Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko Jeesuksen jumaluuteen ?

Vierailija
03.02.2019 |

Mikäli uskot, päädyt välittömästi islamin vastaiseen käsitykseen Jeesuksen olemuksesta. Islamin mukaan Jeesus oli vain ihminen ,vaikkakin muutoin he kyllä kunnioittavat Jeesusta suurena profeettana.

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Olen yrittänyt mutta en pysty. Yksi kohta, missä uskoni väistämättä aina lopahtaa, on se missä Jeesus ristillä kysyy "isäni, miksi minut hylkäsit" tai jotain sellaista. Eikä se ole ainoa syy. Suosittelen, muuten, kaikille kristinuskosta kiinnostuneille teologian perusopintoja avoimessa yliopistossa.

Tämä sama asia on niin moneen kertaan tuotu täällä esiin, mutta olkoon, kerran vielä: 

Eli Jumala Jeesus halusi vapaaehtoisesti mennä ristille koko ihmiskunnan puolesta, koska muuten ei meillä läpeensä syntisillä kenelläkään olisi mitään mahdollisuutta pelastua helvetiltä ja Jumalle kelpasi kuitenkin vain täysin puhdas ja viaton uhri, eli Jeesus - Jumala itse antoi ristiinnaulita itsensä meidän puolestamme.

Niinpä hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon ja tuli ihmiseksi, silti olleen 100 % ihminen ja 100 % Jumala.

Ja koska Jeesus otti yhdessä hetkessä viattomana uhrina päälleet kaikkien meidän entiset, nykyiset ja tulevat synnit, tuska oli kamala ja vielä Isäkin käänsi selkänsä, koska ei voinut sitä syntitaakkaa katsella, Jeesus huusi "Eeli Eeli, lama sabaktani?!" Eli siinä hetkessä hän koki sydämessään täydellisen hylkäämisen ja helvetin kauhut, jotta meidän ei tarvitsisi niitä kokea, Hän huusi: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!?"

Koska Jumala ei tehnyt meistä robotteja, vaan antoi täydellisen oman tahdon, tarvitsemme vain hyväksyä tuo täydellinen ristintyö kohdallemme ja ottaa Jeesus vastaan elämäämme, niin pelastus on meidän.

Tämä on kyllä nätti uskomus.

Mutta siis jos Jeesus kerran tiesi eläessään olevansa Jumalan poika, niin eihän hänen uskonsa silloin olisi pitänyt kaatua kärsimyksiin.

Missä kohtaa on sanottu että se kaatuikaan?

Kun hän sanoi "miksi minut hylkäsit".

Miten se tarkoittaisi uskon kaatumista, ja ylipäätään minkä uskon kaatumista?

Jos hän uskoisi olevansa Jumalan poika, niin hän luottaisi Jumalan suunnitelmaan, vaikka ei tietäisi, mitä se pitää sisällään, ja ois ihan tyynenä tuossa, eikä tuollalailla kuvittelisi tulleensa hylätyksi. Koska kai hän nyt Jumalan poikana tiesi, mihin isä kykenee?

On vaikeaa olla tyynenä kun on myös 100% ihmisen ja kokee kaiken sen mitä ihminen kokee tuossa tilanteessa, fyysisen kivun ja tuskan, henkisen hädän ja epätoivon.

Niin niin, mutta kun tiesi olevansa Jumalan poika, niin ois pitänyt tietää, mihin isänsä kykenee ja ei ollut mitään syytä kuvitella, että tuli hylätyksi. Se on sama, kuin uskosta luopuminen. Uskovahan luottaa loppuun saakka, että Jumala pelastaa.

Tiedämmehän mekin ihmiset olevamme Jumalan lapsia uskossa ollen mutta ihmisinä epäillään usein.

Ei tuo Jeesukseen liittyvä tarina silti mitenkään todista että hän sovitti meidän syntimme. Eihän maailman syntisyys ole siitä mihinkään muuttunut, eikä syntien sovitukselle ole edes tarvetta. Se on uskovien keksintöä. Jota tarvitaan vain siihen, että uskotaan h*lvettiin.

Maailman pahuus tuli konkreettisesti ILMI Jeesuksen viattoman tappamisessa. Siis tulipa vaan yksikin joka oli synnitön niin kaikki kimppuun heti !

Mitä tämä tarkoitti? No sitä että maailmalle tuli osoitetuksi mikä on ihminen ja hän joutui katsomaan omaa pahuuttaan ja itseään silmästä silmään: vaikka miten hyvin oltaisiin niin ihminen vaan jatkaa ketkuiluaan. Ja  siksi tarvitsemme Vapahtajan tämän kauhean syntisyytemme edessä. Emme muuten kestäisi.

Vierailija
162/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Olen yrittänyt mutta en pysty. Yksi kohta, missä uskoni väistämättä aina lopahtaa, on se missä Jeesus ristillä kysyy "isäni, miksi minut hylkäsit" tai jotain sellaista. Eikä se ole ainoa syy. Suosittelen, muuten, kaikille kristinuskosta kiinnostuneille teologian perusopintoja avoimessa yliopistossa.

Tämä sama asia on niin moneen kertaan tuotu täällä esiin, mutta olkoon, kerran vielä: 

Eli Jumala Jeesus halusi vapaaehtoisesti mennä ristille koko ihmiskunnan puolesta, koska muuten ei meillä läpeensä syntisillä kenelläkään olisi mitään mahdollisuutta pelastua helvetiltä ja Jumalle kelpasi kuitenkin vain täysin puhdas ja viaton uhri, eli Jeesus - Jumala itse antoi ristiinnaulita itsensä meidän puolestamme.

Niinpä hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon ja tuli ihmiseksi, silti olleen 100 % ihminen ja 100 % Jumala.

Ja koska Jeesus otti yhdessä hetkessä viattomana uhrina päälleet kaikkien meidän entiset, nykyiset ja tulevat synnit, tuska oli kamala ja vielä Isäkin käänsi selkänsä, koska ei voinut sitä syntitaakkaa katsella, Jeesus huusi "Eeli Eeli, lama sabaktani?!" Eli siinä hetkessä hän koki sydämessään täydellisen hylkäämisen ja helvetin kauhut, jotta meidän ei tarvitsisi niitä kokea, Hän huusi: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!?"

Koska Jumala ei tehnyt meistä robotteja, vaan antoi täydellisen oman tahdon, tarvitsemme vain hyväksyä tuo täydellinen ristintyö kohdallemme ja ottaa Jeesus vastaan elämäämme, niin pelastus on meidän.

Minun mielestäni ihmiselle ei ole annettu mitään täydellistä tahtoa. Ihmisen elämän kaari voi olla hyvinkin ennalta suunniteltua alusta loppuun. Elämä saattaa olla syvää kärsimystä jota ei todellakaan ole itse valinnut. Tai elämä saattaa olla tosi hyvää vaikka ihminen ei olisi itse sen eteen mitään ihmeellistä tehnyt. En ymmärrä näitä Raamatun ristiriitaisuuksia. Siellähän esim. sanotaan että elinpäivät on luettu jo ennen kuin on syntynytkään. Jos joku ihminen päättää esim. elämänsä oman käden kautta, onko sekin ennalta määrätty.

Juu ei todellakaan ole annettu mitään omaa tahtoa, jonka mukaan jokainen aina toimii. Ihan naurettava selitys. Paljon on kiinni ihan tiedosta se, miten ihminen toimii, ei tahdosta.

Tunne elämä kehittyy tiedollisen kehityksen kanssa rinnan, kyllä. Omantunnon ja moraalin kehitys liittyy suoraan edellisiin myös kyllä rinnan. Jumala näkee miten rakennumme ja miksi ja katsoo tekojamme armahtavaan sävyyn aina vaikka ihmiset tuomitsisivatkin. Mutta kummasti ihmistaimi tietää jo pienestä saakka mikä on oikein ja väärin. Se on sisäänrakennettua voi jopa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kristitty noin yleisesti olenkin niin en ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä että Jumala ilmoittaa 1. käskyn ja sitten muutama tuhatvuotta myöhemmin se ei sitten pitäisikään paikkaansa. Siinä on minusta kirkon taholta hieman selittelyn makua, koska kukaan ei oikeastaan tiedä mikä Jeesus oikeasti oli. Ainakin raamatun mukaan Jeesus oli poika mutta missään ei sanota että olisi ollut jumalhenkilö.

Olen 10 käskyä pitänyt aina yksiselitteisinä ja niitä vastaan selittely on jotenkin tekoyhää.

Amen. Minä olen Herra sinun Jumalasi

Uskontunnustuksessa :

JA Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan Poikaan.

Usko että Jumla osasi kyllä luoda itselleen  sellaisen ominaisuuksiltaan kaksoishenkilön Pojaksi  joka on häntä ja eri yhta iakaa kuin kaksoisetkin ovat. No problem. Kaksoisilla on kullakin oma tahto ja persoona ja vastuunsa. Ja kolmoisillakin, Pyhä Henki myös.

Väärin. Jeesuksesta sanotaan uskontunnustuksessa " Syntynyt ei luotu, joka on Isän kanssa yhtä Olentoa."

Syntynyt on samaa olentoa kuin äiti ja isä. Tässä tapauksessa isn olentoa. Kaksonen on DNA mielessä mitä isoimmin samaa olentoa mutta eri vapaa tahto molemmilla ja henki. Vaikka olisivat hengessä yhtä.

Äläpäs yritä kikkailla.

Äläpäs itse viitsi kikkailla niiden kaksosten tai kolmosten kanssa - Kolmiyhteistä Jumalaa ei jumalaton ymmärrä, koska Pyhä Henki puuttuu.

Jumala on siis kolmiyhteinen Jumala, joka on aina ollut ja tulee aina olemaankin.

Me ihmiset olemme vasta syntymästämme saakka ikuisia ja vietämme ikuisuutemme joko Jumalan kanssa tai maan alla lieskoissa.

Kannattaakin tässä ajassa valita Jeesus Kristus, koska myöhemmin ei enää voi ja joutuu sitten ikuiseen tuskaan.

Miksi vääristelet  sanomisiani jos olet Jumalan asioilla ? en ole missään kohtaa sanonut että valinta on tehtävä. Ja ettei kolmiyhteyttä olisi vertasin vaan siihen ihmisenä että kolmosiakin on ja silti he ovat eri persoonia ihan kuin Isä ja Poika. Luehan vielä nämä loputkin mitä kirjoitin niin käsität että kaikki on Raamatussa selkeästi . Sana eli Jeesus - hänelle annettiin Ihmisen muoto., vähän kuin kirjoittaja painaa lehteen sanansa. Lehti ei ole kuitenkaan sama kuin kirjoittaja...

Äh.... sinä et vaan nyt ymmärrä tätä - tämä on ihan selvä juttu uudestisyntyneille kristityille, mutta teille jumalattomille tämä ei vaan aukea, koska tämä ei ole ihmisjärjellä selitettäväissä, vaan paljon korkeammalla: Jumalan järjellä, jonka Hän antaa omillensa Pyhän Hengen kautta.

Kun Jeesus kastettiin tuli hänen päälleen Kyyhkynen Pyhä Henki

Ja sitten kuului ääni Taivaasta :

-Tämä on minun rakas poikani johon olen mielistynyt.

Tuo on harhaoppia että Jeesuksen sanoman voivat käsittää opetettaessa vain jotkut vihkiytyneet opillisesti. Fariseukset asettivat käsittämiselle rajan noin. Jeesus opetti niin yksinkertaisesti ettei MYSTIIKKAA jäänyt - sen lapsikin ja varsinkin lapsi käsitti. On tai ei. Ei mystiikkaa.

Te suljette oven niiltäkin jotka haluaisivat uskoa kun sekoitatte tunnemaailman ja psyyken ongelmat uskoon. Usko ja sovitustyö  on todellista niin todellista ettei tunteet siihen vaikuta.

Helluntaioppi on tunnemaailman ylettömyydessään viehättävää mutta siinä nojataan  ja luotetaan ihmisvoimin liikaa niihin omakohtaisiin juttuihin. Ei Kristuksen sovitustyö ole omakohtaista tekoa  vaan mahdollisuus kaikille. Omilla tunteilla ja fiiliksillä ja teoilla ei ole siinä penninvertaa tekoa.

Penneistä puheenollen Kaikki juoksivat Suomessakin monen saaranaajan perässä koska "karismaattinen " ja sitten----!

Vain aito katuminen vie Jumalan luokse uskossa. Jumala näkee sydämen ihminen vaan hurlumleileilun ja hokeminen ei auta, edes Rukoillessa. Aitous vaan ,ei paperit merkkaa mitään nekään.

Niinkö Saulukselle kävi Damaskoksen tiellä? Aito katuminen vei Jumalan luokse uskossa :D ? Juu ei. 

Jumala on aina se ensimmäinen, Hän tekee aloitteen. Jollei Hän ole kutsunut luokseen, ei ihminen voi tulla luokseen. Onneksi Hän haluaa kutsua kaikkia!

Sinä viittaat taas sen joukon rajaamiseen mitä Jumala tekee kun valitsee ja tahdot korostaa sitä? Tässä haisee fariesealainen omahyvyys rivien välissä: että Jumala vetää vain juuri  Helluntaikirkkoonko?

En olisi ihan varma tästä hengestä takana onko Pyhä Henki.  Hän ei rakenna muuria noin.

Vierailija
164/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen vapaa tahto ja Jumalan  sen kunnioittaminen estää pois sen ohjailun jota täällä tehdään että olisi jokin ensin joka manipuloisi uskoon. Perimmältään näin ei voi olla. Pyhä Henki ei puutu ihmisen uskoontuloon kuin vasta kun henki on alttiina ja nöyrrytään ottamaan se vastaan. Pyhän hengen uudistustyön voi ihminen vapaalla tahdollaan estää ja myös tuhota samoin.

Katumuksen tulee olla ensin ja henki altis Pyhän Hengen työlle. Ihminen ei ole robotiksi tehty. Hänen suurin harhansa on kuvitella että tuo kaikki ja pelastuminen kerran riittää kun siltä tuntui. Jos usko horjuu ja ihminen lankeaa on hän yhtä alussa kuin eka kerralla vaikka ihmisenä kasvaakin.

Voimme joutua omasta tahdostamme pois Juamalasta vaikka viimeisellä minuutilla. Meille ei annettu mistään sileää polkua vaan vastuullinen polku pitää itsemme uskossa mutta emme pysty siihenkään omin voimin vaan rukoillen.  Mutta meidän on itse oltava alttiita ensin.

Mitäs tuumitte?

Vierailija
165/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon ja olen ennenkin ollut täysin tietoinen että islamin allah ei millään muotoa ole sama jumala kuin kristittyjen/juutalaisten. Juutalaisillakin on pyhän hengen käsite.

Pyhän hengen käsitteestä: En osaa sanoa mikä on lopulta luterilainen käsitys pyhästä hengestä, onko siitä varsinaista konsensusta. Toisaalta katolinen katekismus muistaakseni ilmaisee pyhänhengen pilkan kutakuinkin siten, että vakaasta tahdosta ei halua ottaa hyvää sanomaa vastaan.

No niin en kuitenkaan usko Jeesuksen erityiseen jumalaisuuteen muuten kuin siten, että hän saattaa olla ikuisuudessa, ja sinne kelvolliset ovat lopulta jumalaisia. Mutta pyhän hengen käsitteeseen. Siihen, mikä on sydämessäni. Eräs pahasti väänntty sana hieroglyfeissä on seuraava: 𓎛 𓂓  siis palmikko ja ylos (ikuisuuteen, ylistykseen, voimaan jne.) nostetut kädet.

𓎛 𓂓 : heka

HeKa on käännetty 1800- luvulla: Magiavoima, taikasanat, taikavoima, lumous, jne. Ja siksi se on jäänyt.

Heka ei ole sitä, se on pyhä henki teoissa ja toimissa. Tjaa tietysti toisaalta kai voi sanoa että magia on magian harjoittajalle pyhää.

Mutta: 𓎛 𓂓 : heka -todellinen- siis on sitä mikä on ihmisessä, ja hänen puheissaan, toimissaan, teoissaan ikuista ja pyhää. Ihminen voi olla "täynnä" heka 'a. Jumaluus /tar toimii myos siten, mutta se on osa häntä. Se on siksi ikuinen, pyhä "sielu" ja "henki" kaikki mikä on totta ja pyhää, hyvää eikä vääryydestä.

Mutta ennen kaikkea se on: 𓎛 𓂓

Vierailija
166/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kristitty noin yleisesti olenkin niin en ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä että Jumala ilmoittaa 1. käskyn ja sitten muutama tuhatvuotta myöhemmin se ei sitten pitäisikään paikkaansa. Siinä on minusta kirkon taholta hieman selittelyn makua, koska kukaan ei oikeastaan tiedä mikä Jeesus oikeasti oli. Ainakin raamatun mukaan Jeesus oli poika mutta missään ei sanota että olisi ollut jumalhenkilö.

Olen 10 käskyä pitänyt aina yksiselitteisinä ja niitä vastaan selittely on jotenkin tekoyhää.

Amen. Minä olen Herra sinun Jumalasi

Uskontunnustuksessa :

JA Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan Poikaan.

Usko että Jumla osasi kyllä luoda itselleen  sellaisen ominaisuuksiltaan kaksoishenkilön Pojaksi  joka on häntä ja eri yhta iakaa kuin kaksoisetkin ovat. No problem. Kaksoisilla on kullakin oma tahto ja persoona ja vastuunsa. Ja kolmoisillakin, Pyhä Henki myös.

Väärin. Jeesuksesta sanotaan uskontunnustuksessa " Syntynyt ei luotu, joka on Isän kanssa yhtä Olentoa."

Syntynyt on samaa olentoa kuin äiti ja isä. Tässä tapauksessa isn olentoa. Kaksonen on DNA mielessä mitä isoimmin samaa olentoa mutta eri vapaa tahto molemmilla ja henki. Vaikka olisivat hengessä yhtä.

Äläpäs yritä kikkailla.

Äläpäs itse viitsi kikkailla niiden kaksosten tai kolmosten kanssa - Kolmiyhteistä Jumalaa ei jumalaton ymmärrä, koska Pyhä Henki puuttuu.

Jumala on siis kolmiyhteinen Jumala, joka on aina ollut ja tulee aina olemaankin.

Me ihmiset olemme vasta syntymästämme saakka ikuisia ja vietämme ikuisuutemme joko Jumalan kanssa tai maan alla lieskoissa.

Kannattaakin tässä ajassa valita Jeesus Kristus, koska myöhemmin ei enää voi ja joutuu sitten ikuiseen tuskaan.

Miksi vääristelet  sanomisiani jos olet Jumalan asioilla ? en ole missään kohtaa sanonut että valinta on tehtävä. Ja ettei kolmiyhteyttä olisi vertasin vaan siihen ihmisenä että kolmosiakin on ja silti he ovat eri persoonia ihan kuin Isä ja Poika. Luehan vielä nämä loputkin mitä kirjoitin niin käsität että kaikki on Raamatussa selkeästi . Sana eli Jeesus - hänelle annettiin Ihmisen muoto., vähän kuin kirjoittaja painaa lehteen sanansa. Lehti ei ole kuitenkaan sama kuin kirjoittaja...

Äh.... sinä et vaan nyt ymmärrä tätä - tämä on ihan selvä juttu uudestisyntyneille kristityille, mutta teille jumalattomille tämä ei vaan aukea, koska tämä ei ole ihmisjärjellä selitettäväissä, vaan paljon korkeammalla: Jumalan järjellä, jonka Hän antaa omillensa Pyhän Hengen kautta.

Kun Jeesus kastettiin tuli hänen päälleen Kyyhkynen Pyhä Henki

Ja sitten kuului ääni Taivaasta :

-Tämä on minun rakas poikani johon olen mielistynyt.

Tuo on harhaoppia että Jeesuksen sanoman voivat käsittää opetettaessa vain jotkut vihkiytyneet opillisesti. Fariseukset asettivat käsittämiselle rajan noin. Jeesus opetti niin yksinkertaisesti ettei MYSTIIKKAA jäänyt - sen lapsikin ja varsinkin lapsi käsitti. On tai ei. Ei mystiikkaa.

Te suljette oven niiltäkin jotka haluaisivat uskoa kun sekoitatte tunnemaailman ja psyyken ongelmat uskoon. Usko ja sovitustyö  on todellista niin todellista ettei tunteet siihen vaikuta.

Helluntaioppi on tunnemaailman ylettömyydessään viehättävää mutta siinä nojataan  ja luotetaan ihmisvoimin liikaa niihin omakohtaisiin juttuihin. Ei Kristuksen sovitustyö ole omakohtaista tekoa  vaan mahdollisuus kaikille. Omilla tunteilla ja fiiliksillä ja teoilla ei ole siinä penninvertaa tekoa.

Penneistä puheenollen Kaikki juoksivat Suomessakin monen saaranaajan perässä koska "karismaattinen " ja sitten----!

Vain aito katuminen vie Jumalan luokse uskossa. Jumala näkee sydämen ihminen vaan hurlumleileilun ja hokeminen ei auta, edes Rukoillessa. Aitous vaan ,ei paperit merkkaa mitään nekään.

Niinkö Saulukselle kävi Damaskoksen tiellä? Aito katuminen vei Jumalan luokse uskossa :D ? Juu ei. 

Jumala on aina se ensimmäinen, Hän tekee aloitteen. Jollei Hän ole kutsunut luokseen, ei ihminen voi tulla luokseen. Onneksi Hän haluaa kutsua kaikkia!

Sinä viittaat taas sen joukon rajaamiseen mitä Jumala tekee kun valitsee ja tahdot korostaa sitä? Tässä haisee fariesealainen omahyvyys rivien välissä: että Jumala vetää vain juuri  Helluntaikirkkoonko?

En olisi ihan varma tästä hengestä takana onko Pyhä Henki.  Hän ei rakenna muuria noin.

Päinvastoin, olen luterilainen ja tämä on meidän opetusta =) Ennemmin olen kuullut hellaripuolelta sitä omaa tiristitystä ja panostusta. 

Vierailija
167/169 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedenainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon. Olen valtavan kiinnostunut myös tieteestä ja korkeasti koulutettu. Älykkyysosamääräni on yli 140.&nbsp

näen, kuinka mitätöntä tietomme on ja kuinka paljon tieteen nimissä esitetään teorioita totuutena ja kuinka paljon nämä teoriat pohjautuvat uskoon, josta pidetään kynsin hampain kiinni, pyrkien vahvistamaan ennalta valittua tieteellistä teoriaa tai hypoteesiä ja sen mukaista näkemystä.

Tekstistäsi paistaa läpi että olet kouluttamaton uskovainen joka yrittää saada asialleen pontta ilmoittamalla korkean älykkyysosamäärän. Ei tarkkaa tietenkään, joku voisi tunnistaa.

Et selvästi tiedä tieteellisistä menetelmistä tuon taivaallista. Tiede nimenomaan ei pidä kynsin ja hampain kiinni mistään pyrkiäkseen vahvistamaan kenenkään näkemyksiä. Tiede on valmis heti pudottamaan vääräksi todistetun hypoteesin. Tieteelle ei ole ongelma se, että emme osaa antaa vastausta johonkin asiaan. Tiede pyrkii etsimään oikeita totuuksia, ei mystiikan kautta keksittyjä satuja yksisarvisista niille, joiden rajoittunut mieli tarvitsee vastauksia asioihin joihin vastauksia ei ole (vielä) saatavilla. Satuvastauksin ei tarvitse rauhoittaa analyyttistä mieltä.

Kuka siis pitää kynsin ja hampain kiinni? No tietenkin uskovaiset, joiden tarinat osoittautuvat tieteen kehityksen myötä vuosi vuodelta yhä hullunkurisemmiksi. Jopa uskovaiset itse joutuvat vuosi vuodelta ottamaan tarinoissaan takapakkia kun totuutta ei voi enää kieltää.

Kaikkialla missä maailma sivistyy, uskonnot katoavat.

Mitä jos oletkin väärässä ja palat ikuisesti helvetin tulessa? Miksi ottaisit sellaisen riskin turhan takia? Kaikkihan on muutenkin sinulle poloisille turhaa tomua.

Vierailija
168/169 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on Jumalan profeetta.

Vierailija
169/169 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses on hurskain merenkävijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi