Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, että joku lihoo huomaamatta?

Ihmettelijä.
20.01.2019 |

Olen usein lukenut tällaista. Ettei ihminen ole mukamas huomannutkaan, kun painoa on tullut vaikkapa kymmenen kiloa lisää. Itse huomaan jo kilonkin nousun siitä, että farkut alkavat kiristää. Naisilla tosin ymmärtääkseni painon heittely on suurempaa.

Miten sinä et asiaa huomannut?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse huomasin painonnousun helposti siinä vaiheessa kun olin hoikka, heti huomasi pienetkin turvotukset. Mutta sitten kun ylimääräisiä kiloja on joku 15 ja yli, ei sitä enää niin vaan huomaa enää muutaman kilon nousua. Tavallaan uudet läskit sulautuvat sen vanhan päälle todella hyvin. Siitä ei enää niin välitä eikä pistä merkille kuin ennen. Vaa'alla jos ei ole käynyt vuoteen tai pariin niin yllärihän se paino lopulta on. Valokuvista myös näkee hyvin, että minkä kokoinen sitä onkaan.

En käsitä lainkaan. Kun pitää hankkia uusia vaatteita ja joutuu yhä suurempia kokoja katselemaan niin älyssä vikaa jos ei tajua lihoneensa. Pitäs hälytyskellojen soida jos entisen koon vaatteet ei mahdu.

Joku jo kertoi ihmetelleensä, miksi nykyisin tehdään väärän mallisia vaatteita, kun ei sovi aikuiselle naiselle. Totuushan on, että koot ovat venyneet jo vuosikymmeniä, koska tyytyväinen kuluttaja ostaa enemmän.  Mukavaa mahtua 10 vuotta vanhempanan ja 10 kiloa lihavampana samankokoisiin vaatteisiin. Vaatefirmat ovat aina osanneet hyödyntää tätä.

Vierailija
42/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijä. kirjoitti:

Olen usein lukenut tällaista. Ettei ihminen ole mukamas huomannutkaan, kun painoa on tullut vaikkapa kymmenen kiloa lisää. Itse huomaan jo kilonkin nousun siitä, että farkut alkavat kiristää. Naisilla tosin ymmärtääkseni painon heittely on suurempaa.

Kun ei koskaan astu vaaalle eikä tuijota itseään peilistä, sitten jossain vaiheessa voi olla että hoksaa että roikku enemmän kuin ennen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yleensä yhtäkkiä tule, mutta esim. pari kiloa vuodessa on vähitellen 10 kg. Jos puhutaan siitä, miten lihominen useimmilla tapahtuu.

Vierailija
44/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset eivät käy vaa'alla, vaikka usein muuten ovat tarkkoja ulkonäöstään?

Vierailija
45/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen kiloa vaikka vuodessa tulee niin hitaasti, ettei sitä huomaa.

Minä huomaan helposti jos paino on noussut parilla kilolla, tulee tukala olo. 10 kiloa ei voi tulla huomaamatta.  

Todellakin huomaa! Aina ollut hoikka/normaalipainoinen ja 2kg näkyy ja tuntuu niin olossa kuin vaatteissa.

Voihan se olla ettei 100 kilon jälkern tuollainen kymppi tunnu missään? Mutta se olisi ihan katastrofi jos sokeutuisi noin!

Vierailija
46/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin kolme vuotta sitten seurustella ylipainoisen miehen kanssa oltuani pitkään sinkkuna. Sekä minä että mies olemme taitavia kokkeja, ja aika pian suhteessamme muodostui tavaksi hemmotella toista ruoalla. Tajusin kyllä alkaneeni lihoa, mutta aika pitkään pystyy huijaamaan itseään ajattelemalla, että juuri tänään on turvotusta tai housut kiristävät, kun tuli syötyä tavallista runsaampi lounas. Koska vuodenaikojen vaihtuessa tulee muutenkin uusittua vaatekaapin sisältöä, en havahtunut edes siihen, että vaatteet alkoivat jäädä pieniksi.

