Luulitteko että groomaus on uusi ilmiö?
On tosi hienoa että groomaus tuli vihdoin otsikoihin vaikka onkin vuosi 2019 mutta ette kai luulleet että tämä on uusi ilmiö? Tässä on hyvä artikkeli jo vuodelta 2010 https://www.ksml.fi/kotimaa/Oon-kiltti-lihaksikas-ja-kuumana-t%C3%A4n%C…. Enpä muista nähneeni otsikoita hätä kokouksista näiden perusperttien kuriin saamiseksi.
Itse tutustuin aiheeseen jo yli 10 vuotta sitten ja nyt äitinä olen ihmetellyt että eikö vanhemmille kerrota mitä netissä tapahtuu. Melkein kaikki tuntemani vanhemmat päästävät lapsensa heti ekasta puhelimesta alkaen someen sekä viestintäpalveluihin ilman mitään keskusteluja mitä kaikkea siellä voi kohdata. Olenkin miettinyt lasten koulujen alkaessa että vanhempainilloissa olisi hyvä olla nettikoulutus vanhemmille. Ihan siksikin etten halua omien lasteni joutua muiden kautta ikäviin tilanteisiin joita onkin jo sattunut.
Kommentit (835)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noita ulkomaalaisia miehiä oli autoihinsa houkuttelemassa jo 90-luvulla.
Ruotsalaisia vai? Minusta näyttivät ruotsalaisilta korkeintaan tai ainakin pohjoismaalaisilta ja puhuivat Suomea kuitenkin ihan sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt tullut siihen tulokseen, että koska olen suomalainen keski-ikäinen mies, olen pervo ja paska.
Onneksi vaimo on japanilainen. Tietää vähän paremmin, että millainen on vittumainen mieskulttuuri.
Päivän uhriutuminen tehty. Säälittävää kerrassaan.
"Luulen, että me jokainen olemme joskus jollain tavalla tulleet kolhituiksi ja huomanneet yllättäen muutaman päivän päästä, että ei se ihan niin pahaa ollutkaan, haluan antaa anteeksi sen pahan, joka minuun kohdistui." Sanoi istuva presidenttimme vuonna 1991 kun eduskunnassa keskusteltiin raiskauksen kriminalisoinnista avioliitossa.
Kun olin 13 harrastin seksiä 4 aikuisen mamun kanssa. En osaa sanoa miks ei suomalaisten. Ei he edes yrittänyt. Tästä on jo kymmenen vuotta mutta ei ole uusi ilmiö grooming. Alkoholin vaikutuksen alaisena tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naista saa syyllistää seksuaalisuudesta, vaan miehen on hävettävä jokaista erektiotaan jonka hän saa.
Sietääkin hävetä jos lapsia r a i s k a a. Tai oikeastaan ketä vaan iästä tai sukupuolesta riippumatta.
Ei tästä ole kysymys, tottakai sietää tuolloin hävetä. Kyse on siitä että JOKAINEN erektio on erittäin hävettävä asia, kuten koko miehen seksualisuuskin yhteiskunnassamme. Erektiosta tulisi saada rangaistukseksi kyltti jota joutuu kantamaan kaupungilla jossa lukisi että tämä mies on oksettava kiimainen pukki jolle saa antaa litsreita.
No kannattaako tuollaisia viestejä sitten pistää ketjuun joka käsittelee juuri tyttöjen r a i s k a a j i a? Tiedätkö miltä konteksti saa kommentin kuulostamaan? Että yhtäkkiä ne tytöt ovatkin NAISIA ja heidän seksuaalisuus on syy siihen mitä miehet heille tekee. Vaikka teinin seksuaalisuudella ei pitäisi olla mitään tekemistä aikuisten kanssa!
Mua on hyväksikäyttäny 12v eteenpäin useampi suomalainen mies. Tunnen katkeruutta siitä, että vasta nyt tätä asiaa pidetään tärkeänä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä suomalaisen miehen pitäisi sanoa, tai tehdä?
*eri
Eikö kukaan osaa sanoa muuta?
*eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*eri
*eri
Noooh, syyllinenhän tiedetään. Vastaus kysymykseesi on: "Jatkakaamme syyttelyä!" Se on niin voimaannuttavaa, eikä tarvitse vaivata päätä.
Onhan tuota ollut reippaasti jo Internetin ajan alusta. Mesessä kun hyväksyi tuntemattoman kaveripyynnön, niin johan tuli pyyntöä web-kamerasta ja vastapuoli leväytti lerssinsä ruudulle. Kuvagallerioissa tuli jos jonkinlaista pervoa vastaan.
Naamatusten kynnys lähestyä nuoria on varmasti isompi kuin netin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naista saa syyllistää seksuaalisuudesta, vaan miehen on hävettävä jokaista erektiotaan jonka hän saa.
Sietääkin hävetä jos lapsia r a i s k a a. Tai oikeastaan ketä vaan iästä tai sukupuolesta riippumatta.
Ei tästä ole kysymys, tottakai sietää tuolloin hävetä. Kyse on siitä että JOKAINEN erektio on erittäin hävettävä asia, kuten koko miehen seksualisuuskin yhteiskunnassamme. Erektiosta tulisi saada rangaistukseksi kyltti jota joutuu kantamaan kaupungilla jossa lukisi että tämä mies on oksettava kiimainen pukki jolle saa antaa litsreita.
Paitsi jos groomaus on toisinpäin eli nainen haluaa lapsen mutten suhdetta mieheen ja voitelee tätä juuri niin pitkään että saa haluamansa. Mutta silloinkin pitää olla naisella oikeus lopussa sanoa että tuo joutuu kantamaan kylttiä missä lukee että on oksettava kiimainen sika jolle saa antaa splidiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*eri
*eri
Ainakin voi käräyttää sen pervo-Enon. Rohkeasti vaan!
Vierailija kirjoitti:
Yritetään nyt vielä kerran selventää ketjua. Mikä ero on kantasuomalaisen ja ulkomaalaisten ero hyväksikäytössä? Ei mikään ja molemmat on yhtä kammottavaa
Hyvä, kun kysyit. Ero on siinä, että ulkomaalaisten päästäminen tänne tekemään rikoksia on vapaaehtoista.
Väärin. Kansainväliset sopimukset määrittelevät tätäkin asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on hyväksikäyttäny 12v eteenpäin useampi suomalainen mies. Tunnen katkeruutta siitä, että vasta nyt tätä asiaa pidetään tärkeänä.
Miksi?
Ai miksi tunnen katkeruutta, vai miksi mua hyväksikäytettiin? Hmm. Tota jälkimmäistä pitäis varmaan kysyä niiltä miehiltä. Yksi oli mm. yhden laitoksen työntekijä, jossa asuin.
Minä kannattaisin sitä että olis poikien ja tyttöjen koulut erikseen, samoin esimerkiksi uimahalleissa vois käydä vuoropäivinä miehet ja toisina päivinä naiset. Puhuminen vastakkaiselle sukupuolelle kielletty muissa kuin asiakaspalvelu tilanteissa ja sekin tehtäis mielellään kirjakielellä (tämä ei koskis niitä keillä on huono suomenkielen taito).
Parhain kumminkin olisi jot teknologia vaan sallii niin suomalaisten sirutus joka tallentaisi kaiken ja jos epäilyä rikokseen olis voisi sirun lukea. Näppärää melestäni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksinen maskuliinisuus on ikiaikainen ilmiö, joka koskee jokaista kulttuuria. Ei mitenkään uusi tai vasta havaittu.
Lopeta jo. Koko "toksisuus" on lainatermi jenkeistä, jossa naisten ongelmat ovat 10 kertaisia Suomeen verrattuna.
Sama "metoon" -kanssa. Kukaan ei enää edes muista, että koko metoon alkuperäinen tarkoitus oli suunnata huomio mustan naisen kohteluun työpaikalla ja muualla yhdysvalloissa. Yksi rikas valkoinen nainen pisti oman metoonsa käyntiin, niin koko homman pointti levisi käsiin.
Höpöhöpö. Alkuperäinen metoo viittaa lasten hyväksikäyttötapauksiin. -ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*eri
*eri
Noooh, syyllinenhän tiedetään. Vastaus kysymykseesi on: "Jatkakaamme syyttelyä!" Se on niin voimaannuttavaa, eikä tarvitse vaivata päätä.
Mitä suomalainen mies voi tehdä? Uskoa, että seksuaalisen häirinnän osalta hänen todellisuutensa on erilainen kuin naisten. Sietää, että asiasta puhutaan. Muistaa, että ei ole henkilökohtaisesti tässä syytetyn penkillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kannattaisin sitä että olis poikien ja tyttöjen koulut erikseen, samoin esimerkiksi uimahalleissa vois käydä vuoropäivinä miehet ja toisina päivinä naiset. Puhuminen vastakkaiselle sukupuolelle kielletty muissa kuin asiakaspalvelu tilanteissa ja sekin tehtäis mielellään kirjakielellä (tämä ei koskis niitä keillä on huono suomenkielen taito).
Parhain kumminkin olisi jot teknologia vaan sallii niin suomalaisten sirutus joka tallentaisi kaiken ja jos epäilyä rikokseen olis voisi sirun lukea. Näppärää melestäni!
Tai sitten vaan lapsille jo pienestä pitäen avoimemmin seksuaalikasvatusta, mediakasvatusta, omien rajojen tiedostamista JA etenkin ymmärrystä siitä, että alaikäiselle (romanttista) huomiota antava täysi-ikäinen ei koskaan voi toimia vilpittömästi. Yksinkertaisesti ei voi. Koska se on laitonta.
Ja pojille jotkut kertauskurssit joka väliin, jossa näitä asioita painotettais erityisesti.
Nykyäänkin edelleen pil lurallit pyörii joka kylässä, eikä siihen kiinnitetä mitään huomiota. Känniset sukulaiset kähmii ja kommentoi.
Tyttöjen syyllistämisen on myös loputtava! Se ei ikinä ole tytön syy, vaikka olisikin "halukas" olemaan mukana.
Miehet ovat ajatelleet vain alapäällään iät ja ajat. Ja kaikkialla maailmassa ja kaikissa kulttuureissa. Ei tämä ole mikään uusi oivallus.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämän ketjun logiikka tämä: koska suomimiehet ovat aina groomanneet, on meidän hyväksyttävä insinöörien seitsemäntoistakertainen yliedustus groomauksissa. Teen pienet palkit tuonne alas joka visualisoi tämän absoluuttisen eron.
X= yksi raiskaus. ^= puoli raiskausta
Suomiboi
XXXXXXX^iRakki
XX^
KORJATTU