Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6330)
Kaveri pyörähti ohimennen kylässä mukanaan pari itselleni entuudestaan tuntematonta omaa kaveriaan. Toinen näistä näki tohtorinhattuni ja -miekkani ja kysyi mitä ne ovat. Kerroin ja siitä seurasi kummallinen draamakohtaus joka päättyi siihen, että kyseinen henkilö lähti ovet paukkuen. Kaveri ja toinen vieras kyllä pahoittelivat tapahtunutta. Onneksi en ole tähän henkilöön toista kertaa törmännyt. Oli kai vähän yksinkertainen ihminen ja kuvitteli varmaan, että ne ovat jotain näytelmärekvisiittaa tai seinäkoristeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan valokuvausta. Kerran sanoin kuvattaville (pariskunta ja lapsi) sovitussa kuvaustilanteessa omasta mielestä small talkina, että näytättepä kuvauksellisilta. En antanut ohjeita, enkä "vuodattanut" kehuja enempää, totesin vain. Suuttuivat että oksat pois. Sitä paitsi kuvauksellisuus, vaikka yhä oli hyvä valo jne. meni siinä ärhentelyssä. En tänäkään päivänä tajua, mistä se reagointi.
Jos on vähän elämänkoululainen tausta, niin sellaiset ihmiset ei aina tunnista tavallisiakaan sanoja (puhumattakaan nyt sivistyssanoista) ja olettavat usein oletuksena, että itselle tuntematon sana on jokin v-ttuilu. Reagointi on sitten sen mukainen. Tämä on tullut huomattua vuosien varrella niin monet kerrat, että nykyisin puhun oletuksena selkokieltä jos toinen osapuoli vaikuttaa vähän sellaiselta, että ei ole lahjoja kovin isolla kauhalla annettu...
Siis mitä? Mulla on sitä kuuluisaa "elämänkoulua" taustalla ja tiedän kyllä sivistyssanoja. Järkyttävää lokerointia ja aliarviointia mukamas paremmalta ihmiseltä.
Aikanaan lapsena yksi vähän onneton itseäni muutaman vuoden vanhempi serkku apinoi kaiken mitä tein. Jos oltiin vaikka perheiden kanssa ulkona ja ostettiin jäätelöt, karkkipussit, suklaapatukat tms, niin tämä halusi tietää minkä maun valitsen jotta voi sitten valita täsmälleen saman. Muutaman kerran tein niin, että ilmoitin tahallani eri jäätelömaun kuin minkä oikeasti aion tilata ja odotin sitten, että serkku ehtii ensin ostaa omansa. Sitten valitsinkin itselleni eri jäätelön. Tämä päättyi aina massiiviseen raivokohtaukseen ja joskus itkuun. Kyseessä ei ollut enää mikään päiväkoti-ikäinen vaan yläasteikää lähestyvä nuori mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan valokuvausta. Kerran sanoin kuvattaville (pariskunta ja lapsi) sovitussa kuvaustilanteessa omasta mielestä small talkina, että näytättepä kuvauksellisilta. En antanut ohjeita, enkä "vuodattanut" kehuja enempää, totesin vain. Suuttuivat että oksat pois. Sitä paitsi kuvauksellisuus, vaikka yhä oli hyvä valo jne. meni siinä ärhentelyssä. En tänäkään päivänä tajua, mistä se reagointi.
Jos on vähän elämänkoululainen tausta, niin sellaiset ihmiset ei aina tunnista tavallisiakaan sanoja (puhumattakaan nyt sivistyssanoista) ja olettavat usein oletuksena, että itselle tuntematon sana on jokin v-ttuilu. Reagointi on sitten sen mukainen. Tämä on tullut huomattua vuosien varrella niin monet kerrat, että nykyisin puhun oletuksena selkokieltä jos toinen osapuoli vaikuttaa vähän sellaiselta, että ei ole lahjoja kovin isolla kauhalla annettu...
Siis mitä? Mulla on sitä kuuluisaa "elämänkoulua" taustalla ja tiedän kyllä sivistyssanoja. Järkyttävää lokerointia ja aliarviointia mukamas paremmalta ihmiseltä.
Sinä ja sinä. Jos otetaan vähän laajempi otos, niin arvioisin karkeasti, että ehkä yksi tusinasta tuntemastani vähän elämänkoululaisemman taustan omaavasta henkilöstä omaa jonkinlaista yleissivistystä ja elämässä on muutakin sisältöä kuin kaljatölkki kädessä sohvalla röhnöttäminen. Kyllä, poikkeuksia on. Mutta paino sanalla poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Exä suuttui milloin mistäkin, esim. jos ostin uuden paidan (eikä aiempi ollut rikkinäinen) niin sai hirveät raivarit turhasta rahanmenosta. Itse toki sai ostaa uusia tietokonepelejä ja parannella tietokonettaan jne isollakin rahalla, mutta paita on turhuutta, jep jep. Samoin kerran kun ex tuli kotiin työpäivän jälkeen, itse olin kotona vauvan kanssa ja olin siivonnut koko kämpän, mutta oma juomalasini oli olohuoneen pöydällä, hirveet raivarit kun olin sillä tavalla sotkenut... Tai jos ruoka ei ollut minuutilleen valmis kun hän tuli töistä, niin huh peto oli irti. Ja tässä vain muutama herkku tästä ihanasta otuksesta!
Luojalle kiitos pääsin hänestä eroon.
Opiskeluaikoina vähän etäisempi kaveri (pari vuotta nuorempi, ei opiskellut eikä ollut töissä) suuttui, kun ostin oman opiskelun vuoksi tarpeellisen tehokkaan ja kalliin tietokoneen joka oli suunnattu ammattikäyttöön raskaaseen laskentaan, mutta jossa ei ollut pelaamiseen sopivia ominaisuuksia. Kuulemma rahan tuhlausta ja vain täysi hullu ostaa sellaisen laitteen jolla ei käytännössä voi pelata ja jonka hinnalla saisi monta tehokasta pelikonetta joilla voisi pyörittää huippupelejä. Pelaaminen ei olisi voinut kiinnostaa vähempää, väittelin myöhemmin tohtoriksi ja tarvitsin väitöstyöhön soveltuvat työvälineet. Kuten arvata saattaa, kaverista tuli syrjäytynyt pitkäaikaistyötön. Emme ole olleet aikapäiviin missään tekemissä.
Kävin Espoossa hammaslääkärissä, ja kotona huomasin pienen, mutta häiritsevän karheuden hampaassani. Varasin ajan lohjalaiseen hammaslääkärikeskukseen. Lääkäri oli oikein pätevä ja hioi hampaan kondikseen. Sitten hän pyysi minua tarkistamaan, onko hammas ok. Minä tunnustelin ja totesin, että on hyvä. Sitten kysyin, onkohan viereinen hammas karhea vai ok. - Silloin lääkäri alkoi huutaa: SINUA MINÄ EN HOIDA ENÄÄ, ALA MENNÄ, MITÄÄN EN LASKUTA, heitti hanskansa roskikseen ja säntäsi huoneesta ulos.
Oltiin reissussa isommalla kaveriporukalla ja jossain vaiheessa tuli puheeksi että kuuntelen äänikirjoja nukahtaakseni. Yksi seurueesta pyysi sitten nähdä miten tuo palvelu toimii ja anoin tälle puhelimeni jotta voi katsoa.
No tämä sitten vähän ajan päästä paiskasi puhelimeni minua päin ja alkoi huutamaan miten olen eläinrääkkääjä ja sitten alkoi huutamaan meidät kutsuneelle ihmiselle miten olen eläinrääkkääjä ja miten hän on kutsunut tänne tämmöistä paska-sakkia.
Kaikki tämä koska minulla oli kesken Bulgakovin Heart of a dog.
Mainittakoon että meillä on tällä hetkellä kolme rescueta ja kaksi fosteria.
Oltiin suvun mökillä pari viikkoa sitten. Mukana myös veljeni ja tämän tyttöystävä.
Veli sitten pyysi minua katsomaan katiskoja ja veto-uistelemaan ja tuossa vaiheessa kysyin eikö se tyttöystävä halua. No ei halunnut.
Kun tultiin takaisin noin 1,5-tunnin jälkeen niin h* lvetti oli irti.
Veljen kumppani oli laiturilla vastassa huutamassa. Minua haukkui saata nan h* o-raksi, mutta pääosin keskittyi veljeeni. Tuota jatkui rannassa vielä noin tunnin ajan kunnes äitini meni sanomaan että ollaan pakattu sinun tavarat ja soitettu sinulle taksi.
Siitä suuttui vielä enemmän kun hänen tavaroihin oli koskettu ja kuka maksaa sen taksin?
No lähti kuitenkin kun useampi ihminen tuli paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin suvun mökillä pari viikkoa sitten. Mukana myös veljeni ja tämän tyttöystävä.
Veli sitten pyysi minua katsomaan katiskoja ja veto-uistelemaan ja tuossa vaiheessa kysyin eikö se tyttöystävä halua. No ei halunnut.
Veljen kumppani oli laiturilla vastassa huutamassa. Minua haukkui saata nan h* o-raksi, mutta pääosin keskittyi veljeeni. Tuota jatkui rannassa vielä noin tunnin ajan kunnes äitini meni sanomaan että ollaan pakattu sinun tavarat ja soitettu sinulle taksi.
Siitä suuttui vielä enemmän kun hänen tavaroihin oli koskettu ja kuka maksaa sen taksin?
Siis luuliko se että sinulla on salasuhde veljeesi..? D:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Kerran ala-asteikäisenä 90-luvulla kirppiksellä rikoin maljakon (vahingossa), kun laitoin sinne sellaisen keinokukan takaisin, että jotenkin se vaan kaatui pöydälle. Olin siellä faijan kanssa, kun hän suuttui siitä ihan hirveästi, kun joutui 50mk eli n. 8,5€ maksamaan turhasta. Olisin kyllä maksanut sen itsekin, mutta ei ollut lompakkoa mukana. Mun mittapuun mukaan toi 50mk ei edes silloinkaan ollut mikään älyttömän suuri summa, joten siihen nähden aiheutunut suuttumus oli mun mielestä ylimitoitettua.
Kyllä 90-luvulla 50 markkaa oli todella iso raha, varsinkin kirpparilla. Ihmekään että suuttui.
90-luvulla 50 markkaa oli mun koko illan budjetti ravintolaan keskiviikkoiltana opiskelijana. Yksiön (tosi pienen) vuokra oli 1000 markkaa kuussa ja sitä ennen puolikas kimppakämpän (kolmio) vuokrasta 800 markkaa.
Melkein voit verrata nykyhetkeen niin että 50 markkaa = 50 euroa, noin ostovoiman ja harmituksen näkökulmasta.
Ihan kukku tuo ostovoimaväite. Kukkaruukkusärkijä ei sanonut tarkkaa vuotta, mutta esim. v.1995 50mk vastaa 11,79e v. 2019. Inflaatio on ollut keskimäärin vain 1,0%/v tuona ajanjaksona (1995-2019)...Jos ei itse usko niin, voi syöttää tuonne rahamäärät ja vertailla valitsemiaan vuosia.
http://apps.rahamuseo.fi/rahanarvolaskin#FIN
Vuokrat/asumismenot on kylläkin samana ajanjaksona nousseet selvästi yleistä inflaatiota nopeammin, viime vuosina kai n. reilun 3%/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis luuliko se että sinulla on salasuhde veljeesi..? D:
En tiedä? Käyttäytyi kuin olisi niin kuvitellut.
Olin kerran kesällä kutsuttuna hienolle mökille, missä aivan upea terassi! Olin siellä miehen, joka oli omistajan kaverin kaveri, kutsumana.
Myöhemmin syksyllä osuin retkilläni mökin läheisyyteen ja istahdin hetkeksi sille terassille kesän muistoja verestäkään. Siellä ei silloin ollut ketään.
Sitten sain ihme kiukkuisen soiton tältä minut kutsuneelta mieheltä että mitä olen siellä käynyt istuksimassa? Mökin omistaja kuulemma soittanut ja valittanut. Niillä on siellä kuulemma oikein liiketallentavat kamerat ja sieltä minut on nähty.
Siis ymmärtäisin jos olisin käynyt mökissä sisällä mutta minähän istuin vain terassilla! Enkä ole mikään vieras vaan kerran kutsuttuna siellä käynyt. Siis minulla on side ja oikeus paikkaan.
Äitini suuttui juuri kun kerroin raskaudesta! Takana 6vuotta lapsihaavetta ja vuosi rankkoja hoitoja. Kiitos mutsi! Ei onnitellut. Puhu puhelimessa tylysti, ei siis lainkaan samalla tyylillä kuin yleensä. Muutama viesti tullut jossa teitittelee. Yms. No onneks oon 5ottunut hänen marttyyri asenteeseen.
Yksi entinen opiskelukaveri suuttui, kun opiskelujen jälkeen kerroin, että minua oli pyydetty samaan työpaikkaan kesätyöntekijäksi. Olimme aiemmin olleet kyseissä työpaikassa samaan aikaan harjoittelussa. Jostain syystä hän oli kuvitellut olleensa ainut, joka oli tehnyt hyvän vaikutuksen ja jolle tarjotaan kesätyötä.
Vielä enemmän herne meni nenään, kun myöhemmin minua kysyttiin vakituiseksi työntekijäksi. (En tosin ottanut paikkaa vastaan, sillä olin hakenut ja päässyt toiseen paikkaan). Kaveri varmaankin kuvitteli jotenkin "peitonneensa minut" kun hänelle(kin) tarjottiin vakituista työtä (ihan kuin kyseessä olisi ollut kilpailu) ja suuttui kun hänelle selvisi, että myös minulle oli vakipaikkaa tarjottu. Itse taas olin ihan varma jo etukäteen, että meille molemmille tehdään sama tarjous ja molemmat olisi voitu palkata. Hänen päässään taas kyseessä oli kilpailu, kumpi on parempi.
Samalla alalla vain on sen verran pienet piirit, että pitää yrittää olla edelleen hyvissä väleissä, vaikka toinen onkin sen pinnan alla olevan todellisen kateellisen, kilpailevan ja itsekeskeisen luonteensa näyttänyt.
S aratar kirjoitti:
Olin kerran kesällä kutsuttuna hienolle mökille, missä aivan upea terassi! Olin siellä miehen, joka oli omistajan kaverin kaveri, kutsumana.
Myöhemmin syksyllä osuin retkilläni mökin läheisyyteen ja istahdin hetkeksi sille terassille kesän muistoja verestäkään. Siellä ei silloin ollut ketään.
Sitten sain ihme kiukkuisen soiton tältä minut kutsuneelta mieheltä että mitä olen siellä käynyt istuksimassa? Mökin omistaja kuulemma soittanut ja valittanut. Niillä on siellä kuulemma oikein liiketallentavat kamerat ja sieltä minut on nähty.
Siis ymmärtäisin jos olisin käynyt mökissä sisällä mutta minähän istuin vain terassilla! Enkä ole mikään vieras vaan kerran kutsuttuna siellä käynyt. Siis minulla on side ja oikeus paikkaan.
Sinun kaltaisten takia meidänkin mökillä on nykyään lähettävä riistakamera. Mökki on yksityisaluetta. Sama asia kun kävisit istumassa puolitutun kotitalon terassilla kun he eivät ole kotona.
S aratar kirjoitti:
Side ja oikeus paikkaan, koska olet kerran käynyt siellä kutsuttuna? Jos tämä ei ole trolli, niin toivottavasti kukaan ei tee toista kertaa sitä virhettä, että kutsuu sinut jonnekin jos kuvittelet, että sen jälkeen sinulla on jokin side ja oikeus toisen omaisuuteen ja yksityisalueeseen...
Teininä istuin jonkun auton takapenkillä, joku parikymppinen jolppi istui siellä takana myös. Totesin edessä istuvalle kaverilleni, että taidan värjätä tukan vihreeksi. Vieressä oleva jolppi kuuli sen ja oikein suuttui, alkoi nalkuttaa kuin olisin sen parempikin ystävä ja elämän nainen. Äkäisenä sanoi, että sitten hän ei kyllä minua kosi!
Huhhuh.. En muista mitä sanoin, mutta varmasti jotain ilkeää ja sarkastista. Kyllä oli niin ufo kommentti ja reaktio vieraalta ihmiseltä. Alkoi oikein pänniä, sen muistan. Kuka kuvitteli olevansa.
Tuosta tuli mieleen kun veljeni tyttöystävä raivostui ja alkoi itkeä, koska olimme tarjonneet hunajamelonia iltapalalla. Hän ei tiennyt että sitä kuorta ei ollut tarkoitus syödä ja suuttui koska toisen veljeni lapset nauroivat hänelle kun hän yritti syödä sitä kuorineen.
Syy oli tietenkin minun, joka oli laittanut hunajamelonin tarjolle.
Mikä tahansa halvimmasta ja arkisimmasta mahdollisesta asiasta poikkeaminen on tietynlaisille ihmisille Suomessa "erikoisuuden tavoittelua" ja merkki siitä, että on olevinaan "hienompi ihminen".