Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6330)
Kysyin avovaimoni tuttavalta ravintolassa kahden kesken, että onko hän homoseksuaali. Kielsi olevansa. Puhuttiin miksi minulle tuli sellainen vaikutelma. Kerroin seuraavana päivänä avovaimolleni keskustelusta, joka suuttui minulle miten voin edes tuollaista epäillä jne. Itse mies ei pitänyt keskustelua mitenkään pahana.
Viisi vuotta myöhemmin kyseinen mies muutti yhteen miehensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vedin hillittömät kilarit, kun mies toi väärää leipää kaupasta. Jälkeenpäin ajateltuna olin kyllä kohtuuton, koska tarkoitus oli hyvä, vaikka väärin menikin. Lisäksi kauppaan on alle kilometrin matka! Joskus vaan mieli, hormonit, kuu tai mikä lie on erittäin epäedullisessa positiossa...
Kyllä se on vain kusipäisyytttä...
Entinen avovaimo suuttui siitä kun tulimme työporukan tyhy-reissulta paikan X kautta koska yksi työkavereistani asui siellä ja veimme hänet kotiin. Paikassa X oli asunut minun edellinen tyttöystävä ja oletus avokilla oli että minä menen tietenkin exää tapaamaan :D
Avokistakin tuli pian ex tämän episodin jälkeen
T: Mies
Ojensin miehelle Pentik pussilakanan ja hän tilttasi totaalisesti, huusi että hänelle tämmöisiä mökkilakanoita!!!
- ex-avovaimo oli aamulla herätessään minulle tosi vihainen, koska oli nähnyt unta, jossa petän häntä erään naisen kanssa. Luulin aluksi läpäksi, mutta oli oikeasti vihainen ja itkuinen ja jopa alkoi minua läpsimään. Pyysi myöhemmin anteeksi ja selitti, että uni oli ollut niin todentuntuinen, että tunteet meni yli, kun mä "vähättelin" asiaa aamulla. Oli vähän nolona ja myöhemmin jo vitsailtiin asialle.
Meillä oli mökillä kutsuttuina vieraina noin parikymmentä henkeä. Pariskuntia ja perheitä.
Me tarjosimme kaikki ruoat, omat juomat pyysimme tuomaan ja jos oli erikoisruokavaliota.
Ruoka-aikaan sitten yhden pariskunnan mies otti asiakseen grillin hoitamisen, kutsui itseään grilli-mestariksi ja kyseli kypsyys asteita. Kaksi vierasta ilmoittivat haluavansa pihvinsä well done ja tälle mies naureskeli, mutta en tuossa vaiheessa ajatellut asiasta ihmeempiä.
No pöytään käydessä sitten selvisi että mies oli grillannut kaikki pihvit kuten ne hänestä "kuuluukin tarjota" (mid-rare) ja hän ei ala hyvää lihaa pilaamaan. Tämän jälkeen loukkaantui kuin nuo kypsinä pihvinsä halunneet eivät ottaneet pihveja vaan söivät muuta ruokaa ja piti lähes puolen tunnin monologin asiasta kun muut söivät kiusallisina. Kun hän pääsi kohtaan jossa hän alkoi vouhkata kuinka kallista lihaa ei pilata polttamalla sitä karrelle kyllästyin ja sanoin tälle (vaikka nuo pihvittä jääneet olivat kieltäneet, eivät halunneet aihettaa kohtausta) että sinä et ole maksanut ruokailusta penniäkään ja meillä otetaan vieraat huomioon vaikka he haluaisivat pihvinsä hiekassa pyöritettyinä. Ja että me olimme halunneet tarjota ystäville kivan viikonlopun, jonka hän oli egoilullaan pilannut ja ilmoitin että se on minun kirjoissani isompi etiketti moga kuin kypsä pihvi. Ja sanoi ystävälleni että "Nyt me lähdetään täältä v* ttuun"
Seuraavana perjantaina sain ystävältäni puhelun puoli kahden aikaan yöllä. Vastasin, koska ajattelin että on joku hätä, ei ollut koskaan soittanut tuohon aikaan. Ei. Soitto koski tätä pihvi asiaa.
