Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v:n äiti ja täysin loppu, en jaksa tätä enää

Vierailija
20.01.2019 |

Minulla ja miehellä on siis juuri 1v täyttänyt poika ja minä olen se, joka on tämän vuoden hoitanut lapsen ja kodin täysin yksin. Siis todellakin aivan yksin. Mies ei ole kertaakaan ollut tuntia kauempaa lapsen kanssa yksin, ja silloinkin olen käynyt kaupassa KYSYTTYÄNI ensin, että saanko käydä kaupassa tällä välin kun lapsi nukkuu vielä päikkäreitä. Miksi edes kysyn, en tiedä. Mies ei siivoa, ei laita ruokaa, ei käy kaupassa. Ei edes siivoa omia sotkujaan, vaatteet jää lattialle, kaikki lautaset ja mukit olkkariin, nuuskaa lojuu pitkin poikin pöytiä.

Mies "käy" töissä, mutta asumme työpaikan (varastohalli) tiloissa sijaitsevassa asunnossa omakotitalon remontin ajan. Mies on yksin varastolla ja pystyy siis päivät lorvimaan kotona. Nukkuu lähes poikkeuksetta 10-12 asti aina ja pystyy vain päivät katselemaan elokuvia kun minä olen lapsen kanssa, kokkaan,siivoan ja hoidan koko kodin. Toki hänellä ehkä kahden viikon välein on päivä, jolloin on lähes koko päivän tekemässä töitä. Työpäivän jälkeen mies lähtee tekemään remonttia ja arvostan häntä, että jaksaa joka päivä lähteä tekemään tulevaa kotiamme. Hän sitten syyllistää minua, että sunkin pitäis olla täällä tekemässä, en mä saa yksin aina kaikkea tehtyä. Ai että kaiken tämän kotirumban, ruuanlaiton ja vielä passauksenkin lomassa pitäisi taaperon kanssa lähteä tekemään remonttia. Niin, kaiken lisäksi siis passaan miestä, pyytää laittamaan ruokaa, keittämään kahvia, tuomaan ja hakemaan sen ja sen. Minä liian kilttinä aina autan ja teen. Oma moka.

Jatkuu

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hoitanut kaikki heräämiset yöllä, kaikki kylvetykset (mies ei ole kylvettänyt lasta koskaan), vaipanvaihdot on laskettavissa kahden käden sormilla. Nukkumaan laitan lapsen aina minä. Yksi yö meinasi mennä kuppi lopullisesti nurin, kun minä olin nukkumassa jo, mies tuli myöhemmin ja alkoi lukea kirjaa kirkkaassa valossa. Lapsi heräsi tähän valoon, mies tyrkkäsi minua kylkeen että herään ja jatkoi kirjan lukemista. Minä siis nukutin lapsen uudestaan. Muutenkin nukun todella huonosti, heräilen kaikkeen joka yö. Lapsi on nyt kuukauden nukkunut todella huonosti yöt. Heräilee tunnin välein vaatimaan tuttia. Ei tahdo maitoa, ei kipuja, tahtoo vain sen tutin ja jatkaa unia. Olen siis nyt kuukauden nukkunut noin 2-3h yössä ja olen aivan romahtamispisteessä. Mies nukkuu hyvin, ei ikinä edes ehdota että heräisi lapsen kanssa aamulla, että minä saisin nukkua.

En näin väsyneenä ole jaksanut kotona edes siivota, koti on kuin sikolätti. Ja jos saan siivottua, mies tietty sotkee heti. Ei arvosta yhtään mitä teen, ei ymmärrä että voin olla väsynyt ja uupunut vaikka kämppä on kuin pommin jäljiltä. Muut äidit kun miehen mukaan ulkoilee lapsen kanssa 5h päivässä ja koti on putipuhdas ja äiti aina hymyilee ja on iloinen, ei koskaan ole äreä ja palvelee miestä orjallisesti. Ja minähän en tee päivän aikana mitään niin miten voin olla puhki ja uupunut.

Tästä asiasta tuli äskön hirvittävä riita, kun purskahdin hillittömään itkuun, koska en kerta kaikkiaan jaksaisi siivota tätä kaikkea. Herätin miehen 11 aikaan ja kysyin koska aamupalaa kun siirtyi sitten sohvalle ja käänsi kylkeä. En saanut vastausta ja mutisin että ei sitten varmaan ollenkaan. Mies hetken päästä haukkui, että "älä tee ollenkaan sitten niin kun sun elämäs on niiiiin hirveen rankkaa." Tuosta se riita sitten lähti. Mies lähti juuri lapsen kanssa pois ja pitää itseään kansallissankarina kun on nyt YHDEN päivän lapsen kanssa ja eihän siinä ole mitään rankkaa. Tiedän tasan tarkkaan, että vie pojan äidilleen hoitoon ja menee itse tekemään remonttia. Itken itse hysteerisesti yksin, koska en vain jaksa enää. Kun edes ymmärtäisi, että kotiäitinä VOI olla uupunut vaikkei mitään näkyvää olisi kodissa tapahtunutkaan.

Anteeksi pitkä aloitus, kukaan ei varmaan jaksa edes lukea, mutta helpotti avautua.

Vierailija
2/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä oot tollasen miehen edes löytäny

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeampi otsikko olisi ollut: Idiootin vaimo ja täysin loppu, en jaksa tätä enää.

Vierailija
4/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois.

Vierailija
5/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän tuossa se ongelma on eikä lapsi. Hommaa asunto ja lähde lapsen kanssa kävelemään, jätä paskahousu makaamaan itsekseen.

Vierailija
6/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy ei ole 1- vuotiaan vaan miehen.

Normasli mies toimii toisin. Esim mun mies tänään:

-asmulla heräsi antamaan asmupalan 1v:lle

-lähti kaikkien lasten kanssa ulkoilemaan

-teki ruuan sillävälun kun minä pyykkäsin

-imuroi iltapäivällä kun olen jumpassa ja nuorin päikkäreillä.

Mies siivoaa, käy kaupassa, hoitaa lapsia, pyykkää, kokkaa ja on ollu 3 kertaa puolen vuoden jakson koti-isänä hoitovapaalla.

Pointti: SUN MIEHEN pitäisi tehdä samaa kuin normaaliati miehet tekee.

Jätä ukko heti. Lspsi kainaloon, turvakotiin tai sukulaiselle tai ystävälle, sanot ukolle heippa.

Itse en katsoisi PÄIVÄÄKÄÄN tuollaista perseilebäävukkoa. Lähde.

Vierailija
7/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä oot tollasen miehen edes löytäny

Niin, ihmettelen itsekkin. Mies osallistui ennen lasta kodin hoitamiseen, ei kylläkään yhtä paljon kuin minä, mutta siivosi omat jäljet, teki joskus ruokaa ja piti muuten kämppää puhtaana. Nyt lapsen myötä miehestä on itsestään tullut myös lapsi. Kuvittelee, että minähän nyt kaiken teen kun olen "lomalla" ja hän on työssä raatava mies, hah joopa joo. Kun kävisi edes oikeasti töissä,jotkut miehet menee sinne töihin oikeasti ja ajoissa joka aamu ja todellakin tekee sen työpäivän eikä makaa sohvalla katsomassa telkkaria.

Ap

Vierailija
8/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus?

Miksi et syötä vauvaa niin nukkuisi paremmin?

Vierailija
9/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin samassa tilanteessa pois. Mies havahtui vasta siinä vaiheessa mitä oli tullut tehtyä (tai siis ettei tehnyt mitään). Halusi olla kuitenkin lapsen kanssa mahdollisimman paljon. Vuosi asuttiin erillään ja mies oppi hoitamaan lapsen ja kodin askareet ja palattiin sitten lopulta yhteen.

Nyt on mennyt jo useamman vuoden hyvin ja toinen lapsikin on syntynyt, jonka hoidosta huolehtii ihan eri tavalla kun esikoisen aikoinaan.

Vierailija
10/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies siivoaa, käy kaupassa, hoitaa lapsia, pyykkää, kokkaa ja on ollu 3 kertaa puolen vuoden jakson koti-isänä hoitovapaalla.

Jätä ukko heti. Lspsi kainaloon, turvakotiin tai sukulaiselle tai ystävälle, sanot ukolle heippa.

Olen todellakin tosissani pohtinut eroa. En kerta kaikkiaan jaksa ja se on minusta kaikista inhottavinta, kun mies ei ymmärrä että miksi olen näin puhki. Välillä tuntuu, että olen vain orjana. Kiitosta en kuitenkaan saa tästä orjuutuksesta.

Huono syy pysyä yhdessä, mutta sekin mietityttää, että jään täysin puille paljaille jos lähden. Minulla ei ole oikeasti mitään. Mutta silti ero houkuttaa.

Ap

Vierailija
11/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munpa mies synnyttikin meidän vauvan iltapäivällä kun mä kävin jumpan jälkeen päikkäreille.

Vierailija
12/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun perheeseen tulee lapsi, miehellä usein ”nsksahtaa” päässä ja hän alkaa jotenkin luulla että kun vaimo on nyt äiti niin se saa olla sitä hänelle myös. Eli palvella ja hypätä kaikkeen.

Juurisyy on miehen lapsuuskoti. Mietipä tarkkaan onko appi sovinisti? Onko anoppi kaiken hoitava marttyyri? Onko epätasa-arvo? Tän kodin mallin mies siirtää nyt sinuun ja itse toimii niinkuin isältään oppi.

Kaksi vaihtoehtoa: ukko pellolle ja heti. Tai sit todella rajua ja kovaa kouluttamista joka on uuvuttavaa. Mikään puhe ei auta, mutta se ehkä että et siivoa ukon sotkuja, et pese sen pyykkiä, et tee ukolle ruokaa. Hoidat vain lapsen.

Vierailija
13/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuo homma ei kyllä suju. Nyt käyttöön vuorottaiset heräämiset aamuisin ja vapaapäivinä mies voi herätä lapsen tuttia laittamaan öisin.

Sinä olet se henkilö,joka on joutunut erittäin raaittaviin fyysisiin rasituksiin raskauden, synnytyksen ja imettämisen sekä muiden hormonien vuoksi.

Voimia tuohon elämäntilanteeseen <3

Vierailija
14/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimies kirjoitti:

Heh, toivonpa että miehesi ymmärtää käydä remonttireissuillaan h u o r i ssa. Ruikuttavaan, sotkuiseen ja rumaan naiseen ei kenenkään miehen pidä tyytyä!

Hahahahahahah salli mun nauraa

Vierailija
15/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin taakkasi helpottuisi jos eroaisit. Ei tarvitsisi hoitaa kuin yhden lapsen asiat.

Vierailija
16/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todellakin tosissani pohtinut eroa. En kerta kaikkiaan jaksa ja se on minusta kaikista inhottavinta, kun mies ei ymmärrä että miksi olen näin puhki. Välillä tuntuu, että olen vain orjana. Kiitosta en kuitenkaan saa tästä orjuutuksesta.

Huono syy pysyä yhdessä, mutta sekin mietityttää, että jään täysin puille paljaille jos lähden. Minulla ei ole oikeasti mitään. Mutta silti ero houkuttaa.

Ap

Väsyneenä tunteet kärjistyy. Tulee riitaa. Vanhemmuus on monille ihan uusi asia ja siinä haetaan vuosien myötä tapaa olla perheenä ja omaa rooliaan siinä. 

"Olen väsynyt ja tarvitsen apua" selkokieli on hyvä tapa aloittaa.

Monista totaali onnettomistakin ukoista kuoriutuu pikkuhiljaa hyvä isä ja puoliso.

Pikkulasten vanhempien erot johtuu monta kertaa siitä että toinen kuormittuu liiaksi ja heittää siksi hanskat tiskiin koska ei saa riittävästi tukea arjessa. 

Vierailija
17/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ainakin taakkasi helpottuisi jos eroaisit. Ei tarvitsisi hoitaa kuin yhden lapsen asiat.

Älkää nyt jukoluta tyrkyttäkö sitä eroa ratkaisuksi ennen kuin muuta on kokeiltu.

Lapsi on vasta 1-vuotias!

1 vuotta vanhemmuutta vasta takana tällä pariskunnalla. 

Vierailija
18/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelmasi on tosiaan tuo kelvoton ukko, eikä lapsi. Olen varma, että jaksaisit paremmin arkea yh:na kuin tuolla tavoin, jossa joudut "hoitamaan" myös kiukuttelevan miehen. Mäkin olen kahden pienen lapsen äiti. Lapset ovat juuri 1v. täyttänyt ja 2,5v. Mun mies on yrittäjä ja hän tekee pitkää päivää ja pitää hyvin harvoin vapaata. Olen kaikki päivät yksin lasten kanssa. Mies lähtee töihin, kun lapset nukkuu ja usein lapset ovat jo nukkumassa yöunia kun tulee. Mutta silti se ei tunnu niin raskaalta, koska vedämme mieheni kanssa yhtä köyttä. Hän käy usein kaupassa, saattaa tuoda ruokaa, jos en jostain syystä kykene sitä tekemään, esim. silloin kun lapset sairastaa, hän myös tietenkin antaa rahaa, jos tarvitsen yms. eli hän tekee sen minkä nyt pystyy ja se jo auttaa mua henkisesti jaksamaan. Mutta vaikuttaa siltä, että sun mies ei jaa edes henkistä tukeä sulle, saati konkreettista. Mikä teitä pitää edes enää yhdessä?

Vierailija
19/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ongelmasi on tosiaan tuo kelvoton ukko, eikä lapsi. Olen varma, että jaksaisit paremmin arkea yh:na kuin tuolla tavoin, jossa joudut "hoitamaan" myös kiukuttelevan miehen. Mäkin olen kahden pienen lapsen äiti. Lapset ovat juuri 1v. täyttänyt ja 2,5v. Mun mies on yrittäjä ja hän tekee pitkää päivää ja pitää hyvin harvoin vapaata. Olen kaikki päivät yksin lasten kanssa. Mies lähtee töihin, kun lapset nukkuu ja usein lapset ovat jo nukkumassa yöunia kun tulee. Mutta silti se ei tunnu niin raskaalta, koska vedämme mieheni kanssa yhtä köyttä. Hän käy usein kaupassa, saattaa tuoda ruokaa, jos en jostain syystä kykene sitä tekemään, esim. silloin kun lapset sairastaa, hän myös tietenkin antaa rahaa, jos tarvitsen yms. eli hän tekee sen minkä nyt pystyy ja se jo auttaa mua henkisesti jaksamaan. Mutta vaikuttaa siltä, että sun mies ei jaa edes henkistä tukeä sulle, saati konkreettista. Mikä teitä pitää edes enää yhdessä?

Kummasti tuo "kelvoton ukko" rakentaa omakotitaloa vapaa-ajallaan perheelleen ja tyo tilipussin kiltisti kotiin. Te ette ole kelvotonta ukkoa vielä tavanneetkaan...

Vierailija
20/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun perheeseen tulee lapsi, miehellä usein ”nsksahtaa” päässä ja hän alkaa jotenkin luulla että kun vaimo on nyt äiti niin se saa olla sitä hänelle myös. Eli palvella ja hypätä kaikkeen.

Juurisyy on miehen lapsuuskoti. Mietipä tarkkaan onko appi sovinisti? Onko anoppi kaiken hoitava marttyyri? Onko epätasa-arvo? Tän kodin mallin mies siirtää nyt sinuun ja itse toimii niinkuin isältään oppi.

Kaksi vaihtoehtoa: ukko pellolle ja heti. Tai sit todella rajua ja kovaa kouluttamista joka on uuvuttavaa. Mikään puhe ei auta, mutta se ehkä että et siivoa ukon sotkuja, et pese sen pyykkiä, et tee ukolle ruokaa. Hoidat vain lapsen.

On todellakin anoppi kaiken hoitava marttyyri! Passaa, tekee kaiken niinkuin poikansa haluavat. On aina tehnyt. Tekisi mitä vain poikiensa takia ja on kaikennäköistä paskaa kestänytkin. Miehen veli toki on omaksunut äidin tapoja, pojat oli pienenä siivouksessa ja kokkauksessa aina mukana. Miehen veli pitää vaimosta huolimatta kodin siistinä, tekee ruokaa ja pesee pyykkiä. Minun mieheni nähtävästi heittänyt läskiksi ja pitää minua kuin äitinään. Mutta kun EN OLE miehen äiti, olen hänen avovaimo, lapsensa äiti ja tarvitsen edes tukea ja ymmärrystä. Voin hoitaa kotia ja lasta, mutta YMMÄRTÄISI edes, että voin olla puhki ja ärtynyt jatkuvan univajeen vuoksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi