Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, että joku lihoo huomaamatta?

Ihmettelijä.
20.01.2019 |

Olen usein lukenut tällaista. Ettei ihminen ole mukamas huomannutkaan, kun painoa on tullut vaikkapa kymmenen kiloa lisää. Itse huomaan jo kilonkin nousun siitä, että farkut alkavat kiristää. Naisilla tosin ymmärtääkseni painon heittely on suurempaa.

Miten sinä et asiaa huomannut?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytä farkkuja, vyötärönauha vaan venyy ja venyy

Vierailija
2/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi olla niin sokea. Se on välinpitämättömyyttä. Voi olla masennusta tai muuta, ettei vain kiinnosta, vaikka lihoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv.ssä tulee montakin ohjelmaa ylipainoisista. Heille tehdään vatsalaukun pienennys. Sanotaan että vatsalaukku pienennetään kanan munan kokoiseksi. Elikkä pääteltävissä on että ihminen syö yli puolet liikaa.

Vierailija
4/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen kiloa vaikka vuodessa tulee niin hitaasti, ettei sitä huomaa.

Vierailija
5/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen kiloa vaikka vuodessa tulee niin hitaasti, ettei sitä huomaa.

Minä huomaan helposti jos paino on noussut parilla kilolla, tulee tukala olo. 10 kiloa ei voi tulla huomaamatta.  

Vierailija
6/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei näe peilistä helposti. Vain kokovartalokuvista.

Vierailija
7/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset ylipäätään onnistuu lihomaan? Kertokaa!

Ikänsä laihana pysynyt liki epätoivoinen mies kysyy.

Vierailija
8/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset ylipäätään onnistuu lihomaan? Kertokaa!

Ikänsä laihana pysynyt liki epätoivoinen mies kysyy.

Vähissä on ihmiset, jotka eivät syömällä lihoisi, jos se tarkoituksena on. Sikäli epätovosi on vähän samanlaista kuin miljonäärin huoli punalappuisten loppumisesta.

Vierailija
9/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisaivot sopeutuvat eivätkä muista millaista elämä oikeasti oli ennen. Lihakset vahvistuvat pikkuhiljaa kun paino kohoaa, joten tuntuu aivan samalta.  jos ei mittaa säännöllisesti Cooperin tuloksiaan, ei omaa pientä ylipainoaan yksinkertaisesti huomaa.

Mites te muut yli nelikymppiset, ettekö edelleen pidä itseänne reaktiokyvyiltänne ja nopealta päättelytekniikaltanne aivan normaaleiksi? Silti jos kaksikymppisten sällien kanssa ottaa näitä taitoja mittaavia kisoja, jää aivan hännille. 

Vierailija
10/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tv.ssä tulee montakin ohjelmaa ylipainoisista. Heille tehdään vatsalaukun pienennys. Sanotaan että vatsalaukku pienennetään kanan munan kokoiseksi. Elikkä pääteltävissä on että ihminen syö yli puolet liikaa.

Kananmunan vielä ymmärrän, mutta että kanan munan kokoiseksi. Se on pieni se..

Vierailija
11/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jagex kirjoitti:

Ihmisaivot sopeutuvat eivätkä muista millaista elämä oikeasti oli ennen. Lihakset vahvistuvat pikkuhiljaa kun paino kohoaa, joten tuntuu aivan samalta.  jos ei mittaa säännöllisesti Cooperin tuloksiaan, ei omaa pientä ylipainoaan yksinkertaisesti huomaa.

Mites te muut yli nelikymppiset, ettekö edelleen pidä itseänne reaktiokyvyiltänne ja nopealta päättelytekniikaltanne aivan normaaleiksi? Silti jos kaksikymppisten sällien kanssa ottaa näitä taitoja mittaavia kisoja, jää aivan hännille. 

Painon mittaamiseen on olemassa yksi verrattoman kätevä laite. Vaaka. Jos pieni epäilys tulee, että viime aikoina on saattanut tulla pari lisäkiloa, niin astumalla vakaan homma on selvitetty välittömästi.

Vierailija
12/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stretc farkut ovat petolliset. Voivat sopia hyvin vaikka 10 kiloa extraa.

Vierailija
13/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijä. kirjoitti:

Olen usein lukenut tällaista. Ettei ihminen ole mukamas huomannutkaan, kun painoa on tullut vaikkapa kymmenen kiloa lisää. Itse huomaan jo kilonkin nousun siitä, että farkut alkavat kiristää. Naisilla tosin ymmärtääkseni painon heittely on suurempaa.

Jouluna yleensä tulee melkein kymmenen kiloa. Ei se yleensä näy jos on urheilullinen. Tarkemmin se näkyy naamasta kun posket pullottaa enemmän ja läski pullottaa housujen päällä.

Se ei haittaa ja on ihan toivottavaa. Ylimääräinen paino kehittää hyvin lihaksia kuormittamalla suorituksia.

Itsellä ennätys on kuukauden aikana 13kg läskiä. Saa hyvän vastuksen pomppuharjoitteluun ja juoksuun.

Leuanvedot ja punnerrukset saavat myös hyvää toivottua kuormitusta.

Usein ylipainoa saa vain sen 8kg 2-4 viikon aikana.

Mahtavia pieruja ja jööttejä paskaa tulee monesti päivän aikana. Voi kuvitella miten lihavat ihmiset vaan pitkin päivää paskoo ja pieree menemään.

Päivän aikana pönttö saattaa mennä kolmesti tai viidestikin tukkoon, kun mättää ihan hehtaarillisia annoksia ja päälle olutta monta kolpakkoa.

Vierailija
14/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeen tiedä?? :D lihosin tosi lyhyessä ajassa joku 20 kiloa... ja ihmettelen itekki et miten niin pääs käymään....

Vierailija
15/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en oikeen tiedä?? :D lihosin tosi lyhyessä ajassa joku 20 kiloa... ja ihmettelen itekki et miten niin pääs käymään....

Ota se haasteena ja ajattele että et tarvi painoja.

Nauti ylipainostasi.

Itse joskus läskinä aloin laihduttamaan niin jäin siihen koukkuun.

Joka vuosi tulee lepojaksoilla tankattua kroppaan energiaa ja homma alkaa alusta.

En ite tuomitse jojoilua. Se on minusta toivottavaa.

Kuitenkin siten että kolmesti viikossa aina kestävyyttä ja kolmesti voimaa minimissä.

Vierailija
16/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on pääsiäinen ja mämmi kirjoitti:

Ihmettelijä. kirjoitti:

Jouluna yleensä tulee melkein kymmenen kiloa. Ei se yleensä näy jos on urheilullinen. Tarkemmin se näkyy naamasta kun posket pullottaa enemmän ja läski pullottaa housujen päällä.

Se ei haittaa ja on ihan toivottavaa. Ylimääräinen paino kehittää hyvin lihaksia kuormittamalla suorituksia.

Itsellä ennätys on kuukauden aikana 13kg läskiä. Saa hyvän vastuksen pomppuharjoitteluun ja juoksuun.

Mahtavia pieruja ja jööttejä paskaa tulee monesti päivän aikana. Voi kuvitella miten lihavat ihmiset vaan pitkin päivää paskoo ja pieree menemään.

Päivän aikana pönttö saattaa mennä kolmesti tai viidestikin tukkoon, kun mättää ihan hehtaarillisia annoksia ja päälle olutta monta kolpakkoa.

Ai kauheeta. :D

Vierailija
17/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on pääsiäinen ja mämmi kirjoitti:

Ihmettelijä. kirjoitti:

Täytyy todeta tähän väliin, että tolkun miehenä ei perseeni kestäisi moista paskomista ja pieremistä.

Syön mieluummin tolkulla ja urheilen samalla reseptillä, eli tolkullisesti.

Vierailija
18/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en voi ymmärtää miten voi lihoa vaikkapa 10 kiloa huomaamatta (olen nainen). Kyllä itse huomaan jo parinkin kilon painonnousun, vaatteet eivät tunnu mukavilta päällä. Toki sitten jos on saamaton, sitä voi tulla vielä pari lisää ennenkuin tulen siihen pisteeseen, että asialle on pakko tehdä jotain eli pudottaa ne ylimääräiset kilot. Olen normaalipainoinen tai hoikka, riippuen lähinnä siitä, miten paljon liikuntaa harrastan. Kesällä yleensä olen hoikempi koska on kiva liikkua ulkona ja syödä kasviksia, talvella tulee helposti vähän ekstraa koska en tykkää sisäliikunnasta ja mieleni tekee tuhdimpaa ruokaa. Kyse on kuitenkin vain muutamasta kilosta. Tavoitteena olisi saada sekin vaihtelu kuriin. 

