Kertokaa kuulemianne HUONOJA säästö- ja ansaintavinkkejä
Ikuinen on ainakin tuo "kerää pulloja" - todellisuudessa pulloja löytää ehkä 1 kpl/vko jos päivittäin lenkkeilee...
Kommentit (669)
"Säästä vaikka 50-100€ kuussa rahastoihin, niissä on hurja tuotto. Sitten on puskuria"
Joopa joo, välillä ne voi olla +:llä ja välillä -:lla ja kun tarve ottaa ulos voi olla plussalla tai miinuksella. Jopa niin, että melkein meni hukkaan
yli 4k€ tuloilla joutuu vielä keräämään pulloja... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Eli siis, jos katson että tuossa paketti juustoa 250g, enpäs ostakaan tuota 500g pakettia koska on kalliimpi... MUTTA siinä 500g paketissa onkin halvempi kilohinta, eli jos ostan kaksi niitä 250g pakettia, tulee se kalliimmaksi kuin ostaa se 500g paketti.
Toivottavasti tajusin tämän näin helpolla... :D
Jos mulla on taskussa rahaa vain tuohon 250g pakettiin, niin mitä se 500g paketin halvempi kilohinta mua jeesaa?
Oisit ajatellu asiaa edellisellä kerralla, ja ostanu silloin sen 500 gramman paketin.
Nyt olisi vielä kaapissa 250 grammaa jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Eli siis, jos katson että tuossa paketti juustoa 250g, enpäs ostakaan tuota 500g pakettia koska on kalliimpi... MUTTA siinä 500g paketissa onkin halvempi kilohinta, eli jos ostan kaksi niitä 250g pakettia, tulee se kalliimmaksi kuin ostaa se 500g paketti.
Jos mulla on taskussa rahaa vain tuohon 250g pakettiin, niin mitä se 500g paketin halvempi kilohinta mua jeesaa?
Oisit ajatellu asiaa edellisellä kerralla, ja ostanu silloin sen 500 gramman paketin.
Niin, 250g ois syöty ja 250g kaapissa homeessa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen joulua on aina joku martta näyttämässä telkkarissa, miten jouluna säästetään tekemällä lanttu- ja porkkanalaatikot itse. No, sepä se onkin mainio vinkki, kun juuri ne ei muutenkaan maksa juuri mitään. Mutta kyllä köyhän perheen lapset ilahtuu, kun on vuokatolkulla lanttumössöä jouluherkkuna.
Tässä viestissäkin kulminoituu niin hyvin ajatusmaailma mitä en ymmärrä, rahasta on siis tiukkaa mutta silti on varaa arvostella jotain ruokaa mössöksi? ”Surkeita neuvoja kun ei ne mitään mössöä syödä, kertokaa sellaisia ohjeita joilla saadaan kaviaaria pöytään!”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Juusto säilyy jääkaapissa vahapaperiin säilöttynä kuukausia, ostan paljon juustoja kauppahalleista ja vielä ei ole homeista juustoa löytynyt kaapista.
OT, mutta budjetoikaa hyvät ihmiset ja aloittakaa hyvänä aikana rutiini, jossa joka tilistä laitetaan vakiosumma sivuun talouden juokseviin kuluihin, plus kerätään puskuri.
Näin toimien, pääsee ajan kanssa tilanteeseen, jossa juoksevat kulut rullaa itsekseen, ja puskuri hoitaa eri kuukausien välillä mahdollisesti muuttuvat menot.
Puskuria voi kasvattaa siten, että sillä voi kattaa mahdolliset yllätysmenot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Juusto säilyy jääkaapissa vahapaperiin säilöttynä kuukausia, ostan paljon juustoja kauppahalleista ja vielä ei ole homeista juustoa löytynyt kaapista.
No kivat sulle, mutta ei jankkaamiseltasi tullu mieleen että juusto ei ollut se jutun punainen lanka. Vaihda juuston tilalle vaikka "elintarvike X" ja irroita rikkinäinen levy grammaristasi.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen on myös tämä: kerää marjoja ja sieniä. No mistä kaupunkilainen niitä kerää, varsinkin jos ei ole autoa, ja varsinkin jos sattuu olemaan tammikuu, ja kuinka massiivisia summia sillä nyt loppujen lopuksi säästää?
Samaa sarjaa: leivo itse leipäsi. No en tasan leivo, kun halvin ruisleipä maksaa alle euron, ja ruisleivän leipominen kotona ylittää minun tietotaitoni.
Miten musta tuntuu, että ne kaikkein vajaaälyisimmät, laiskimmat ja osaamattomimmat on niitä köyhimpiä ulisijoita? Minä tienaan yli 4000€ kk, ja tasan tarkkaan sienestän, marjastan ja leivon myös pakkaseen + iltalenkillä minulla on aina muovipusseja tyhjiä pulloja varten. Ja osaan kyllä ulkoa Marttojen ohjeet + luen Niksi-Pirkkaa. En ymmärrä miksi ihmiset jaksaa valittaa jos ei ole saanut rahaa säästöön omilla taidoillaan ja viitseliäisyydellään.
Hyvä ruisleipä on itselleni sellainen nautinto, että rahan säästämisen vuoksi en ala sitä tekemään kotona.
Kovin olet kiukkuinen vaikka sinulla on paljon rahaa säästössä. Ettei vain ala stressiä pukata tuosta jatkuvasta touhuamisesta?
Aina noilla on tekosyy. Jos leipä on nautinto, niin oikeastiko itse leivottu ei sitä olisi?
Köyhä pysyy köyhänä koska on laiska ja tyhmä. Mitään ei osata, mitään ei viitsitä, jonkun muun pitäisi sitä luksusta köyhälle tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
No kivat sulle, mutta ei jankkaamiseltasi tullu mieleen että juusto ei ollut se jutun punainen lanka. Vaihda juuston tilalle vaikka "elintarvike X" ja irroita rikkinäinen levy grammaristasi.
Tuon takia sä olet köyhä, olet uusavuton, laiska ja ylimielinen. Lähestulkoon minkä vaan elintarvikkeen pystyy säilömään myöhempää käyttöä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Pointti on se, että pitäisi tajuta että jatkossakin tarvitaan sitä elintarviketta, ja että taloutta pitäisi suunnitella pidemmälle kun seuraavaan rahapäivään asti. Mikä ei osalle onnistu, he pysyvät köyhinä, pysyisivät vaikka saisivat kuinka paljon tulonsiirtoja.
Joku on noussut väärällä jalalla sängystä kun on noin ilkeitä kommentteja heti aamusta
Joskus lehdessä kerrottiin, että nyt sijoitusasiantuntija paljastaa salaisuutensa kuinka hän nousi köyhyydestä miljonääriksi.
Sijoitusasiantuntija kertoi lainanneensa perheeltään ja tuttaviltaan yhteensä miljoona euroa jotka hän sijoitti osakkeisiin/rahastoihin. Parin vuoden päästä osakesalkun arvo oli kasvanut kahteen miljoonaan euroon jolloin hän palautti lainaamansa miljoonan pienen koron kera. Näin hänestä tuli lyhyessä ajassa miljonääri.
Pitäisköhän itsekkin lähteä koputtelemaan sukulaisten ovia josko he lainaisivat miljoona euroa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Joku on noussut väärällä jalalla sängystä kun on noin ilkeitä kommentteja heti aamusta
Nämä "köyhät" ostelee joka päivä "halpoja pikkuostoksia" tajuamatta mitä ne maksaa kuukaudessa ja vuodessa.
Muistan aikoinaan yliopisto-opiskelijana, kun ihan yleisesti suositeltiin opiskelijoita menemään hiurstin tai kirkon ruoka-avun jonoon syömään ilmaista safkaa. Itse jopa pari kertaa meinasin käydä, kun tili näytti tyhjää. Jälkikäteen olen tajunnut, että nuo on oikeasti köyhiä ihmisiä varten, ei meitä väliaikaisesti köyhiä opiskelijoita, jotka saa yliopistolta jo muutenkin puoli-ilmaisen lounaan ja opintotuet. Kaiken lisäksi sekä minua että kavereitani vanhemmat tuki rahallisesti aina tarvittaessa eli ei todellakaan ollut mistään elämästä ja kuolemasta kyse.
Itselleni tuo opiskeluaika oli oikeastaan ainut vaihe elämässä kun olin täysin pa lähes koko ajan. Töitä ei löytynyt edes kesällä, asuin soluhuoneessa ja söin nuudeleita puolet kuusta. Hyvä vinkki olisi ollut, että vähennä juhlimista ja ulkona syömistä, koska sinne ne opintotuet useimmiten paloi jo ekalla viikolla. Ja vanhemmille lähti aina loppukuusta puhelu, että nyt tarvitsisi pari satkua tilille. Ymmärrän toki, etten oikeasti tiedä todellisesta köyhyydestä mitään tuon kokemuksen perusteella ja tosiaan koko ajan tiesi tämän olevan vain väliaikaista.
Telialta ainakin saa jos ei ole velkoja operaattorille vaikka ois merkintä luottotiedoissa. Ota selvää ja säästä!
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen on myös tämä: kerää marjoja ja sieniä. No mistä kaupunkilainen niitä kerää, varsinkin jos ei ole autoa, ja varsinkin jos sattuu olemaan tammikuu, ja kuinka massiivisia summia sillä nyt loppujen lopuksi säästää?
Samaa sarjaa: leivo itse leipäsi. No en tasan leivo, kun halvin ruisleipä maksaa alle euron, ja ruisleivän leipominen kotona ylittää minun tietotaitoni.
Miten musta tuntuu, että ne kaikkein vajaaälyisimmät, laiskimmat ja osaamattomimmat on niitä köyhimpiä ulisijoita? Minä tienaan yli 4000€ kk, ja tasan tarkkaan sienestän, marjastan ja leivon myös pakkaseen + iltalenkillä minulla on aina muovipusseja tyhjiä pulloja varten. Ja osaan kyllä ulkoa Marttojen ohjeet + luen Niksi-Pirkkaa. En ymmärrä miksi ihmiset jaksaa valittaa jos ei ole saanut rahaa säästöön omilla taidoillaan ja viitseliäisyydellään.
Niin montakohan "halpaa" euron ostosta nämä rahattomat päivässä tekevät? Niistä tulee vuodessa isot rahat.
Tämä on taas niin oletusta ja yleistystä.
Minä köyhä esimerkiksi käyn kaupassa vain silloin kuin on joku loppunut. Juuri siksi, että on turhauttavaa kulkea siellä varsinkin loppukuusta kun ei ole varaa ostaa mitään muuta kuin se maitopurkki tai vessapaperi.
Jos rahaa on nyt vaikka 1-5 euroa niin siinä ei "joka päivä" laiteta euroa yhtään ylimääräiseen.
Ristiriitaista: jos rahat ovat vähissä tai jopa loppu eli on rahaton niin missä ihmeessä on se aarrearkku josta köyhä sitten aina vaan ottaa niitä uusia euroja joka päivä ostaakseen niitä turhuuksia?
Sen aarrearkun minäkin haluaisin löytää.
Käsittäkää nyt hyvät ihmiset: kun on alkukuusta maksanut vuokran, sähkön ja muut pakolliset laskut niin loppukuuksi ihan oikeasti jää hyvin vähän rahaa. Miten siitä voi silloin laittaa turhuuksiin. Kun kaikesta turhasta ja jopa jostain tarpeellisestakin on jo luopunut ajat sitten.
Miten se on niin vaikea ymmärtää?
Miten voi edes pienistä vuosituloista tulla vuodessa "isot rahat"? Eihän olisi silloin, eikä kukaan muukaan, köyhä? Vaan keskituloinen tms.
Vaikka lopettaisin syömisen niin minulla ei paljon kymppitonnin päälle nettona vuodessa tilille tule silti.
Ei pienistä tuloista suuria rahoja voi taikoa millään keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "köyhät" ostelee joka päivä "halpoja pikkuostoksia" tajuamatta mitä ne maksaa kuukaudessa ja vuodessa.
Köyhä ei voi ostaa joka päivä mitään halpoja pikkuostoksia.
Koska silläkeinoin rahat loppusivat kesken kuun ja miten sitten sen jälkeen joka päivä tekisi edes halpoja pikkuostoksia.
Köyhä ei voi joka päivä ostaa edes yhtään mitään.
Tyhmyyden huippu on olla tämä käsittämättä tai ilkeyden huippu olla olevinaan käsittämättä, tai yleisimmin nämä kulkevat käsi kädessä molemmat yhdessä.
Sanon taas jo monesti, kuka kadehtii tai tuntee jotain kaunaa köyhiä ihmisiä kohtaan.
No tietysti "me veronmaksajat", unohtui hetkeksi.
Mutta eiköhän köyhät maksa siitä köyhyyden synnistään ihan tarpeeksi muutenkin.
En tunne ketään normaali- keski- tai suurituloista joka olisi halukas vaihtamaan elämäänsä ja tulotasoaan köyhän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus lehdessä kerrottiin, että nyt sijoitusasiantuntija paljastaa salaisuutensa kuinka hän nousi köyhyydestä miljonääriksi.
Sijoitusasiantuntija kertoi lainanneensa perheeltään ja tuttaviltaan yhteensä miljoona euroa jotka hän sijoitti osakkeisiin/rahastoihin. Parin vuoden päästä osakesalkun arvo oli kasvanut kahteen miljoonaan euroon jolloin hän palautti lainaamansa miljoonan pienen koron kera. Näin hänestä tuli lyhyessä ajassa miljonääri.
Pitäisköhän itsekkin lähteä koputtelemaan sukulaisten ovia josko he lainaisivat miljoona euroa minulle.
DDDDD Oliko tämä nyt se huono vai hyvä vinkki? DDDDD
Niin montakohan "halpaa" euron ostosta nämä rahattomat päivässä tekevät? Niistä tulee vuodessa isot rahat.