tai tyhmemmät) kiehtoneet. Haluan miehen olevan minua älykkäämpi. Nykyinen mieheni on akateeminen ja työelämässä menestynyt. Älykkyyttä enemmän miehet arvostaa naisissa ulkonäköä ja naisellisuutta yleensä. Älykkäät naiset koetaan liian vahvoina. Mieheni kuitenkin pitää minua ihan fiksuna ja kannustaa minua muutenkin elämässäni. Jos kokee itsensä keskivertoa älykkäämmäksi, sitä älykkyyttä ei kannata miesseurassa liikaa korostaa, jos hakee parisuhdetta. Pitää antaa ymmärtää, että mies on se älypää.
Parhaiten suhde toimii jos molemmat ovat yhtä älykkäitä. Miehelläsi saattaa olla huono itsetunto. Terveellä itsetunnolla varustettu mies ihastuu voimakkaimmin kauniiseen ja fiksuun naiseen. Hyvällä luonteella voit toki kompensoida paljon ja varmasti miehesi sinua rakastaa. Kerroit kuitenkin olevasi keskinkertaisen fiksu ja se on vähintään erittäin siedättävä piirre ihmisessä, eikä varsinainen puute. Älykkyydestä ei kuitenkaan olisi haittaakaan ellet jostain syystä olisi ylimielinen sen suhteen.
Mä olen myös tuntenut vetoa älykkäisiin miehiin ja huomannut että sen kenen kanssa keskustelu säkenöi ei välttämättä ole se paras kumppanina tai sängyssä. Mitä sitten miehestä haluaakin. Ihan kaikkea ei voi saada.
Olin yhdessä hyvin älykkään miehen kanssa ja juuri keskustelut olivat ihan parasta antia. Hänellä oli kuitenkin huono itsetunto, kyky empatiaan oli olematon mikä näkyi melkoisena itsekkyytenä, ja elämänhallinta oli paikoin hukassa, tosin raha-asiansa hoiti. Alkoholi oli hyvin tärkeä, ilman sitä ei voinut olla.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmien naisten evolutiivinen strategia on napata mies hyvin nuorella iällä. Älykkäällä naisella on markkina-arvoa myös iän myötä, mutta moni mies on siihen mennessä jo napattu.
Tämä tulee esiin kun katsoo TLC-kanavan 90 päivää -ohjelmaa. Siinä morsian on usein höynäytettävä nuori tai vanhempi, ulkonäköön todella panostava. En edes tajunnut, että moni voi hyväksyy facebookissa kaveripyynnön ja rikosrekisteristäkin huolimatta ihastua.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse naisen ÄO:sta? Tuntemissani tapauksissa mies on kavahtanut älyn tuomia seurauksia naisessa: kielitaitoa, koulutusta, matkustelua. On hankala jos nainen joutuu olemaan "puskuri" ja selittämään monet asiat miehelle, joka on pärjännyt alallaan, mutta peruskoulunkin kesken jättänyt.
Eivät nuo ole älyn mittareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan perus lähihoitaja jolla normaali ÄO: en ole se älykkäin mutten tyhminkään. Ikinä ei ole ns. perusjampat (yhtä älykkäät tai tyhmemmät) kiehtoneet. Haluan miehen olevan minua älykkäämpi. Nykyinen mieheni on akateeminen ja työelämässä menestynyt. Älykkyyttä enemmän miehet arvostaa naisissa ulkonäköä ja naisellisuutta yleensä. Älykkäät naiset koetaan liian vahvoina. Mieheni kuitenkin pitää minua ihan fiksuna ja kannustaa minua muutenkin elämässäni. Jos kokee itsensä keskivertoa älykkäämmäksi, sitä älykkyyttä ei kannata miesseurassa liikaa korostaa, jos hakee parisuhdetta. Pitää antaa ymmärtää, että mies on se älypää.
Parhaiten suhde toimii jos molemmat ovat yhtä älykkäitä. Miehelläsi saattaa olla huono itsetunto. Terveellä itsetunnolla varustettu mies ihastuu voimakkaimmin kauniiseen ja fiksuun naiseen. Hyvällä luonteella voit toki kompensoida paljon ja varmasti miehesi sinua rakastaa. Kerroit kuitenkin olevasi keskinkertaisen fiksu ja se on vähintään erittäin siedättävä piirre ihmisessä, eikä varsinainen puute. Älykkyydestä ei kuitenkaan olisi haittaakaan ellet jostain syystä olisi ylimielinen sen suhteen.
Monivuotisen suhteeni päätyttyä tein kuukaudeksi feikin deittiprofiilin ilmaissivustolle. Olin lähäri. Sain ihan tavattoman määrän vastauksia kaikenlaisilta miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monivuotisen suhteeni päätyttyä tein kuukaudeksi feikin deittiprofiilin ilmaissivustolle. Olin lähäri. Sain ihan tavattoman määrän vastauksia kaikenlaisilta miehiltä.
Isoin osa miehistäkin on älynsä puolesta taviksia, joten tottakai tavismiehelle kaunis tavisnainen kelpaa suhteeseen tai seksisuhteeseen ja älykkäälle miehelle vähintään seksisuhteeseen. Deittisovelluksissa ulkonäkö on tietenkin korostuneessa roolissa kun profiileista ei muuta ensalkuun selviäkään. t. kohtuullisen älykäs nainen, jolla on kohtuullisen älykäs mies vielä toistaiseksikin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse naisen ÄO:sta? Tuntemissani tapauksissa mies on kavahtanut älyn tuomia seurauksia naisessa: kielitaitoa, koulutusta, matkustelua. On hankala jos nainen joutuu olemaan "puskuri" ja selittämään monet asiat miehelle, joka on pärjännyt alallaan, mutta peruskoulunkin kesken jättänyt.
Eivät nuo ole älyn mittareita.
Tässä tulee karrikoidusti se syy miesten "huonoon itsetuntoon" edellisen kirjoittajan ja ap:n kaltaisten älykkäiden naisten kanssa...
ohis
Vierailija kirjoitti:
En kyllä allekirjoita tuota. Itselläni ei koskaan ole ollut hankaluuksia löytää kumppania vaikka varmaankin olen keskimääräistä älykkäämpi (en ole mittauttanut ÄOta, mutta koulumenestys aina ollut hyvä pienellä panostuksella, tutkinnot suoritettu helposti, selviän haastavassa työssä hyvin jne). Seurustelukumppanini ja nykyinen mieheni ovat kaikki olleet älykkäitä, se kiinnostus on syttynyt kun on huomannut toisellakin "leikkaavan" nopeasti, ovat kyenneet tajuamaan nopeita humoristisia oivalluksia arjessa jne. Jos miehen itsetunto on kehno hän saattaa kavahtaa älykästä ja kunnianhimoista naista mutta suurelle osalle tuo ei ole ongelma, oma miehenikin on vain ylpeä saavutuksistani. Älykkäitä on monenlaisia, luonne merkitsee varmasti vähintään yhtä paljon kuin äly parisuhteessa. Osa palstalla valittavista akateemisista sinkkunaisista vaikuttaa hieman yliarvioivan oman älykkyytensä ja aliarvioivan oman luonteensa hankaluuden parisuhteessa: ylimielisyys, jäykkyys ja huumorintajuttomuus saattavat olla sitä ongelmaksi ajateltua akateemisuutta ja älyä suurempia ongelmia parinmuodostuksessa.
Just niin. Minä, joka olen esim moneen nuoruudenaikaiseen koulukaveriini nähden huomattavasti nokkelaälyisempi, uralla eteenpäin pyrkinyt ja taloudellisesti kenestäkään riippumaton olen jäänyt sinkuksi. Eikä kyse ole todellakaan ulkonäöstä. Olen keskivertoa näyttävämmän näköinen nainen ja ikäistäni nuoremman näköinen. Jäin sinkuksi osin siitä syystä että sydämeni särkyi pahanpäiväisesti nuorena-aikuisena. En ota muita kun en saanut sitä kenet halusin. Olen aina ollut hyvin itsenäinen enkä tarvitse miestä pärjätäkseni, en myöskään halunnut lapsia joten en voi olla sellaisen kanssa joka halusi perheen. Olen seurustellut pitkiäkin aikoja mutta jotenkin tuntuu että miehet ei pärjää kanssani, mirs haluaa naisen jota voi opastaa, ohjata, komentaa, hallita, josta voi huolehtia. Minä en ole mitään noista.
Monet "ei minkään näköiset" ja ei niin kovin teräväjärkiset ovat pariutuneet ja perustaneet perheen. Jopa ne joita (jos olisin mies) pitäisin jopa vastenmielisenä tai tyhminä löytävät uudestaan ja uudestaan miehen. Tosin ei heillä näytä olevan mitään rimaa niissä miehissä (tai rima on tosi alhaalla riittää ettei ole juoppo), kaikki kelpaa kunhan on vaan joku.