Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulitteko että groomaus on uusi ilmiö?

Vierailija
15.01.2019 |

On tosi hienoa että groomaus tuli vihdoin otsikoihin vaikka onkin vuosi 2019 mutta ette kai luulleet että tämä on uusi ilmiö? Tässä on hyvä artikkeli jo vuodelta 2010 https://www.ksml.fi/kotimaa/Oon-kiltti-lihaksikas-ja-kuumana-t%C3%A4n%C…. Enpä muista nähneeni otsikoita hätä kokouksista näiden perusperttien kuriin saamiseksi.

Itse tutustuin aiheeseen jo yli 10 vuotta sitten ja nyt äitinä olen ihmetellyt että eikö vanhemmille kerrota mitä netissä tapahtuu. Melkein kaikki tuntemani vanhemmat päästävät lapsensa heti ekasta puhelimesta alkaen someen sekä viestintäpalveluihin ilman mitään keskusteluja mitä kaikkea siellä voi kohdata. Olenkin miettinyt lasten koulujen alkaessa että vanhempainilloissa olisi hyvä olla nettikoulutus vanhemmille. Ihan siksikin etten halua omien lasteni joutua muiden kautta ikäviin tilanteisiin joita onkin jo sattunut.

Kommentit (835)

Vierailija
301/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suomalainen mies kyllä sanoo jos kertoo että joku känninen teini pissis yritti uida liveihin, että miksi et pannut sitä? Ihmettelen tätä, ei minulla ole tarve pökkiä mitään pissiksiä, kyllä moni urho voisi mennä hieman itseensä ennen kuin tuomitsee syyttömätkin ulkomaalaiset. 

Vierailija
302/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

53% hesan riskauksista on ulkomaalaisten työtä. Mutta kielletään teineiltä pilluralli.

Itkisin, jos en asuisi itse tässä hölmölässä.

Tässä hyvä esimerkki siitä, kuinka suomalaista vastaavaa toimintaa pidetään mitättömänä. Ikään kuin pil luralli olisi joku kiva harrastus, joka nyt joudutaan suomipojilta kieltämään. Tsiisus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni suomalainen mies kyllä sanoo jos kertoo että joku känninen teini pissis yritti uida liveihin, että miksi et pannut sitä? Ihmettelen tätä, ei minulla ole tarve pökkiä mitään pissiksiä, kyllä moni urho voisi mennä hieman itseensä ennen kuin tuomitsee syyttömätkin ulkomaalaiset. 

Vähemmän miehiä Suomeen ja enemmän naisia ja lapsia.

Vierailija
304/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

53% hesan riskauksista on ulkomaalaisten työtä. Mutta kielletään teineiltä pilluralli.

Tässä hyvä esimerkki siitä, kuinka suomalaista vastaavaa toimintaa pidetään mitättömänä. Ikään kuin pil luralli olisi joku kiva harrastus, joka nyt joudutaan suomipojilta kieltämään. Tsiisus.

Minkä ikäisiä ne rallaajat ovat?

Vierailija
305/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillurallin, eli ympyrän ajamisen.

Ei, vaan amijäbien (ja yli-ikäisten jäbien) autoralli, jossa teinejä houkutellaan kyytiin mm. alkoholia ja tupakkaa tarjoamalla.

Vierailija
306/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te tajua, että pillurallilla ja ala-ikäisten groomaamisella on yhtä paljon tekemistä toistensa kanssa, kuin jalkapallo-ottelulla ja 2 maailmansodalla?

Ihan kaikkea roskaa ei kannata niellä ilman asian selvittelyä...

Vierailija
307/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoen vituttaa miehenä lukea tätä ketjua. Näköjään suomalainen mies on suomalaiselle naiselle pelkkä pervo. Whataboutismit leviävät sitä rataa, että Trumpkin olisi ylpeä.

Kyllä tämä maa on menetetty.

(ps. minusta jokainen raiskari ja lapseensekaantuja pitäisi viedä ladon taakse)

Voisitko edes yrittää ymmärtää suomalaisen naisen näkökulmaa tähän aiheeseen?! Kyllä siinä alkaa mieltää kaikki miehet pervoiksi jos on nuoresta pitäen saanut sietää ahdistelua. Sulle ei ehkä miehenä ole kovin selvää mitä paskaa jopa ala-asteikäiset tytöt joutuvat sietämään, ehdottelua ja huutelua aikuisilta miehiltä, kourimista ja sukulaissetien "jokos on tissit kasvanut, heh heh"-läppää. Vähemmästäkin menee luottamus miehiin.

Älä jaksa! Ei meidän naisten elämä nyt koko ajan tuollaista ole, että ihan täytyy kaikki miehet yleistää pervoiksi! Hohhoijaa taas. Tämä EI OLE kaikkien naisten näkökulma, älkää huoliko miehet.

Vierailija
308/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri ajokortin saaneita, siis alle 20V.

Vierailija
309/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa mitä haluatte, mutta kummasti se pieni iraqilaisvähemmistö joka henkensä uhalla saapui 2015 on saanut melkoisen groomausaallon aikaan.

Eikö matematiikka ole hallussa vai miten te perustelette vääristyneitä seksuaàliríkostilastoja? Eikö yhtään soi kellot päässä kun kaikista srikoksista jopa 40% on màmujen tekemiä, eikä vissiin vielä heitä väestöstä ole tuota lähes puolta kuitenkaan.

Ja jos ei soi niin miksi ei soi?

Lasten hyväksikäyttö on 15-prosenttisesti ulkomaalaisista johtuva ongelma ja 85-prosenttisesti Suomessa syntyneiden Suomen kansalaisten aiheuttama ongelma. 

(Ja lähde tälle tiedolle on Tilastokeskuksen tietokanta, "Selvitettyihin rikoksiin syylliseksi epäillyt syntyperän ja iän mukaan vuosina 2009-2017")

Poliisin uudet tilastot: Seksuaalirikosilmoitukset lisääntyivät eniten Helsingissä – raiskauksesta epäillyistä 54% ulkomaalaisia.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/269227-poliisin-uudet-tilastot-seksuaa…

Jos tämä ei sinun mielestäsi ole ongelma tai asia, joka herättää keskustelua niin mikä on?

Ja ennenkuin laitat "Suomalaiset raiskaavat kotonaan ja jutut jäävät pimentoon" niin paljonko luulet jäävän pimentoon sellaisien kulttuurien kodeissa, joissa raiskaus on valtiollisella tasolla sekä virallisessa oikeusjärjestelmässä määritelmällisesti naisen vika, josta häntä myös rangaistaan?

Sä puhut rai s kau ksista, mä lapsen hyväksikäytöstä. Sä puhut poliisille tehdyistä ilmoituksista, mä poliisin selvittämistä rikoksista. Sä puhut Helsingistä, mä koko maasta. Onpa kumma kun ei luvut täsmää.

Linkissäsi tää kohta liittyi siihen, mistä mä kirjoitin:

"Koko maassa poliisille ilmoitettuja lapsen sek su aa lisia hyväksikäyttöjä oli viime vuonna 1400, kun luku edellisvuonna oli 1188. Koko maassa ulkomaalaisten epäiltyjen osuus näissä oli 19,2 prosenttia."

Vierailija
310/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän miehiä Suomeen ja enemmän naisia ja lapsia.

Sukupuolen takia et voi syrjiä kaikkia, jos joku toimii tyhmästi. Etkö vieläkään osaa elää niin ettet aiheuta tarpeetonta kärsimystä syyttömille? Emme elä missään diktatuurissa, vaikka sellaista haluatkin, vaan valtiossa, jossa ei tarvitse pelätä vainoa kaltaistesi taholta sukupuolensa mukaan. Hyi sinun kaltaisiasi.

Vierailija
311/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. 18-24v, ja kyytiin houluteltavat tytöt 12v eteenpäin.

Vierailija
312/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillurallin, eli ympyrän ajamisen.

Ei, vaan amijäbien (ja yli-ikäisten jäbien) autoralli, jossa teinejä houkutellaan kyytiin mm. alkoholia ja tupakkaa tarjoamalla.

Väärin. Pilluralli on pienen ympyrän ajamista mopolla tai autolla. Yleistä maaseudulla. Se pillu tulee siitä pienen ympyrän koosta.

Amisviikset viikseenvetäjät on sitten ihan erikseen.

Vierailija
313/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoen vituttaa miehenä lukea tätä ketjua. Näköjään suomalainen mies on suomalaiselle naiselle pelkkä pervo. Whataboutismit leviävät sitä rataa, että Trumpkin olisi ylpeä.

Kyllä tämä maa on menetetty.

(ps. minusta jokainen raiskari ja lapseensekaantuja pitäisi viedä ladon taakse)

Voisitko edes yrittää ymmärtää suomalaisen naisen näkökulmaa tähän aiheeseen?! Kyllä siinä alkaa mieltää kaikki miehet pervoiksi jos on nuoresta pitäen saanut sietää ahdistelua. Sulle ei ehkä miehenä ole kovin selvää mitä paskaa jopa ala-asteikäiset tytöt joutuvat sietämään, ehdottelua ja huutelua aikuisilta miehiltä, kourimista ja sukulaissetien "jokos on tissit kasvanut, heh heh"-läppää. Vähemmästäkin menee luottamus miehiin.

Älä jaksa! Ei meidän naisten elämä nyt koko ajan tuollaista ole, että ihan täytyy kaikki miehet yleistää pervoiksi! Hohhoijaa taas. Tämä EI OLE kaikkien naisten näkökulma, älkää huoliko miehet.

Hahhaa. Hyvä yritys tekeytyä naiseksi...0/5

Vierailija
314/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Kai mekin sitten oltiin 15-kesäisinä jotain pervoja, kun vedettiin mopoilla pillurallia koulun pihalla. Naisia ei kyllä näkynyt...

Miksi tästäkin termistä yritetään väkisin vääntää jotain naisvihan symbolia?

Vierailija
315/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästä esimerkiksi J Halla-Aho on ainakin 10 vuotta yrittänyt kertoa, mutta hänet on vaiennettu r ja n syytöksillä. Lisäksi lapsia on esim. kouluissa aivopesty uskomaan pelkkää hyvää näistä tiedätte keistä, eikä olla kerrottu vaaroista mitä näihin liittyy ja nyt sitten kerrotaan kun se on auttamattomasti myöhäistä. Juuri juttelin yläasteikäisen lapseni kanssa ja edelleen ollaan ainakin täällä pirkanmaalla hiljaa.

J HallaAho tekee kaikkensa että ihmiset riitelisivät se sopii hänen agendaan. J HAllaaho on toivonut suomalaisten nais poliitikkojen ra iskauksia. J Hallaaho ei ole terve tapaus, kuten ei ole hänen seuraajatkaan. Suurin osa ulkomaalaista tuomitsee seksuaalirikokset. J HAllaaho taas tuomitsisi kaikki ulkomaalaiset jos se olisi mahdollista.

Vierailija
316/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Kai mekin sitten oltiin 15-kesäisinä jotain pervoja, kun vedettiin mopoilla pillurallia koulun pihalla. Naisia ei kyllä näkynyt...

Miksi tästäkin termistä yritetään väkisin vääntää jotain naisvihan symbolia?

Sanotaan näin, että joku, joka on käsittänyt termin väärin, käytti sitä lähiaikoina agendansa ajamiseen.

Vierailija
317/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä suomalaisen miehen pitäisi sanoa, tai tehdä?

*eri

Eikö kukaan osaa sanoa muuta?

*eri

Noooh, syyllinenhän tiedetään. Vastaus kysymykseesi on: "Jatkakaamme syyttelyä!" Se on niin voimaannuttavaa, eikä tarvitse vaivata päätä.

Mitä suomalainen mies voi tehdä? Uskoa, että seksuaalisen häirinnän osalta hänen todellisuutensa on erilainen kuin naisten. Sietää, että asiasta puhutaan. Muistaa, että ei ole henkilökohtaisesti tässä syytetyn penkillä.

Veikkaan, että heidän, jotka ovat syyllistyneet itse johonkin epäilyttävään tämän asian tiimoilta, on erityisen vaikeaa sietää siitä puhuttavan. Fiksu ja viaton mies ymmärtää tämän kyllä.

Ei kenenkään tarvitse sietää itseensä kohdistuvaa yleistystä. Jokainen vastaa teoistaan yksin.

Vierailija
318/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan luule groomingia uudeksi ilmiöksi. Ei tässä koko Oulu-gatessa ole kyse koko grooming-ilmiöstä, vaan jostain muusta. Kyllä sä tiedät.

Vierailija
319/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se radiojuontaja hyväksikäytti paria teinityttöä niin tyttöjä syyllistettiin. Muistan kuinka tyttöjä haukuttiin ja heidän kerrottiin olevan vaan rahan perässä, kun ukko joutui käräjille vastaamaan teoistaan. Niitä, jotka puolusti tyttöjä haukuttiin. Hyväksikäytetyt tytöt oli teinihu***ia. Aivan hirveää nimittelyä tälläkin palstalla. Itse olivat sinne menneet itseään tyrkyttämään, ei yli 30v. perheellinen mies ollut mistään vastuussa. Tytöt siinä syyllisiä oli.

Sellaista oli meno vielä 2000-luvun puolessa välissä. 25-30v. mies ei ollut vastuussa tekemisistään vaan vastuu siirrettiin uhreille, jotka oli tekoaikaan 13-15v. Ei mies vaan voi itselleen mitään, ei vaikka olis ihan supisuomalainen.

Aikakoneella kommentteihin:

"Sitä en tiedä, että kuinka halukkaita nämä teinit olivat seksiin ja minkä ikäisiä. Monet 14-15v tytöt tosiaan aikuisemman näköisiä ja oloisia, vaikka sisältä olisivatkin vielä lapsia."

"Nykyään " pikkutytöt" pukeutuu ja yrittää käyttäytyä " aikuismaisesti" entistä nuorempana ja vaikea on kadulla arvioida tyttöjen ikiä muutenkaan. Aikana jolloin me 30-40v naiset olimme nk " nuoria" oli muoti ja tyyli ihan eri. Aina sitä sanotaan, että " ennen asiat oli toisin / paremmin" ....

Mielestäni Timpe teki väärin säätäessään työpaikalla tyttöjen kanssa, toisaalta oli kyllä tytöissä itsessään " vikaa" myöskin kun tyrkyttivät seuraansa aikuiselle miehelle..."

Siinähän se vastaus tuli. Eli naiset puolustivat timpeä. Ei sitä nyt idolia voinut heti murskata.

Miten noiden kommenttien perusteella voit päätellä kommentoijan sukupuolen? Itse muistan oikein hyvin, kun olin tuohon aikaan noiden tyttöjen kanssa samanikäinen ja miehet puolustivat Timpeä hyvin samantyyppisillä argumenteilla ihan livenä...t. eri kirjoittaja

Vierailija
320/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sanon moni en tarkoita todellakaan kaikkia, vaan osaa, mutta kuitenkin. Kuitenkin se tunne että miehen tulisi hävetä seksualisuutta on voimakas Suomessa. Ihmetelen tätäkin, että muutamien takia tuomitaan kaikki miehet.

Muutamien? Jos olisit elänyt tyttönä ja naisena, tietäisit ettei kyse ole muutamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi