Mitä tarkoittaa "Malliparimme ovat kokoa 37, joten olisi myös kiva jos jalkasi olisi niihin sopiva!"
En ymmärrä? Haetaanko tehtävään naista? Onko muka laillista?
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9800893
Kommentit (131)
Olisi kiva ei ole sama kuin edellytämme. Eli ei muuta kuin hakemaan urpot.
Jos vain "olisi kiva", niin miksi mainita koko asiaa? Selviää sitten mahtuuko kengät, kun on valittu hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain "olisi kiva", niin miksi mainita koko asiaa? Selviää sitten mahtuuko kengät, kun on valittu hommaan.
Soita työnantajalle ja kysy, helvettiäkö täällä vikiset
koko37 kirjoitti:
Kannattaa vähän käyttää aivoja ennenkuin alkaa netissä ulisemaan.
KENKÄTEHTAAT kautta maailman valmistavat messuille ja tukuille, maahantuojille jne. uusista kenkämalleista esittelykappaleet AINOASTAAN koossa 37. Se on globaali tapa. Ihan turha alkaa Suomessa jonkun yksittäisen maahantuojan alkaa itkemään suurempien malliparien perään kun niitä ei vain tehdä. Mallikappaleet tehdään isoille markkinoille Eurooppaan, Aasiaan ja USA:an, siinä ei paljon paina se, että suomalaisilla on isot koivet.
Todnäk tuossakin yrityksessä toivotaan, että työntekijä voi esim. sovittaa jalkaan uusien kenkien istuvuutta, testata kannattaako ottaa myyntiin, esitellä myyjille.
Ja kyllä - monella naisella Suomessakin on vielä kenkä kokoa 37, myös itselläni. Sukumme naisilla kaikilla kengän koko on 36-38.
Kiitos! Tätä yritin jo aiemmin selittää, mutta isojalat eivät käsittäneet. :D
Tehtävänkuvauksessa ei missään kohti mainittu, mikä osa assitentin tehtävistä liittyy jalkineisiin. Ja tosiaan, itsellä on kenkiä kokoa 37-39, koska eri kengät ovat eri levyisiä. Mulla on jalka kyllä pituusmitaltaan 37-kokoon sopiva muutoin, mutta iso osa kengistä ei sovi, koska jalka on leveähkö. En etsi töitä, koska minulla on työpaikka, mutta olisin tuohon tehtävään sopiva kengännumeroa myöten. Eri asia sitten, että kaikki kengät ei sovi. Mutta en ymmärtänyt, miksi kengän koko on mainittu, kun tehtävissä ei ole kenkämallina toimimista. Tuossapa saattaa joku syrjintäpykälä täyttyä, jos eivät pysty osoittamaan, miksi heidän mallikenkiinsä tulisi sopia, kun mallia ei haeta.
Vierailija kirjoitti:
koko37 kirjoitti:
KENKÄTEHTAAT kautta maailman valmistavat messuille ja tukuille, maahantuojille jne. uusista kenkämalleista esittelykappaleet AINOASTAAN koossa 37. Se on globaali tapa. Ihan turha alkaa Suomessa jonkun yksittäisen maahantuojan alkaa itkemään suurempien malliparien perään kun niitä ei vain tehdä. Mallikappaleet tehdään isoille markkinoille Eurooppaan, Aasiaan ja USA:an, siinä ei paljon paina se, että suomalaisilla on isot koivet.
Todnäk tuossakin yrityksessä toivotaan, että työntekijä voi esim. sovittaa jalkaan uusien kenkien istuvuutta, testata kannattaako ottaa myyntiin, esitellä myyjille.
Ja kyllä - monella naisella Suomessakin on vielä kenkä kokoa 37, myös itselläni. Sukumme naisilla kaikilla kengän koko on 36-38.
En käsitä, miksi tuota ei sanota toimenkuvauksessa. Se on kerrottava selkeästi, miksi haetaan tietyn kokoista ihmistä. Siihen on oltava peruste, joka on selkeästi kerrottava. Kirjoittamattomat toiveet eivät riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko37 kirjoitti:
En käsitä, miksi tuota ei sanota toimenkuvauksessa. Se on kerrottava selkeästi, miksi haetaan tietyn kokoista ihmistä. Siihen on oltava peruste, joka on selkeästi kerrottava. Kirjoittamattomat toiveet eivät riitä.
Ps. jalkani on kokoa 37, mutta minä saan usein sovitella useita kenkiä, ennen kuin löytyy jalkaan hyvät, jotka ei purista eikä lonksu.
Vierailija kirjoitti:
Aika uskomaton :DDD Ja vielä TE-keskuksen sivuilla. Voi jeesus. Antaa kyllä aikas erikoisen kuvan lafkasta. Haetaan siis kenkien esittelijää tradenomin koulutuksella, taidolla osata englantia ja pitää paperit järjestyksessä :DD? Tosi hassua, ei taida kovin monen nuoren tradenomin opintojen aikana mielessä siintää, että sitten kuin valmistun, pääsen esittelemään kenkiä! Ja pitämään paperit järjestyksessä.
Mä hakisin kyllä ja toi olis varmaan ihana duuni, mutta mun kavio on 39.
Vierailija kirjoitti:
Tehtävänkuvauksessa ei missään kohti mainittu, mikä osa assitentin tehtävistä liittyy jalkineisiin. Ja tosiaan, itsellä on kenkiä kokoa 37-39, koska eri kengät ovat eri levyisiä. Mulla on jalka kyllä pituusmitaltaan 37-kokoon sopiva muutoin, mutta iso osa kengistä ei sovi, koska jalka on leveähkö. En etsi töitä, koska minulla on työpaikka, mutta olisin tuohon tehtävään sopiva kengännumeroa myöten. Eri asia sitten, että kaikki kengät ei sovi. Mutta en ymmärtänyt, miksi kengän koko on mainittu, kun tehtävissä ei ole kenkämallina toimimista. Tuossapa saattaa joku syrjintäpykälä täyttyä, jos eivät pysty osoittamaan, miksi heidän mallikenkiinsä tulisi sopia, kun mallia ei haeta.
Ei mainittukaan, mutta älykäs ihminen kyllä tajusi, että on eduksi, jos pystyy myös tekemään sellaisia tehtäviä, joissa käyttää 37 numeron mallipareja.
Edelleen ihmettelen miksi työnantaja ei saa itse valita kenelle palkan maksaa? Jos haluan että autokorjaamomme kaikki työntekijät ovat naisia, sinisilmäisiä ja blondeja, niin miksi en saisi sellaista toivetta esittää ja valita vain sellaiset tekijät?
Miksi minun olisi pakko valita joku kananpersetukkainen siiderivalas, olkoonkin hänellä enemmän kokemusta. Minun firmanihan sen palkan maksaa ja jos haluan maksaa epäpätevälle niin lienee ihan oma asiani?
Tässä ei tittelinä olekaan malli, vaan ASSISTENTTI. Etkö näe eroa?????