Ja koko ajan kuulin miten ystävän mies taustalla käskytti tätä ystävääni toistamaan sanomisiaan. Esim. "Sano sille ettet voi olla väleissä ihmisen kanssa joka kohtelee hänelle rakasta ihmistä noin ylimielisesti" ja "Sano ettet voi hyväksyä että tahallaan nöyryytit XXXX:ä".
Sanoin vain että kuulen tyypin taustalla ja että meille voi aina tulla jos on paha paikka, mutta niin kauan kuin tuo tyyppi on kuvioissa niin on varmaan parempi ettei olla tekemisissä. En ole ikävä kyllä kuullut tuosta ystävästä ja aikaa on kulunut kohta kaksi vuotta.
Kämppikseni suuttui kun laittaessani ruokaa heitin itse ostamistani wokki-vihanneksista ne minimaissit roskiin. Ensi v* ttuili jostain nälkää näkevistä lapsista kun näki minun tekevän sitä ja kun kysyin haluaako että säästän ne hänelle niin totesi "Näytänkö siltä että tarviin sun tähteitä?". Kerran kun olin taas heittänyt ne pois niin oli käynyt poimimassa ne jätesäkistä ja jättänyt ne oveni eteen.
Vierailija kirjoitti:
Kämppikseni suuttui kun laittaessani ruokaa heitin itse ostamistani wokki-vihanneksista ne minimaissit roskiin. Ensi v* ttuili jostain nälkää näkevistä lapsista kun näki minun tekevän sitä ja kun kysyin haluaako että säästän ne hänelle niin totesi "Näytänkö siltä että tarviin sun tähteitä?". Kerran kun olin taas heittänyt ne pois niin oli käynyt poimimassa ne jätesäkistä ja jättänyt ne oveni eteen.
Kamala kämppis.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli mökillä kutsuttuina vieraina noin parikymmentä henkeä. Pariskuntia ja perheitä.
Me tarjosimme kaikki ruoat, omat juomat pyysimme tuomaan ja jos oli erikoisruokavaliota.
Ruoka-aikaan sitten yhden pariskunnan mies otti asiakseen grillin hoitamisen, kutsui itseään grilli-mestariksi ja kyseli kypsyys asteita. Kaksi vierasta ilmoittivat haluavansa pihvinsä well done ja tälle mies naureskeli, mutta en tuossa vaiheessa ajatellut asiasta ihmeempiä.
No pöytään käydessä sitten selvisi että mies oli grillannut kaikki pihvit kuten ne hänestä "kuuluukin tarjota" (mid-rare) ja hän ei ala hyvää lihaa pilaamaan. Tämän jälkeen loukkaantui kuin nuo kypsinä pihvinsä halunneet eivät ottaneet pihveja vaan söivät muuta ruokaa ja piti lähes puolen tunnin monologin asiasta kun muut söivät kiusallisina. Kun hän pääsi kohtaan jossa hän alkoi vouhkata kuinka kallista lihaa ei pilata polttamalla sitä karrelle kyllästyin ja sanoin tälle (vaikka nuo pihvittä jääneet olivat kieltäneet, eivät halunneet aihettaa kohtausta) että sinä et ole maksanut ruokailusta penniäkään ja meillä otetaan vieraat huomioon vaikka he haluaisivat pihvinsä hiekassa pyöritettyinä. Ja että me olimme halunneet tarjota ystäville kivan viikonlopun, jonka hän oli egoilullaan pilannut ja ilmoitin että se on minun kirjoissani isompi etiketti moga kuin kypsä pihvi. Ja sanoi ystävälleni että "Nyt me lähdetään täältä v* ttuun"
Seuraavana perjantaina sain ystävältäni puhelun puoli kahden aikaan yöllä. Vastasin, koska ajattelin että on joku hätä, ei ollut koskaan soittanut tuohon aikaan. Ei. Soitto koski tätä pihvi asiaa.
Ja koko ajan kuulin miten ystävän mies taustalla käskytti tätä ystävääni toistamaan sanomisiaan. Esim. "Sano sille ettet voi olla väleissä ihmisen kanssa joka kohtelee hänelle rakasta ihmistä noin ylimielisesti" ja "Sano ettet voi hyväksyä että tahallaan nöyryytit XXXX:ä".
Sanoin vain että kuulen tyypin taustalla ja että meille voi aina tulla jos on paha paikka, mutta niin kauan kuin tuo tyyppi on kuvioissa niin on varmaan parempi ettei olla tekemisissä. En ole ikävä kyllä kuullut tuosta ystävästä ja aikaa on kulunut kohta kaksi vuotta.
Ikävä tapaus. Hyvä kun avasit suusi, kyllä kaikkien makumieltymykset kuuluu ottaa huomioon eikä pakottaa tiettyyn muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Tapailemani mies suuttui kun en suostunut luopumaan sipulista hänen vuoksensa. Ei koskaan mitään vakavampaa, kävimme syömässä tai drinkkeillä ja panemassa jomman kumman luona.
Olimme tapailleet kevyesti muutaman kuukauden ja yksi ilta mieheltä tuli viesti ettei tahdo enää nähdä koska emme sovi hänestä yhteen. No itse laitoin takaisin sellaisen geneerisen viestin, jossa sanoin että ymmärrän kyllä ja toivotin tälle hyvät jatkot. No big deal?
No ei. Tämä jostain syystä suuttui tästä kun olin niin helposti hänestä luopumassa ja viestejä alkoi sataa. Näiden pää-pointti oli se kun söin raakaa sipulia salaateissa ja voileivissä ja en ollut valmis luopumaan tästä tavasta ja olin nauranut hänelle kun hän ehdotti tätä.
Saan näitä viestejä satunnaisesti vieläkin ja tapahtumasta on aikaa n viisi vuotta.
Voi ei mikä manipulointiyritys. :D
Vierailija kirjoitti:
Muistan lapsuudesta/nuoruudesta äidin usein raivonneen, että kukaa ei kunnioita häntä ja kohdellaan kuin pa"kakasaa. eikä kyse ollut mistään sellaisesta ettei siivottu huonetta, vaan esim. veljeä oli pyydetty kotimatkalla hakemaa maitopurkki mutta unohti. Tai että minun piti laittaa perunat kiehumaan, mutta menin pissalle ensin. Nyt kun olen aikuinen suuttuminen on saanut uusia, mutta yhtä järjettömiä muotoja
- Ostimme mieheni kanssa ok-talon, äiti raivosi että olemmeko liian hienoja rivitaloon. Äiti siis asunut rivitaloissa lähes koko elämänsä.
- Veljeni ei antanut pojalleen pappansa, äidin isän nimeä.
- Minä juon pikakahvia, luulen kuulemma olevani jotenkin hieno ja erikoinen.
- Äidillä oli aika sairaalaan ja tarjouduin kuskiksi, huusi ettei hän niin rampa ole ettei bussilla pääsisi !
Pikkasen kahelia toimintaa. Sain kyllä hyvät naurut tosta, että pikakahvin juominen ois jotenkin hienompaa :D
Tässä ei kyseessä ollut varsinainen suuttuminen, mutta äitini ja pikkuveljeni menivät aivan sekaisin teini-ikäisenä toteuttamastani päähänpistosta. Olohuoneen pöydällä oli muutama pihalta tuotu kivi "koristeena" (vain lapsiperhejutut, ei siis mikään kenenkään mielestä erityinen asetelma). Piirsin huvikseni yhteen kivistä irvistävän naaman mustekynällä. Äiti ja veli olivat tuntikausia ihan äimänä, kävelivät ympäri taloa ja jopa huusivat toisilleen, että kuka tällaista on voinut tehdä??!!? Katselin tätä täydellistä sulamista äimistyneenä vieressä, kunnes totuus oli pakko paljastaa. Naurattaa vieläkin koko juttu, onneksi koko perhettä :D
Vierailija kirjoitti:
Ei luoja :D
Vierailija kirjoitti:
Yritin kehua parikymppisenä silloista poikaystävääni, joka oli minusta kaunis kuin adonis, en halunnut kuitenkaan sanoa kauniiksi, kun miehet voi loukkaantua siitä. Kahuin sitä sitten hauskan näköiseksi, joka siis tarkottaa hyvän näköistä. Poikaystävä alkoi raivoamaan, että miten niin hän on muka hauskan näköinen, hänessä ei ole mitään hauskan näköistä, että pellenäkö minä sitä pidän jne.
Tajusi ihan väärin. En tiedä missä tynnyrissä oli kasvanut, kun ei tiedä että "hauskan näköinen" tarkottaa hyvän näköistä.
Hauskannäköinen=suorastaan naurettava??😂
Hauskan näköiseksi sanominen kun tarkoittaa komeaa on vanhentunut ilmaus jota nuoremmat ei välttämättä ymmärrä. Vähän sama kun täti ikäiset aina puhuu kaverista, kun meinaa miesystävää. Eli puolisoa
Tuli tuosta toisesta mökki-jutusta mieleen.
V*tun gluteiinittomat.
Tai eivät ne gluteiinittomat edes häiritse vaan ne itsestään asiaa tekevät gluteiinittomat häiritsee.
Meillä on ollut jo 15 vuoden ajan pienet viikonlopun kestävät mökki-bileet kesäisin. Laitetaan kavereille viestiä että omat brenkut ja ei tarvitse ruokaa tuoda jos ei ole erikoisruokavalioita.
No kaverini alkoi seurustella gluteiinittoman kanssa ja tämän uuden rakkaan mielestä oli sitten epäreilua että maksamme muille ruoat mutta emme hänelle. Esitti että voi lähettä listaa mitä hänelle ostetaan kun muillekin ostetaan. Aluksi vastailin että meillä on perus-ruokaa tarjolla mutta etten ole perehtynyt mihinkään ruokavalioihin ja että jokaisen kannnattaisi vain huolehtia omastaan. Ollaan kaikki aikuisia. Tämä lähetti minulle linkkejä esim. aamiais-sämpylöistä joita voi syödä jne. ja suuttui jos en reagoinut. En halunnut lähteä tuohon tappeluun vaan jätin vaan vastaamatta viestiin. Ja laitoin muutaman päivän päästä viestin kaverille että joudutaan perumaan bileet menojen takia joka oli vale,ja tiedän toimintani oli ikävää. Olin vain itsekin ärsyyntynyt noista vaatimuksista.
No sitten joku pari viikkoa tuon mökki-viikonlopun jälkeen sain tuolta kaveri kumppanilta taas viestiä.
Sisältö oli jotain tykkäät varmaan uudesta autostasi v* tun vajaa-älyinen lumppu. En aja paljoa mutta menin katsomaan ja tuo oli käynyt ruhjomassa autoani
Ikävä tilanne, mutta huvittavaksi tuon teki se että vielä oikeudessa yritti valehdella että viestit jotka olivat lähetetty hänen puhelimestaan ja jossa myönnettiin ja ilkuttiin autoni tuhoamisella olivat kuulemma jonkun internet-trollin käsialaa joka on ottanut kuulemma hänen tuhoamisensa elämän tehtäväkseen.
Korvaukset jouduin hakemaan valtionkonttorista..
Vierailija kirjoitti:
Korvaukset jouduin hakemaan valtionkonttorista..
Todella yllättävää.
Heikompi aines on aina sitä mieltä että muut ovat "after them" ja se on ainoa syy miksi he joutuvat jatkuvasti oikeuteen vahingon teoistaan ja pahoinpitelyistään. Se ettei parempaa kansan osaa samalla tavalla vainota johtuu kuulemma ainoastaan siitä että heillä on rahaa, ei siitä etteivät käy hakkaamassa ihmisiä ja potkimassa näiden autoja.
Vierailija kirjoitti:
Eukkoni suuttui minulle koska nussin hänen siskoaan vaikka kyseessä oli hänen vikansa. Olisi antanut minulle itse persettä niin en olisi nussinut sitä siskoa.
Olet siis huono rakastaja, jota kerran kokeiltuaan ei lisää halua. Surullista, että vieläpä mainostat sitä.
Anoppi suuttui nimenomaan minulle, kun mieheni ei kokenut tarpeelliseksi kutsua lapsemme ristiäisiin itselleen täysin vierasta tätiään, eli äitinsä siskoa.
reilu 2-kybäsenä kaveripariskunta yritti järjestää mulle naista tuttavapiireistään. Kävin yhden kaverin avovaimon kaverin kanssa treffeillä. Oli ihan mukavaa, mutta sovimme, että jatkamme kaveri linjalla. vajaan vuoden päästä sain kutsun Juhannusjuhliin kaveripariskunnan kautta kyseisen sokkotreffikumppanin perheen mökille. Mökillä oli paljon porukkaa eri yhteyksistä. Tunsin vain nämä 3 henkilöä etukäteen. Paikalla oli myös sokkotreffikumpanini vanhemmat jne. Mökkejä oli tontilla useita ja paikalla oli 22-28 ihmistä riippuen ajankohdasta. Mulla synkkasi tosi hyvin paikan isännän (sokkotreffinaisen isän) kanssa, jonka kanssa kävin verkoilla ja korjailemassa naapurin veneen moottoria, lämmittämässä saunoja, sytyttämässä grillejä jne. Lisäksi vikana iltana mulla oli vähän säpinää viereisen mökin sinkkunaisen kanssa.
Tällöin tuttavapariskunta suuttui minulle toden teolla; minut oli kutsuttu tälle sokkotreffinaiselle mökille seuralaiseksi ja nyt nainen vain itkee ja valittaa, koska en ollut häntä huomioinut - vaan hengaillut hänen isänsä kanssa ja vikitellyt toista naista. Olin ihan pihalla. Kukaan ei ollut minulle tällaisesta puhunut. Ainoastaan kaverini vinkkasi matkalla paikalle, että tämä vuoden takainen sokkotreffinainen oli juuri eronnut ja olisi vapaata "riistaa", jos mua kiinnostaa. Kuittasin asian vain läppänä, koska meitä oli jo vuosi aiemmin yritetty naittaa ja me molemmat totesimme, ettei meidän välillä ole muuta kuin kaveruutta.
Kaverini avovaimo pakotti minut pyytämään anteeksi juhannukset pilaamista jne. Tilanne oli todella outo meille kaikille. Olin valmis lähtemään paikalta pois - mutta paikka oli saaressa ja kaikki oli juonut/kännissä. Lopulta kaverini pyysi minun puolesta anteeksi naiselta. En itse oikein tajunnut mitä mun olisi pitänyt pyytää anteeksi. Vietin vikan illan viereisen mökin naisen ja hänen kavereidensa kanssa ja aamuyöstä puimme tapahtunutta kaverini kanssa kokon jäänteillä. Tämä sokkotreffinainen ei enää puhunut mulle. Kaverin avovaimo oli muhun pettynyt ja kaveri selitteli mun puolesta ihan höpöjä. Kun naisen isä/ paikan isäntä heitti meidät mantereelle veneellä seuraavana päivänä, hän tavallaan pahoitteli minulle tyttärensä käytöstä.
Kesti aika pitkään, että tilanne palautui normaaliksi tämän mun kaveripariskunnan kanssa. Näin vuosia myöhemmin tätä mun sokkotreffinaista kaveripariskuntani juhlissa, häissä jne. Hänen kanssaan ei koskaan palattu asiaan - moikattiin vain ohi mennen.