Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies taas kehuskeli, kuinka ei mennyt rahaa kauppaan yksin ollessa

Vierailija
07.01.2019 |

Olin lasten kanssa reissussa ja kotona oli vastassa tyhjä jääkaappi, vaikka pyysin miestä hakemaan iltapalatarpeita ennen kuin palaamme. Lisäksi muun muassa vessapaperi ja kahvi olivat loppu. Miehen selitys tilanteelle oli se, että käydään kaupassa huomenna kuitenkin... Koko viikon hän on puhelimessa kehuskellut, kuinka vähällä on oikein pärjännyt - hyvähän se on kehua, kun meidän lähtiessä kaapit olivat kukkuroillaan tavaraa!

Ja huomenna alkaa taas rutina siitä, kuinka paljon kauppalasku taas oli ja kuinka se johtuu minun vastuuttomista kulutustottumuksistani. Kummasti vessapaperi ja kahvi ja ruoka kuitenkin kelpaavat, kun minä olen ne kaupasta kotiin kantanut.

Onko muiden miehet tällaisia?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta omilla rahoillasi ruokaa.

Vierailija
2/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän mä ostankin. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just niin, ja mies katsokoon vierestä kun muu perhe syö.

Vierailija
5/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miehellesi ostoslista ja pyydä käymään kaupassa.

Vierailija
6/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Niin onkin, ja siksi suunnitelmissa on budjetoida koko ukko pihalle että loppuu ainainen nalkutus talousmenoista. Saa elellä ihan keskenään ihailemaansa niukkaa poikamieselämää ja pyyhkiä takapuolensa kuusenoksiin. AP

Vierailija
7/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken ja tärisen puolestasi

Vierailija
8/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se paskapaperin tuhlaaja!

Vierailija
9/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on just noin avuttomia. Teepä sinä niin että pistät miehen jollain tekosyyllä yksin sinne kauppaan, et muka pääse. Katso mitä tuo.

Ei saa passata miehiä tuollaisiksi.

Vierailija
10/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mitä miehen mielestä kauppalaskussa on turhaa, mitä jätetään seuraavaksi ostamatta. Pönttö ukko.

Vierailija
11/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa on maata mammapalstalla, mutta ei käydä kaupassa. 0/5

Vierailija
12/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä seuraavalla reissulla tyhjä jääkaappi ja puolikas rulla vessapaperia ukolle.

Vierailija
13/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää seuraavan kuukauden ajan niin, että mies vastaa kauppareissuista. Eipä tarvitse miehen valittaa isoista kauppalaskuista, kun hän tekee valinnat itse. Näkee sitten, miten hänen valinnoillaan kotona pärjätään.

Vierailija
14/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tuo kaikkea, esim. jos kahvia on vielä päiväksi tai margariinia parille leivälle, niin ei tarvitse ostaa uutta pakettia valmiiksi. Sitten voi taas paistatella omassa erinomaisuudessa, kun kauppaan meni vain 3 euroa - ja ne loppuneet elintarvikkeet jäävät sitten minun ostettavakseni, jolloin mies taivastelee taas kuitin loppusummaa. AP

Vierailija
15/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin jääkaapin tyhjänä viikon niin, että voisin tehdä vain lapsille ja itselleni retkimuonaa ja muona on jemmassa. Valmis pasta-ateria, puuroa, soppaa, kaupasta vain ateria per lapsi ja itse, syödään heti kun tullaan kotiin ja jokaiselle nenäliinapaketti taskuun vessaa varten, meillä on kapselikahvinkeitin niin jemmaisin itselle kapselit. Kyllä viikon jaksaa kikkailla. Sitten kehuisin miehelle joka päivä kuinka vähällä on pärjätty.

Vierailija
16/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää seuraavan kuukauden ajan niin, että mies vastaa kauppareissuista. Eipä tarvitse miehen valittaa isoista kauppalaskuista, kun hän tekee valinnat itse. Näkee sitten, miten hänen valinnoillaan kotona pärjätään.

Tätä voisi seuraavan kerran kokeilla, kun mies sanoo sanankin talouden kuluista. Samalla voisi jättää koko nelihenkisen perheen ruokahuollon suunnittelemisen miehelle - enkä muuten vastaisi lasten valituksiin, vaan nekin ohjaisin miehelle. Pistetään muistiin. AP

Vierailija
17/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tuo kaikkea, esim. jos kahvia on vielä päiväksi tai margariinia parille leivälle, niin ei tarvitse ostaa uutta pakettia valmiiksi. Sitten voi taas paistatella omassa erinomaisuudessa, kun kauppaan meni vain 3 euroa - ja ne loppuneet elintarvikkeet jäävät sitten minun ostettavakseni, jolloin mies taivastelee taas kuitin loppusummaa. AP

Huolehdi ettei lapsi kuole nälkään, jätä muutoin miehellel homma.

Vierailija
18/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mitä miehen mielestä kauppalaskussa on turhaa, mitä jätetään seuraavaksi ostamatta. Pönttö ukko.

Tämä on hyvä! Kysy että ostiko wc-paperia, kahvia, saippuaa, hammastahnaa jne. Jos ei, niin kysy jätetäänkö nämä tästlähin ostamatta vai...? Oikeasti, mikä urpo.

Vierailija
19/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin mies ostaa huomattavasti vähemmän ruokaa kuin mitä syö. Yleensä kun käy kaupassa ja en ole laittanut listaa mukaan tuo vain pari purkkia maitoa ja makkaralenkin. Makkaraa ei meillä kukaan muu syö, kuin mies itse ja maitoa juo nuo pari purkkia illassa. 

Ei koskaan tajua tuoda  esim sokeria, kahvia, vessapaperia, jauhoja perunoita , pastaa , hedelmiä, juustoa tai yleensä mitään, mistä voisi tehdä ruokaa. 

Kun käyn kaupassa,  minulla on kolme kassillista ruokaa ja rahaakin palaa 50e-80e. Kaikki pesuaineet ym täytyy minun ostaa. 

Joskus , jos annan miehelle listan ja miehellä menee ruokaan esim 30e , mies on huulipyöreänä, että kylläpäs oli kallista ruokaa. Samaan aikaan mies tilailee netistä satoja euroja maksavia moottoripyörän osia ja vanhoja aseita ym "tärkeätä". 

No, kai se ruoka ja syöminen ei sitten  ole tärkeätä. Ainakaan siihen ei omia rahojaan kannata tuhlata.

Säästyy rahat sitten tärkeämpää.

Vierailija
20/42 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin äsken hiukseni päästä ja kynnet sormista. Sain puolestasi kauhean miesvihakohtauksen. Tärisen ihan, joudun ottamaan nitroja tähän olotilaan.