Pointtini on, etten ymmärrä miten joku voi lihoa ja lihoa muka huomaamatta. Huomaahan sen, jos vaatteet kinnaa ja viimeistään silloin, kun on pakko ostaa uusia. 

Vierailija
19/79 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en voi ymmärtää miten voi lihoa vaikkapa 10 kiloa huomaamatta (olen nainen). Kyllä itse huomaan jo parinkin kilon painonnousun, vaatteet eivät tunnu mukavilta päällä. Toki sitten jos on saamaton, sitä voi tulla vielä pari lisää ennenkuin tulen siihen pisteeseen, että asialle on pakko tehdä jotain eli pudottaa ne ylimääräiset kilot. Olen normaalipainoinen tai hoikka, riippuen lähinnä siitä, miten paljon liikuntaa harrastan. Kesällä yleensä olen hoikempi koska on kiva liikkua ulkona ja syödä kasviksia, talvella tulee helposti vähän ekstraa koska en tykkää sisäliikunnasta ja mieleni tekee tuhdimpaa ruokaa. Kyse on kuitenkin vain muutamasta kilosta. Tavoitteena olisi saada sekin vaihtelu kuriin. 

Pointtini on, etten ymmärrä miten joku voi lihoa ja lihoa muka huomaamatta. Huomaahan sen, jos vaatteet kinnaa ja viimeistään silloin, kun on pakko ostaa uusia. 

No ehkä jos pukeutuu kireästi. Tykkään pukeutua ysärin rennosti. En ole mikään mustanaamio.

Et sä oikeesti huomaa jos pidät verkkareita ja otat tavoitteeksi sen pari viikkoa ilman mitään liikuntaa ja ahmit ja juot olutta. Ei sitä huomaa. Viimeistään lenkillä saattaa tuntua että ompas raskas askel. Siihen tottuu nopeasti.

Ei kymmentä kiloa huomaa juurikaan, jos on urheilullinen ja lihaksisto on kunnossa. Joskus punnituksessa ennen ottelua voi hikoilla sen parikin kiloa nesteitä pois aamulla ennen ottelua. Ei sitä huomaa juurikaan. Puntarissa se perkele ilkkuu, mutta ei se tunnu.

Vierailija
20/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, asia jota minäkin todella ihmettelen!

Itselläni ei paino-ongelmaa, mutta kyllä totisesti huomaan oitis jos esim. turvotusta kertyy ja vaate tuntuu ahtaalle! Automaattisesti teen korjausliikkeen ja katson missä kohtaa on lipsuttu. Syön normaalisti, sen verran kuin on nälkä ja minulla on ruoka-ajat joihin kroppa on tottunut ja ilmoittaa milloin on nälkä. Muulloin en syö enkä mieti syömistä. 

Joskus totta kai tulee lipsahduksia, jokin tietty ruoka on aivan liian hyvää ja sitä tulee herkuteltua liian usein. Mutta kyllä sen kropassaan tuntee! tulee inhottava raskas ja ahdas olo. Tajuaa että nyt on aika tehdä korjausliike. Kilon-kaksi kun nousee, se ilmoittaa itsestään kyllä, jos kuuntelee itseään. Mistään ei tarvitse kieltäytyä. Syön välillä pizzan, kokonaan, yksin. Syön suklaata jos mieli tekee. Karkkia ja pullaa en syö koska en ole koskaan siihen oppinut eikä maistu. Jäätelöä kesällä. Normaalisti syön kuitenkin kasvispohjaisesti ja hyvin. Nälkää en suostu näkemään eikä tarvitse kun ruokavalio on järkevä.

Olen kuusikymppinen ja kaksi lasta synnyttänyt. Ja onpa vielä se kilpirauhasen vajaatoimintakin, ollut jo reilut 30 vuotta. Kiloja ei ole kertynyt ja olen hyvässä kunnossa ja liikunnallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan