Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1v:n äiti ja täysin loppu, en jaksa tätä enää

Vierailija
20.01.2019 |

Minulla ja miehellä on siis juuri 1v täyttänyt poika ja minä olen se, joka on tämän vuoden hoitanut lapsen ja kodin täysin yksin. Siis todellakin aivan yksin. Mies ei ole kertaakaan ollut tuntia kauempaa lapsen kanssa yksin, ja silloinkin olen käynyt kaupassa KYSYTTYÄNI ensin, että saanko käydä kaupassa tällä välin kun lapsi nukkuu vielä päikkäreitä. Miksi edes kysyn, en tiedä. Mies ei siivoa, ei laita ruokaa, ei käy kaupassa. Ei edes siivoa omia sotkujaan, vaatteet jää lattialle, kaikki lautaset ja mukit olkkariin, nuuskaa lojuu pitkin poikin pöytiä.

Mies "käy" töissä, mutta asumme työpaikan (varastohalli) tiloissa sijaitsevassa asunnossa omakotitalon remontin ajan. Mies on yksin varastolla ja pystyy siis päivät lorvimaan kotona. Nukkuu lähes poikkeuksetta 10-12 asti aina ja pystyy vain päivät katselemaan elokuvia kun minä olen lapsen kanssa, kokkaan,siivoan ja hoidan koko kodin. Toki hänellä ehkä kahden viikon välein on päivä, jolloin on lähes koko päivän tekemässä töitä. Työpäivän jälkeen mies lähtee tekemään remonttia ja arvostan häntä, että jaksaa joka päivä lähteä tekemään tulevaa kotiamme. Hän sitten syyllistää minua, että sunkin pitäis olla täällä tekemässä, en mä saa yksin aina kaikkea tehtyä. Ai että kaiken tämän kotirumban, ruuanlaiton ja vielä passauksenkin lomassa pitäisi taaperon kanssa lähteä tekemään remonttia. Niin, kaiken lisäksi siis passaan miestä, pyytää laittamaan ruokaa, keittämään kahvia, tuomaan ja hakemaan sen ja sen. Minä liian kilttinä aina autan ja teen. Oma moka.

Jatkuu

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika toivottomalta tapaukselta kuulostaa, jos mies ei edes omia jälkeä siivoa ja vaatteenkin viskataan lattialle. Kyllä aikuisen pitäisi luonnostaan älytä siivota omat jälkensä ja tukea kumppaniaan.

MIES KÄY TÖISSÄ JA REMONTOI.

Ap makaa av-palstalla ja liioittelee

Vierailija
82/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy ei ole 1- vuotiaan vaan miehen.

Normasli mies toimii toisin. Esim mun mies tänään:

-asmulla heräsi antamaan asmupalan 1v:lle

-lähti kaikkien lasten kanssa ulkoilemaan

-teki ruuan sillävälun kun minä pyykkäsin

-imuroi iltapäivällä kun olen jumpassa ja nuorin päikkäreillä.

Mies siivoaa, käy kaupassa, hoitaa lapsia, pyykkää, kokkaa ja on ollu 3 kertaa puolen vuoden jakson koti-isänä hoitovapaalla.

Pointti: SUN MIEHEN pitäisi tehdä samaa kuin normaaliati miehet tekee.

Jätä ukko heti. Lspsi kainaloon, turvakotiin tai sukulaiselle tai ystävälle, sanot ukolle heippa.

Itse en katsoisi PÄIVÄÄKÄÄN tuollaista perseilebäävukkoa. Lähde.

Sinä siis vähän pyykkäilet kun jumppaamiseltasi kerkeät ja tohvelisankari hoitaa kaiken muun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa elämisen? Jos mies maksaa kaiken, hän odottaa ja on oikeuskin odottaa naiselta panosta kodin ja lapsen hoidossa. Jos kaikki maksetaan puoliksi, on myös lapsen ja kodin hoito puolitettava tasan. Semmoista ei olekaan kuin ilmainen lounas, ei edes perhe-elämässä...

Vierailija
84/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut miehet ovat nii T Y H M I Ä, etteivät edes tajua sita, jos nainen nukkuu vain 2h/yö (vauvaa hoitaakseen) ja mies 10h/yö, että vaimo voi olla väsynyt ja tarvitsee apua.

Onko nämä miehet kehitys-vam-maisten tasolla!?!?

Koska nämä marttyyriäidit eivät puhu. Ootetaan vaan marttyyreinä että eikö tuo nuija tajua et mää oon nukkunu vaan 2 tuntii viime yönä kun herra se vaan posottaa unta kupoliin.

Mistä toinen tietää ellet kerro vaan marttyyrimäisesti ollaan suu supussa että katto ny kuinka pitkään mää tässä sinnittelen ennekö räjähdän ja muutan vauva kainalossa tuollasesta ääliöstä eroon, joka ei tajua lukea mun sanatonta viestintää , huokailuja ja ajatuksia.

Vierailija
85/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa kommunikoimaan sen siipan kanssa ennenkö "lapsi saa tulla kun on tullakseen".

Vierailija
86/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Nyt nukkumaan univelkoja pois kun lapsi on hoidossa. Kone kiinni ja heti.

Jos olet viisaampi kuin miehesi, niin hoida asiat niin, että saat jotain lapsenhoitoapua. Oma äiti/anoppi/naapurin koulutyttö, jotta saat levättyä välillä.

Ne lepohetket nukut, et tuhlaa siivoukseen.

Entäs siskot tai miehen siskot? Työttömissäkin on paljon naisia joita voisi palkata. Kannattaa myös pysäytellä naispuolisia lenkkeilijöitä avuksi. Värvätkää kaikki mahdolliset naiseksi tunnistettavat olennot talkoisiin varmistamaan, että yhdenkään miehen ei tarvitse koskaan ottaa vastuuta omasta lapsestaan.

Vierailija
87/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaja`? kirjoitti:

Kuka maksaa elämisen? Jos mies maksaa kaiken, hän odottaa ja on oikeuskin odottaa naiselta panosta kodin ja lapsen hoidossa. Jos kaikki maksetaan puoliksi, on myös lapsen ja kodin hoito puolitettava tasan. Semmoista ei olekaan kuin ilmainen lounas, ei edes perhe-elämässä...

On todella kaukaa haettua että "mies maksaisi kaiken". Olemme Suomessa. Tämän pitäisi olla sinullekin selvää, vaikka et olisikaan lukenut kohtaa missä aloittaja kertoo miten heillä toimitaan. Jostain ihmeellisestä syystä palstalla vain jankataan "kaiken maksavista miehistä" kuin olisimme 50-luvun jenkkilässä. Sitä se liika tv:n tuijotus teettää.

Vierailija
88/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Nyt nukkumaan univelkoja pois kun lapsi on hoidossa. Kone kiinni ja heti.

Jos olet viisaampi kuin miehesi, niin hoida asiat niin, että saat jotain lapsenhoitoapua. Oma äiti/anoppi/naapurin koulutyttö, jotta saat levättyä välillä.

Ne lepohetket nukut, et tuhlaa siivoukseen.

Entäs siskot tai miehen siskot? Työttömissäkin on paljon naisia joita voisi palkata. Kannattaa myös pysäytellä naispuolisia lenkkeilijöitä avuksi. Värvätkää kaikki mahdolliset naiseksi tunnistettavat olennot talkoisiin varmistamaan, että yhdenkään miehen ei tarvitse koskaan ottaa vastuuta omasta lapsestaan.

Tää oli hyvä! :D

Vierailija
89/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä aloittaja passaa miehelleen aamiaisen nenän eteen? Naurettavaa touhua!

Miksi se remontti pitää juuri nyt tehdä, kun olisi tärkeämpiäkin asioita eli se lapsi? Ei se talo minnekään karkaa.

Vierailija
90/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät lapsen kanssa kahdestaan paremmin. Miehesi on järkyttävä.

Vierailija
91/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut miehet ovat nii T Y H M I Ä, etteivät edes tajua sita, jos nainen nukkuu vain 2h/yö (vauvaa hoitaakseen) ja mies 10h/yö, että vaimo voi olla väsynyt ja tarvitsee apua.

Onko nämä miehet kehitys-vam-maisten tasolla!?!?

Koska nämä marttyyriäidit eivät puhu. Ootetaan vaan marttyyreinä että eikö tuo nuija tajua et mää oon nukkunu vaan 2 tuntii viime yönä kun herra se vaan posottaa unta kupoliin.

Mistä toinen tietää ellet kerro vaan marttyyrimäisesti ollaan suu supussa että katto ny kuinka pitkään mää tässä sinnittelen ennekö räjähdän ja muutan vauva kainalossa tuollasesta ääliöstä eroon, joka ei tajua lukea mun sanatonta viestintää , huokailuja ja ajatuksia.

Saattaa olla että maailmassa on joku aikuinen ihminen, joka ei kertomatta tiedä että pieni lapsi valvottaa vanhempiaan aina. Joku joka asuu korvessa ilman nettiä, lehtiä, tv:tä tai ihmisseuraa. Muiden pitäisi se kyllä tajuta. Väitän että aika moni lapsetonkin nainen kysyisi ystävältään, haluaako tämä nukkua hetken jos hän hoitaa vauvaa. Itse ainakin kysyisin. Samassa taloudessa asuvalta lapsen isältä ei ilmeisesti voi mitään tällaista ymmärrystä vaatia.

Vierailija
92/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaja`? kirjoitti:

On todella kaukaa haettua että "mies maksaisi kaiken". Olemme Suomessa. Tämän pitäisi olla sinullekin selvää, vaikka et olisikaan lukenut kohtaa missä aloittaja kertoo miten heillä toimitaan. Jostain ihmeellisestä syystä palstalla vain jankataan "kaiken maksavista miehistä" kuin olisimme 50-luvun jenkkilässä. Sitä se liika tv:n tuijotus teettää.

Ihan kuin kotonamakaavat äitylit maksaisivat edes omia kulujaan

Vierailija
93/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaja`? kirjoitti:

Ihan kuin kotonamakaavat äitylit maksaisivat edes omia kulujaan

Olet uskollisesti käynyt napauttamassa ainokaisen alapeukun joka kommenttiin ties miten monen sivun ajan. Ikävä ero takana?

Vierailija
94/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen ajankohta remontille kun on vauvakin hoidettavana. Tiedostat itsekin olevasi liian kiltti ja alistunut, seuraava askel on lopettaa alistuminen. Hoida omat syömiset ja penska, aikuinen mies osaa kyllä itse keittää puuronsa jos aamiaista kaipaa. Ei miestäkään kiinnosta sun jaksamisesi näköjään pätkääkään, miksi sun pitäisi passata miestä?

Ei kyllä kuulosta yhtään siltä että mies oppisi ikinä arvostamaan vaivannäköäsi, kehtaa vielä syyllistää sua uupumuksesta. Paskat tuollaisesta.

Vierailija
95/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen ajankohta remontille kun on vauvakin hoidettavana. Tiedostat itsekin olevasi liian kiltti ja alistunut, seuraava askel on lopettaa alistuminen. Hoida omat syömiset ja penska, aikuinen mies osaa kyllä itse keittää puuronsa jos aamiaista kaipaa. Ei miestäkään kiinnosta sun jaksamisesi näköjään pätkääkään, miksi sun pitäisi passata miestä?

Ei kyllä kuulosta yhtään siltä että mies oppisi ikinä arvostamaan vaivannäköäsi, kehtaa vielä syyllistää sua uupumuksesta. Paskat tuollaisesta.

Sen vielä lisään että mies alkaa varmasti inisemään, syyllistämään, mököttämään tai haukkumaan jos palvelu ei enää pelaakaan. Muista kuitenkin että VAIN SINÄ tiedät oman jaksamisesi rajat, ei mies. Vaikka kuinka koittaisi vängätä että "pitäisihän sun jaksaa...". Jos et jaksa, et tee mitään ylimääräistä, sulla on se vauvakin hoidettavana. Mies selviää kyllä hengissä ilman että ruoka tuodaan nokan eteen.

Vierailija
96/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaako elätti-kotonamakaaja-aloittajaa miehen jaksaminen missään määrin? Eipä tunnu kiinnostavan.

Makaa av-palstalla ja haukkuu miestään. 

Vierailija
97/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa tämän tarinan perusteella aivovaurioiselta mul kulta. Mutta miten tilanne on luisunut tuohon? Että sinä passaat ja palvelet? Olet piika.

Jos et halua erota lopeta miehen paapominen. Kerro neuvolassa väsymyksestäsi. Pyydä apua.

Olkoonkin, ettei miehesi leipätyä ole kovin vaativaa niin työtä se on kuitenkin. Ja siihen päälle raksahommat. Pystyisitkö sinä välillä menemään raksalle ja miehesi olisi lapsen kanssa?

Pienen lapsen hoitaminen on raskasta ja väsyttävää. Älä lue noita lapsettomien vellihousujen haukkumatekstejä. Itse olin lapseni 1-vuotispäivän aikaan kaikkein väsynein. Peruutin jopa juhlat, koska en vain jaksanut. Toki valehtelin, että ollaan sairaita, koska eihän väsymystä voinut myöntää. Saati pyytää apua. Miten hölmö olinkaan.

Erona on se, että olin ja olen ylsinhuoltaja. Sanoisin, että kannattaa miettiä haluaako rikkoa ydinperheensä. Ei ole helppoakasvattaa lasta yksin. Taloudellisesti on haastavaa. Lapsen päiväkotipäivät ovat pitkiä jne.

Uusperhekuvio voisi olla vielä haastavampaa, kun tulisi sinun ja minun ja ehkä vielä meidän lapset. En ole uskaltanut sellaiseen lähteä.

Jos siis mielestäsi liittosi saattaisi olla pelastamisen arvoinen niin kannattaa sen puolesta taistella. Mutta ensin kerrot neuvolassa, että olet ihan loppu. Tsemppiä. Kevättäkohti mennään ja valoisa aika lisääntyy. Päivä paistaa joskus risukasaankin.

Vierailija
98/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikäli olet todella aivan loppu kuten viestistäsi ilmenee ja sinulla olisi mahdollisuus palata työelämään, niin se voisi helpottaa arkeasi. Teillä on ilmeisesti vain yksi lapsi eikä tarvitse sen lisäksi auttaa koululaisia läksyissä tai hoitaa harrastuksiin kuskausta, joten siitä voisi todellakin olla helpotusta tilanteeseen. Toki teitä kumpaakin varmasti stressaa myös talon remontoiminen.

Omasta kokemuksesta, talon remontoiminen täydellisesti vaatii paljon myös parisuhteelta ja riitoja tulee helpommin. Itse myös hoidin tuolloin kahta pientä lasta kotona (toinen oli uhmaikäinen ja toinen vauva, molemmat vaipoissa) niin se vuosi oli oikeasti todella rankka. Toisaalta halusin sen miehen siihen viereen mutta eihän se remontti silloin olisi mennyt eteenpäin ollenkaan. Kun saatiin lapsenvahti niin menin itsekin työmaalle remontoimaan, sai muutaman tunnin taukoa ja ns. Omaa aikaa. Tsemppiä ja toivottavasti teidän elämä tästä helpottuu, kun saatte remontin valmiiksi ja arki palautuu normaaliksi.

Vierailija
99/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy ap...ta. En yhtään ihmettele suuria avioeroprosentteja, etenkin kun jotkut mu-nattomat jonnet vielä näyttävät syyllistävillä "miesvihakiima" puheillaan miksi naisen kannattaa enemmin pysyä sinkkuna kuin pariutua idi-oottiluus-ereiden kanssa jotka halveksivat naisia ja erityisesti pienten lasten äitejä. Miksi vaivautua kun ei arvosta yhteiskunta, miehistä puhumattakaan? Ap laita ainakin asumusero vireille, josko ukkosi sitten havahtuisi tilanteeseen...

Vierailija
100/116 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus?

Miksi et syötä vauvaa niin nukkuisi paremmin?

Ei koulutuksella väliä, uskon että toi touhu tulee lapsuudenkodista, heijastuu.