Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lusmu työkaveri ärsyttää suunnattomasti

Vierailija
03.01.2019 |

Mitä pitäis tehdä kun työkaveri lusmuilee eikä hoida töitään? itse olen tullut taloon vuosi sitten, ja tämä lusmu on ollut 1 v, minun jälkeen on tullut 2-4 muuta. nyt olen lomien vuoksi tän lusmun kanssa kahdestaan ja tuntuu että saan tehdä kaikki hommat, kaveri tulee vartin myöhässä töihin, 30 min ruokatauko kestää ainakin tunnin ja juorutaan toisen osaston ja naapurin kaverien kanssa ties missä ja pitkiä aikoja. Työtehtävät ja asema on tasan samat ja pomo ei huomaa tai välitä. Kaveri ei tee mitään yleisiä järjestelytöitä, esim jos johonkin jää tyhjä pahvilaatikko tai muu tyhjä pakkaus niin se saa olla vaikka kuukauden siinä ennen kuin kaveri vie sen pois.. Kuorman purku voi kestää vaikka 3 päivää.. Ketuttaa kun itse oon kun täi tervassa siinä asiakkaiden kanssa, ja töitä vaan kertyy ja kertyy, erilaisia hoidettavia ja selvitettäviä työasioita, ja toinen vaan pyörii jossain huvikseen.
Osa syytä on että ollaan toisen lomailevan kaverin kanssa hoidettu suurin osa hommista kahdestaan kun tää lusmu oli eri saikulla mutta siitä on nyt 1,5 kk kun palasi takasin. Kai tuo ajattelee että kun näkyy homma hoituvan ilmankin niin eipä tarvi pistää tikkua ristiin, senkun vaan viheltelee.. Eniten ihmettelen miten muut ei kiinnitä huomiota ja vie palautetta eteenpäin kun toinen jättää tekemättä ja istuu vain tietokoneella. Pomo ei selkeästi huomaa asiaa. Monesti kuitenkin joutuu tekemään itse sitten enemmän hommia tai ne tekemättömät hommat kaatuu omaan niskaan koska tämä osaa olla niin röyhkeä ja varsinkin uusille työntekijöille jopa käskyttää omia hommmiaan kun eivät tietty tiedä mitä tarvitsee totella. Kertokaa muista kauheista työkavereista

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua tuo lusmuilu.. Meillä oli yhdessä paikassa niin paha lusmu ettei toiset kerenneet päässeet aina syömään ollenkaan kun toinen istuu facebookissa. Kellään esimiehellä vähät kiinnosti koko asia. Tuollainen muuttaa merkittävästi työilmapiiriä

Vierailija
2/13 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä yksi jonka yksityiselämän ongelmat ovat aina suurempia kuin muiden ja niiden varjolla voi jättää kaiken tekemättä ja posahdella muille. Ei kestä minkäänlaista kommentointia tekemättömyydestään, ei toki sano mitään suoraan vaan vaahtoaa kuin lapsi selän takana. Jatkuvasti saamme muut kannatella tätä yhtä ja paikata hänen tekemisiään ja todeta hänen ravaavan 60 prosenttia työajasta tupakalla. On koko työuransa valittanut miten on paska ala. Ja miten ei kiinnosta. On tietty ylempien esimiesten kaveri niin heitä ei kiinnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmuilu on tuttua meilläkin. Ihmiset käy eri aikaan kahvilla, joten meidän lusmu käy kaikkien kanssa erikseen. Varmaan sillä menee 2 h päivässä pelkkiin kahvitaukoihin. Mutta tämähän onkin se ns. hyvä tyyppi, aina iskemässä vitsiä pomon kanssa ja esittää sen parasta kaveria. Joten ei sille mitään voi. Töitä se ei tee ja parempi niin, koska enemmän aikaa menee sen virheitten korjaamiseen kuin ite tekemiseen.

Vierailija
4/13 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se pahvilaatikko makaa 2 kk niin eipä sitä kukaan muukaan näköjään ole korjaamassa.

Vierailija
5/13 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpa vaan, että tässä maassa on melkoinen joukko esimiehiä, jotka ovat suoraan sanottuna ihmissuhdevammaisia tollukoita. Nuo psykopaatit sitten luovat sitä me-henkeä tähän maahan polkemalla ja hyväksikäyttämällä muita ihmisiä ja ajaen omia etujaan.

Suomeen pitäisi saada tiukempi lainsäädäntö tukkimaan laittomat koeaikapotkut ja ihmisten orjatyövoiman käytön.

Vierailija
6/13 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sanotte siitä, kun työ"kaveri" ujuttaa minulle huomaamattomasti paljon töitä, joista itse saa palkkaa? Miten kehtaan sanoa, että en todellakaan tee enää hänen töitään, kun olen kuitenkin hänenkin sihteerinsä?

En saa palkkaa todellakaan niistä töistä, vaikka tosin osaankin ne tehdä, paremmin kuin hän, koska olen ollut samassa hommassa niin monta vuotta. Hänkin on ollut jo kolmisen vuotta, mutta mitään merkittävää edistystä en hänen työssään tai työn laadussa tai oppimiskyvyssä ole nähnyt.

Vituttaa välillä niin paljon.........Ajattelin lähteä, kun vaan saan jonkun muun paikan. Hänen takiaan

Vierailija
7/13 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa se pomolle! Vituttaahan se tehdä töitä kun toinen saa saman rahan vempuloimalla.

Vierailija
8/13 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on nainen joka kirjaimellisesti nukkuu työpöydän ääressä. Ihan oikeasti.

Vierailija
9/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä täällä kertokaa mitä voisi tehdä tuon lusmun kanssa. Kumpa pomo huomais asian niin sait potkut varmaan heti

Vierailija
10/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aiemmin nainen, jonka olisi pitänyt opettaa työtä minulle. Päivittäin puhui kaksi tuntia päivässä sukulaisilleen ja ystävilleen puhelimessa. Välillä tuli kiireisenä ruokalautasen kanssa minua koneelle neuvomaan, kuulusteli olenko koulussa kuullut jonkun termin jne., kunnes taas soitti joku appiukko... Sitten kopisteli kiireissään ja sermin takana kommentoi jotain iltalehden lööppiä ellei ollut puhelimessa, että sellaiset kiireet.

Vierailija
11/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla on nainen joka kirjaimellisesti nukkuu työpöydän ääressä. Ihan oikeasti.

Tuollainen työ sopisi mulle ja mun kropalle.

Vierailija
12/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työharjoittelussa, niin ohjaajani oli sellainen, että meni usein puoleksi tunniksi vessaan puhumaan puhelimeen. Oli tosi kiva joutua "pulaan", eli joutua sellaiseen tilanteeseen, jota en osannut hoitaa. Sitten piti vain toivoa, että ohjaaja tulisi pian, niin ei tarvitsisi odotuttaa asiakasta. Joskus oli pakko käydä koputtelemassa oveen.

Vierailija
13/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolaa se pomolle! Vituttaahan se tehdä töitä kun toinen saa saman rahan vempuloimalla.

Luultavasti pomoa ei kiinnosta yhtään, monet esimiehet välttelevät konfliktitilanteita viimeiseen asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi