Minkä tyyppisiin heräteostoksiin tavallisesti sorrut?
Ei ole mikään tuotetukimus tämä. Ihan puhdas uhteliaisuuus ajaa kyselemään tällaisiia hassunhauskoja kysymyksiä.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekot. Tykkään mekoista ja jos piipahdan hetken mielijohteesta vaatekaupassa ostarilla, mukaan tarttuva heräteostos on 90% kerroista mekko. Arkisin kuitenkin käytän aina farkkuja ja t-paitaa! Mekkoja, joita on kaapissa ainakin parikymmentä, käytän vaan iltamenoissa ja viikonloppujuhlissa.
Ruokakaupassa karkit, mozzarellajuustoraaste tai -pallot, sushi, smoothiet. Jos käyn ruokakaupassa niin melkein aina tulee ostettua vähintään yksi heräteostos kauppalistan ulkopuolelta. Onneksi ruokaostokset meillä hoitaa yleensä mies, joka ostaa tismalleen ja vain sen, mitä listassa lukee.
Tarkoitit kai telttaa , johon verhoat herkkuperseesi?
Onko väri sininen?
Mikä helvetti sinua vaivaa?
Kalliimpia kestäviä tuotteita, joita voin muka käyttää sitten vuosikymmenet. Esimerkiksi kallis ja laadukas villahuivi. Ajatus on kaunis, mutta ongelma on siinä, etten ole hyvä huolehtimaan tavaroista ja useimmiten käy niin, että arvokas asuste/vaate on pilalla puolen vuoden sisään koska rymyän ja retuan enkä saa itseäni pakotettua leidiksi, joka huolehtii omaisuudestaan sille kuuluvalla tavalla. Ansaitsisin ainoastaan kirpparikamaa.
Mä ostan ihan mitä vaan heräteostoksena, jos tekee mieli. Harvoin kuintenkaan olen ostoksilla missään muualla kuin ruokakaupassa, niin ei siinä hirveesti voi ostella.
Ja ostan vain sellaista, mitä tarvin tai tiedän, että tulee käyttöön. Hutiostoksia mulla ei taida olla nykyisin lainkaan.
Astioita. Nyt himoitsen Pentik Anis syviä lautasia, vaikka en oikeasti tarvitse niitä. Yritän vältellä myymälään menoa ettei tulisi ostettua. Lautasliinoja. Kalliimpaa kahvia. Tuoreita simpukoita, naudanfileetä.
Leikkokukkia. Glorian Koti- tai Avotakka-lehden irtonumeroita.
Pari kertaa olen ostanut heräteostoksena auton, tosin käytetyn. Ei ole kaduttanut, hyvällä autolla on kiva ajaa eikä tarvitse kantaa koko palkkaa korjaamolle joka toinen kuukausi.
Kiitos kaikille kirjoittajille. Tämä on tosi kiva ketju. Hienoa jos laitatte vielä ikää, sukupuolta, elämäntilannetta. Kovasti kiinnostaa esim. onko tuo autoja osteleva kirjoittaja mies vai nainen, ja käyttääkö itse ansaitsemiaan rahoja?
Herkut, alennusruuat, nälkäisenä myös normihintaiset ruuat, joku paita silloin tällöin... Yllättävän vähän. Johtunee siitä, että äitini on ihme hamstraaja ja huono rahankäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Herkut, alennusruuat, nälkäisenä myös normihintaiset ruuat, joku paita silloin tällöin... Yllättävän vähän. Johtunee siitä, että äitini on ihme hamstraaja ja huono rahankäyttäjä.
Jatkan vielä. Ikä siis 26, kotiäiti tällä hetkellä.
Teen aika paljon heräteostoksia. Haluan ostaa kaiken mahdollisimman halvalla, joten hamstraan välillä myös tavaraa mitä en juuri sillä hetkellä tarvitse. Etenkin lapsille vaatteita, kenkiä jne. Ostan myös muun muassa varastoon kaverisynttäreille lahjoja. Ei tarvi sitten kiireessä ostaa mitään kallista. Jos kaupassa on pyykinpesuaine tai kahvi tarjouksessa, saatan ostaa muutaman paketin kerralla. Joten tarjoustuotteita ostan heräteostoksina.
Mutta esim herkkuja en itse kyllä juurikaan osta heräteostoksena, kuten moni täällä näköjään.
Asusteet, esim. kellot, korut, huivit ja laukut. Askartelutarvikkeet, taide tarvikkeet, suklaa ja varsinkin jos on alennuksella tuotteita... Vaatteisiin en niinkään hurahda(onneksi).
Vierailija kirjoitti:
Huonekasveja, jotka sitten tasaista tahtia kuolevat, pitäisi hankkia vain mehikasveja ja kaktuksia... ja suklaata, mutta se ei ole varsinaisesti heräteostos koska yleensä olen ihan aikeissa ostaa suklaata jos sitä ostan. Ja alusvaatteita, jotenkin säännöllisin väliajoin tulee tunne, ettei voi käyttää liian vanhoja alusvaatteita, varsinkaan pikkareita, vaikka niissä ei mitään vikaa olisikaan.
Eikä! Itse käytän alusvaatteita siihen saakka että tulee reikiä 😅
En tee muuten juuri koskaan kauppalistaa, kun menen ruokakauppaan. Ostan pitkälti sitä mikä on tarjouksessa, ja suunnittelen ruoat sen mukaan. Olen ihan perheellinen, kolme lasta jne. Joskus jos leivon tai valmistan jotain erikoisempaa, niin tarvitsen kauppalistan, muuten en. T. 72, 35v kolmen lapsen äiti, nyt äitiyslomalla
Kosmetiikkaan. Juuri viime kuussa laitoin yli 300e laadukkaisiin ihonhoitotuotteisiin ja kynsilakkoihin.
Huulipunat ja huultenrajauskynät on mun heikko kohta. Löydän aina kaapista melkein käyttämättömiä, koska ostan uusia hetken huumassa ja vanhat unohtuu.
Kirjat, langat, mekot, keräilemäni astiasarjat ja huuhteluaineet.
Arabian ja Iittalan astiat. Mies kyselee välillä josko tarttisin isomman keittiön...
Ennen ostin tuoleja ja nykyään lipastoja, tosin nurkat alkaa olla niin täynnä että olen kai siirtymässä verhoihin tai oikeastaan ei kiinnosta ostella mitään. Käytettynä tietysti ostan kaiken, tykkään antiikista ja design-kankaista. Jossain vaiheessa ostelin mekkoja. Nyt niitä on varmaan satoja ja jos en liho, niin ei tässä elämässä tarvitse enää vaatteita ostella... Tuolitkin voi laskea kymmenissä. Lipastoja sentään alle 20. Ihan normaali koti mulla kyllä on, ei kyllä uskoisi. :D
Olen ostanut mm. Hevosen, ponin, aidon karvalakin,, täyspuisia huonekaluja, lankoja, kankaita, saumurin, kirpparilta monenlaista tavaraa. Jos olisin miljonääri, heräteostelisin vanhoja rakennuksia. Nyt niihin ei onneksi riitä rahat. En ole mitenkään hyvätuloinen edes, ihan tavisduunari.
Suklaa, salmiakki, kirjat, lehdet, kasvit.