Toimiiko teillä taloyhtiön saunavuorot ilman ongelmia?
Täällä saa joka viikko jännittää, että jotain tapahtuu ja viime viikolla joku tunkeutui saunaan kesken mun vuoron. Ihan käsittämätön meininki.
Kommentit (16)
Pyydä taloyhtiötä asentamaan turvalukko oveen, jotta sitä ei kukaan ulkoapäin saa auki sillä välillä kun pukeudut tai saunot.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan hirveää jos joka viikko saa jännittää mitähän nyt ehkä tapahtuu. Tunnen tuskan menneisyydestäni, kun meno muuttui omassa taloyhtiössäni kun uudet asukkaat tulivat sekoittamaan pakkaa.
Ennen uusien asukkaiden tuloa saunoitte jollain omilla säännöillänne ja uudet asukkaat noudattivat isännöitsijän ohjeistusta?
Minä olen juuri se uusi asukas, joka tuli pilaamaan vanhojen asukkaiden omat järjestelmät.
Ap
Pyydä laittamaan saunan oven sisäpuolelle sellaisen salvan, että sitä ei saa ulkopuolelta auki. Maksaa muutaman euron ja vaatii ruuvimeisselin ja ruuveja. Rookki olisi vielä halvempi ja helpompi, mutta sitä ei kai tunneta kuin pohjoisessa. Tai vaikka sellaisen lukon kuin vessojen ovissa, mutta tulee kalliimmaksi.
Laita penkki oven eteen. Tai kirjoita itse joku "sauna varattu"-lappu, jonka laitat oven ulkopuolelle saunavuorosi ajaksi niin, että oven takana kävijä varmasti sen lapun huomaa. Vaikka teipillä kiinni silmien korkeudelle.
Isännöitsijälle kyllä kannattaa myös sanoa, että hän tekisi asialle jotain. Asennuttaisi jonkun salvan tai muuta siihen oveen. Kukin asukas kuitenkin maksaa siitä omasta vuorostaan, joten kyllä silloin kuuluu rauhassa saada olla siellä. Salpaa odotellessa pyri itse estämään sisään tuleminen vuoron aikana lapulla tai muulla.
Vierailija kirjoitti:
Laita penkki oven eteen. Tai kirjoita itse joku "sauna varattu"-lappu, jonka laitat oven ulkopuolelle saunavuorosi ajaksi niin, että oven takana kävijä varmasti sen lapun huomaa. Vaikka teipillä kiinni silmien korkeudelle.
Pukuhuoneen ovessa on kyltti ja isännöitsijälle olen jo ilmoittanut. Mietin vaan, että onko tämä yleistäkin, että vuorojen kanssa on ongelmia.
Ap
Toimii ihan ilman ongelmia tosin saunojiakin on aika vähän. Ei kai aloittaja asu vuokratalossa?
Itselläni ei ole saunavuoroa. Talon saunaan ei pääse ilman erillistä avainta, ja tämä avain pitää hakea isännöitsijältä. Asunnon avain ei käy saunan oveen. Ilmeisesti joskus aiemmin asia on ollut näin.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan hirveää jos joka viikko saa jännittää mitähän nyt ehkä tapahtuu. Tunnen tuskan menneisyydestäni, kun meno muuttui omassa taloyhtiössäni kun uudet asukkaat tulivat sekoittamaan pakkaa.
Arvatenkin hieman tummempi ihonväri ?
Vierailija kirjoitti:
Toimii ihan ilman ongelmia tosin saunojiakin on aika vähän. Ei kai aloittaja asu vuokratalossa?
En asu vuokratalossa vaikka vuokralainen olenkin.
Ap
Tuttua monikulttuurisessa taloyhtiössä, saunaan ja pesutupaan mennään milloin itselle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua monikulttuurisessa taloyhtiössä, saunaan ja pesutupaan mennään milloin itselle sopii.
Täällä asuu pelkkiä kantiksia.
Ap
Oletko varma että noudatat itse sovittuja aikoja?
Kyllähän saunavuorot toimivat kun eivät nuo huippuosaajat niitä käytä.
Pesutuvat eivät toimi, jos taloyhtiössä on edes muutamia huippuosaajia, kaikki on heti päin hemmettiä.