Elatusmaksuihin saatava joku tolkku
Siis aivan käsittämätöntä.
Itselläni 3 lasta joista maksan 2000 e nettotuloista n.600e elatusmaksuja. Lasten äiti elatuskyvytön eikä töihin aio mennäkkään. Palkkani nousi 2200e nyt joudun maksamaan
n. 800e. Siis vaikka palkka olisi minulla 1200e tai 2400e niin käytettävissä olisi aina se n.600e suojaosa.
Eli sata euroa enemmän kuin toimeentulotuki. Ei kyllä motivoi Työnteko tällä hetkellä.
Voisinkohan lopettaa tai vähentää työmäärää vaikka puolella, saman verran aina jää.
Kyllä suojaosuuden pitäisi olla ainakin 1000e.
Ihmettelen myös miten lasten elatus ja elämä kallistuu aina kun palkkani nousee .
Kommentit (1316)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään ei ole vastannut miksi eivät kannata läpinäkyvyyttä elareiden käytössä. Kuitenkin kaikki varmasti myöntävät että väärinkäytöksiäkin on. Tästä saa kuvan että ongelma on paljon suurempi.
On vastattu, vastaukset eivät vaan kelvanneet.
Ei ole. On oletettu että kaikista vaaditaan kuitit, vaikka ei ole vaadittu, vaan läpinäkyvyys voidaan tehdä myös muilla keinoin. Kysyn vielä: miksi vastustetaan sitä että etä näkee mihin hänen rahansa käytetään, olettaen että tästä ei koidu lähille kohtuutonta vaivaa.
Koska sinä et ole esittänyt näitä mystisiä muita keinojasi, niin vastaaja joutuu lähtemään niistä keinoista jotka hänelle tulee mieleen. Jos sinulla on parempi ratkaisu niin sinun täytyy kertoa se ensin ja kysellä siihen mielipiteitä vasta sitten.
ymmärrät tahallasi väärin tai et vain kykene ymmärtämään.
Voitko antaa jonkun esimerkin miten lähi todistaa etälle että lapsiin on mennyt näin ja näin paljon rahaa, ilman että etä saa esim lähin ksuppakuitteja tai vast. Tositteita?
Et ymmärtänyt että kyse ei ole tuosta, joten en esitä, koska takerrut vain siihen. En vänkää kanssasi asiasta.
No sitten on turha itkeä miksei kukaan suostu ”ehdotuksiisi” joita et ole edes esittänyt :,D
Joo näinpä, minä olin tuo aiempi kommentoija jolle sitkeästi kieltäydyttiin kertomasta näitä mystisiä helppoja ja vaivattomia kulunvalvontakeinoja. :D
Vielä kerran. Jos kysymys on se, miksi tiedon jakamista vastustetaan periaatteessa vaikka siihen olisi helppoja, käytännöllisiä ja lähivanhemman yksityisyyttä suojaavia keinoja tarjolla, niin tähän on mahdoton vastata koska itse kysymys sisältää virheoletuksen. Sitä lapsen kulujen todistamista kun EI yleensä vastusteta mistään periaatteesta, vaan nimenomaan siksi, ettei siihen ole kenelläkään ollut esittää kohtuullisia keinoja.
Ei sillä että kuvittelisin vieläkään menevän jakeluun...
Esimerkiksi kortilla miltä maksetaan vain lapsen tarvikkeet, harrastukset, vaatteet, koulukirjat, pelit, lääkärit ym.
Ja sinusta se ei aiheuta kohtuutonta vaivaa lähille? Mietipä vaikka ihan päivää huvipuistossa. Lähi sekä hänen 2 lastaan joilla on eri isät. Lähi maksaa sisäänpääsyn 3 eri kortilla, käteistä ei voi lapsille antaa jäätelöön vaan lähin on aina oltava paikalla sen tietyn lapsen kortti kourassa, kotiin kun mennään taksilla koska auto hajosi, jaetaan taksimaksu 3 osaan ja taas maksetaan 3 eri kortilla :,D joo ei aiheuta.
Kaikesta voi tehdä vaikeaa, jos vain niin tahtoo, ja varsinkin jos tekee lapsia monelle eri miehelle.
Sinustako kaksi miestä on monta?
Vierailija kirjoitti:
Joo. Lapsipuolelleni menee kuukaudessa lähes 300 euroa, ja äitinsä pitäisi myös maksaa puolet. Mihin hittoon ala-asteikäinen tarvitsee 600€/kk? Eipä ainakaan rahat hänen hyväkseen mene, luulisi tuolla saavan edes kunnon talvitakin, mut ei. Ihan sääliksi käy.
Äitinsä ei yllättäen ole tehnyt töitä ikinä.
Onpa työttömät naiset suosittuja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään ei ole vastannut miksi eivät kannata läpinäkyvyyttä elareiden käytössä. Kuitenkin kaikki varmasti myöntävät että väärinkäytöksiäkin on. Tästä saa kuvan että ongelma on paljon suurempi.
Ei ole. On oletettu että kaikista vaaditaan kuitit, vaikka ei ole vaadittu, vaan
läpinäkyvyys voidaan tehdä myös muilla keinoin. Kysyn vielä: miksi vastustetaan sitä että etä näkee mihin hänen rahansa käytetään, olettaen että tästä ei koidu lähille kohtuutonta vaivaa.Koska sinä et ole esittänyt näitä mystisiä muita keinojasi, niin vastaaja joutuu lähtemään niistä keinoista jotka hänelle tulee mieleen. Jos sinulla on parempi ratkaisu niin sinun täytyy kertoa se ensin ja kysellä siihen mielipiteitä vasta sitten.
Voitko antaa jonkun esimerkin miten lähi todistaa etälle että lapsiin on mennyt näin ja näin paljon rahaa, ilman että etä saa esim lähin ksuppakuitteja tai vast. Tositteita?
Et ymmärtänyt että kyse ei ole tuosta, joten en esitä, koska takerrut vain siihen. En vänkää kanssasi asiasta.
No sitten on turha itkeä miksei kukaan suostu ”ehdotuksiisi” joita et ole edes esittänyt :,D
Joo näinpä, minä olin tuo aiempi kommentoija jolle sitkeästi kieltäydyttiin kertomasta näitä mystisiä helppoja ja vaivattomia kulunvalvontakeinoja. :D
Vielä kerran. Jos kysymys on se, miksi tiedon jakamista vastustetaan periaatteessa vaikka siihen olisi helppoja, käytännöllisiä ja lähivanhemman yksityisyyttä suojaavia keinoja tarjolla, niin tähän on mahdoton vastata koska itse kysymys sisältää virheoletuksen. Sitä lapsen kulujen todistamista kun EI yleensä vastusteta mistään periaatteesta, vaan nimenomaan siksi, ettei siihen ole kenelläkään ollut esittää kohtuullisia keinoja.
Esimerkiksi kortilla miltä maksetaan vain lapsen tarvikkeet, harrastukset, vaatteet, koulukirjat, pelit, lääkärit ym.
No ne päivittäiskulut on edelleen ongelma, kun ruokaa tehdään koko perheelle samoista aineksista. Mutta en minä ainakaan tuosta kieltäytyisi, sillä ei vaan voi kattaa kaikkia kuluja mikä vesittää osittain sen tarkoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. On oletettu että kaikista vaaditaan kuitit, vaikka ei ole vaadittu, vaan läpinäkyvyys voidaan tehdä myös muilla keinoin. Kysyn vielä: miksi vastustetaan sitä että etä näkee mihin hänen rahansa käytetään, olettaen että tästä ei koidu lähille kohtuutonta vaivaa.
Koska sinä et ole esittänyt näitä mystisiä muita keinojasi, niin vastaaja joutuu lähtemään niistä keinoista jotka hänelle tulee mieleen. Jos sinulla on parempi ratkaisu niin sinun täytyy kertoa se ensin ja kysellä siihen mielipiteitä vasta sitten.
Ja sinusta se ei aiheuta kohtuutonta vaivaa lähille? Mietipä vaikka ihan päivää huvipuistossa. Lähi sekä hänen 2 lastaan joilla on eri isät. Lähi maksaa sisäänpääsyn 3 eri kortilla, käteistä ei voi lapsille antaa jäätelöön vaan lähin on aina oltava paikalla sen tietyn lapsen kortti kourassa, kotiin kun mennään taksilla koska auto hajosi, jaetaan taksimaksu 3 osaan ja taas maksetaan 3 eri kortilla :,D joo ei aiheuta.
Kaikesta voi tehdä vaikeaa, jos vain niin tahtoo, ja varsinkin jos tekee lapsia monelle eri miehelle.
Eli aiheuttaa kohtuutonta vaivaa. Noniin lisää ehdotuksia sitten kerran tuo ei onnistu :)
200 euria lapsesta kuukaudessa ei ole todellakaan paljon.
Paljon se on silloin, kun lapsia on kolme, mutta lasten syy se ei ole.
Meillä neljä lasta ja minö olen pienituloinen.
Ex hommaa lähes kaikki kalliimmat jutut lapsille, kuten avioliitonkin aikana.
Hän otti eron minusta , ei lapsistaan.
Nämä ihmiset, jotka haluavat oikein kunnon jaottelun mihin heidän elatusrahat menevät ovat selvästi sellaisia ihmisiä, etten yhtään ihmettel että tuli ero. Ovat selkeästi aivan ylikontrolloivia henkilöitä, joiden kanssa ei tule kukaan olemaan onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. On oletettu että kaikista vaaditaan kuitit, vaikka ei ole vaadittu, vaan
läpinäkyvyys voidaan tehdä myös muilla keinoin. Kysyn vielä: miksi vastustetaan sitä että etä näkee mihin hänen rahansa käytetään, olettaen että tästä ei koidu lähille kohtuutonta vaivaa.Koska sinä et ole esittänyt näitä mystisiä muita keinojasi, niin vastaaja joutuu lähtemään niistä keinoista jotka hänelle tulee mieleen. Jos sinulla on parempi ratkaisu niin sinun täytyy kertoa se ensin ja kysellä siihen mielipiteitä vasta sitten.
No ne päivittäiskulut on edelleen ongelma, kun ruokaa tehdään koko perheelle samoista aineksista. Mutta en minä ainakaan tuosta kieltäytyisi, sillä ei vaan voi kattaa kaikkia kuluja mikä vesittää osittain sen tarkoituksen.
Sitten se loppu menee siihen ruokaan. Parempihan tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Lapsipuolelleni menee kuukaudessa lähes 300 euroa, ja äitinsä pitäisi myös maksaa puolet. Mihin hittoon ala-asteikäinen tarvitsee 600€/kk? Eipä ainakaan rahat hänen hyväkseen mene, luulisi tuolla saavan edes kunnon talvitakin, mut ei. Ihan sääliksi käy.
Äitinsä ei yllättäen ole tehnyt töitä ikinä.
Onpa työttömät naiset suosittuja..
Mutta ainahan täällä haukutaan naisia siitä, että etsivät vähintään työssäkäyvää ja mielellään kohtuullisesti toimeentulevaa kumppania. Miehet ovat niitä pyyteettömiä enkeleitä jotka ei tuollaisista maallisista asioista välitä. Kannattaisikohan alkaa välittämään.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset, jotka haluavat oikein kunnon jaottelun mihin heidän elatusrahat menevät ovat selvästi sellaisia ihmisiä, etten yhtään ihmettel että tuli ero. Ovat selkeästi aivan ylikontrolloivia henkilöitä, joiden kanssa ei tule kukaan olemaan onnellinen.
Vai niin, olen jo maininnut olevani lähi, mutta osaan kuvitella itseni myös eri tilanteeseen missä olen vaikka etä ja ero on ollut vaikea. Minusta tämä on melko helppoakin kuvitella itseään eri tilanteisiin. Minusta tuossa on kohta jota tulisi parantaa, niin ehkä ne etät voisivat myös maksaa niitä elareita säntillisemmin kun tietäisivät että ne menee siihen lapseen. Myös tämä vähentäisi väärinkäytösten määrää ja näistä jäisi todisteita mahdollisia riitatilanteita ja elareiden uudelleen laskemisia varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis aivan käsittämätöntä.
Itselläni 3 lasta joista maksan 2000 e nettotuloista n.600e elatusmaksuja. Lasten äiti elatuskyvytön eikä töihin aio mennäkkään. Palkkani nousi 2200e nyt joudun maksamaan
n. 800e. Siis vaikka palkka olisi minulla 1200e tai 2400e niin käytettävissä olisi aina se n.600e suojaosa.
Eli sata euroa enemmän kuin toimeentulotuki. Ei kyllä motivoi Työnteko tällä hetkellä.
Voisinkohan lopettaa tai vähentää työmäärää vaikka puolella, saman verran aina jää.Kyllä suojaosuuden pitäisi olla ainakin 1000e.
Ihmettelen myös miten lasten elatus ja elämä kallistuu aina kun palkkani nousee .
tulojen mukaan elarit. Lapsi kasvaa niin menot kasvaa.
Ei todellakaan mitään elareita, jos lapset ovat 50/50 vanhemmillaan.
Kenenkään ei pitäisi tarvita elättää entistä elämää, jos lapsia huolletaan puoliksi.
Eri asia, jos lapset asuvat vain toisella.
Laittakaa kansalaisaloite tästä, jotta kaikki loisten harrastama kuppaaminen loppuu.
Mitä ihmeen "entistä elämää"? Kyllä ne lapset on ihan nykyisiä lapsia, ei mitään entisiä. Jos ei huvita maksaa niin varminta on käyttää ehkäisyä. Siis kumi tai vasektomia jos on mies. Muussa tapauksessa pitää vaan hyväksyä se, että omia lapsiaan pitää elättää ja se summa on suhteessa tuloihin.
Onhan se entisen elämän elättämistä, jos lapsilisät menee vain toiselle ja tämä lapsilisien saaja yrittää kupata lisää vielä tältä toiselta, vaikka huoltajuus on 50/50, jolloin lasten kulut maksetaan jo 50/50.
Toinen saa jo enemmän. Miksi sille pitäisi maksaa vielä lisää?
Huoh. Ei jaeta tasan, ellei maksukyky ole tasan. Kyllä kumpikin vanhempi on viime kädessä velvollinen elättämään lapsensa kokonaan yksin, jos toinen vaikka sairastuu vakavasti tai kuolee. Tai, kuten tässä tapauksessa, on maksukyvytön.
Maksukyvyttömältä lapset pois, jos ei kerran työnteko maistu.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä samaa mieltä, että elareita on nostettava vastaamaan todellisia kuluja. Oma asiasi on mistä ne rahat revitty. Lasten ei pidä kärsiä jos iskä on luuseri.. Etävanhemman pitäisi korvata myöskin se lähivanhemmsn lapsen hyväksi tekemä työ suoraan hänelle.
Lähi voi myös antaa ne lapset sille etälle asumaan, ja sen jälkeen mennä niska limassa töitä tekemään, että se entinen etä, nykyinen lähi saa maata takalisto homeessa. Vai miksi ei näin? Siksikö kun on niin mukavaa kun etä maksaa ne omat rilluttelut lasten päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väännetään taas rautalangasta miten parempi tulokset yrittää loisia pienempi tuloksen kukkarolle. Äidin ja iskän tulot on 100 rahaa yhteensä. Jos iskä saa 80 rahaa ja äiti 20 rahaa niin miten lapsen elatus menee? Jos lapsen elatus on vaikkapa 10 rahaa, niin iskä maksaa siitä 8 rahaa ja äiti 2 rahaa. Kumpikin elättää lasta suhteessa omiin tuloihinsa. Ei niin, että äiskä käyttää suurimman osan pienemmistä tuloistaan lapseen ja isä jatkaa sinkkuelämää.
Onhan se nyt aivan törkeätä jos elämäntapatyötön työnvieroksuja, joka ei halua maailmaan saattamiaan lapsia juurikaan hoitaa, vaan ulkoistanut senkin sukulaisille omilla viikoillaan saa todella ahkeralta exältään vauhditusta lusmuiluunsa elareiden muodossa. Täytyy taantua työttömäksi hänenkin.
Ei. Se pitäisi laissa määritellä mikä on milloinkin sopiva kuukausierä millä 1 lapsi tulee toimeen. 50/50 tilanteessa kustannukset menisivät puoliksi. Köyhempi saisi lapsilisät ja sen tulisi riittää. Toki kumpikin saa hyysätä omia lapsiaan niin paljon yli tuon summan kuin haluaa, mutta tulonsiirto exälle on todella törkeä malli, jos oikeasti elatus menee niin, että isompituloinen joutuu hoitamaan exänsäkin osuuden...
Suomessa on paljon sairaita naisia, jotka ovat hankkiutuneet raskaaksi jopa puhkomalla kortsuihin reikiä. Siinäpä sitten ollaan. Nämä samat sairaat tyypit jankuttavat kuinka kikulia ei pidä työntää pimpulaan, jos ei halua lapsia. Ei se näin mene. Vastuu syylliselle.
Olen tilanteen uhri missä nainen oli tehnyt sen reiän kortsuun ja myönsi sen asian kylmästi, kun pamahti paksuksi. Yhden illan juttu. Se vielä rullas kortsun ite meisseliin, koska olisin huomannut sen kyllä.
Ite en edes halunnu lapsia ja sen jälkeen tein vasektomian ja olen käynyt omaan laskuun spruittaa kolme kertaa vuoden välein ja tulos on nolla joka kerta. Nykyään en voi saada lapsia edes vahingossa.
Sit mietin niitä elatuksia. Olin myymässä samoihin aikoihin kämppää ja tiesin että saisin paljon ylimäärästä rahan arvon nousun takia. Marssin elaritoimistoon ja kysyin paljon se maksaa kuukaudessa sillai, että maksu on jo tapissa. ELi suoraan se suurin summa. Sain laskelmat ja vein lapun frendin lakimiestoimistoon missä teki paperityöt siihen, että maksan kertasummalla elarit pois. Koko 18 vuotta. Todistajat ja nimmarit alle ja menin sen muijan luo ja ehdotin kertamaksua ja tiputin hintaa tietenkin. Se kävi sille ja löin rahat tilille ja nimmarit paperiin ettei voi vaatia enää yhtään mitään.. Raha teki naisen sokeaksi. Se tuhlas ne fyrkat alle vuodessa ja sitten yritti saada mua maksamaan lisää... Eihän se mennyt läpi, kun meillä on sopimus kertamaksusta ja olis jakanu ne rahat 18 vuodelle. Minä hoidin velvollisuuteni raha-asioissa ja lapsi ei minun takia ole nälkää ainakaan nähnyt.
Sellainen miesasia-voimaantumis-avautuminen... Kerran näinkinpäin...
Paljon muuten summa oli? Jos olisi ollut esim. 215e/kk, olisi summaksi tullut 46440e. Pyöristitkö 40 000 euroon? Ja nainen laittoi sen sileäksi... Jep...
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä valitusta, ne ovat sinut lapsiasi ja syyttömiä siihen että erositte. Lapset kuluttavat paljon rahaa, vaatteet ovat kalliita, ne hajoavat ja niistä kasvetaan ulos. Harrastukset maksavat, pelit, puhelimet ja pyörätmaksavat. Näitä pelejä, laitteita, harrastuksia ja vaatteita on oltava ettei aleta kiusaamaan tai potkita kaveriporuksta pois. Harrastavat lapset myös syövät paljon. Koulussa täytyy olla luistimet, sukset yms välineet. Sille joka on lasten lähivanhempi ei omaa rahaa jää ollenkaan.
Jännästi se lähi käy kuitenkin uuden hoitonsa kanssa kaksi kertaa vuodessa kahden viikon etelänmatkalla kahdestaan. Ihme, että enemmän tienaavalla etällä ei tähän ole mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä valitusta, ne ovat sinut lapsiasi ja syyttömiä siihen että erositte. Lapset kuluttavat paljon rahaa, vaatteet ovat kalliita, ne hajoavat ja niistä kasvetaan ulos. Harrastukset maksavat, pelit, puhelimet ja pyörätmaksavat. Näitä pelejä, laitteita, harrastuksia ja vaatteita on oltava ettei aleta kiusaamaan tai potkita kaveriporuksta pois. Harrastavat lapset myös syövät paljon. Koulussa täytyy olla luistimet, sukset yms välineet. Sille joka on lasten lähivanhempi ei omaa rahaa jää ollenkaan.
Eikö 750€/lapsi riitä noihin kuluihin kuukaudessa?
Ei se varmaan riitä, kun äiti käyttää tuon rahan kuussa, eikä ymmärrä että hänen täytyy siitä SÄÄSTÄÄ sitä varten, kun lapset tarvitsevat uudet pyörät tai sukset. Ehei, vaan jos tonni kuussa ei mene lapsiin, niin se tarkoittaa että lopuilla voi ostaa meikkejä ja matkoja ja siideriä itselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta kyllä, kaksi on monta. Useimmille yksi riittää. Ja jos ei riitä, niin ei ainakaan syytellä muita siitä että elämä on hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat 200€/lapsi
Mitä luulet ydinperheessä menevän rahaa lasta kohti kuukaudessa?
Vai kuvitteletko yhteiskunnan eli naapurin Reinon elättävän jälkikasvusi vai mikä on aloituksesi tarkoitus.
Meillä molemmilta vanhemmilta menee palkka kokonaisuudessaan perheen hyväksi.
Riemusta kiljuisin, jos makaaisin 200€/kk lasta kohden, ilman hoitovastuuta ja palkattomia poissaoloja, kun lapsi viedään neuvolaan jne.
No ei mene kyllä missään perheessä rahaa 650€/lapsi... Niinhän se tuon laskelman mukaan olisi. Ap maksaa 200€, jolloin tietysti ex käyttää myös 200€ ja sitten vielä lapsilisä yh-korotuksin noin 150€/kk. Meneekö oikeasti jollakin tuo summa lapsiin joka kuukausi? Jos menee niin kyse ei todellakaan ole enää pelkistä pakollisista menoista...
Ohis
Päivähoito 300€, tilapäinen hoitoapu 100-200€, palkattomat poissaolot työstä (neuvola, lääkäri) lääkkeet 50€, vakuutukset, harrastusvälineet (sukset, pyörät) vaatteet, ruoka, hygieniatuotteet jne.
Lapsi tarvitsee myös asuinneliöitä. Kuluja tulee siis myös vuokrasta, sähköstä ja vedestä sekä kotiin liittyen myös liinavaatteista, siivousvälineistä jne. Kaikki maksaa enemmän.
Samalla se etäisä joutuu maksamaan lapsille huonetta, mutta ei se lähi siihen osallistu omilla rahoillaan yhtään...
Vierailija kirjoitti:
Maksat 200€/lapsi
Mitä luulet ydinperheessä menevän rahaa lasta kohti kuukaudessa?
Vai kuvitteletko yhteiskunnan eli naapurin Reinon elättävän jälkikasvusi vai mikä on aloituksesi tarkoitus.
Meillä molemmilta vanhemmilta menee palkka kokonaisuudessaan perheen hyväksi.
Riemusta kiljuisin, jos makaaisin 200€/kk lasta kohden, ilman hoitovastuuta ja palkattomia poissaoloja, kun lapsi viedään neuvolaan jne.
Työnvieroksuja äiti saa lapsista lisäksi lapsilisät yh-korotuksella ( n.500) ja työmarkkinatukeen lapsikorotukset. Äiti saa lapsien takia isommat asumistuet ja mahdolliset toimeentulotuet.
Olen pahoillani ap. Lisäksi sinulla menee muutenkin lapsiin rahaa heidän ollessaan luonasi, lahjat ym. Kurja tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naisena ja yksinhuoltajana samaa mieltä!Olen saajaosapuoli siis itsekin,mutta silti toi summa on todella paljon.Jos äitinä ja yksin laskunmaksajana jotakin kuluista tiedän (olen maksanut päivähoidot yms.koska olen keskipalkkainen),niin kolmesta järkevä olisi yhteensä n.400€ maksimissaan.Jopa vähemmän jos eivät ole mitään teinejä tai harrasta jääkiekkoa ja omalla hevosella heppaile.Molemmille kuuluu elatusvelvollisuus,ei miesten kuulu kaikkia kuluja maksaa.
Niin. Ja on sillä etälläkin sanottavansa kuinka kalliita harrastuksia lapsi voi harrastaa. Ei voi olla niin, että äiti päättää että lapset alkavat nyt vuorikiipeilemään pelaamaan jääkiekkoa ja oma ponikin pitää saada, ja sitten etältä vain kupataan rahaa, vaikka hänellä ei ole varaa tuota kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta kyllä, kaksi on monta. Useimmille yksi riittää. Ja jos ei riitä, niin ei ainakaan syytellä muita siitä että elämä on hankalaa.
Eli jos mies keksii lapsen ollessa pieni, että perhe-elämä ei olekaan häntä varten ja häipyy, niin nainen ei voi koskaan haluta uutta parisuhdetta ja lisää lapsia? Onko eroavalle miehelle sama sääntö, ei uutta vaimoa eikä lapsia?