Mitä tarkoittaa "Malliparimme ovat kokoa 37, joten olisi myös kiva jos jalkasi olisi niihin sopiva!"
En ymmärrä? Haetaanko tehtävään naista? Onko muka laillista?
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9800893
Kommentit (131)
koko37 kirjoitti:
Kannattaa vähän käyttää aivoja ennenkuin alkaa netissä ulisemaan.
KENKÄTEHTAAT kautta maailman valmistavat messuille ja tukuille, maahantuojille jne. uusista kenkämalleista esittelykappaleet AINOASTAAN koossa 37. Se on globaali tapa. Ihan turha alkaa Suomessa jonkun yksittäisen maahantuojan alkaa itkemään suurempien malliparien perään kun niitä ei vain tehdä. Mallikappaleet tehdään isoille markkinoille Eurooppaan, Aasiaan ja USA:an, siinä ei paljon paina se, että suomalaisilla on isot koivet.
Todnäk tuossakin yrityksessä toivotaan, että työntekijä voi esim. sovittaa jalkaan uusien kenkien istuvuutta, testata kannattaako ottaa myyntiin, esitellä myyjille.
Ja kyllä - monella naisella Suomessakin on vielä kenkä kokoa 37, myös itselläni. Sukumme naisilla kaikilla kengän koko on 36-38.
Jos tämä on totta, niin työnantajalta olisi fiksua mainita tämä asia työpaikkailmoituksessaan. Nyt siitä saa kuvan, että etsitään nimenomaan nuorta naista, jonka kengän koko on 37. Ja mihin tarkoitukseen, sekin jää epäselväksi.
Minun kengankokoni on 37, siskoni 36. Olemme molemmat koulutukseltamme tradenomeja. Harmi, etta asumme Helsingissa.
Anoppini kengankoko on 35-36.
koko37 kirjoitti:
KENKÄTEHTAAT kautta maailman valmistavat messuille ja tukuille, maahantuojille jne. uusista kenkämalleista esittelykappaleet AINOASTAAN koossa 37. Se on globaali tapa. Ihan turha alkaa Suomessa jonkun yksittäisen maahantuojan alkaa itkemään suurempien malliparien perään kun niitä ei vain tehdä. Mallikappaleet tehdään isoille markkinoille Eurooppaan, Aasiaan ja USA:an, siinä ei paljon paina se, että suomalaisilla on isot koivet.
Todnäk tuossakin yrityksessä toivotaan, että työntekijä voi esim. sovittaa jalkaan uusien kenkien istuvuutta, testata kannattaako ottaa myyntiin, esitellä myyjille.
Ja kyllä - monella naisella Suomessakin on vielä kenkä kokoa 37, myös itselläni. Sukumme naisilla kaikilla kengän koko on 36-38.
Jaa. Mitenköhän muut firmat ovat asian ratkaisseet? Vai onko tällaisilla yrityksillä yleisesti töissä vain pienijalkaisia assarinaisia?
Vierailija kirjoitti:
koko37 kirjoitti:
Jos tämä on totta, niin työnantajalta olisi fiksua mainita tämä asia työpaikkailmoituksessaan. Nyt siitä saa kuvan, että etsitään nimenomaan nuorta naista, jonka kengän koko on 37. Ja mihin tarkoitukseen, sekin jää epäselväksi.
Miksi nuorta? Eihän jalka iän myötä kasva =)
Tässä vielä linkki Suomen ainoaan kenkäkauppaan, joka myy pelkästään noita mallipareja (eli valmistajan ilmoittamassa koossa 37, todellinen koko toki vaihtelee hieman lestin mukaan).
Ne kenkätehtaat eivät siis toimita mallikappaleita muussa koossa. Mallikappaleiden perusteella kenkämyyjät päättävät, mitä mallia ottavat myyntiin ja sitten tekevät tilauksen tehtaalle. Vasta tässä vaiheessa kenkiä valmistetaan myös muussa koossa.
Ilmoitukseen asian toki olisi voinut ilmaista "vähän" selvemmin...
Miksi nuorta? Eihän jalka iän myötä kasva =)[/quote]
"Tarjoamme nuorekkaan ja mukavan työympäristön, sekä monipuoliset ja mielenkiintoiset työtehtävät kenkämuodin parissa. Malliparimme ovat kokoa 37, joten olisi myös kiva jos jalkasi olisi niihin sopiva!"
Toki nuorekas ja nuori on kaksi eri asiaa, mutta itse olen työelämässä huomannut sen, että jos puhutaan nuorekkaasta ympäristöstä, niin sinne myöskin palkataan vain nuoria 30-vuotiaita (tai alle) ihmisiä. Saatan toki olla väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kenkä kokoa 37? Jollain tosi lyhyellä naisella. Mummolla taisi olla (153 cm).
No esmes minulla. Olen 168cm pitkä. En ole tiennytkään olevani muka joku harvinaisuus.
P.S. Nudemallistomme on vaalea, joten olisi myös kiva jos ihonvärisi olisi siihen sopiva! :)
koko37 kirjoitti:
Tässä vielä linkki Suomen ainoaan kenkäkauppaan, joka myy pelkästään noita mallipareja (eli valmistajan ilmoittamassa koossa 37, todellinen koko toki vaihtelee hieman lestin mukaan).
Ne kenkätehtaat eivät siis toimita mallikappaleita muussa koossa. Mallikappaleiden perusteella kenkämyyjät päättävät, mitä mallia ottavat myyntiin ja sitten tekevät tilauksen tehtaalle. Vasta tässä vaiheessa kenkiä valmistetaan myös muussa koossa.
Ilmoitukseen asian toki olisi voinut ilmaista "vähän" selvemmin...
Kiitos sulle!! Mulla kengänkoko 36-37, tarjosit mulle juuri unelmieni kaupan <3 Eikä matkaakaan tuonne ole kuin kolmisen kilometriä. Pus!
-Kenkäfriikki82
Kenkäfriikki82, vielä sitten vinkkaan, että Lahdessa on Monosen kenkäkauppa joka tuo joka syksy ja kevät myyntiin myös ison määrän mallipareja Euroopan tehtaista, ilmoittelevat näistä tapahtumista aina fb:ssä. Olen löytänyt monet ihanat uniikit kengät sieltä :).
Kyllä kengänkoko länsimaissa on suurella osalla naisia kasvanut, koska parantuneen ravintotilanteen vuoksi luiden pituuskasvu on kiihtynyt. . Poikkeuksena Aasian maat. Japanin ja Etelä-Korean tilanteesta en tiedä. Kenkien valmistajatkin tämän varmaan tietävät, mutta säästyy huomattavasti materiaalia, kun kenkä tehdään pieneen kokoon. Ja näyttäähän se pieni kenkä sirommalta kuin iso.
On se kyllä hitto vieköön kumma että työnantaja ei saa tänäpäivänä enää itse valita työntekijäänsä!!!
Jos jollakin on työtä, josta maksaa palkkaa toiselle niin pitäisi kyllä olla oikeus valita ihan oman mielensä mukaan kenelle sitä palkkaa maksaa!
Tässähän nyt on vielä ihan selkeästi sanottu että miksi toivotaan hakijalla olevan 37 kokoinen jalka. Mutta ei, täällä lapiojalkainen mamma vaatii että firma maksaa kaikki esittelykengät jatkossa (koko 37 varmaan tulee kaupan päälle tai halvemmalla kun se on alalla käytäntö) koska tuollainen koko ei hänen jalalleen sovi (pitäisi olla 42).
Ps: koko 37 tuo kengän mallin parhaiten esille ja on kaunis, koko 42 tai sitä suurempi ei ole niin sopusuhtainen eikä siksi käytetä myöskään markkinoinnissa.
Ei tosta vaatimusta saa.
Voi olla, että jos jalan koko 37, niin saa mallipareja omaan käyttöön (tai vähintään työkäyttöön).
#73 muuten hyvä teksti, mutta ei ole kyse siitä, että tehtaasta saisi esittelykengän ilmaiseksi/halvemmalla koossa 37 ja muut kalliimmalla vaan kertakaikkiaan NIITÄ MALLIPAREJA EI TEHDÄ MUUSSA KOOSSA. Vasta kun myyjä tilaa kenkämalliston myyntiin niitä saa myös muussa koossa. :)
Yrittäkää nyt sisäistää tämä moneen kertaan kerrottu asia!
koko37 kirjoitti:
#73 muuten hyvä teksti, mutta ei ole kyse siitä, että tehtaasta saisi esittelykengän ilmaiseksi/halvemmalla koossa 37 ja muut kalliimmalla vaan kertakaikkiaan NIITÄ MALLIPAREJA EI TEHDÄ MUUSSA KOOSSA. Vasta kun myyjä tilaa kenkämalliston myyntiin niitä saa myös muussa koossa. :)
Yrittäkää nyt sisäistää tämä moneen kertaan kerrottu asia!
No luulisi että mallit on erikseen, mutta tämä pulju näköjään haluaa että sihteeri hoitaa mallinhommatkin siinä samalla. Ja tuskimpa näkyy palkassa mitenkään. Itse ainakin skippaisin suosiolla jos sihteerintyötä olisin hakemassa.
Veljelläni on jalan koko 37, täytyykin vinkata tuosta paikasta kun on tradenomin paperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä et ymmärrä? Tehtävään haetaan henkilöä, jolla olisi suotavaa olla koon 37 jalka. Mitä laitonta tuossa on?
Laitonta esittää vaatimus fyysisistä ominaisuuksista.
Ap
Miksi? Kai kuljetusfirmakin voi vaatia, että kuskilla on riittävä näkökyky?
Ovatko nuo kengät miesten vai naisten? Sitä ei kai mainittu. Onko miestenkin mallikengät kokoa 37?
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kenkä kokoa 37? Jollain tosi lyhyellä naisella. Mummolla taisi olla (153 cm).
Mä oon 162cm, kenkä 37.
Mistä vetoa, että jos olisi kaksi yhtä pätevää hakijaa, toinen selkeästi ylipainoinen mutta kengänkoko 37 ja toinen hoikka ja kengänkoko 39, palkkaisi yritys kuitenkin jälkimmäisen? Se, että hakijan toivottuun sukupuoleen ja ehkä muihinkin ulkoisiin ominaisuuksiin (siro?) vihjataan niinkin typerällä vaatimuksella kuin kengän koko, kertoo aika paljon yrityksen johdosta. Kun viitataan tarkkaan kengänkokoon ja mallikappaleisiin mahtumiseen, tulee ilmoitukseen jopa outo jalkafetissiin vivahtava sävy. Noloa ja epäammattimaista.