Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on alkanut "älä osta mitään" -vuosi

Vierailija
03.01.2019 |

Ainoastaan AIVAN TOTAALISEN välttämättömät ostokset teen, mutten yhtään. Mitään. Muuta.
Vaatteet ja käyttötavarat ostan käytettyinä. Itselle en osta mitään vaatetta. Ainoastaan lapsille sen mitä välttämättä tarvitsevat.
Katsotaan josko tänä vuonna jäisi joku lati säästöönkin ...

Kommentit (536)

Vierailija
341/536 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuako se meille kuuluu?

Vierailija
342/536 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen laittaa kyllä iloitsemaan pienistä asioista! Minulla on viikkobudjetti ja maanantaina käytin leijonanosan siitä ruokakaupassa. Ilahduin valtavasti, kun tuttava maksoi kymmenen euron lainansa takaisin, joten viikonlopuksi on enemmän rahaa käytettävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/536 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen päättänyt alkaa kuluttamaan. Tavaraa en kaipaa, joten palveluita sitten. Ainoa tapa toipua, jotta talous ei lähde laskuun ja työttömyys lisäänny. Se kierre kun alkaa, niin tapahtuu pelkästään huonoa.

Mä en oikein keksi mitä palveluita voisin edes haluta. Sukulaislapsia toki viedään synttärikrääsän sijaan kiipeilemään tai laskettelemaan. Itse käyn parturissa....siinäpä ne.

Just vaihdoin lapselle nastarenkast fillariin. Jos olisin ostanut työn, mun olis pitänyt viedä pyörä jonnekin, odotella tunti tai ajella hakemaan pyörä seuraavana päivänä. Ja maksaa ajanhaaskuusta ja kilometreistä?

Nyt likkakin näki ettei fillarin huolto ole hankalaa, sen voi oppia kuka vaan eikä "miestentöihin" tarvita penistä.

Jos et keksi palveluita, niin ei väkisin. Itse käyn kuntosalilla ja ohjatuilla tunneilla noin 3 kertaa viikossa. Lisäksi käyn hieronnassa 6-8 viikon välein. Leffassa tulee käytyä noin kerran kuussa. Flamingo spassa oltiin koko perhe toissa viikonloppuna. Käymme myös usein konserteissa ja teatterissa.

Vierailija
344/536 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa neuleiden nypynpoistokampa maksaa noin 5 euroa. Sillä saa helposti poistettua neuleiden nypyt. Minä laitan neuleen silityslaudan päälle hieman pingottaen ja kampaan nypyt pois.

Okei. Älä osta mitään vuosi. Mutta sinä se keksit tarvitsevasi nypynpoistokampaa?  Juuri näin meidät on ehdollistettu kuluttamaan kaikkeen mahdolliseen, joten emme tarvitse.

Vierailija
345/536 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismassa neuleiden nypynpoistokampa maksaa noin 5 euroa. Sillä saa helposti poistettua neuleiden nypyt. Minä laitan neuleen silityslaudan päälle hieman pingottaen ja kampaan nypyt pois.

Okei. Älä osta mitään vuosi. Mutta sinä se keksit tarvitsevasi nypynpoistokampaa?  Juuri näin meidät on ehdollistettu kuluttamaan kaikkeen mahdolliseen, joten emme tarvitse.

Et tainnut ymmärtää, mitä tuo kammasta kirjoittanut tarkoitti. Hän nimenomaan ei tarvitse sitä kampaa.

Vierailija
346/536 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt kampaajalle kertaakaan koko 2000-luvulla. Tähän asti on löytynyt joku, joka on kyllästynyt katsomaan nopeasti kasvavia suoria pitkiä hiuksiani ja halunnut leikata. Kohta varmaan pitää opetella leikkaamaan itse. Kampausta ei kannata vaihtaa vaikeammin leikattavaksi, vaikka joidenkin mielestä pitkät hiukset eivät sovi vanhemmille (eli yli 30-vuotiaille) naisille. Kampaamohinnat ovat tosi kalliita. Toivottavasti harmaa on muotia sitten kun hiukset alkavat vaihtaa väriä, tai kenties kalju naisellakin.

Sama täällä. Opettelin leikkaamaan 20 vuotta sitten omat hiukseni ensin. Sitten koko perheen tukat.

Rahaa on säästyy noin 2000 euroa vuodessa joka vuosi.

Kahdessa kymmenessä vuodessa 40 000 euroa kuta kuinkin saanut säästöön pelkistä parturikustannuksista. Osakkeisiin olemme sijoittaneet pääosin rahat, ja osinkoja tulee kyllä mukavasti joka vuosi.

Kuinka iso perhe teillä on jos parturikustannukset olisivat 2000€/vuosi? 😮Mä en saisi kulutettua moista summaa koko perheen parturikäynteihin edes viidessä vuodessa.

En ole edellinen mutta ihan eihän tuo nyt mikään älytön hinta ole. Tai siis hiusten leikkuu maksaa. Kolme miestä jotka käyvät kerran kuussa parturissa on 3×12×30=960 €/vuosi ja kaksi naista, jotka käy vaikka joka toinen kuukausi 2×6×100=800.

Herranen aika. Mä käyn parturissa kerran vuodessa. En teetä muuta kuin leikkauksen eli maksaa noin 40€. Kyllähän noitakin tietysti on, jotka ramppaa alituiseen.

Vierailija
347/536 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passi täytyy uusia.

Ei tarvi, jos ei matkusta ulkomaille.

Tarvii, jos haluaa avata tilin tai hoitaa muita virallisia asioita nykyään.

Vierailija
348/536 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin jo aiemmin ostettujen neulevaatteiden nyppyjen poistoon. Vaatteesta saa kuin uuden kun sen nypyt poistaa ja silittää ohjeen mukaan märän prässäysliinan alla. Eipähän tavi ostaa uutta ja kampa kestää normaalissa käytössä loppuiän.

Vierailija
349/536 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt kampaajalle kertaakaan koko 2000-luvulla. Tähän asti on löytynyt joku, joka on kyllästynyt katsomaan nopeasti kasvavia suoria pitkiä hiuksiani ja halunnut leikata. Kohta varmaan pitää opetella leikkaamaan itse. Kampausta ei kannata vaihtaa vaikeammin leikattavaksi, vaikka joidenkin mielestä pitkät hiukset eivät sovi vanhemmille (eli yli 30-vuotiaille) naisille. Kampaamohinnat ovat tosi kalliita. Toivottavasti harmaa on muotia sitten kun hiukset alkavat vaihtaa väriä, tai kenties kalju naisellakin.

Sama täällä. Opettelin leikkaamaan 20 vuotta sitten omat hiukseni ensin. Sitten koko perheen tukat.

Rahaa on säästyy noin 2000 euroa vuodessa joka vuosi.

Kahdessa kymmenessä vuodessa 40 000 euroa kuta kuinkin saanut säästöön pelkistä parturikustannuksista. Osakkeisiin olemme sijoittaneet pääosin rahat, ja osinkoja tulee kyllä mukavasti joka vuosi.

Kuinka iso perhe teillä on jos parturikustannukset olisivat 2000€/vuosi? 😮Mä en saisi kulutettua moista summaa koko perheen parturikäynteihin edes viidessä vuodessa.

En ole edellinen mutta ihan eihän tuo nyt mikään älytön hinta ole. Tai siis hiusten leikkuu maksaa. Kolme miestä jotka käyvät kerran kuussa parturissa on 3×12×30=960 €/vuosi ja kaksi naista, jotka käy vaikka joka toinen kuukausi 2×6×100=800.

Herranen aika. Mä käyn parturissa kerran vuodessa. En teetä muuta kuin leikkauksen eli maksaa noin 40€. Kyllähän noitakin tietysti on, jotka ramppaa alituiseen.

No sehän riippuu ihan hiusmallista, että kuinka usein täytyy käydä. Lyhyet mallit vaatii käynnin kerran kuussa, jotta pysyvät siisteinä. Ja sitten jos jotain raitaa tai väriä harrastaa niin tuleehan siinä hintaa.

Vierailija
350/536 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanna ulos liika tavara.

Vierailija
351/536 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mää en käy enää ruokakaupassakaan kuin viikonlopppuisin kun poika tulee armeijasta.

Joka päivä tulee säästöä.

Jääkaapissa ja pakkasessa on aina mitä syödä.

Vierailija
352/536 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin alkaa säästämään asunnon omarahoitusosuutta. Tavoitteena on saada kasaan 15000 euroa 1,5 vuodessa. Tämän ajan ovat poissa laskuista lomareissut (mökillä käyn kyllä), kalliimmat teatteri- ja ravintolakäynnit sekä vaate- ja tavarahankinnat. Miehen kanssa myös sovittiin, ettemme osta toisillemme lahjoja. Töissä aloin myös syödä eväitä. Kutkuttava projekti. Olen käyttänyt rahaa miettimättä tähän saakka eikä säästöön ole juuri jäänyt. Teippasin kaapin oveen mittarin jota värittämällä visualisoin säästämistäni.

Vierailija
353/536 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä liityn seuraan! Maailmaan on tehty jo kaikki tarvittava tavara, ja ihmiset ostaa kun houkutellaan kuluttamaan. Olen itse koko syksyn ja talven myynyt viime vuosien virheostoksiani pois nettikirppiksillä. Ärsyttää, miten paljon rahaa niihinkin on mennyt.

Eilen metsästin itselleni lähes uudet talvikengät kirppikseltä, edelliset talvikenkäni myin jo syksyllä pois kun tuntuivat tosi pahalta jalassa pienen kävelyn jälkeen. Voi että olin tyytyväinen että uudet kengät löytyivätkin käytettyinä.

Etkö pelkää kirppiskenkien jalkasientä, luteita tai muuten vaan toisen ihmisen hikivarpaiden hajuja???

On viety melko vähän käytettyjä ja uusiakin laatikkoon, joita ei voinut enää vaihtaa.

Vierailija
354/536 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thihihihii... On sitten rahnat loppu sulta.  :)  :)

Ja luottotiedot menny.   :)

Ja UO-mies koluaa nurkissa, josko vielä jotain löytäisi - vaikka pojan uuden ilmakon. Vaikka.

Vierailija
355/536 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakuta (kampaajaa) nyt häiritsee tuo hiusten itse leikkaaminen 😁

Vierailija
356/536 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vähentää myös kemikaalikuormaa siten että lattiat pestään mäntysuovalla, tiskit fairylla ja muutoin etikkavedellä ja tarvittaessa ruokasoodalla.

Vierailija
357/536 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhdoin liukuesteet, jospa maantiesuola syö niitä ja ne siksi hajoavat melko pian?

Vierailija
358/536 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin vähentää myös kemikaalikuormaa siten että lattiat pestään mäntysuovalla, tiskit fairylla ja muutoin etikkavedellä ja tarvittaessa ruokasoodalla.

Parhain pannu ja pata on valurautainen. Pesin tänään valurautapannun ihan tipalla vettä ja Jozo-suolalla. Sen jälkeen kuivasin huolellisesti pyyhkeellä ja laitoin laatikkoonsa muiden valurauta-astioiden kanssa.

Koska osa perheestä on kasvissyöjiä meillä ei tehdä valurauta-astioiden rasvapolttoa silavalla vaan ihan auringonkukkaöljyllä koska siinä on korkein savuamispiste.

Vierailija
359/536 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi yllätti ja pakko käydä ostamassa heppakaupasta satulavahaa kenkien lankkaamiseen.

Vierailija
360/536 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhain pannu ja pata on valurautainen. Pesin tänään valurautapannun ihan tipalla vettä ja Jozo-suolalla. Sen jälkeen kuivasin huolellisesti pyyhkeellä ja laitoin laatikkoonsa muiden valurauta-astioiden kanssa.

Koska osa perheestä on kasvissyöjiä meillä ei tehdä valurauta-astioiden rasvapolttoa silavalla vaan ihan auringonkukkaöljyllä koska siinä on korkein savuamispiste.

Samoin meillä on jo vuosia ollut valurautapannu käytössä, eikä tarvitse muuta kuin huuhtoa puhtaaksi. Paistorasvana köytetään itse tehtyä gheetä, jossa myös on korkea savuamispiste ja hoitaa samalla pannua. Keittiösaippuana käytössä on Musta saippua ja kylppärissä marseillensaippuaa. Kauneudenhoitotuotteet karsin myös minimiin.

Huomasin tänään, että maksan 10 euroa kuussa matka- ja matkatavaravakuutuksia. Irtisanoin ne. En aio matkustaa seuraavaan kahteen vuoteen, joten ytk:n matkavakuutus saa riittää.

Edellisen kirjoittaja