Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän sellaisten ihmisten päässä liikkuu, joiden on tosi helppo jutella ihmisille?

Vierailija
07.01.2019 |

Niin tutuille kuin tuntemattomille. Jännää ajatella, että jollain ei sydän hakkaa sosiaalisessa kanssakäymisessä ja sanat takeltele... Jotenkin minun näkökulmasta ovat aivan maagisia ihmisiä sellaiset.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^_^

Vierailija
2/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu normaaliin elämänmenoon.

Skarppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu normaaliin elämänmenoon.

Skarppaa.

Voiko kusipäisempää vastausta enää olla... Ap

Vierailija
4/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon niin yksinäinen että höpöttelen helposti naapurille ja kaupan kassalle. Mulle se on keino purkaa jännitystä.

Vierailija
5/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä silloin päässä liiku juuri mitään. Ei kiinnosta, onko oma ulosanti noloa tms. Ei ajattele, puhua pulisee menemään vaan. Itselleni ambiverttinä tulee joskus tuollaisia kohtauksia. Toisinaan taas kaikenlainen kontaktinotto muihin ihmisiin kammoksuttaa.

Vierailija
6/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Välillä puhun myös itsekseen ja muut vastaavat.

Vierailija
7/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyvät hetkeen ja siihen toiseen. Eivät itseensä ja siihen "miltä näytän, miltä kuulostan...mitähän toi musta nyt ajattelee ".

Vierailija
8/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tutuille kuin tuntemattomille. Jännää ajatella, että jollain ei sydän hakkaa sosiaalisessa kanssakäymisessä ja sanat takeltele... Jotenkin minun näkökulmasta ovat aivan maagisia ihmisiä sellaiset.

Ihan tavallisia ihmisiä siis. Pitäisikö sinun tehdä jotain itsellesi?

Vierailija
9/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod. näk. sosiopaatteja.

Vierailija
10/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei ajattele itseään, kohdistavat huomionsa itsensä ulkpuolelle. Sosiaalinen pelkohan tulee siitä, että kohdistaa huomion itseensä.

Vierailija
11/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuollainen. En nyt tiedä liikkuuko päässäni mitään erikoista. Mä vaan en osaa pelätä ketään

Varoa kylläkin koska ihmisiä on monenlaisia. Leuhkaksikin mua on sanottu ja se on surku koska en koskaan tunne itseäni mutenkään paremmaksi tms.

Itsetuntoa voi harjoitella ja vanhemmiten se kasvaa muutoinkin. Toisaalta ihminen joka ei hölötä jokaisen kanssa kokoajan on paljon luotettavamman ja fiksumman tuntunen ku tällänen jokapaikan hölö. Hyväksy itsesi.

Vierailija
12/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tollanen, tietyissä tilanteissa, mut joissain tilanteissa taas en. :D

Oon tollanen esim kaupanmyyjän työssä, jos nään tuttuja tai vähemmän tuttuja yms... mut en oo tollanen välttämätt esim jos oon just alottanu vaikka uudessa työssä. :D enkä jossain koulutilanteissa.

Vierailija
13/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisia ihmisiä siis. Pitäisikö sinun tehdä jotain itsellesi?

Näköjään avohoitopotilas eksynyt tähänkin ketjuun. Kiristääkö vanne kovastikin päätäsi? Kai muistat, että olet kaukana tavallisesta ihmisestä?

Vierailija
14/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti. Viihdyn yksin, saan siitä energiaa. Mutten ole ujo (vielä niille, jotka eivät tiedä; introvertti EI ole synonyymi ujolle).

Ihmisille, niin tutuille kuin tuntemattomille, jutteleminen on varsin helppoa, itsetuntoni on melko vahva. Aiemmin pelkäsin ja panikoin, nyttemmin olen saanut itsevarmuutta ja sosiaaliset pelot ovat lähes tipotiessään. Kehityt kyllä, kun alat uskomaan itseesi. Terapiaa, jos ei yksin onnistu. Tsemppiä!

Vierailija
15/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen ja sen lisäksi pelkään ihmisiä ihan hulluna. Vaikka tulen kaikissa tilanteissa aina lähes kaikkien kanssa hyvin toimeen. Isoissa ryhmissä voin jäädä jalkoihin mutta muuten olen hyvä juttelemaan. Puhelimella soittaminen on vaikeaa kaikille paitsi tutuille. Asiakkaitani ihan kunnolla pelkään. Vaikka tiedän että tavatessa tulen hyvin toimeen. Raskasta.

Vierailija
16/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea se on selittää, mitä liikkuu. Tavallaan lähtökohdat ovat niin erilaiset. Varmasti sinullakin liikkuu päässä kaikenlaista, mutta syystä tai toisesta sosiaaliset tilanteet vain ovat sinulle vaikeita.

Mulle vain tulee yhdestä asiasta mieleen toinen asia. Kun joku kertoo jonkin asian, siitä on helppo kysyä jotain. Vaikka puhun paljon, myös kuuntelen paljon. Tiedän paljon asioista, olen aina lukenut hirveästi. Tästä tuli mieleen se, kun istuttiin kerran neljän ihmisen porukassa. Kolme meistä oli saman alan ihmisiä, ja puhuttiin hetki siitä. Sitten ystäväni sanoi, että no niin, pitäisköhän meidän keksiä nyt sitten aina uusi juttu, joka yhdistää kolmea meistä, ja jokainen saa vuorollaan jäädä ulkopuolelle. Sitten hän vielä lisäsi, että sä osaat kyllä puhua kaikesta, vaikea siis keksiä jotain sellaista, josta mä en voisi puhua.

Vierailija
17/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos multa kysytään mitä mä mietin, kaikki ajatukset pakenee päästä. Tai jos laitetaan jonnekin ihmisten sekaan, siellä pyörii vain että nyt pitäisi osata puhua näille jotain, eikä keksi yhtään mitään järkevää. On parasta vain vältellä ihmisiä kaikin mahdollisin keinoin kun ei niiden kanssa opi olemaan, valitettavasti terapiakaan ei auttanut tässä.

Vierailija
18/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika kova huolehtimaan ja ottamaan vastuuta muistakin, niin herkästi juttelen jo senkin takia. Joku näyttää vähän eksyneeltä tai yksinäiseltä tai ei selviä lastenvaunujen kanssa ovesta, jolloin sitten sanoo jotakin toiselle. Parhaimmillaan jäädään juttelemaan. Ylipäätään tykkään ihmisistä ja  olen kiinnostunut kuuntelemaan muiden juttuja, joten enemmän ihmettelen jos joku on tyly ja torjuva.  Muutenkin koen, että suurin osa ihmisistä tykkää jutella. Asun pk-seudulla, jossa on usein paljon rennompi asenne vieraisiin kuin maaseudun pienissä kaupungeissa tai kylissä.

Vierailija
19/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitäkö liikkuu päässä? No eipä juuri mitään. Aikansa kun opettelee niin sitä osaa heittää läämää kenen tahansa kanssa ihan helposti. Ei se niin vaikeaa ole. Hankalia tyyppejä tietty välillä tulee vastaan mutta ne voi jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
20/52 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, siksi se on niin helppoa: anna tilanteen viedä.