Kevyempi vuosi 2019
Jatkoa painonpudotusketjulle.
Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.
Kommentit (1129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin lähes kilon mandariineja (Nadorcott), ja luulen että kaikki menee nyt! Ne oli just tuotu, valkkasin tumman oranssit... On niin makeita ja raikkaita. On tosin siemeniäkin.
A
Aivan, makeita ovat ja nostavat verensokeria hurjasti. No, inska, se varastohormoni varastoi kaiken :D:D
Tuntuukin paremmalta, ennen kuin söin mandariinit väsytti kovasti. Nyt on energiaa kirjoittaa tänne.
Hedelmissä on vain se, ettei kande tyhjään vatsaan syödä kovin paljon. Mä söin ison mukillisen jogurttia ennen mandariinia, ennen söin leipää just sen takia ettei kipeydy. Tietty jos syö normaaleja määriä ei niin väliä.
A
Vierailija kirjoitti:
Kiitos nimpparionnitteluista hattara ja tervetuloa joukkoon. 😊 itsellä taas kävi huonosti kun oli karkit superalennuksessa ja ostin niitä ihan liikaa.. aion kuitemkin syödä niitä maltilla mutta en tule laohtumaan kyllä viikkoon. 😄 mutta se on ihan ok, tekee hyvää kropalle välillä saada ekstraenergiaa ja sitten jaksaa taas uudella tarmolla rajottaa syömisiä.
Heli
Rasvanpoltto toimii yhtäjaksoisesti,ei niin että aloitat uudestaan muutaman päivän välein.Uusi alku polttaa lihaksia eikä rasvaa ensimmäiset päivät,rasvanpoltto kiihtyy kun yhtäjaksoista laihdutusta jatketaan - tiettyyn pisteeseen.
Hei Hattara, tervetuloa joukkoon.
Mulla menee tasaiseen tahtiin - paino putoaa hiljaksiin, vaikka olen löysäillyt aika lailla nyt viikon aikana, kun erilaisten juhlien ja erikoispäivien vuoksi on ollut vähän pakkokin lipsua sokeri- ja vehnäjauholakosta. Nyt taas niiden kanssa ruotuun, jotta ei kalorit pauku enempää yli (en ole vähentänyt muuta syömistä, ettei jää vajausta ravintoaineista).
Tänään ajattelin uskaltautua lenkille, vaikka aivan tolkuttoman liukasta onkin. Toivotaan etteivät raajat katkeile.
Rinkeli
Aww, luulin jo että perskärpänen on hankkinut ihan oman elämän, mutta täällähän se edelleen jumittaa 😆
Hei kirjaahan ylös: kävin kaupassa mutta en muistanut pysähtyä karkkihyllyn kohdalla.
Tänään meni pitkästä aikaa tuplatunti ryhmäliikuntaa eli bodypump + bodycombat. Voi huomenna tuntua 😜
Matami
Muotila tässä. Tarvitsen tsemppejä.
Ensinnäkin onko täällä yhtään muita tosi lihavia, joilla siis n. 30kg pudotus edessä? Luen muiden tekstejä ja alotuspainot pyörivät jossain hiukan päälle 60kg:ssa, joka on mulle kaukainen unelma. Tunnen siis itseni täällä laihdutusketjussakin valaaksi...
Toiseksi, kovasta yrityksestä huolimatta (en ole lipsunut ketodietissäni, paitsi hieman viiniä olen juonut) nyt on paino pysynyt samassa tai jopa hieman noussut. Jotkut kertovat syöneensä karkkia tai Arnoldsin donitseja ja silti onnistuneet pudottamaan....
Ja vielä, nyt kun olen lihavassa kunnnossa, niin kilojen pitäisi alussa karista nopeasti ja alkaa jumittaa vasta lähempänä tavoitetta....
Töissä on ollut kiirettä ja stressiä....
-Muotila-
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin onko täällä yhtään muita tosi lihavia, joilla siis n. 30kg pudotus edessä? Luen muiden tekstejä ja alotuspainot pyörivät jossain hiukan päälle 60kg:ssa, joka on mulle kaukainen unelma. Tunnen siis itseni täällä laihdutusketjussakin valaaksi...
Toiseksi, kovasta yrityksestä huolimatta (en ole lipsunut ketodietissäni, paitsi hieman viiniä olen juonut) nyt on paino pysynyt samassa tai jopa hieman noussut. Jotkut kertovat syöneensä karkkia tai Arnoldsin donitseja ja silti onnistuneet pudottamaan....
Ja vielä, nyt kun olen lihavassa kunnnossa, niin kilojen pitäisi alussa karista nopeasti ja alkaa jumittaa vasta lähempänä tavoitetta....
-Muotila-
Oletko nyt ensimmäistä kertaa tässä keskusteluketjussa? Tervetuloa mukaan, jos niin. Sinuna keskittyisin dieetin pitämiseen päivä kerrallaan, ja kroppa hoitaa loput. Ihan sama kariseeko paino alussa nopesti vai ei, junnaako paino, vai nouseeko välillä. Tai no, itse asiassa nuo kaikki kuuluu tavallisesti laihduttamiseen. Mutta kun jatkat vain päivästä toiseen diettiäsi, ei liian ankarasti, ennen kuin huomaatkaan olet tottunut siihen, ja tulosta tulee väkisinkin. Kesällä voit sitten olla tyytyväinen.
A
Muotila: mulla on kyllä BMI 28.9 (ja enemmän se oli 6,5 viikkoa sitten jolloin aloitin) joten en laihduta normaalipainoisena. Kokonaislaihdutustavoite on -18 kg, josta jäljellä on 12 kg. Normaalipainon ylärajalle on n. 9 kg.
Olen vain persoonana sellainen, että minun on heittäydyttävä tekemiseen ja itseni motivoimiseen 100 %:sti. Siksi en pysty laihduttamaankaan puolivaloilla vaan odotin aloittamista siihen asti että tiesin tilanteen olevan sellainen että pystyn rauhassa opettelemaan annoskokoja ja oikeaa ruokavaliota. En pysty sallimaan itselleni tässä vaiheessa suunnittelemattomia herkutteluja koska silloin koen menettäväni kontrollin ja petyn itseeni ja helposti luovutan kokonaan. Suunnitellusti kyllä olen syönyt ravintoloissakin. Mutta olemalla näinkin järjestelmällinen ja kurinalainen olen pudottanut melkein 1kg/vko.
Mottoni tässä .projektissa on se, että ruuan jota syön on ehdottomasti oltava aina MAUKASTA ja herkullista ja se on päivittäin jaettava siten ettei minulle tule hallitsematonta nälän tunnetta tai himoa sokerisiin herkkuihin.
Fixaaja
No niin moro pitkästä aikaa. Kiirusta on pitänyt, enkä ole kirjoittanut pariin viikkoon, mutta käynyt kyllä klo 23 jälkeen lukemassa ketjua :) Tervetuloa uusille!
Nyt maanantaina tuli 7 viikkoa täyteen laihdutusta, ja melkeen pelottavan tasaista on painonpudotus ollut, eli tuossa 7 viikossa tasan 7 kg. Jotain teen ilmeisesti oikein, vaikka pari jäätelö/viinilasi -lipsahdusta on tullut, tai enpä edes sanoisi niitä lipsahduksiksi; ihan tietoisesti olen "sallinut" ne itselleni kerran, pari viikossa, koska tuntuu että toi perussyöminen on nyt hallinnassa.
Sen verran kerron historiaani että olen n. 160-senttinen, 4 lapsen äiti. Ennen lapsia painoin n. 45-47 kg aikuisiässä, ja vielä 3. lapsen syntymän jälkeenkin 55 kg. Ihan ok siis? Neljännen lapsen syntymä sitten räjäytti pajatson, sairastuin nimittäin samoihin aikoihin kilpirauhasen vajaatoimintaan, joka diagnosoitiin vasta 10 vuoden tappelun ja lääkärissähyppäämisen jälkeen. Siinä vaiheessa olikin sitten jo 35 kg ylipainoa. Sitä nyt sitten taistellaan pois.
Itselleni olen nyt tämän painonpudotuksen aikana kokenut parhaimmiksi asioiksi seuraavat: annoskokojen pienentämisen, perunan kokonaan pois jättämisen, sekä niin tarkan gluteenin pois jättämisen kuin mahdollista. Kauraa syön aamulla puuron muodossa. Kanaa ja kalaa olen lisännyt, ja yrittänyt jättää pois punaista lihaa jonkin verran. Kasviksia ja hedelmiä oon syönyt aika huoletta. Maitotuotteita olen käyttäny ainoastaan juuston ja kreikkalaisen jugurtin muodossa, ja sen satunnaisen jäätelön.
Mutta tsemppiä kaikille edelleen tällä tiellä, iloitaan onnistumisista ja otetaan opiksi takapakeista, elämään kuuluu niin paljon kaikkea!
-Daisy
Vierailija kirjoitti:
-Muotila-
Minulla oli lähtöpaino vähän päälle 110. Seuraava etappi on päästä alle sadan, mikä ei varmaan ole enää kovin kaukana. Haaveissa on kuutosella alkava paino joskus ensi vuoden lopulla. Yritän silti pitää koko ajan mielessä, että tärkeintä tässä projektissa on saada aikaan pysyvä elämänmuutos, laihtuminen on vain sen sivutuote, erittäin tervetullut sellainen tietysti.
Luumuhillo
Mulla on vatsaongelmia.. Yritän tasapainotella tässä painossa, mutta kroppa pistää hanttiin kaikkea lisäenergiaa. Varsinainen laihduttaminen oli helppoa. Energiaa pitäisi saada lisättyä kuitenkin ja fiksusti ettei mene alipainon puolelle. Miuku 🐈
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vatsaongelmia.. Yritän tasapainotella tässä painossa, mutta kroppa pistää hanttiin kaikkea lisäenergiaa. Varsinainen laihduttaminen oli helppoa. Energiaa pitäisi saada lisättyä kuitenkin ja fiksusti ettei mene alipainon puolelle. Miuku 🐈
Syö rasvaa, siitä saat energiaa.
Nyt on jo melkein kaksi viikkoa ollut mieli aika maassa. Stressiä opiskelusta nyt ainakin ja jotenkin muutenkin vaan ihan väsynyt. On tullut sitten syötyäkin vähän miten sattuu. Ei nyt niin paljon edes herkkuja, mutta ei kyllä myöskään erityisen terveellisesti (esim. pastaa ja leipää mennyt melko paljon). Liikuntaa olen kuitenkin onnistunut ylläpitämään kohtalaisesti, 3-5 krt viikossa. Paino ei ole noussut mutta ei myöskään laskenut, 83 kg edelleen. Vaikea nyt vaan saada itseä uudestaan niskasta kiinni ja todella rajoittaa noita syömisiä. Toivottavasti muilla sujuu paremmin!
- Parsakaali
Tsemppiä Parsakaali! Hienoa, että olet jaksanut liikkua. Voisiko väsymys olla merkki jostain? Voi tietenkin olla, että jos olet ollut miinuskaloreilla ja liikkunut paljon, keho luonnollisestikin väsyy. Stressi on kyllä aina ikävä asia. Sillä on tutkittujakin vaikutuksia painonhallintaan.
Mä tulin äsken salilta ja oli aivan hirveä nälkä, joten tein "mössöä" paistamalla pari pilkottua tomaattia, 2 kanamunaa ja mozzarellaa sekaisin. Kyllä oli hyvää ja nälkä lähti! :) Paino oli aamulla tippunut puoli kiloa edellisestä.
-Lyydi
Kiitos tsempeistä ihanat Fixaaja ja A ja muut! Kiva ketju, sain todella tukea kommenteista!
Millaista diettiä seuraat Luumuhillo?
Toivottavasti jaksan kärsivällisesti jatkaa diettiä, uskon kyllä, että tuloksiakin alkaa tulla ajan mukaan. Lupaan raportoida.
Parasta olisi varmaan pysyä pois kokonaan vaa'alta, niin ei tulisi näitä epäuskon hetkiä niin helposti.
-Muotila-
Muotila; itselläni oli bmi lähempänä 40 kun aloitin, paino 92,5 kg ja pituutta alle 160 cm. Nyt tosiaan pyörii vähän 85 kg alle. Itsekin ihmettelen näitä 60-kiloisia jotka haluaa olla 50-kiloisia, mutta tärkeintähän on se että on itse itseensä tyytyväinen.
Arvatkaahan kenen lapsi muuten oksensi taas tänään!? Saa nähä onko sitä taas itse viikonloppuna oksennustaudissa... 😅
Heli
On hyvä, että harrastatte liikuntaa, mutta sanoisin, että merkittävämpää on se mitä syö ja juo. Se mistä ne makkarat siihen kroppaan kerääntyy. Eli pysyviä muutoksia ruokavalioon. Itselläni kesti yli vuoden päästä 90kg:stä 70kiloon, mutta se on sen arvoista. Ei kannata luovuttaa :)
Jep, itsekin olen sitä mieltä että ruokavalio on se pointti, ei liikunta. Siksihän tässä ketjussa just olenkin 😆 Eli se 80/20 sääntö pätee tähänkin.
Itse olen aina harrastanut liikuntaa siksi että tykkään siitä. Joskus nuorempana sain kommenttia että miksi en ala treenata tavoitteellisemmin salilla ja tähtää johonkin bikinifitnesiin pyörittelemään pebaa niin kuin kaikki muutkin siihen aikaan. Yritäpä noille sitten selittää että liikunta on vain hauskanpitoa eikä ole sen kummempaa tavoitetta kuin voida hyvin ja pysyä terveenä mahdollisimman pitkään 🙄
Jossain aiemmin oli keskustelua siitä että se ylimääräinen 200 kcal päivässä äkkiä tekeekin 10 kg painon nousua pitkällä aikavälillä. Pitäisi nyt muistaa että homma toimii myös päin vastoin. Ihan vaan jättämällä pois sen ylimääräisen voileivän tai suklaapatukan niin saa jo tulosta aikaiseksi. Mutta nykyajan tosi tv sarjojen myötä pidetään normaalina jotain viiden kilon viikko pudotusta. Siis esim.Suurin pudottaja ja muut laihdutus realityt.
Me ei olla missään ranchilla ammattivalmentajien kanssa eikä me olla tosi tv:ssä. Puolen kilon pudotus viikossa on erittäin hyvä tahti. Mikä kiire meillä on? Ei nämä omat kilot ainakaan tulleet muutamassa kuukaudessa, miksi siis lähtisivätkään?
Maltti on valttia 😊
Matami
En, valitettavasti. Koska olen jo lähes viikon ajan syönyt lähes kilon (mitä purkista irtoaa kaatamalla) A+jogurttia, monesti banaanin kanssa, ja se tuntuu kovettavan vatsaa.
Ainoa ravintoaine, joka tuottaa mulle ilmavaivoja, on sipuli. Mutta kun kuullotan sen pehmeäksi, ei mene suolistobakteerien ravinnoksi.