Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suku niin riitaisa ettei kiinnosta olla tekemisissä

Vierailija
06.04.2026 |

Onko muut etääntyneet omasta suvusta lähes kokonaan siitä syystä, että suku on niin riitaisa eikä tuollaista yhteydenpitoa jaksa? Konflikteja hakemalla haetaan. Huomasin jo lapsena tuon kuinka erilainen suku minulla oli kavereihin verrattuna. Miehen sukukin on ihan eri maata, niin läheisiä ja rakkaita toisilleen. Harmittaa, että on syntynyt tuollaiseen sukuun joiden kanssa tekemisissä oleminen ei ole hyväksi kenellekään. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se riitaisuus vielä mitään, mutta se selän takana puhuminen! Totuin nuoresta aikuisesta asti siihen, että aina läyhätään selän takana tietyistä sukulaisista ja sitten kasvotusten ollaan niin ystävällisiä. Tämä alkoi kun olin parikymmentä, joten luulen että se oli jokin suvun sisäinen naisten siirtymäriitti: nyt pääset kuulemaan miten naiset juttelee keskenään! 

Mutta ihan hirveää siis. Ruoditaan miksi tuo ei ole suvun kanssa tekemisissä, onko tuo homo kun ei tuo naista näytille, onko tuolla nyt liikaakin ollut miehiä, luuleeko tuo nyt olevansa jotain kun niin sisustaa, onkohan tuollakin alkoholin kanssa ongelma, miten nuo nyt pärjää kun lapsi on niin masentunut, mites tuo ei nyt tulekaan auttamaan juhlien järjestämisessä, mites tuo nyt aina vain pyytää apua eikä koskaan itse auta, tuo varmaan luulee olevansa parempi kun äitinsä oli paremmasta suvusta jne jne jne. 

Syvä huokaus.  

Vierailija
2/8 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison suku on tuommosia, puoliso pitääkin harvakseltaan yhteyttä heihin. Ei kuulemma tule mistään mitään heidän kanssaan. Tosin puoliso itsekin on usein hankala ihminen, joten en ihmettele jos eivät tule keskenään toimeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole ainut. 

Itse olin pari vuotta sinkkuna. Sukuni oli tästä tietenkin vetänyt johtopäätöksen, että olen lesbo. Olen nyt seurustellut miehen kanssa yli 10 vuotta niin vielä joku sukulainen jaksaa olla sitä mieltä, että pidän kulissia vaan yllä. Olen oikeasti niin yllättynyt nuista johtopäätöksistä, että en voi kuin ihmetellä. Ikinä ei ole tyttökaveria ollut, enkä muutenkaan ole normaalista poikkeava kai. Meidän suvussa vaan on tapana vetää tuollaisia sairaita johtopäätöksiä milloin kenestäkin. Ei kiinnosta olla enää tekemisissä sillä jotenkin herää syvä myötähäpeä tuollaista käyttäytymisestä. 

Vierailija
4/8 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se riitaisuus vielä mitään, mutta se selän takana puhuminen! Totuin nuoresta aikuisesta asti siihen, että aina läyhätään selän takana tietyistä sukulaisista ja sitten kasvotusten ollaan niin ystävällisiä. Tämä alkoi kun olin parikymmentä, joten luulen että se oli jokin suvun sisäinen naisten siirtymäriitti: nyt pääset kuulemaan miten naiset juttelee keskenään! 

Mutta ihan hirveää siis. Ruoditaan miksi tuo ei ole suvun kanssa tekemisissä, onko tuo homo kun ei tuo naista näytille, onko tuolla nyt liikaakin ollut miehiä, luuleeko tuo nyt olevansa jotain kun niin sisustaa, onkohan tuollakin alkoholin kanssa ongelma, miten nuo nyt pärjää kun lapsi on niin masentunut, mites tuo ei nyt tulekaan auttamaan juhlien järjestämisessä, mites tuo nyt aina vain pyytää apua eikä koskaan itse auta, tuo varmaan luulee olevansa parempi kun äitinsä oli paremmasta suvusta jne jne jne. 

Syvä huokaus.  

Ahdistavaa. Tuommoisiin toimii kunnon hajurako ja se, ettei kerro omasta elämästään mitään muuta kuin jotain pinnallista. Siinäpähän saavat sitten ihmetellä ja spekuloida rauhassa. 

Vierailija
5/8 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suku päätti aikanaan, että riippumatta siitä miten hyvin menestyn työssäni tai miten hiljaa siitä olin, oli jokaisen sukulaisen oikeus tulla istumaan pöytään vastapäätä ja sanomaan päin naamaa, etteivät he pidä ammattiani minään eikä se kiinnosta heitä lainkaan. Tämä sama keskustelu käytiin milloin missäkin milloin kenenkin kanssa. Aina uudelleen. Äitinikin kanssa useita kertoja vuosikymmenten aikana. Kun sinulla on tuo ammatti, niin minua se ei kiinnosta yhtään. Joitain varmaan kiinnostaa, mutta ei kenenkään sitä pitäisi ainakaan rahoittaa. 

Ja siis suku täynnä perusduunareita ja itse erilaisella, pitkälle koulutetulla alalla. Ei vaan voinut antaa olla. Vuodesta toiseen. 

Nyt olen edelleen ihan hyvin menestynyt, mutta edelleen tuntuu siltä, että työni on maan alinta sakkaa, olemassaoloni on vittuilua tavallisille rehellisille työläisille enkä ikinä voi olla normaali hyvä ihminen. 

Ja ammatti ei siis ole edes millään lailla haitallinen yhtään tasan kenellekään. Normaali erikoistunut ammatti. 

Vierailija
6/8 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa myös, ettei voi olla suvun kanssa tekemisissä. Muistan lapsuudesta hyviä aikoja ja etenkin juhlia, mutta nyt tietysti aikuisena sitä tajuaa, että sielläkin on ollut varmaan vaikka mitä jännitettä, mitä lapsena ei vain tajunnut. Onneksi.

Vierailija
7/8 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen perheestä jossa isukki on psykopaatti narsisti ja äiti piilonarsisti mahdollistaja. Missään tekemisissä en voi sisarusten kanssa olenhan kaikkiin heidän oman elämän vastoinkäymisiin ja virheisiin syyllinen pelkästään olemalla olemassa. Narsitinen perhekultti roolit on selvät. Siinä kuvio ja parhaiten pärjää olematta missään tekemisissä. 

Vierailija
8/8 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa myös, ettei voi olla suvun kanssa tekemisissä. Muistan lapsuudesta hyviä aikoja ja etenkin juhlia, mutta nyt tietysti aikuisena sitä tajuaa, että sielläkin on ollut varmaan vaikka mitä jännitettä, mitä lapsena ei vain tajunnut. Onneksi.

Tottakai harmittaa eristäminen ja se että joutuu elämään ilman oikeaa perhettä. Muttei sille mitään voi pitää vaan tehdä omasta elämästä mieluinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi