Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa "Malliparimme ovat kokoa 37, joten olisi myös kiva jos jalkasi olisi niihin sopiva!"

Vierailija
04.01.2019 |

En ymmärrä? Haetaanko tehtävään naista? Onko muka laillista?
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9800893

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahh, tradenomikoulutus on yhtä kuin entinen merkonomi. Tuskin muuta duunia sillä saa kuin kaupan kassan virkaa tai just ja just jotain sihteerin tehtäviä vaativaa duunia (ja niitäkin virkoja on vähenevässä määrin).

Vierailija
82/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä et ymmärrä? Tehtävään haetaan henkilöä, jolla olisi suotavaa olla koon 37 jalka. Mitä laitonta tuossa on?

Laitonta esittää vaatimus fyysisistä ominaisuuksista.

Ap

Miksi? Kai kuljetusfirmakin voi vaatia, että kuskilla on riittävä näkökyky?

No ei ole, poliisin asiana on evätä ajokortti henkilöltä, joka ei näe eikä siksi voi ajaa autoa. Ei ammattiautoilijat turhaan ravaa vuosittain lääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ohis, mutta sain siskoltani kengät, jotka hän oli tilannut mittojen + kokonumeron perusteella 37-kokoisena. Siskolle menee kengistä joskus 36, joskus 37. Kengät kuitenkin ovat siskolle aivan liian suuret ja taas täysin sopivat minulle, jonka kengänkoko on 38-38,5.

Että tällä perusteella se voi olla ihan mielenkiintoista vaikkapa seistä koko päivä jossain messuilla 37-jalan omistavana, jos ne jalassa olevat 37-nimeroiset kengät vastaavatkin vaikka kokoa 38,5.

Vierailija
84/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ohis, mutta sain siskoltani kengät, jotka hän oli tilannut mittojen + kokonumeron perusteella 37-kokoisena. Siskolle menee kengistä joskus 36, joskus 37. Kengät kuitenkin ovat siskolle aivan liian suuret ja taas täysin sopivat minulle, jonka kengänkoko on 38-38,5.

Että tällä perusteella se voi olla ihan mielenkiintoista vaikkapa seistä koko päivä jossain messuilla 37-jalan omistavana, jos ne jalassa olevat 37-nimeroiset kengät vastaavatkin vaikka kokoa 38,5.

Ketään ei kiinnosta sinun tai muiden kenkien koko. Aiheena törkeä ilmoitus..

Vierailija
85/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on kenkä kokoa 37? Jollain tosi lyhyellä naisella. Mummolla taisi olla (153 cm).

Mä oon 162cm, kenkä 37.

Minä 166cm, kenkä tarkalleen ottaen 36,5. Kolmeseiskat menee kun lisää pohjallisen, noita puolikkaita kun on hankalampi löytää.

Vierailija
86/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.minilex.fi/a/syrjint%C3%A4kielto-ja-tasapuolinen-kohtelu

On laitonta, täysin perustelematonta sihteerin tehtävässä onko mies vai nainen. Tai vaikka se taisteluhelikopteri

Ap

Tässä minusta ap on oikeassa. Naisten kenkiä esittelemään on perusteltua hakea naista. Tai tyttöjen uimaopettajaksi suihkutiloja valvomaan.

Mutta toimistosihteeriksi ei ole.

Luulen kuitenkin, että tuo oli vitsiksi tarkoitettu. Ei kaikilla naisillakaan ole tuota kokoa, ja tuskin estää valintaa. Olisi vain lisäbonus niille, jotka voisivat käyttää noita kenkiä.

Vierailija
87/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on kenkä kokoa 37? Jollain tosi lyhyellä naisella. Mummolla taisi olla (153 cm).

Mä oon 162cm, kenkä 37.

Minä 166cm, kenkä tarkalleen ottaen 36,5. Kolmeseiskat menee kun lisää pohjallisen, noita puolikkaita kun on hankalampi löytää.

Hahahha, oletko urpo? Koko 36,5 ei ole sen vakiompi koko kuin mikään muukaan, vaan jonkun valmistajan käyttämä "36,5" -koko voi olla toisella valmistajalla "36" tai "37", vaikka sisämitta olisi täysin sama.

Vierailija
88/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nuo kengät miesten vai naisten? Sitä ei kai mainittu. Onko miestenkin mallikengät kokoa 37?

Miesten malliparit valmistetaan tietääkseni koossa 41 (tästä en ole 100% varma, harvemmin niitä olen katsellut). 

Vierailija
89/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.minilex.fi/a/syrjint%C3%A4kielto-ja-tasapuolinen-kohtelu

On laitonta, täysin perustelematonta sihteerin tehtävässä onko mies vai nainen. Tai vaikka se taisteluhelikopteri

Ap

Tässä minusta ap on oikeassa. Naisten kenkiä esittelemään on perusteltua hakea naista. Tai tyttöjen uimaopettajaksi suihkutiloja valvomaan.

Mutta toimistosihteeriksi ei ole.

Luulen kuitenkin, että tuo oli vitsiksi tarkoitettu. Ei kaikilla naisillakaan ole tuota kokoa, ja tuskin estää valintaa. Olisi vain lisäbonus niille, jotka voisivat käyttää noita kenkiä.

No aika outo huumorintaju ilmoituksen laatijalla!

Vierailija
90/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 162cm, kenkä 37.

Hahahha, oletko urpo? Koko 36,5 ei ole sen vakiompi koko kuin mikään muukaan, vaan jonkun valmistajan käyttämä "36,5" -koko voi olla toisella valmistajalla "36" tai "37", vaikka sisämitta olisi täysin sama.

Itseäkin vähän huvittaa. Kokonumerot 36, 37, 38 jne ovat yhtä tarkkoja kuin se, että kenkien koot ilmoitettaisiin eläinten mukaan "hilleri", "pesukarhu", "majava" jne.

Jos oikeasti haluttaisiin olla loogisia, kerrottaisiin kengänkoot Japanin mallin mukaan senttimetreinä.

Vierailija
91/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nuo kengät miesten vai naisten? Sitä ei kai mainittu. Onko miestenkin mallikengät kokoa 37?

Miesten malliparit valmistetaan tietääkseni koossa 41 (tästä en ole 100% varma, harvemmin niitä olen katsellut). 

Eli oletuksena on nainen!

Vierailija
92/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnkuvassa ei lue mitään, miksi jalan olisi kiva olla kokoa 37. Pitääkö oikeasti sovitella kenkiä vai mitä ihmettä?

Vierailija
93/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tuossa firmassa ei ihan hirveän paljon työntekijöitä ole, joten heille olisi kätevä, että talossa olisi joku, joka pystyy testaamaan koon 37 mallikenkiä. Varmasti he pystyvät palkkaamaan aina jonkun erikseen sovittamaan kenkiä, mutta onhan se paljon helpompaa, jos joku vakiporukasta voi sen tehdä. Ei se nyt niin harvinainen kengännumero ole, etteikö voisi hyvinkin löytyä pätevä ja sopiva työntekijä, jolla on myös sopivan kokoiset jalat. Ainakin kannattaa yrittää. Ilmoituksen tarkoitus on kannustaa 37-kokoisia kenkiä käyttäviä hakemaan. Ehkä joku innostuu juuri sen perusteella laittamaan hakemuksen.

Vierailija
94/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisen kiinnittää huomiota, että tehtävä on assistenttitason työtä ja haetaan vähimmäiskoulutusvaatimuksella tradenomia. Toivottavasti palkka on tradenomitasoa myös. Monesti tradenomikoulutuksella ei tehdä ihan perusassarihommaa.

Perusassarit on tradenomeja. Sitten on erikseen asiantuntijatason assareita, jotka on akateemisen koulutuksen saaneita.

Vierailija
95/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne voi siihen laittaa, että jos jalkasi on kokoa 37, niin saat messuilla esittelemäsi kengät omaksi. Verottaja ei tykkää. Tai oikeastaan tykkää paljonkin, monen prosentin verran.

Vierailija
96/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aiheena on epäonnistunut työpaikkailmoitus ja kaksi kolmasosaa viesteistä käsittelee sitä, minkä kokoinen jalka kenelläkin on ja onko 37 tyypillinen naisten koko vai. Lopetatteko asiasta jauhamisen, jos laitan faktaa aiheesta esille? Yleisimmät naisten kenkäkoot Suomessa ovat 39 ja 40. Olen työskennellyt kenkäkaupassa, joten olen nähnyt omakohtaisesti, minkä verran mitäkin kokoa menee.

Mallikappaleet ovat tosiaan usein kokoa 37, mutta tökerön ilmoituksesta teki se, että firmaan haettiin assistenttia toimistohommiin, ei kenkämallia tai tuote-esittelijää. Jos sovittelu ja esittely kuuluu työtehtäviin, luulisi, että aiheesta olisi kuvaus ilmoituksessa.

Vierailija
97/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aiheena on epäonnistunut työpaikkailmoitus ja kaksi kolmasosaa viesteistä käsittelee sitä, minkä kokoinen jalka kenelläkin on ja onko 37 tyypillinen naisten koko vai. Lopetatteko asiasta jauhamisen, jos laitan faktaa aiheesta esille? Yleisimmät naisten kenkäkoot Suomessa ovat 39 ja 40. Olen työskennellyt kenkäkaupassa, joten olen nähnyt omakohtaisesti, minkä verran mitäkin kokoa menee.

Mallikappaleet ovat tosiaan usein kokoa 37, mutta tökerön ilmoituksesta teki se, että firmaan haettiin assistenttia toimistohommiin, ei kenkämallia tai tuote-esittelijää. Jos sovittelu ja esittely kuuluu työtehtäviin, luulisi, että aiheesta olisi kuvaus ilmoituksessa.

Ja vielä se, että kyseessä ilmeisesti naisten 37. Sitä ei edes mainita, sillä onhan assarit aina naisia, vai?

Vierailija
98/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 162cm, kenkä 37.

Itseäkin vähän huvittaa. Kokonumerot 36, 37, 38 jne ovat yhtä tarkkoja kuin se, että kenkien koot ilmoitettaisiin eläinten mukaan "hilleri", "pesukarhu", "majava" jne.

Jos oikeasti haluttaisiin olla loogisia, kerrottaisiin kengänkoot Japanin mallin mukaan senttimetreinä.

Jaa. Mulla ainakin jalan koko senttimetreinä vastaa parhaiten kokoa 37. Onko nyt hyvin ilmoitettu?

eri

Vierailija
99/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tosta vaatimusta saa.

Voi olla, että jos jalan koko 37, niin saa mallipareja omaan käyttöön (tai vähintään työkäyttöön).

Nimenomaan. Siellä ulkomailla messuilla saat uuden malliston kengät jalkaasi, itseasiassa voit vaihtaa kenkiä vaikka tunnin välein ja siten esitellä niitä olematta esittelijä. Osoitat, että me kaikki käytämme omia kenkiä ja minulla on ensi syksyn mallistosta tällaiset kaksiväriset tms.

Ja jos jalka onkin kokoa 39, saa messuille mennessä ohjeet käyttää yksinkertaisia tummia avokkaita, jotka eivät herätä mitään huomiota.

Vierailija
100/131 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää välittäkö näistä "kyllä aidolla naisella kengän koko on vähintään 39!" Tyypeistä, nää on näitä jotka vittuilee pienempijalkaisille kenkien koosta mutta jos itse huomauttaisi työpaikan pukkarissa että "kuka unohti kanoottinsa tänne?" niin johan lähtisi valitusta työpaikkakiusaamisesta. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi