Kevyempi vuosi 2019
Jatkoa painonpudotusketjulle.
Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.
Kommentit (1129)
Hienoa luumuhillo! 😄
minäkin pääsin jo alle 85 ekaa kertaa joulun jälkeen sitä vatsatautia lukuunottamatta. Itsellä oli tänään taas sukulaisen synttärit. Söin vähän kaikkea, arvioisin että noin 400 kalorin edestä. Aina tulee kyllä arvioitua vähän yläkanttiin. Haluaako joku laskea mun puolesta? 😂 söin yhen viipaleen saaristolaisleipää, pienen siivun graavilohta, 2 fasupalaa, desi jäätelöä ja noin 10 pientä sipisä. Ai niin! Ja yhden sellaisen keksivohvelin. 😊
Heli
Tämä viikko onkin ollut hyvä viikko opetella syömään kohtuudella myös ravintolaruokaa. Ystävänpäivänä mies toi kotiin sushia, söin 6 palaa nigiriä ja se täytti riittävästi, mukava huomata että nyt 6 viikon jälkeen pienemmätkin annokset lempiruokia tuntuvat ihan tyydyttäviltä.
Tänään kävimme perheen kanssa myös intialaisessa ravintolassa talviloman älyn kunniaksi, valitsin kevyimmän kanasoosin (tomaattipohjainen, ei kermaa) ja jätin puolet riisistä (ja myös kastikkeesta) syömättä, kanat kyllä meni, naan -leipää vain vähän. Lisäksi kompensoin syömällä muilla aterioilla tavallista kevyemmin. Maanantaina tapaan ulkomailta vierailulla olevaa kaveria ja taas pitää miettiä ruokapaikka ja päivän syömiset etukäteen.
Mutta kaiken kaikkiaan kuvasti menee, 4.1. aloitin ja -5,7 kg nyt.
Fixaaja
Huolimatta näistä
Huhhei, tulin juuri lenkiltä. 10500 askelta ja 7,5 km (persjalkainen olen). Kauraleipäviipaleet (joita nyt en vain voinut vastustaa, kun sitä leipää tuli perheelle ostettua) lienevät kuittaantuneet, ja ehkä osa isosta banaanistakin. 🙃 Loppuillan voi nyt hyvällä omallatunnolla istua soffalla ja katsoa telkkaria.
Mukavaa lauantai-iltaa teille kaikille keventäjille!
Rinkeli
Ps. Matami, täällä chillaillaan ihan ilman kuoharia. 😇 Kuinkas siellä? Juhlissa, mitä?
Apua apua! Tänään olisi aivan hullu kasa koulutehtäviä mitkä pitää tehdä ja eka refleksi ois hakea jätskiä ja suklaata. 😅 millähän stressisyömisestä pääsis eroon? Ja olen joskus hakenut kurkkua ja dippiä mutta ne ei auta työskentelyyn.
Heli
Sairaana edelleen ja olen tässä vähän lohtusyönyt, mutta maltillisesti. Vaa'alle en mene nyt. Minua ärsyttää suuresti olla kipeänä ylipäätään kun flunssa tulee yleensä melko rajuna. Pahimmillaan se merkitsee yli kuukauden "poikkeustilaa". Astma vaikuttaa asiaan. Toivottavasti pääsen vähemmällä.
Meri
Ai niin ja olisin kyllä mättänyt lohtusapuskaa paljon enemmänkin jollen olisi pitänyt ruokapäiväkirjaa. Nyt määrät ovat olleet tyyliin puolen lirtan kokis ja 80g suklaata. Aiemmin taas... Noh. Paljon enemmän.
Meri again
Huomenta! Luin koko ketjun ja päätin liittyä mukaan :)
Olin 26-vuotiaaksi asti hoikka ja ajattelin olevani sitä tyyppiä, joka ei liho ikinä, koska en syönyt terveellisesti enkä ollut mikään himoliikkuja, joskin liikunnallinen kyllä. No, väärässä olin, ja liikunnan vaihduttua isompiin annoksiin ja jokapäiväiseen herkutteluun seurustelun myötä kipusi paino enimmillään 61 kiloon. Pituutta on 161cm ja ikää nyt siis lähemmäs 28v.
Nyt paino on pitkään pysynyt n. 58,5kg:ssa, mutta haaveilen "lähtöpainosta" eli ennen seurustelua painoin 53,5kg. Oikeasti haaveeni olisi 51-52kg mutta se kuulostaa niin kaukaiselta... Lisäksi kolesteroliarvoni ovat huonot, joten ruokavaliota pitää joka tapauksessa muuttaa melko radikaalisti. Aikarajaa ei muutoin ole, mutta kolesterolit käyn mittauttamassa 1-2kk päästä.
Laihduttamista on nyt kestänyt 2 vko, nesteet ovat lähteneet ja aamupaino 57kg. Olen pyrkinyt säännöllisempään ja pehmeärasvaisempaan syömiseen, nyt alkuun myös melko vähäisillä kaloreilla, tosin en punnitse ruokiani joten virhearviointia tulee. Hikiliikuntaa 1-2krt viikossa, tavoite nostaa vähitellen kolmeen. Pitäisi vaikuttaa suotuisasti kolesteroliin ja ainahan se kulutustakin vähän lisää.
Heikkouksiani ovat oikeastaan kaikki herkut. Suklaa, karkit, leivonnaiset, roskaruoka, juustot, sipsit, ja ylipäänsä nautin siitä että syön paljon kerralla... Mutta tosiaan tuli lääkäriltä sen verran kovaa palautetta veriarvoistani, että kai minun on hyväksyttävä se, että huolettomat herkuttelut jäivät sinne nuoruuteen.
Kirjoittelen nimimerkillä Nami :)
Vierailija kirjoitti:
Huomenta! Luin koko ketjun ja päätin liittyä mukaan :)
Olin 26-vuotiaaksi asti hoikka ja ajattelin olevani sitä tyyppiä, joka ei liho ikinä, koska en syönyt terveellisesti enkä ollut mikään himoliikkuja, joskin liikunnallinen kyllä. No, väärässä olin, ja liikunnan vaihduttua isompiin annoksiin ja jokapäiväiseen herkutteluun seurustelun myötä kipusi paino enimmillään 61 kiloon. Pituutta on 161cm ja ikää nyt siis lähemmäs 28v.
Nyt paino on pitkään pysynyt n. 58,5kg:ssa, mutta haaveilen "lähtöpainosta" eli ennen seurustelua painoin 53,5kg. Oikeasti haaveeni olisi 51-52kg mutta se kuulostaa niin kaukaiselta... Lisäksi kolesteroliarvoni ovat huonot, joten ruokavaliota pitää joka tapauksessa muuttaa melko radikaalisti. Aikarajaa ei muutoin ole, mutta kolesterolit käyn mittauttamassa 1-2kk päästä.
Laihduttamista on nyt kestänyt 2 vko, nesteet ovat lähteneet ja aamupaino 57kg. Olen pyrkinyt säännöllisempään ja pehmeärasvaisempaan syömiseen, nyt alkuun myös melko vähäisillä kaloreilla, tosin en punnitse ruokiani joten virhearviointia tulee. Hikiliikuntaa 1-2krt viikossa, tavoite nostaa vähitellen kolmeen. Pitäisi vaikuttaa suotuisasti kolesteroliin ja ainahan se kulutustakin vähän lisää.
Heikkouksiani ovat oikeastaan kaikki herkut. Suklaa, karkit, leivonnaiset, roskaruoka, juustot, sipsit, ja ylipäänsä nautin siitä että syön paljon kerralla... Mutta tosiaan tuli lääkäriltä sen verran kovaa palautetta veriarvoistani, että kai minun on hyväksyttävä se, että huolettomat herkuttelut jäivät sinne nuoruuteen.
Kirjoittelen nimimerkillä Nami :)
Tervetuloa joukkoon Nami! Mukava saada lisää porukkaa mukaan. 🙂
T. Rinkeli
Vierailija kirjoitti:
Sairaana edelleen ja olen tässä vähän lohtusyönyt, mutta maltillisesti. Vaa'alle en mene nyt. Minua ärsyttää suuresti olla kipeänä ylipäätään kun flunssa tulee yleensä melko rajuna. Pahimmillaan se merkitsee yli kuukauden "poikkeustilaa". Astma vaikuttaa asiaan. Toivottavasti pääsen vähemmällä.
Meri
Sitkeitä nämä tämän talven lensut. ☹️
Pikaista paranemista sinulle, toivottavasti tämä tauti olisi nyt tähän palaan sulla viimeinen ja pääsisit taas liikkumaan!
Rinkeli
Yhyy, sain vaan yhden twhtävän tehtyä aamupäiväm aikana. Nyt päätin hakea litran jäätelöä (n 1000 kaloria) ja syldä sen tehräviä tehdessä. Kalorit menee tänään 1500:n mutta se on ihan ok, kunhan saan tehtävät tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Yhyy, sain vaan yhden twhtävän tehtyä aamupäiväm aikana. Nyt päätin hakea litran jäätelöä (n 1000 kaloria) ja syldä sen tehräviä tehdessä. Kalorit menee tänään 1500:n mutta se on ihan ok, kunhan saan tehtävät tehtyä.
Heli
Voisin tulla mukaan. Mennyt ihan överiksi tämä mun touhu. Mitat ei ole pahat, 170/63. Kaikki paino kuitenkin on vain ja ainoastaan löysää löllykkää!
Paheet suklaa ja pizza. Syön väsymykseen ja vaikka muulle perheelle tekisin terveellistä ruokaa, voin jättää sen syömättä, että voin lasten mentyä nukkumaan syödä jotain epäterveellistä.
Liikunta on tauolla, kunnes saan taas reumani aisoihin. Luulisin ja toivoisin, että piankin. Siihen asti korjaan tilannetta vain ruokavaliolla. Mun ruumiinrakenteella ei olisi huono, jos painaisin 5kiloa vähemmän.
Yritän nyt lukea ketjua läpi, että mitä juttuja olette kirjoittaneet. Olen nimittäin vailla hyviä välipalavinkkejä!
T:Löllykkä
Aloitin 8viikkoa.fi valmennuksen ja viiden viikon jälkeen on lähtenyt jo 6,5 kiloa! Ruokavaliota on helppo noudattaa, ei tarvitse laskea kaloreita eikä harrastaa liikuntaa. Tänään ajattelin käydä pikku kävelyllä vaan koska on kaunis ilma. Voin lämpimästi suositella valmennusta kaikille kenellä on kiireinen arki :)
Edellispäivänä tapahtui muutos. Laihdutusta oli takana tasan 2 vko, ja tuntui että olin yhtäkkiä tottunut vähäiseen energiansaantiin. Jo aamulla yllätyin, kun painoi 62,3 kg.
Nyt tuntuu kolmatta päivää, että saan syödä riittävästi. Energiansaanti on pysynyt samana, enkä edelleenkään harrasta liikuntaa (yhden kävelylenkin tein torstaina).
Vähensin hedelmiä, ja lisäsin ruokavalioono (A+)-jogurttia ja piimää. Aamiaiseksi sopii hyvin maustamaton jogurtti jossa on banaaniviipaleita ja makeaa omenaa. Pähkinäinen mysli/granola olisi varman hyvä lisuke... Toistaiseksi menee kyllä ilmankin.
A
Jee! Kyllä jätski auttaa! 😅 nyt on kaikki tän päivän pakolliset ja vähemmän pakolliset tehtävät hoidettu, enää yks sellanen mitä vähän vois täydennellä. Ja mahaki meni sekasin nii vois toivoa ettei kaikki kalorit ehdi imeytyä? 😉
Heli
Ostin lähes 3 kg:n punakaalin, se on miedompaa kuin valkokaali (ainakin tänä vuonna, tai tämä erä). Saan hyviä kaalipatoja! Huomenna laitan paistetun lihan ja sipulin haudutetun kaalin joukkoon, mausteita ja vähän voita... nam.
A
Jep, pienissä häissä meni viikonloppu 😆 Ja olo sen mukainen. Ihan kaikkea tekee taas mieli, makeaa, mättöä jne Heti kun antaa pirulle pikkusormen niin yrittää napata koko kättä. Luojan kiitos huomenna on arki ja itsetehdyt ruoat ja jumppaa 😁
Matami
Mulla vatsa toiminut hyvin, paitsi torstaina kun söin lähes 100 g tuoreita taateleita... oisko ne pitäny pestä? Joka tapauksessa, saattoi vaikuttaa seuraavan päivän painolukemaan. No, pianhan se selviää, oliko kyse laihtumisesta vai bakteerien tempusta. Mieluummin syön kyllä tavallista ruokaa kuin kuivattuja hedelmiä.
Jos vatsan kanssa on usein ongelmia, tuskin kaikkea energiaa ehtii saada - ainakaan edellisestä ateriasta...En tiedä, jatkuuko ripulointi kunnes sen aiheuttanut ravintokin on poistunut ruuansulatuselimistöstä. Edellisestä ateriasta sokerit ja proteiinit on voinu jo imeytyä, rasvat ei välttämättä.
A
Paino oli tänään aamulla 74,9kg, onneksi edelleen alle 75kg!
Tää viikko on mennyt ruokailuiden puolesta hyvin, eilen herkuttelin graavilohella ja tänään söin yhden "superfood"raakasuklaapatukan. En oo edelleen jaksanut laskea kaloreita, mutta arvelisin että 1500-1700kcl välillä päivittäin. Mun heikkous on jäätelö ja yhdet tietyt tortillasipsit, mutta niistä oon helposti pystynyt kieltäytymään, ja tän viikon herkku oli tosiaan graavilohi ja se yksi patukka, muuta ei tehnyt mieli. (Tietenkin jos oisin ostamut sipsejä kotiin, olisi pussi jo tyhjä :D)
Toivoisin painon putoavan hieman nopeammin kuin nyt, mutta en ota siitä nyt liikaa stressiä, kun omakohtaisesti huomasin, että paino voi kahden viikon paikallaanjumittamisen jälkeen pudota yössä 1.5kg!
Teen kuitenkin vähän hienosäätöä seuraavaan kahteen viikkoon: koitan olla kokonaan ilman maitotuotteita (vaikeinta on jättää fetajuusto salaatista...) ja aamuleivän koitan silloin tällöin vaihtaa puuroon.
Kun jätän juustot pois, saan vähän nipistettyä kaloreita pois. En ole nähnyt juuri nälkää tällä nykyisellä ruokavaliolla, joten varaa vähentää kaloreita on.
-Lotuskukka
Taisin mainita, etten mittaa tai punnitse itseäni, mutta pakkohan se oli heti kun oli vaaka käytössä. 103 nyt, viimeksi muistaakseni marraskuussa punnitessa oli n. 10kg enemmän. Jes!!!
Luumuhillo