Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, jolla masennuslääke toimii ja elämä tuntuu hyvältä?

Vierailija
04.08.2026 |

Ei ole tullut vielä ketään vastaan, joka sanoisi masennuslääkityksen toimivan. Nappeja kyllä vedetään, mutta ollaan jossain ihme sumussa ja elämä tuntuu värittömältä ja ilottomalta. 

Toimiiko lääkitys kenelläkään siten, että tuntisi onnea ja iloa taas? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä no tietenkään pahat asiat ei tunnu hyvältä eikä pidäkään.

Vierailija
2/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi. Olen nyt jo ollut vuoden verran ilmankin, eikä ole mennyt takaisin huonoksi.

Vierailija
4/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeen tarkoitus on nostaa toimintakykyä niin, että pystyy laittamaa asiansa järjestykseen. Jos vain syöt lääkettä ja makaat samassa paskassa, voit sietää sitä paremmin, mutta masennuksen syy ei poistu. 

Vierailija
5/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta tunnen muutamankin, jotka muuttuivat masennuslääkkeiden myötä täysin zombeiksi. Juu ei vissiin masenna enää, mutta ei myöskään naurata, huvita tai kiinnosta mikään.

Vierailija
6/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii. Ei enää itketä joka päivä ja olo on tasaisempi. Ei se kuitenkaan tainomaisesti ratko ongelmia, jotka ennen lääkitystä jo olivat olemassa.

Vierailija
7/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mutta tunnen muutamankin, jotka muuttuivat masennuslääkkeiden myötä täysin zombeiksi. Juu ei vissiin masenna enää, mutta ei myöskään naurata, huvita tai kiinnosta mikään.

Silloin pitää kokeilla jotain muuta lääkettä. Vaikuttavat eri tavoin. Ei tuohon jamaan ole mitään järkeä jäädä. 

Vierailija
8/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeen tarkoitus on nostaa toimintakykyä niin, että pystyy laittamaa asiansa järjestykseen. Jos vain syöt lääkettä ja makaat samassa paskassa, voit sietää sitä paremmin, mutta masennuksen syy ei poistu. 

sitä syytä ei voi aina poistaa .

Lääket ja terapia voi auttaa hyväksymään ja oppimaan elämänä sen syyn kanssa.

Vierailija
9/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan nostetaan annosta. Luulin että venlafaxinin maksimi annos on 375mg per päivä. Psykiatri (Terveystalo) nosti sen 450mg per päivä. Pää hajoaa.

Ja vastaus kysymykseen, en tunne. Ehkä jonain päivänä se oon minä.

Vierailija
10/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii. Olen välillä ollut vuosia ilmankin. Nuoruudessa taustalla syvä masennus, joka kesti vuosia. Aikuisiällä olen käyttänyt heikompina aikoina. Toimii juuri niin, että pahimmista kuopista pääsee pois, tai niihin ei putoa, ja joku vireystaso ja toimintakyky pysyy yllä. Sitten pystyy tekemään asioita, joista saa mielekkyyttä ym hyvää. Ikä 45 ja essitalopraami lääkkeenä.

Vierailija
11/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin pitää kokeilla jotain muuta lääkettä. Vaikuttavat eri tavoin. Ei tuohon jamaan ole mitään järkeä jäädä. 

Se on yksilön omista geeneistä kiinni, mikä lääke toimii ja mikä lääke on toimimatta. Moni ei tajua tuota asiaa ja syö vuosia sopimattomia lääkkeitä. Julkisella puolella tehdään farmakogeneettinen testi todella harvoin. Sitä ei tehdä edes psykoottisesti masentuneille. Hekin joutuvat kaivamaan kuvettaan ja käymään yksityislabrassa, jos haluavat tietää mikä lääkitys toimisi ihan oikeasti ja mikä lääke on heille pahaksi tai jopa vaarallinen. 

Vierailija
12/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yksilön omista geeneistä kiinni, mikä lääke toimii ja mikä lääke on toimimatta. Moni ei tajua tuota asiaa ja syö vuosia sopimattomia lääkkeitä. Julkisella puolella tehdään farmakogeneettinen testi todella harvoin. Sitä ei tehdä edes psykoottisesti masentuneille. Hekin joutuvat kaivamaan kuvettaan ja käymään yksityislabrassa, jos haluavat tietää mikä lääkitys toimisi ihan oikeasti ja mikä lääke on heille pahaksi tai jopa vaarallinen. 

Tämä. Söin vuoden verran serotoniini-perusteista lääkettä, ei auttanut mitään. Aloitin dopamiini-perusteisen, ja puolen vuoden kuluttua olin uusi ihminen. 

Vierailija
13/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenitesti ei kerro että lääke toimii masennusta hellittävästi. Jos geenit rajoittavat lääkkeen käyttöä, rajoite on luokkaa käytä 50mg 75mg sijaan. Lääkäri ei kuuntele mitään perustelua silloin kun ei halua. 

Käytännössä lääkkeiden tehoeroa ei ehkä huomaakaan. Toinen lääke voi olla tehokkaampi mutta se ei vielä muuta sitä jos lääkäri ei halua kyseistä lääkettä antaa. 

Vierailija
14/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ahdistusta lievittää tehokkaasti.

Vierailija
15/15 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Söin vuoden verran serotoniini-perusteista lääkettä, ei auttanut mitään. Aloitin dopamiini-perusteisen, ja puolen vuoden kuluttua olin uusi ihminen. 

Tämä ei ole geeniero vaan lääke-ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi