Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
501/1129 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minäkin ilmoittaudun ketjuun. Aloitin dieetin 6.2 keskiviikkona, lähtöpaino 66.1kg (pituus 160cm). Tavoitteena on laihtua 6-8 kiloa, ensin kilo per viikko tahtia, viimeiset kilot ovat varmaan tiukemmassa. Käytän aiemmin toimivaksi toteamaani menetelmää, kalorilaskuria ja punnitsen ruoat. Tänään painoin 64.3 kiloa, eli keskiviikkona toivottavasti on taas kilo lähtenyt. Muuten olen pysynyt hyvin ruodussa, mutta lauantaina meni 4 lasia viiniä ja sitä seurasi kovempi nälkä, en kuitenkaan syönyt yli kulutuksen. Painon pudottamista tukee liikunta, kaksi kertaa viikossa sali ja aerobista melkein joka päivä (intensiteettiä vaihdellen).

Tsemppiä muillekin kilojen karistamiseen ja iloa kevättalveen!

-KataS

Vierailija
502/1129 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli iso lounas: lähes 1/2 kg punakaalia, 1/4 kg sipulia, 1/5 kg lihaa, lähes 1/5 kg säilöttyjä kirsikkatomaatteja... (lisäksi mausteita ja voita). Ensi kerralla puolet pienempi annos. 

A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1129 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin taas takaisin vihdoin siihen 84,5 kiloon mikä oli kevyimmillään ennen joulua, eli tasan -8 kg marraskuun aloituspainosta. Nyt on sujunut taas tämän viikon syömiset aika kivuttomasti ja tasaisesti paino tippunut. Nyt tavoite olisi pitää noin -1 kg/vko jos vaan menis. Tämä viikko aivan täynnä 7-17 joka päivä joten ei ainakaan tarvi pelätä että ehtis syödä liikaa... Pitää vaan illalla vahtia ettei karkaa lapasesta syömiset. Töissä ehtii vaan juosta koko ajan ja lounasaika sujuu mukavasti siirtymällä töistä kouluun tai koulusta töihin. 

Tässä vaiheessa aina ärsyttää se että kaksi kuukautta meni hukkaan kun ei pystynyt hallitsemaan syömisiään. onneksi ei paino kahta kiloa enempää noussut sinä aikana. 

Heli

Vierailija
504/1129 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin dieetin 1.1.2019 ja feilasin sen parin viikon jälkeen. Viikko sen jälkeen tapailemani mies jätti minut ja nyt olen noin neljässä viikossa laihtunut sydänsurujen vuoksi 12kg. Vieläkään ei ruoka maistu mutta olen kuitenkin alkanut syömään väkisin, terveellisesti. Paino putoaa edelleen ja se onkin tavoite. Haluan vielä laihtua reilu 5kgja sen jälkeen ylläpitää tätä painoa. Nyt mittani ovat 68kg/164cm. Vuoden alussa painoin 80kg. Pääsinkin tavoitteeseeni nopeammin kuin oli tarkoitus ja olo tämän puolesta on todella hyvä. Silti sydänsurut vaivaa ja toivon että en laihdu enää niin nopeasti koska laihtuminen johtui ihan puhtaasti syömättömyydestä.

Vierailija
505/1129 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin dieetin 1.1.2019 ja feilasin sen parin viikon jälkeen. Viikko sen jälkeen tapailemani mies jätti minut ja nyt olen noin neljässä viikossa laihtunut sydänsurujen vuoksi 12kg. Vieläkään ei ruoka maistu mutta olen kuitenkin alkanut syömään väkisin, terveellisesti. Paino putoaa edelleen ja se onkin tavoite. Haluan vielä laihtua reilu 5kgja sen jälkeen ylläpitää tätä painoa. Nyt mittani ovat 68kg/164cm. Vuoden alussa painoin 80kg. Pääsinkin tavoitteeseeni nopeammin kuin oli tarkoitus ja olo tämän puolesta on todella hyvä. Silti sydänsurut vaivaa ja toivon että en laihdu enää niin nopeasti koska laihtuminen johtui ihan puhtaasti syömättömyydestä.

Voi ei 😥 inhottava tapa laihtua

Vierailija
506/1129 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 86.0 tasan. Noin kilon viikkovauhti on ollut keskimäärin, se on oikein jees. Vaikka siltikin tuntuu kyllä kaukaiselta tavoitteet (alle 75). Nyt olen vähän jumpannut kotona, nostellut kahvakuulaa, tehnyt vatsoja ja kyykkyjä. Tuskin näillä määrillä kauheasti merkitystä on, mutta pikku hiljaa lisäillään, kun jaksaminen kasvaa.

