Uskotko Jeesuksen jumaluuteen ?
Mikäli uskot, päädyt välittömästi islamin vastaiseen käsitykseen Jeesuksen olemuksesta. Islamin mukaan Jeesus oli vain ihminen ,vaikkakin muutoin he kyllä kunnioittavat Jeesusta suurena profeettana.
Kommentit (169)
Jeesus oli viisas opettaja, mutta hänen viestinsä kärsii pahasti sen päälle liimatusta monikerroksisesta mytologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kristitty, mutta uskon että Jumala on eri kuin Jeesus.
Same same, but different. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat samaa olemusta mutta eri persoonia. Ajattelen joskus että ikäänkuin saman käden eri sormia, mutta ei sekään oikein tavoita homman ydintä.
Mutta uskon Jeesuksen jumaluuteen.
Vierailija kirjoitti:
Et ole kristitty vaan harhaoppinen.
Uskon ja olen ennenkin ollut täysin tietoinen että islamin allah ei millään muotoa ole sama jumala kuin kristittyjen/juutalaisten. Juutalaisillakin on pyhän hengen käsite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ei tuominnut harhaoppisia, kuten hänen nimissään toiminutta vierasta henkienmanaajaa.
En usko. Olen yrittänyt mutta en pysty. Yksi kohta, missä uskoni väistämättä aina lopahtaa, on se missä Jeesus ristillä kysyy "isäni, miksi minut hylkäsit" tai jotain sellaista. Eikä se ole ainoa syy. Suosittelen, muuten, kaikille kristinuskosta kiinnostuneille teologian perusopintoja avoimessa yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, ei jehovat tai mormonit ole mitää kristittyjä, vaan harhaoppisia, kuten sinä.
Jeesus oli ja on 100 % Jumala ja maan päällä olleessaan oli myös 100 % ihminen jumaluuden myötä. Tämä on Raamatullinen totuus, johon ei ole mitään lisäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ei tuominnut harhaoppisia, kuten hänen nimissään toiminutta vierasta henkienmanaajaa.
Jeesus sanoi "Isä ja minä olemme yhtä".
Kyllä. Raamatussa Jumalaksi mainitaan Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeesus on ihmiseksi syntynyt Jumalan Poika.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Kyllä. Raamatussa Jumalaksi mainitaan Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeesus on ihmiseksi syntynyt Jumalan Poika.
En usko Raamatun jumaluuteen. Onpahan vain kokoelma muinaisjuutalaisten satuja ja tarinoita moneen kertaan kulloiseenkin poliittiseen tilanteeseen muokattuina.
Mielenkiintoista että kun muslimit vääristelevät toisen uskonnon opit loukkaavasti niin se ei ole mitään.
Mutta jos minä keksisin uskonnon missä muhammed selitettäisiinkin ihan toisin ja sanoisin että oikeastaan koko koraani on ihan väärin ja minä tiedän asiat paremmin (kuten muslimit selittävät evankeliumit) niin ennepitkää olisi taas suurlähetystöt tulessa ja jihadistimurhaajaa hiippailisi pihallani.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kohta, missä uskoni väistämättä aina lopahtaa, on se missä Jeesus ristillä kysyy "isäni, miksi minut hylkäsit" tai jotain sellaista.
Tässähän kiteytyy yksi sovitustyön ydinkohta. Jeesus syntyi ihmiseksi kokeakseen ne asiat mitä ihminenkin voi kokea. Tuska, pelko, häpeä, suru, hylkääminen. Ilman tätä sovitustyö olisi ollut paljon merkityksettömämpi jos vain joku inhimillisten tunteiden yläpuolella oleva superihminen olisi naureskellut kun nauloja lyödään ranteisiin.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Olen yrittänyt mutta en pysty. Yksi kohta, missä uskoni väistämättä aina lopahtaa, on se missä Jeesus ristillä kysyy "isäni, miksi minut hylkäsit" tai jotain sellaista. Eikä se ole ainoa syy. Suosittelen, muuten, kaikille kristinuskosta kiinnostuneille teologian perusopintoja avoimessa yliopistossa.
Tämä sama asia on niin moneen kertaan tuotu täällä esiin, mutta olkoon, kerran vielä:
Eli Jumala Jeesus halusi vapaaehtoisesti mennä ristille koko ihmiskunnan puolesta, koska muuten ei meillä läpeensä syntisillä kenelläkään olisi mitään mahdollisuutta pelastua helvetiltä ja Jumalle kelpasi kuitenkin vain täysin puhdas ja viaton uhri, eli Jeesus - Jumala itse antoi ristiinnaulita itsensä meidän puolestamme.
Niinpä hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon ja tuli ihmiseksi, silti olleen 100 % ihminen ja 100 % Jumala.
Ja koska Jeesus otti yhdessä hetkessä viattomana uhrina päälleet kaikkien meidän entiset, nykyiset ja tulevat synnit, tuska oli kamala ja vielä Isäkin käänsi selkänsä, koska ei voinut sitä syntitaakkaa katsella, Jeesus huusi "Eeli Eeli, lama sabaktani?!" Eli siinä hetkessä hän koki sydämessään täydellisen hylkäämisen ja helvetin kauhut, jotta meidän ei tarvitsisi niitä kokea, Hän huusi: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!?"
Koska Jumala ei tehnyt meistä robotteja, vaan antoi täydellisen oman tahdon, tarvitsemme vain hyväksyä tuo täydellinen ristintyö kohdallemme ja ottaa Jeesus vastaan elämäämme, niin pelastus on meidän.
En usko. Uskon, että hän oli ihan vain ihminen. Tämä on ateistinen käsitys. Miksi kirjoitit "islamin vastainen" käsitys? Eikö tuo ole islamin mukainen käsitys? Samalla kun se on ateistinen käsitys.
Faith kirjoitti:
Se, mitä Raamatussa mainitaan ei mitenkään vaikuta tosiasioihin.
Faith kirjoitti:
Korjaus: Jeesus kyllä syntyi maailmaan ihmiseksi 100 % ja myös Jumalaksi 100%, mutta nyt kun Hän on taas Isänsä luona Hän on täydellinen Jumala, eikä enää ihminen olleenkaan, sillä Hän on hylännyt sen orjan muodon, jonka otti tänne maailmaan tulleessaan.
Onko tässä kyse jostain semantiikasta? Itse olen aina ajatellut sen niin, että Jumala on isä, Jeesus on poika, ja pyhä henki on jäänyt enemmän etäiseksi... olisiko joku setä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Korjaus: Jeesus kyllä syntyi maailmaan ihmiseksi 100 % ja myös Jumalaksi 100%, mutta nyt kun Hän on taas Isänsä luona Hän on täydellinen Jumala, eikä enää ihminen olleenkaan, sillä Hän on hylännyt sen orjan muodon, jonka otti tänne maailmaan tulleessaan.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Se, mitä Raamatussa mainitaan ei mitenkään vaikuta tosiasioihin.
Joh 1 sanotaan Jeesuksen olevan Sana, eli joka ei usko Raamatuun, ei usko Jeesukseenkaan eikä siis Jumalaankaan.