Koska painoni ei aiemmin ollut heitellyt, en ollut tottunut käymään vaa'alla säännöllisesti. Jossain vaiheessa kuitenkin punnitsin itseni ja järkytyin. Kuvittelin painoa tulleen lisää viisi kiloa, mutta oikeasti olin lihonut kolmetoista. Rakkauden huumassa en ollut juuri ajatellut asiaa, ja kun tosiaan mieskin oli ylipainoinen, alitajuisesti olin lopettanut hoikan ulkomuodon tavoittelun.

Minkälaisella ruualla hemmottelette kun noin lihottaa?

Me herkuttelemme ruualla joka päivä ja mies on laihtunut vuosien mittaan 17kg ja minä samassa kuin 21v sitten (normaalipainoinen).

Vierailija
47/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, minkä takia tässä ketjussa alapeukutetaan niitä, jotka ehdottavat itsensä säännöllistä punnitsemista. Vaaka on ainoa konsti pysyä tietoisena omasta painostaan.  Vaatteet, kuten tässä on monesti todettu, eivät sitä kerro. 

Miten ihmeessä itsenne punnitseminen on niin vastenmielistä teille?

Vierailija
48/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin kolme vuotta sitten seurustella ylipainoisen miehen kanssa oltuani pitkään sinkkuna. Sekä minä että mies olemme taitavia kokkeja, ja aika pian suhteessamme muodostui tavaksi hemmotella toista ruoalla. Tajusin kyllä alkaneeni lihoa, mutta aika pitkään pystyy huijaamaan itseään ajattelemalla, että juuri tänään on turvotusta tai housut kiristävät, kun tuli syötyä tavallista runsaampi lounas. Koska vuodenaikojen vaihtuessa tulee muutenkin uusittua vaatekaapin sisältöä, en havahtunut edes siihen, että vaatteet alkoivat jäädä pieniksi.

Koska painoni ei aiemmin ollut heitellyt, en ollut tottunut käymään vaa'alla säännöllisesti. Jossain vaiheessa kuitenkin punnitsin itseni ja järkytyin. Kuvittelin painoa tulleen lisää viisi kiloa, mutta oikeasti olin lihonut kolmetoista. Rakkauden huumassa en ollut juuri ajatellut asiaa, ja kun tosiaan mieskin oli ylipainoinen, alitajuisesti olin lopettanut hoikan ulkomuodon tavoittelun.

Minkälaisella ruualla hemmottelette kun noin lihottaa?

Me herkuttelemme ruualla joka päivä ja mies on laihtunut vuosien mittaan 17kg ja minä samassa kuin 21v sitten (normaalipainoinen).

Mitä vastausta odotat? Pizzaa ja sipsejä?

Millä tahansa ruoalla lihoo, kun syö liikaa. Omassa tapauksessani lihoin laadukkaista raaka-aineista tehdyllä ravintolatyyppisellä ruoalla. Kun vetää aamiaiseksi benedictinmunat ja päivälliseksi kolme ruokalajia, sanotaan vaikka parsarisotto, saltimbocca ja amaretto-juustokakku, painoa alkaa kertyä. Millä tahansa ruoalla lihoo, jos annoskoot ovat liian suuria. Arvioin syöneeni noin vuoden ajan puolitoista kertaa sen kokoisia annoksia, kuin mikä olisi hyvä pituiselleni naiselle. Kaikki ylipainoiset eivät ole roskaruoan suurkuluttajia.

Vierailija
49/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilistä näkee sen mihin on tottunut.

Opiskellessa söin vähemmän kuin normaalisti mutten liikkunut ollenkaan, paino nousi yli 10kg. En huomannut koska vaatteet sopi vielä päälle (en käytä mitään ihonmyötäistä) ja ajattelin että pienempi ruokahalu = pienempi paino.

Vuosien jälkeen minusta tuli hyvin alipainoinen, taaskaan en huomannut. Vasta sitten kun säikähdin omaa valokuvaa, koska en tajunnut ensin että valokuvassa olin minä itse, havahduin asiasta.

Aivoilla on tapana normalisoida muutokset, varsinkin kun niihin ei kiinnitä huomiota.

Vierailija
50/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanotte siihen todella sairaana laihduin 60kg. Meni 1 1/2v. Kun menin sairaalassa seuraavan krn puntariin ja oli lihonnut +75kg takaisin kaikista lääkkeistä ja masennuksesta. Joten olkaa onnellisia jos paino nousee vaan 2-10kg. Tällainen on mulle tosi pahaksi.

Vierailija
51/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mahdollista jos löysät vaatteet, ei puntaria, on masentunut ja sairas lääkkeistä.

Vierailija
52/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on!

Vierailija
53/79 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, mutta olin syöpään saamieni rankkojen kortisonihoitojen vuoksi niin heikossa kunnossa, että sain vasta kortisonihoidon päätyttyä pudotettua kilot. 

Miehistä 66 prosenttia on ylipainoisia. En tiedä kuinka moni heistä huomaa tilanteen.

Vierailija
54/79 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin, mutta olin syöpään saamieni rankkojen kortisonihoitojen vuoksi niin heikossa kunnossa, että sain vasta kortisonihoidon päätyttyä pudotettua kilot. 

Miehistä 66 prosenttia on ylipainoisia. En tiedä kuinka moni heistä huomaa tilanteen.

En ole koskaan kuullut tai lukenut, että jollekin miehelle esimerkiksi kymmenen kilon lihominen olisi selvinnyt vasta vaa'alla. Miehet eivät vain ole niin kiinnostuneita ulkonäöstään tai terveydestään kuin naiset.

Vierailija
55/79 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
56/79 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
57/79 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vaan olen lihonut melko huomaamatta lähes 20kg kahdeksassa vuodessa. Juuri näin itsestäni kahdeksan vuotta sitten otetun kuvan jossa reilu parikymppisenä painan 63kg, ja nyt kun pääsiäisenä 2019 vaaka näytti 81kg mieli kyllä järkyttyi. Ihan tosissani olen ajatellut vaatteiden kutistuneen yöllä ja keksin selityksiä milloin millekin turvotukselle. Elintavat olleet vuosia huonot että sinänsä ihme ettei tilanne ole tämän pahempi. Nyt alkoi painonpudotus ja mittanauha tulee olemaan käytössä jatkossa aina!

Vierailija
58/79 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä tiukkoja vaatteita muutenkaan. Enkä ole ollut mitenkään ulkonäkö kiinnostunut koskaan.

Jossain vaiheessa huomasin, että annoskokoni ja muutenkin syömiseni oli lisääntynyt ja siinä vaiheessa sitten hoksasin, että jahas mitäs makkaroita vyötäröllä onkaan.. En voi sanoa tarkasti, miten paljon painoa tuli lisää, kun en vaa´alla juurikaan käy. Mutta kaverit ja mies arvioivat, että parikytä ylimääräistä.

Se kyllä lähtikin vikkelään, kun aloin syömisiä vahtia.

Vierailija
59/79 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mukavia vaatteita jotka ei kiristä. En käytä vaakaa. En kuvaa itseäni enkä tuijottele itseäni peilistä.

Vierailija
60/79 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä... nyt kyllä repesin.

Onneksi on pääsiäinen ja mämmi kirjoitti:

Ihmettelijä. kirjoitti:

Jouluna yleensä tulee melkein kymmenen kiloa. Ei se yleensä näy jos on urheilullinen. Tarkemmin se näkyy naamasta kun posket pullottaa enemmän ja läski pullottaa housujen päällä.

Se ei haittaa ja on ihan toivottavaa. Ylimääräinen paino kehittää hyvin lihaksia kuormittamalla suorituksia.

Itsellä ennätys on kuukauden aikana 13kg läskiä. Saa hyvän vastuksen pomppuharjoitteluun ja juoksuun.

Leuanvedot ja punnerrukset saavat myös hyvää toivottua kuormitusta.

Usein ylipainoa saa vain sen 8kg 2-4 viikon aikana.

Mahtavia pieruja ja jööttejä paskaa tulee monesti päivän aikana. Voi kuvitella miten lihavat ihmiset vaan pitkin päivää paskoo ja pieree menemään.

Päivän aikana pönttö saattaa mennä kolmesti tai viidestikin tukkoon, kun mättää ihan hehtaarillisia annoksia ja päälle olutta monta kolpakkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi