Metsästäjä, miksi metsästät?
Oletko kulkenut isäsi kanssa metsällä vai miten päädyit harrastuksen pariin? Mikä metsästyksessä viehättää sinua? Mitä yleensä metsästät?
Kommentit (19)
Helpoin reitti aseharrastukseen Suomessa.
Jos olisin mennyt poliisille pyytämään lupaa kiväärille siksi että minua kiinnostaa aseet teknisestä näkökulmasta, miten niiden käyntiä voi parannella ja tuunailla, patruunoiden itselataus yms niin en varmasti olisi saanut.
Suoritin helpon metsästystutkinnon, liityin metsästysseuraan ja lupa kivääriin ja haulikkoon heltisi samantien ilman mutinoita.
Lapsena isän ka isoisän kanssa pääsin metsälle. Nautin kun saan saalista
En halua tukea eläintuotantoa, mutta itsekkäästi en ole valmis ihan kokonaan luopumaan lihansyönnistä, joten siksi metsästän lihani. Metsästän pääsääntöisesti peuroja, niitä on täällä ihan rutosti ja satunnaisesti kyyhkyjä ja sorsia.
Muutin maalle ja liityin paikalliseen metsästysseuraan, eli päädyin harrastuksen pariin tietoisesti hakeutumalla.
Itse pyydetty on eettisempää kuin tehotuotettu. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Pidän eläinten tappamisesta.
Tämän on kirjoittanut joku metsästäjiä inhoava viherpeippo. Voihan joku tällainen psyko olla metsästäjissäkin mutta se on 0,0001%. Sen verran olen kauan metsästänyt ja eri porukoissa että me metsästäjät tiedetään mikä siinä metsästyksessä kiehtoo. Tällaiset trollit huomaa heti lyhyestäkin lauseesta.
Tappamisen himosta. Tunnen myös olevani jotain surmatessani minua heikompia. Lievittää vi tutusta kun muija lähti lätkimään kakaroiden kanssa. Eräkämpillä saa myös hyvää pontikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän on kirjoittanut joku metsästäjiä inhoava viherpeippo. Voihan joku tällainen psyko olla metsästäjissäkin mutta se on 0,0001%. Sen verran olen kauan metsästänyt ja eri porukoissa että me metsästäjät tiedetään mikä siinä metsästyksessä kiehtoo. Tällaiset trollit huomaa heti lyhyestäkin lauseesta.
En minä mikään peippo ole.
Ilmeisesti sitten kuulun siihen 0,0001 prosenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ainakaan metsästäjä ole, vaikka mitä väität. Tiesitkö että eläimiä voi tappaa huvikseen ilman metsästyskorttiakin? Olet varmaan joku kissantappaja-rääkkääjä, mutta metsästäjä sinä et ole.
Tänne tuli näköjään metsästäjinä esiintyviä troijalaisia piiperöitä. Noinko kestävällä pohjalla se oma ideologia on että pitää alkaa valehdella ja petostella? Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet ääliö, oletpa siis kumpi vain noista kahdesta vaihtoehdosta.
Niin, ja itse olen metsästäjä.
Puhdasta luomuruokaa ja hrivi- ja peurakannan tietyn kokoisena pitäminen. Itse metsästys on varmasti monella veressä ja sinäkin teet sitä tavallaan jos marjastat tai sienestät.
Metsästys on jonkinlainen syvä vaisto. Kaiku jostain arkaaisesta, jopa mytologiaa lähentelevästä tavasta olla biologinen ihminen.
Metsästys on perinnetietoa, ympäristön ja saaliseläimen tuntemusta.
Metsästys on tapa hankkia ruokaa itselleen ja läheisilleen, parempi kuin ostaa muovikääreissä elämänsä kärsineen eläimen ylituotettua ja ylijalostettua lihaa.
Metsästys on mielekäs harrastus, jossa yhdistyy monta eri osa-aluetta luonnosta, liikunnasta, älyn käytöstä, itsekurin harjoittamisesta, ammunnasta, ruuanlaitosta, sosiaalisuudesta jne.
Ikävä kyllä tiedän, että on myös olemassa kelvottomia "metsästäjiä", jotka aiheuttavat vain vahinkoa kaikelle ympärillään. Aiheuttaisivat todennäköisesti joka tapauksessa, tekisivät mitä hyvänsä.
Ravinnoksi, paljon mieluummin syön vapaana kasvaneita eläimiä kuin tehotuotantoa. Itse tuli hakeuduttua metsästyksen pariin, perhe asui kaupungissa lapsi ollessani eikä kukaan suvusta metsästänyt. Yleensä tulee metsästettyä lähinnä peuroja, jäniksiä ja sorsia. Joskus hirveä.
Ohiammutut sorsat ja hampaissa narskuvat teräshaulit sitkeän jäniksen muhjuksi ammuttua rustoa purressa eivät mitään kulinarismin kukkasia ole. Kyllä se tappamisen halu ja jahtaamisen jännitys ovat tärkeimpiä motiiveja, kellä mitäkin painottaen. Jauhelihaahan saa marketista halvalla. Jonkinlainen riippuvuus se metsästysvietti on, vahvempi kuin esim romanttinen tai seksuaalinen tarve, koska yleensä puoliso jää aina kakkoseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sitten kuulun siihen 0,0001 prosenttiin.Et sinä ainakaan metsästäjä ole, vaikka mitä väität. Tiesitkö että eläimiä voi tappaa huvikseen ilman metsästyskorttiakin? Olet varmaan joku kissantappaja-rääkkääjä, mutta metsästäjä sinä et ole.
En ole kissan, enkä minkään muunkaan rääkkääjä.
Vierailija kirjoitti:
Puhdasta luomuruokaa ja hrivi- ja peurakannan tietyn kokoisena pitäminen. Itse metsästys on varmasti monella veressä ja sinäkin teet sitä tavallaan jos marjastat tai sienestät.
Myös kalastus kuuluu tähän samaan joukkoon.
Periaatteessa saadakseni ruokaa, mutta käytännössä olen vain ulkoillut aseen kanssa. En ole metsästänyt isän kanssa vaan vasta aikuisena. Lapseni ovat olleet metsällä ennen kuin ovat oppineet kävelemään ja mummoa lukuunottamatta meillä kaikilla on metsästysluvat.
Perinnetaidon ylläpitoa ja ennen kaikkea parempilaatuisen lihan hankkimiseksi.