Keskiviikkona ja torstaina tulee varmaan syötyä, kun lähdetään kylpylälomalle. Mutta josko vähän yrittäisi buffetissa olla syömättä ähkyyn.

Ehkäsetästä

Vierailija
507/1129 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, ihana arki ❤ aamulla tuttu ja turvallinen aamupala, töissä sai kaivaa lounaalla esiin omat eväsrasiat ja koko ajan tietää tasan tarkkaa mitä syö. Ja eilen vaivanneet mieliteot loppuivat tänään kuin seinään kun pääsin takaisin normaaliin ateriarytmiin ja ruokavaliooni. Että ihan hyvin tää varmasti jatkuu taas.

Eilen illalla teinit vielä saivat ylipuhuttua että haetaan kebabit. En kuitenkaan ottanut itselle , ennen oisin ajatellut että eipä se enää tässä konkurssissa missään tunnu, mutta nyt oli heti se fiilis että ei kannata. Että on siinä kuitenkin liki tuhat turhaa kaloria (Tai mitä lie pitsassa/kebabannoksessa onkaan, en jaksa googlettaa). Niin jätin sitten väliin 😁

Matami

Vierailija
508/1129 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa kahdestaan flunssapöpön kanssa täällä.

Positiivista on ettei ruoka ole maistunut - negatiivista on se, että olisi pitänyt saada syödä edes jotain herkui...

Sellaisen asian toisesta ketjusta kuin ja opin ja sisäisten, että jos joka päivä syö -200kcal laihtuu (vaivaiset) 200g / viikko eli vuodessa 10kiloa!!!

Mikä raadollisesti on ollut mun kompastuskivi aina ’dieetin’ jälkeen - jos syö joka päivä +200kcal niin vuodessa lihoo sen 10kg. Tuo on siis suunnilleen se yksi ylimääräinen leipä minkä minä niin helposti vielä olen sallinut itselleni kun on ollut niiiin hyväää ja niiin pal on tehnyt mieli 😮 . Eli ei se paljosta ole kiinni ( ongelma tosin on se, että mulla on elämässä paljon parempaakin tekemistä kuin kaloreitten laskeminen..).mutta jos tuo ajatus takaraivossa saisi jättämään sen viimeisen ruokapalan/oluen aina ottamatta?

Gamylen

Vierailija
509/1129 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivista on ettei ruoka ole maistunut - negatiivista on se, että olisi pitänyt saada syödä edes jotain herkui...

Sellaisen asian toisesta ketjusta kuin ja opin ja sisäisten, että jos joka päivä syö -200kcal laihtuu (vaivaiset) 200g / viikko eli vuodessa 10kiloa!!!

Mikä raadollisesti on ollut mun kompastuskivi aina ’dieetin’ jälkeen - jos syö joka päivä +200kcal niin vuodessa lihoo sen 10kg. Tuo on siis suunnilleen se yksi ylimääräinen leipä minkä minä niin helposti vielä olen sallinut itselleni kun on ollut niiiin hyväää ja niiin pal on tehnyt mieli 😮 . Eli ei se paljosta ole kiinni ( ongelma tosin on se, että mulla on elämässä paljon parempaakin tekemistä kuin kaloreitten laskeminen..).mutta jos tuo ajatus takaraivossa saisi jättämään sen viimeisen ruokapalan/oluen aina ottamatta?

Gamylen

Kai se energiansaanti ja -kulutus normaalisti vaihtelee päivästä toiseen, välillä lihoo ja välillä laihtuu muutaman gramman, saattaapi olla että joku päivä ei kumpaakaan. keskimääräisesti mitään eroa ei kuitenkaan huomaa. 

Uskon että kroppa tietää tasan tarkkaan, mitä tarvitsee; sen voi sabotoida vain sillä, että kehon tarpeet laiminlyö välillä, esim. syö terveellisesti mutta pitää liian pitkiä taukoja ruokailujen välissä. Silloin tulee helposti syötyä se ylimääräinen leipä 8tai muutama). Ei sillä nälän hoitamisen laiminlyömisellä ole tietenkään merkitystä kuin säännöllisesti harrastettuna.

Toinen seikka on se, että ruokavalion täytyy olla kunnossa jotta sillä jaksaa koko päivän, eikä kunnon ravinnon (vaikkapa voileipä) saamisesta tule "tankkaamis-reaktiota". Se kertoo aiempien aterioiden puutteista, siltä kannalta mitä elimistö siis oikeasti tarvitsee, vaikka energiamäärä olisikin riittävä.

Helposti tuon parisataa kcal saa tietysti päivässä (periaatteessa yksikin ylimääräinen hampurilaisateria viikossa), mutta se edellyttää säännöllistä tunnesyömistä.

Mä voisin saada 200 kcal ylimääräistä syömällä mustikoita suoraan metsästä... mutta ne on sen arvoisia! Ei marjoista tarvii energiaa miettiä, ellei niitä syö "kilokaupalla".

A

Vierailija
510/1129 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja paranemista vaan.

A

Vierailija
511/1129 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gamylen

Kai se energiansaanti ja -kulutus normaalisti vaihtelee päivästä toiseen, välillä lihoo ja välillä laihtuu muutaman gramman, saattaapi olla että joku päivä ei kumpaakaan. keskimääräisesti mitään eroa ei kuitenkaan huomaa. 

Uskon että kroppa tietää tasan tarkkaan, mitä tarvitsee; sen voi sabotoida vain sillä, että kehon tarpeet laiminlyö välillä, esim. syö terveellisesti mutta pitää liian pitkiä taukoja ruokailujen välissä. Silloin tulee helposti syötyä se ylimääräinen leipä 8tai muutama). Ei sillä nälän hoitamisen laiminlyömisellä ole tietenkään merkitystä kuin säännöllisesti harrastettuna.

Toinen seikka on se, että ruokavalion täytyy olla kunnossa jotta sillä jaksaa koko päivän, eikä kunnon ravinnon (vaikkapa voileipä) saamisesta tule "tankkaamis-reaktiota". Se kertoo aiempien aterioiden puutteista, siltä kannalta mitä elimistö siis oikeasti tarvitsee, vaikka energiamäärä olisikin riittävä.

Helposti tuon parisataa kcal saa tietysti päivässä (periaatteessa yksikin ylimääräinen hampurilaisateria viikossa), mutta se edellyttää säännöllistä tunnesyömistä.

Mä voisin saada 200 kcal ylimääräistä syömällä mustikoita suoraan metsästä... mutta ne on sen arvoisia! Ei marjoista tarvii energiaa miettiä, ellei niitä syö "kilokaupalla".

A

Juu, mulle toimii vain parhaiten tuollainen täsmämatikka :)

Aah tuoreet marjat on munkin himo - onneksi niinhän se on että ”kukaan ihminen ei vielä tässä maassa ole lihonut marjoja syömällä”

Hyvää yötä sulle!

Gamylen

Vierailija
512/1129 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen Hattara, ja olen herkkuholisti. 

Olen seurannut tätä ketjua sen ensimmäisistä hengenvedoista lähtien. Aluksi ajattelin, että otan tästä vain lisää motivaatiota omaan laihdutukseen. Ei mennyt kuitenkaan kauaa, kun jo ajattelin, että hyppään mukaan heti, kun pöly on laskeutunut ja jankkaajat hälvenneet.  Sen jälkeen olenkin miettinyt sitä, milloin olisi sopiva ajankohta liittyä mukaan keskusteluun. Ja se päivä on tänään, sillä oma urakkani on täyttänyt seitsemän viikkoa ja pudotussaldossani on ylittynyt kymmenen kilon raja. (Ja tänään on myös Helin nimipäivä, onnittelut hänelle!) 

Samaistun yllättävän paljon Ehkäsetästään. (Lukuun ottamatta sitä, että itselläni on kaksi lasta vähemmän, pituudessa viisi senttiä enemmän ja iässä yksi numero pienempänä.) Meidän lähtö- ja tavoitepainot ovat samat, eivätkä metoditkaan hirveästi toisista eroa. Oma pätkäpaastoni on kuitenkin käytännössä enemmän 14/10 kuin 16/8, sillä en edes haluaisi kuvitella aamukahviani ilman palaa tummaa suklaata. Liikuntaakaan en erityisemmin harrasta, mutta hyötyliikunnasta (=shoppailusta) kuitenkin nautin; välillä tulee ihan huomaamatta 20 000 askelta täyteen. Keväällä olisi kyllä tarkoitus aloittaa lenkkipoluilla kiinteytyminen.

Ylimääräiset kilot kertyivät nopeasti viime vuoden aikana, kun muutettuamme uudelle paikkakunnalle täytyi jokaisesta lähikaupan irtokarkkitarjouksesta ottaa maksimaalinen hyöty irti. Havahduin tilanteeseen vasta, kun joulukuussa puin toppahousuja jalkaan, ja neppari pysyi enää nippanappa kiinni. Nopean painonnousun takia toivon myös korjausliikkeen näkyvän yhtä rivakasti. Tavoitteenani olisi siis kesäkuun loppuun mennessä saada vielä toiset kymmenen kiloa pois. Pidän tilannetta realistisempana nyt (-10 kg 18 vko) kuin silloin vuoden alussa, kun pudotettavaa oli 20 kiloa ja aikaa 25 viikkoa. Kyllähän se edelleenkin tuntuu suurelta urakalta, mutta kun tässä menee päivä kerrallaan eteenpäin, niin huomaa, ettei loppupeleissä tarvitse kituutella nälissään tai edes luopua mistään. Esimerkiksi eilen söin illalliseksi kukkakaalipohjaista pizzaa, ja jälkiruoaksi uunibanaanin parilla palalla tummaa suklaata. Todella herkullista ja täyttävää, ja silti yhteensä vain 450 kcal. 

Voi olla että jatkan tästä eteenkin päin hiljaisena taustaeliönä, mutta olen silti hengessä ja tsempissä mukana!  

- Hattara

Vierailija
513/1129 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tulipas se pötkönä, vaikka entteriä tuli kunnolla runnottua.

No, ehkä se nyt kuvastaa omistajaansa. 

- Hattara

Vierailija
514/1129 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siitä mitään tule,takaisin vaan suklaata ahtamaan 🤣🤣🤣

Vierailija
515/1129 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä lopetti "laihdutuksen" parin viikon jälkeen,tai ainakin lihoo pikavauhtia uudestaan 😂😂😂

Vierailija
516/1129 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näistä lopetti "laihdutuksen" parin viikon jälkeen,tai ainakin lihoo pikavauhtia uudestaan 😂😂😂

Kun yritetään vähillä kaloreilla nälässä laihduttamaan, niin ei se onnistu.  Nälkäisenä kierretään kuola valuten karkkihyllyjä tsekkaamassa uutuuksia ja odotetaan aikaa kun niitä pääsee maistamaan :)

Vierailija
517/1129 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nimpparionnitteluista hattara ja tervetuloa joukkoon. 😊 itsellä taas kävi huonosti kun oli karkit superalennuksessa ja ostin niitä ihan liikaa.. aion kuitemkin syödä niitä maltilla mutta en tule laohtumaan kyllä viikkoon. 😄 mutta se on ihan ok, tekee hyvää kropalle välillä saada ekstraenergiaa ja sitten jaksaa taas uudella tarmolla rajottaa syömisiä.

Heli

Vierailija
518/1129 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Hattaralle! :)

Nyt on ollut viikon pari niin liukkaita kelejä, etten ole juuri kävelyillä käynyt, vaikka tavoitteena on ollut kolme noin tunnin kävelylenkkiä viikossa. Mulla on juuri parantunut paha nyrjähdys ja hiusmurtuma jalasta, joten en ole uskaltautunut väkisin tuonne jäälle itseäni telomaan. Salilla on tullut käytyä kaksi kertaa viikossa, ja siitä olen ylpeä!

Viikonloppuna tuli herkuteltua oman äidin leipomalla pullalla ja pizzalla. Ostin myös hiukan salmiakkia. Mitään suuria mielitekoja ei ole kyllä ollut, ja herkuttelukin oli hallittu palkinto hyvin menneistä viikoista. Paino nyt tasan 77kg. Pahimmillaan painoin muutama vuosi sitten tasan 90kg, mikä todellakin hirvittää edelleen... Nyt kun pääsisi 6:lla alkavaan painoon vaikkapa juhannukseksi, niin olisin tyytyväinen. Näissä kilomäärissä alkaa pudotus olla itselleni jo työlästä.

Aloitin hormoniehkäisyn pitkän tauon jälkeen ja pelottaa, turvottaako se alkuun pari kiloa. Toivottavasti ei!

-Lyydi

Vierailija
519/1129 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lähes kilon mandariineja (Nadorcott), ja luulen että kaikki menee nyt! Ne oli just tuotu, valkkasin tumman oranssit... On niin makeita ja raikkaita. On tosin siemeniäkin.

A

Vierailija
520/1129 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin lähes kilon mandariineja (Nadorcott), ja luulen että kaikki menee nyt! Ne oli just tuotu, valkkasin tumman oranssit... On niin makeita ja raikkaita. On tosin siemeniäkin.

A

Aivan, makeita ovat ja nostavat verensokeria hurjasti. No, inska, se varastohormoni varastoi kaiken :D:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi