Mitä tarkoittaa "Malliparimme ovat kokoa 37, joten olisi myös kiva jos jalkasi olisi niihin sopiva!"
En ymmärrä? Haetaanko tehtävään naista? Onko muka laillista?
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9800893
Kommentit (131)
Heh heh:
"
Hei,
siirrän asian tasa-arvovaltuutetun toimiston käsiteltäväksi, koska asiassa on ainakin ensi tiedot huomioiden kysymys mahdollisesti sukupuoleen perustuvasta syrjinnästä. Asian siirto ilmoitetaan asiakkaalle tiedoksi tällä samalla sähköpostilla."
No jos noin paljon hiertää niin vastaa ilmoitukseen ja kerro että vienona toiveena on riittävän kokoinen palkka että voin ostaa itse omat kenkäni.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh:
"
Hei,
siirrän asian tasa-arvovaltuutetun toimiston käsiteltäväksi, koska asiassa on ainakin ensi tiedot huomioiden kysymys mahdollisesti sukupuoleen perustuvasta syrjinnästä. Asian siirto ilmoitetaan asiakkaalle tiedoksi tällä samalla sähköpostilla."
Siis mikä tuo on? Kenen vastaus? Työkkärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko37 kirjoitti:
Kannattaa vähän käyttää aivoja ennenkuin alkaa netissä ulisemaan.
KENKÄTEHTAAT kautta maailman valmistavat messuille ja tukuille, maahantuojille jne. uusista kenkämalleista esittelykappaleet AINOASTAAN koossa 37. Se on globaali tapa. Ihan turha alkaa Suomessa jonkun yksittäisen maahantuojan alkaa itkemään suurempien malliparien perään kun niitä ei vain tehdä. Mallikappaleet tehdään isoille markkinoille Eurooppaan, Aasiaan ja USA:an, siinä ei paljon paina se, että suomalaisilla on isot koivet.
Todnäk tuossakin yrityksessä toivotaan, että työntekijä voi esim. sovittaa jalkaan uusien kenkien istuvuutta, testata kannattaako ottaa myyntiin, esitellä myyjille.
Ja kyllä - monella naisella Suomessakin on vielä kenkä kokoa 37, myös itselläni. Sukumme naisilla kaikilla kengän koko on 36-38.
Jos tämä on totta, niin työnantajalta olisi fiksua mainita tämä asia työpaikkailmoituksessaan. Nyt siitä saa kuvan, että etsitään nimenomaan nuorta naista, jonka kengän koko on 37. Ja mihin tarkoitukseen, sekin jää epäselväksi.
Miksi nuorta? Eihän jalka iän myötä kasva =)
Kyllä jalka kasvaa iän myötä. Itse käytin parikymppisenä vielä kokoa 36, nyt keski-ikäisenä pitää valita 37, ja samoin on käynyt ystäväpiirissä kaikille, kasvua on tullut noin koon verran.
N 168cm suvusta jossa kaikilla naisilla on pieni jalka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisiin töihin ennen riitti merkonomin koulutus. Todella omituista että sanotaan että tradenomin koulutus olisi sopivin, ja työnkuva on kuitenkin sellainen mihin riittää normaalit merkonomin osaamat asiat.
Joskus tuollaisiin hommiin mentiin peruskoulusta. Ylikoulutus on kuitenkin tehnyt sen että esim. edustamassani suuressa yhtiössä meillä on useampi ekonomi asssareina jalka oven väliin taktiikalla.
No minä olen parhaillaan seitsemättä vuotta toimistoassistenttina, ja olen FM ja KTK. Päivittäiseen työnkuvaani kuuluu mm. vessapaperirullien vaihtaminen, tiskikoneen tyhjentäminen ja kahvin tarjoilu pomoille. Repikää siitä.
koko37 kirjoitti:
Todnäk tuossakin yrityksessä toivotaan, että työntekijä voi esim. sovittaa jalkaan uusien kenkien istuvuutta, testata kannattaako ottaa myyntiin, esitellä myyjille.
Onko tuossa jotain järkeä? Joo, ne kengät sitten mahtuu tai ei mahdu just sille assarille. Ei se kerro mitään siitä, mahtuvatko muille. Eivät ne välttämättä istu edes muille, joiden kengän koko on 37, jos heillä on puoli senttiä kapeammat tai leveämmät jalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko37 kirjoitti:
Kannattaa vähän käyttää aivoja ennenkuin alkaa netissä ulisemaan.
KENKÄTEHTAAT kautta maailman valmistavat messuille ja tukuille, maahantuojille jne. uusista kenkämalleista esittelykappaleet AINOASTAAN koossa 37. Se on globaali tapa. Ihan turha alkaa Suomessa jonkun yksittäisen maahantuojan alkaa itkemään suurempien malliparien perään kun niitä ei vain tehdä. Mallikappaleet tehdään isoille markkinoille Eurooppaan, Aasiaan ja USA:an, siinä ei paljon paina se, että suomalaisilla on isot koivet.
Ja kyllä - monella naisella Suomessakin on vielä kenkä kokoa 37, myös itselläni. Sukumme naisilla kaikilla kengän koko on 36-38.
Jos tämä on totta, niin työnantajalta olisi fiksua mainita tämä asia työpaikkailmoituksessaan. Nyt siitä saa kuvan, että etsitään nimenomaan nuorta naista, jonka kengän koko on 37. Ja mihin tarkoitukseen, sekin jää epäselväksi.
Miksi nuorta? Eihän jalka iän myötä kasva =)
Itse asiassa jalan koko ja malli muuttuu useimmilla iän, painon ja urheilun myötä. T: koko 35 joka käyttää nykyään koon 37 kenkiä
Hei haloo tietämättömät. Kenkätehtailla on ns. sovitusmalleja ja mallikenkien koko on 37. Vaatevalmistajilla on myös sovitusmalleja, koko 36. Joskus edustajat ottavat mallin mukaansa esitellessään mallistoa asiakkaalle - esim. sisäänostajalle.
Sovitusmalli. kirjoitti:
Hei haloo tietämättömät. Kenkätehtailla on ns. sovitusmalleja ja mallikenkien koko on 37. Vaatevalmistajilla on myös sovitusmalleja, koko 36. Joskus edustajat ottavat mallin mukaansa esitellessään mallistoa asiakkaalle - esim. sisäänostajalle.
Mutta mitä helskattia se liittyy assistentin tehtäviin? Ja oletuksena puhutaan kuin haettaisiin naispuolista, vaikkei työtehtävien kuvaus vaadi naissukupuolta onnistuakseen.
Vierailija kirjoitti:
Veljelläni on jalan koko 37, täytyykin vinkata tuosta paikasta kun on tradenomin paperit.
Voisi hyvinkin saada paikan jos on pätevä. Miehellä on yleensä erittäin sopiva jalka kenkien esittelyyn koska jalka on siro. Opettelee vaan kävelemään korkkareilla jos niitä on. Kenkämuoti on nyt enimmäkseen matalaa niin ei ole kiire oppia.
Missään ei sanottu että esittelijän tulisi olla nainen. Ehkä yrityksellä on jo 41 koon miesten malli parien esittelijä, ja mistä me tiedetään vaikka hän olisi nainen.
Sehän voisi jopa olla keino erottua massasta sisäänostajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljelläni on jalan koko 37, täytyykin vinkata tuosta paikasta kun on tradenomin paperit.
Voisi hyvinkin saada paikan jos on pätevä. Miehellä on yleensä erittäin sopiva jalka kenkien esittelyyn koska jalka on siro. Opettelee vaan kävelemään korkkareilla jos niitä on. Kenkämuoti on nyt enimmäkseen matalaa niin ei ole kiire oppia.
Missään ei sanottu että esittelijän tulisi olla nainen. Ehkä yrityksellä on jo 41 koon miesten malli parien esittelijä, ja mistä me tiedetään vaikka hän olisi nainen.
Sehän voisi jopa olla keino erottua massasta sisäänostajille.
Ja sä oikeasti uskot tuohon? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aiheena on epäonnistunut työpaikkailmoitus ja kaksi kolmasosaa viesteistä käsittelee sitä, minkä kokoinen jalka kenelläkin on ja onko 37 tyypillinen naisten koko vai. Lopetatteko asiasta jauhamisen, jos laitan faktaa aiheesta esille? Yleisimmät naisten kenkäkoot Suomessa ovat 39 ja 40. Olen työskennellyt kenkäkaupassa, joten olen nähnyt omakohtaisesti, minkä verran mitäkin kokoa menee.
Mallikappaleet ovat tosiaan usein kokoa 37, mutta tökerön ilmoituksesta teki se, että firmaan haettiin assistenttia toimistohommiin, ei kenkämallia tai tuote-esittelijää. Jos sovittelu ja esittely kuuluu työtehtäviin, luulisi, että aiheesta olisi kuvaus ilmoituksessa.
Ja vielä se, että kyseessä ilmeisesti naisten 37. Sitä ei edes mainita, sillä onhan assarit aina naisia, vai?
Entä jos sitä ei mainittu siksi että miesassarikin kelpaa, kunhan kengänkoko on 37 ja voi olla vaikka kenkämallina kuvaston kuvissa neljänä päivänä vuodessa. Muut 200 työpäivää tekee noita assarinhommia.
Nyt se pätevä miestradenomi koossa 37 on aika vahvoilla :D kun tasa-arvovaltuutettu seuraa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä et ymmärrä? Tehtävään haetaan henkilöä, jolla olisi suotavaa olla koon 37 jalka. Mitä laitonta tuossa on?
Miten kengän koko liityy mitenkään ilmoitettuihin työtehtäviin?
Ööh. Jäis minulta tuo työ saamatta, kun nämä naiselliset kanootit eivät millään mahtuisi kokoon 37...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisiin töihin ennen riitti merkonomin koulutus. Todella omituista että sanotaan että tradenomin koulutus olisi sopivin, ja työnkuva on kuitenkin sellainen mihin riittää normaalit merkonomin osaamat asiat.
Joskus tuollaisiin hommiin mentiin peruskoulusta. Ylikoulutus on kuitenkin tehnyt sen että esim. edustamassani suuressa yhtiössä meillä on useampi ekonomi asssareina jalka oven väliin taktiikalla.
No minä olen parhaillaan seitsemättä vuotta toimistoassistenttina, ja olen FM ja KTK. Päivittäiseen työnkuvaani kuuluu mm. vessapaperirullien vaihtaminen, tiskikoneen tyhjentäminen ja kahvin tarjoilu pomoille. Repikää siitä.
Minä olen suunnitteluinsinööri. Meillä on töissä vain insinöörejä. Kahvin keittää aina insinööri, koska muita vaihtoehtoja ei ole. Samoin vessapaperirullat vaihtaa insinööri. Myös pomo itse tekee näitä kaikkia hommia. Kahvitarjoilut pomo hoitaa itse, minä olen joskus hakenut pullat, mutta yleensä hän hakee nekin itse.
Miesten 37 on isompi kuin naisten! Ja vaikea uskoa, että miesten mallikengät olisivat kokoa 37.
Pertti 56v on nyt hyvin suuttunut 44 koon jalkansa kanssa. Sama heppu oli suivaantunut edellisen kerran kun haettiin mallia tyttöjen vaatteiden kuvauksiin, eikä 56v miestä valittu.
Lainaus ilmoituksesta:
"Työtehtävät lyhyesti: Myyntitilausten käsittely ja varaston yhteyshenkilönä toimiminen, toimitusten koordinointi sekä myynnin ja ostojen tukena toimiminen, nettisivujen ylläpito sekä alustava kirjanpito. Työnkuvaan sisältyy myös satunnaisia messumatkoja Suomessa ja mahdollisesti myös ulkomailla."
Ilmoituksessa ei puhuta mitään kenkien sovittamisesta tai esittelystä "satunnaisia messumatkoja" lukuun ottamatta. Kun kyse on assarin eikä myyjän työstä, painottuvat messumatkatkin järjestelyihin esittelyn sijaan. Työ on ilmoituksen mukaan pääsääntöisesti toimistotyöaikana tehtäviä perusassarihommia. Assari käsittelee muiden tekemät myyntitilaukset mutta ei itse tilaa eikä myy. Myynnistä tai tuote-esittelystä ei ilmoituksessa puhuta mitään, ellei sitten "myynnin ja ostojen tukena toimiminen" tarkoita mallikappaleissa ostajien edessä keikistelyä. Jos tarkoittaa, pitäisi tämä ilmoittaa selkeämmin. Assarin tehtäviin tällainen ei tyypillisesti kuulu.
Se, että halutaan hakija, jolla on yksi tietty kengänkoko kaikkien mahdollisten kokojen joukosta, vaikka 95-prosenttisesti tämä ei liity mitenkään työtehtävien hoitamiseen, antaa nolon kuvan yrityksen prioriteeteistä.