Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon ostaja lähetti listan, mitä täällä pitää olla siivottuna ennen kuin muuttavat

Vierailija
08.08.2023 |

Mitä ihmettä? Listalla on ikkunoiden pesu, lattiakaivojen putsaus yms. Perusteluna on, että hekin joutuvat siivomaan vuokra-asuntonsa näin.

Onko tämä joku uusi juttu, että lähetetään vaatimuslista kun asunto vaihtaa _omistajaa_?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen viesti. Tuohon pitää vastata että asunto luovutetaan siinä kunnossa kuin se kaupantekohetkellä oli.

Vierailija
2/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet normisiivouksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee siivousta ollenkaan. Noin typerät vaatijat siivotkoon itse.

Vierailija
4/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jollei siitä ole tehty erikseen sopimusta niin ei todellakaan tarvitse alkaa myymäänsä asuntoa siivoilemaan.

Vierailija
5/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista. Jos muuttaisin uuteen kotiin niin haluaisin kyllä siivota sen itse. Ällöttää ajatuskin tuoda omat tavarat jonkun toisen siivoamaan tai "siivoamaan" kotiin. Varsinkin, jos olisin uusi omistaja.

Vierailija
6/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei erikseen ole muuta sovittu, maan tavan mukainen normaalisiivous riittää.

Ei sopimuksen tekemisen jälkeen voi kukaan sanella uusia ehtoja.

Vierailija
7/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Ei vuokrakämpistä lähdettäessä vaadita lattiakaivojen putsausta.

Vierailija
8/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä kauppakirjassa on sovittu? Jos on sovittu, että luovutetaan siinä kunnossa, kuin kaupantekohetkellä on, niin jos kylppärin lattialla on kaupantekohetkellä sinne vääntämäsi paska, niin sen lähtökohtaisesti pitää olla siellä myös luovutettaessa. Ja pitää olla sama paska, et saa välissä siivota pois ja sitten vääntää uutta tilalle.

Vierailija
9/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauppakirjassa ei ole erikseen jotain sovittu, niin asunto luovutetaan kaupantekohetken kunnossa. Se mitä ostaja on velvoitettu tekemään jossain muualla ei vaikuta teidän kauppaanne eikä sen ehtoihin. 

Vierailija
10/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei erikseen ole muuta sovittu, maan tavan mukainen normaalisiivous riittää.

Ei sopimuksen tekemisen jälkeen voi kukaan sanella uusia ehtoja.

Itse asiassa se siivouskin on kuten tuossa sanottu maan tapa, ei lakiin tai sopimukseen pohjautuva velvoite. Voit jättää myös siivoamatta ilman seuraamuksia. 

Vierailija
11/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ok-talo varaudu kauppojen purkuun ja korvauksiin...

Vierailija
12/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ihmiset siivoavat asuntonsa muuttaessaan, tietenkin.

Noloissa junttiperheissä jätetään hiukset lattiakaivoon. 

Vierailija
13/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto pitää olla siivottuna, kun luovuttaa ostajalle. Miksi? No siksi, että jotkut ikkunanpesut ja lattiakaivojenpuhdistukset ovat aivan normaaleja kodinsiivousjuttuja. Mikä onkaan iljettävämpää, kuin pestä toisten ja karvoja ja kuonia pois lattiakaivoista. Hellat, kylmälaiteet, tiskone ja kaikki kaapistot pitää myös olla siivottuna, samoin kylppäreiden kaakelit saunoineen ja sauna. Ei pelkkä lattioiden luutuaminen riitä. Jos ei itsellä oo ollut tapana siivota, niin palkkaa sitten siivosfirman tekemään työn. On kunnia-asia luovuttaa siivottu asunto eteenpäin. Tai ainakin mun nuoruudessa oli näin.

Vierailija
14/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruisin kaupan jos vaan mitenkään mahdollista!!! Noi on just niitä jotka luulee et voi at rempata koko talon sun laskuun eli perästä kuuluu sata varmana. Ihan vakavissaan! Jos oisit mun läheinen niin sanoisin näin ja varmistasin et kauppa perutaan

Vierailija
15/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rahasi jo saanut, joten anna olla.

Vierailija
16/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista. Jos muuttaisin uuteen kotiin niin haluaisin kyllä siivota sen itse. Ällöttää ajatuskin tuoda omat tavarat jonkun toisen siivoamaan tai "siivoamaan" kotiin. Varsinkin, jos olisin uusi omistaja.

No minä kyllä haluaisin, että ne lattiakaivot on pesty ja karvatollut kerätty pois. Samoin, jos ikkunat on kovinkin likaiset, niin ei niitä ole hauska pestä. Mukavampi ne on sitten itse siivota, kun ei ole hirveitä sotkuja valmiiksi.

Kun me muutettiin, ilmoitettiin, että keittiötä ei tarvitse laitella, se lähtee kaikki pintoja myöten pois. Edellinen omistaja sitten kysyi yhtä kodinkonetta itselleen, joka oli sopimuksessa mainittu, meidän puolesta oli ihan sama, että vei pois, oli vähemmän kierrätykseen kuskattavaa.

Vierailija
17/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kämppä on tyhjillään, niin sinnehän helppo sitten tilata joku ulkopuolinen siivouspalvelu hoitamaan vaatimuslistan. Itse en alkaisi parista sadasta kitisemään, jos kauppahinta on kuitenkin kymmeniätuhansia.

Vierailija
18/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä kyllä haluaisin, että ne lattiakaivot on pesty ja karvatollut kerätty pois. Samoin, jos ikkunat on kovinkin likaiset, niin ei niitä ole hauska pestä. Mukavampi ne on sitten itse siivota, kun ei ole hirveitä sotkuja valmiiksi.

Kun me muutettiin, ilmoitettiin, että keittiötä ei tarvitse laitella, se lähtee kaikki pintoja myöten pois. Edellinen omistaja sitten kysyi yhtä kodinkonetta itselleen, joka oli sopimuksessa mainittu, meidän puolesta oli ihan sama, että vei pois, oli vähemmän kierrätykseen kuskattavaa.

Sinun haluamisellasi ei ole tässä asiassa paskankaan väliä. Saat haluta vaikka kuuta taivaalta.

Vierailija
19/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt herra nähköön ne omat karvasi pois sieltä lattiakaivosta, mikä siinä on niin vaikeaa?

Vai otatko uudessa kämpässäsi pois edelliset asukkaan karvat?

Vierailija
20/59 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin siivoan uudestaan muiden kertaalleen siivoamat kämpät. Jollain rievulla on sieltä täältä sudittu. Yäk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän