Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vaatii isyystestejä

Vierailija
21.01.2019 |

Tein positiivisen raskaustestin viime torstaina ja kerroin miehelleni samana päivänä. Tänään mieheni vilautti mahdollisuutta, että ei välttämättä ole isä, koska käytti kondomia. Ei ole ennen epäillyt pettämistä, mutta nyt sitten ilmeisesti kehtaa. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä isyystestin olen vaatinut molempien lasten kohdalla. Ei vaimolla siitä mitään napinaa tullut. Sanoin ettei kyse ole hänestä vaan vaatisin testejä iha jokaisen kanssa. Ymmärsi asian. En nyt oikein ymmärrä mikä ongelma tässä on. Kyllä omasta mielestäni jokaisella miehellä on oikeus tietää kasvattaako omaa lastaan. Valitettavasti tiedän lähipiirissä tapauksen, jossa mies luultavimmin ei ole lapsensa isä.

Vierailija
62/130 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä isyystestin olen vaatinut molempien lasten kohdalla. Ei vaimolla siitä mitään napinaa tullut. Sanoin ettei kyse ole hänestä vaan vaatisin testejä iha jokaisen kanssa. Ymmärsi asian. En nyt oikein ymmärrä mikä ongelma tässä on. Kyllä omasta mielestäni jokaisella miehellä on oikeus tietää kasvattaako omaa lastaan. Valitettavasti tiedän lähipiirissä tapauksen, jossa mies luultavimmin ei ole lapsensa isä.

Rationaalisen fiksu kommentti. Näin kaikkien tulisi ajatella tämän asian suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se testi tietysti, mitäs muutakaan.

Sama oikeus lapsella ja isällä on varma olla lapsen biologisesta perimästään kuin sinullakin?

Vierailija
64/130 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti ei yhtä elaria irtoa ennenkuin testit on tehty.

Vierailija
65/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiiristä? Kyse on varmaan siitä, että isäksi luulemasi ei olekaan oikea isäsi. Miten ajattelit selvittää asian?

Vierailija
66/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa isyystesti automaattisesti syntymän jälkeen on hyvä idea. Samalla tehtäisiin DNA-testi kaikille Suomessa oleskeville miehille. Aina, kun vauva syntyy, tehtäisiin haku tietokantaan ja oikea isä ja elatusmaksujen maksaja löytyisi taatusti myös niille yhdenillansuhteesta syntyneille pienokaisille. Samaa DNA-tietokantaa voitaisiin käyttää myös rikostenm joissa löytyy DNA-todisteita, esim. raiskausten, selvittämiseen. Onpa tosi hyvä, että Suomen miehet ovat niin vahvasti tämän puolella.

Vierailija
67/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa. Mun mies melkein suuttui isyyden tunnustus tilaisuudessa, kun kysyttiin haluaako isyystestin.

Vierailija
68/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti on myös lapsen oikeus, kun oikea isä on varmasti tiedossa voidaan tietää mm. suvussa periytyvät sairaudet!!!

Vierailija
69/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin väpötti ettei omaansa tunnista, ei ainakaan skitsofreniasta ole pelkoa.

Vierailija
70/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisena ajattelen, että jos mies vaatii isyystestiä, suostun siihen. 

Vierailija
71/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten parien ongelmia tuollaiset. Jaksavat vielä puuhata muidenkin kun oman kanssa.

Vierailija
72/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta viiltoa siihen kortsuun teit? Ota hyvä ihminen joka panon jälkeen katumus pilleri.

Vierailija
73/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta viiltoa siihen kortsuun teit? Ota hyvä ihminen joka panon jälkeen katumus pilleri.

Kuka hullu myrkyttää kehoaan älyttömällä hormonipommilla? Pistä putket poikki jos lapsen saaminen kauhistuttaa. Spermaa voi tallentaa pankkiin ennen putkien katkaisua, joten lasten hankinta niitä halutessa onnistuu.

Vierailija
74/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi,mutta miettisin voiko ko miehen kanssa jatkaa.

Vierailija
75/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis.. oliko tää vitsi?

Vierailija
76/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni isyystestin haluaa niin tehköön. Ei ole mitään salailtavaa ja ymmärrän kyllä, jos mietityttää tai on muita epäilyksiä (vaikkei syytä olenkaan). Ei se testi omaan elämääni tai minuun mitenkään vaikuta. En ole muutenkaan periaatteenvuoksisuuttuja tai ammattiloukkaantuja. 

Vierailija
77/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisin miehelläni ja sanoi, jos olisi vaatinut, olisi silloin epäillyt pettämistä eikä koko avioluuton perusta olisi ollut sillä pohjalla, että siihen voisi lapsia hankkia.

Samoin ajattelen itse. En olusi moista vaatimusta koskaan voinut antaa anteeksi.

Vierailija
78/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teette testin tietenkin. Jos et suostu, niin miehesi ei ole selvästikään isä.

Vierailija
79/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies syyttää pettämisestä (mitä tuo siis todellakin on) niin eiköhän se suhde ollut sitten siinä. En suostuisi tuollaisen epäluottamuksen jälkeen enää jatkamaan suhteessa.

Ai kumin kanssa itsestäänselvä isyys? Naisen logiikkaa parhaimmillaan...

Vierailija
80/130 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on käytetty kondomia (oikein), eikä kumpikaan ole huomannut että se olisi rikkoontunut, niin on ihan ymmärrettävää kysyä asiasta ja haluta varmistua omasta isyydestä. Jos ap ei ole muiden kanssa seksiä harrastanut, niin ap on 100% varma isyydestä tottakai, mutta on ymmärrettävää jos mies ei ihan täydellisen varma asiasta ole. Se, ettei voi ihan täysin varma olla, ei tarkoita että mies välttämättä varsinaisesti epäilisi pettämistä. Esim. 99% varma ei ole sama kuin 100%varma. Luottamus ei miehen puolelta ap:ta kohtaan ole nyt ihan sataprosenttinen, mutta aika harvassa parisuhteessa se onkaan ihan niin korkealla, kumpaankaan suuntaan.

Itse vastaisin miehelle, ettei mitään muuta isävaihtoehtoa ole, eikä ole ollut seksiä kuin miehen kanssa. Ja isyystesti voidaan tehdä lapsen synnyttyä, jotta hänellekään ei tule mitään jossittelua missään vaiheessa asiasta.

Parisuhteen kannalta on tietenkin väliä, millä tavalla mies on asian ottanut puheeksi. Kai hänkin kuitenkin ymmärtää,  että että kondomi on voinut mennä huomaamatta rikki, (tai sitä ei olla käytetty muuten ihan oikein)?  Sen sijaan jos mies pitää todennäköisenä, että ap on pettänyt jaisä on joku muu, sen sijaan että hän olisi isä, niin sitten olisi kyseessä jo vakava luottamuspula parisuhteessa. Silloin voidaan sanoa, että mies syyttää pettämisestä. Siinäkin tapauksessa kuitenkin tietty isyystestiin lapsen synnyttyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi