Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2052)
oululaanen kirjoitti:
"saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia."
Tää on just pahinta mahdollista itsepetosta. Ajattelin itse samaa, kunnes lopulta 23v ikäisenä kokeilin Tinderiä ensimmäisen kerran. Herran juma ehkä 1 nainen 50 naisesta mätsäsi ja lisäksi vastaili keskusteluun. Ja ei ollut ikävä kyllä kemiaa meillä. Pyöritin tinderissä sellaiset yli 200 swaippia, joista joku 25 mätsiä. Näistä keskustelua ehkä 10 kanssa. Kenenkään kanssa ei ollut kemiaa.
Nykyisin olen jo antanut periksi asialle
Millaista kemiaa? Livenä vai verkossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on liian pieni muna, en kelpaa.
Sama. Tämä on minulle myös sanottu suoraan.
Olisi kyllä kiva tietää minkä kokoinen on liian pieni muna, jotta ei kelpaa kenellekään? Ja jep, minustakin tuon syyn sanominen on törkeää, isku vyön alle.
Mulla on 15cm eli pituus ei ole ongelma vaan se paksuus. Se ei tunnu miltään. Parisuhde päättyy aina naisen pettämiseen.
Etsi aasialainen nainen. Ovat tiukkoja, eivätkä petä.
Eivät tosiaan petä. Ainakaan niin kauan, kun rahaa riittää ja pystyt naisen lisäksi elättämään koko suvun jossain vinkuIntiassa 😁
-Yksin on parempi olla
-En pidä ihmisistä
-En kaipaa fyysistä läheisyyttä missään muodossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En seurustele, koska ne joista olen kiinnostunut eivät ole kiinnostuneita minusta.
Ja kokeilin kerran tapailla naista joka ei sytyttänyt vaan koska hänellä oli hyvä luonne. Eihän siitä mitään tullut kun ahdisti jokainen tapaaminen aina vain enemmän. Nukkumaanmenosta puhumattakaan.
Nyt sitten yksin elän omaa elämää ja koitan kehittyä eri osa-alueilla jotta voisin napata unelmieni naisen.
Koirista ja hevosista sanotaan, että niillä on "hyvä luonne". Ihmisiä ei myöskään "napata". Ehkä siinä itsesi kehittämisen lomassa voisit mennä myös terapiaan ja selvittää, mistä johtuu, että suhtaudut naisiin kuin karjaan.
Kuulostat passiivis-agressiiviseltä. Voisi hyvin kuvitella mistä oma sinkkuilusi johtuu. Vinkkinä että nega vibat ei oo koskaan hyvä juttu. Itsehän sinä eläimet vedit tähän mukaan.
Hyvällä luonteella meinasin sitä että oli todella mukavaa seuraa ja juttu luisti. Olisi ollut kaverina ihana, mutta en usko että se oli sitä mitä hän olisi halunnut.
Miksei saa sanoa että nappasi jonkun? Niinhän sitä kuka tahansa sanoo ja esittelee innokkaana kavereilleen kun on löytänyt komistuksen tai ihastuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En seurustele, koska ne joista olen kiinnostunut eivät ole kiinnostuneita minusta.
Ja kokeilin kerran tapailla naista joka ei sytyttänyt vaan koska hänellä oli hyvä luonne. Eihän siitä mitään tullut kun ahdisti jokainen tapaaminen aina vain enemmän. Nukkumaanmenosta puhumattakaan.
Nyt sitten yksin elän omaa elämää ja koitan kehittyä eri osa-alueilla jotta voisin napata unelmieni naisen.
Koirista ja hevosista sanotaan, että niillä on "hyvä luonne". Ihmisiä ei myöskään "napata". Ehkä siinä itsesi kehittämisen lomassa voisit mennä myös terapiaan ja selvittää, mistä johtuu, että suhtaudut naisiin kuin karjaan.
Kuulostat passiivis-agressiiviseltä. Voisi hyvin kuvitella mistä oma sinkkuilusi johtuu. Vinkkinä että nega vibat ei oo koskaan hyvä juttu. Itsehän sinä eläimet vedit tähän mukaan.
Hyvällä luonteella meinasin sitä että oli todella mukavaa seuraa ja juttu luisti. Olisi ollut kaverina ihana, mutta en usko että se oli sitä mitä hän olisi halunnut.
Miksei saa sanoa että nappasi jonkun? Niinhän sitä kuka tahansa sanoo ja esittelee innokkaana kavereilleen kun on löytänyt komistuksen tai ihastuksen?
Minulle tuo "nappaamisläppä" on tullut vastaan suhteissa, joissa on oltu yhdessä pitkään. Eli usein mies kehaisee vaimostaan noin hyväntahtoisesti ja puolileikillään. Voihan ollakin niin, että vaimo on ollut sellainen, josta moni oli kiinnostunut. Eikä ehkä ihan heti edes lämmennyt.
Mutta kai tuota sanaa voi käyttää rumastikin, ikäänkuin saalistusmielessä.
Olen savuton absolutisti ja ateisti. Minulla on aikaa vievä harrastus ja teen muun ajan töitä. Noista johtuen en tapaa missään sopivia ehdokkaita. Toisaalta nautin yksin olosta. Lisäksi en edes hahmota jos joku olisi kiinnostunut. Omaan hankalan huumorintajun ja nykyisellään olen jo liian vanha. Riittääkö nuo?
Vierailija kirjoitti:
Olen liian vanha, 56 v. En kelpaa kumppaniksi oman ikäisille enkä vanhemmille miehille saati sitten nuoremmille.
Oon ihan tavallinen suomalainen nainen, mulla on hyvä työ, kiva asunto, ihanat aikuiset lapset eikä kyllä kukaan ole suuremmin luonteestakaan valittanut. Minua on kehuttu ikääni nuoremman näköiseksi, oon ruumiinrakenteeltani hoikka ja pukeudun ihan tavallisesti. Harrastan kestävyykuntoilua eli lähinnä juoksen ja pyöräilen.
Mut oon liian vanha oikeestaan kaikille miehille ja jotkut on sanonutkin suoraan ettei ala tapailla koska etsii paljon nuorempaa kumppania. Enää en viitsi edes yrittää vaikka yksinolo näivettää. Ystävät ovat eri juttu.
Nämä miehet jää yleensä yksin,koska jos ei ole rahaa nii turha haaveilla yli 50v että saa paljon nuoremman naisen... miehet luulee, että nuoret naiset ei välitä ikääntymisen merkeistä tai että teillä ei oo oikein mitään yhteistä, koska toinen on syntyny 2000-luvulla ja sinä 30-vuotta aikasemmin..
Vierailija kirjoitti:
En seurustele, koska kiinnostaa kaikki naiset noin yleensä. Nainen on upea asia maan päällä iästä ulkonäöstä, väristä riippumatta. Tulen naisten kanssa toimeen ja olen hyvä ihminen naisille. Rakastan naisia, mutta en voi rakastaa yhtä ja olla vain yhden kanssa.
Hyvä että älyät itsekin tuon ja älyät olla ryhtymättä naisen kanssa vakavaan suhteeseen vaikkei hän merkkaa sulle enempää kuin muutkaan naiset. Minä olen kahdesti eronnut tuollaisita miehistä ja molempien kanssa lapsia. Siksi en halua ainakaan toistaiseksi uutta suhdetta kun on lapset ja kahden isän kanssa aikataulujen järjestämiset niin en halua ainakaan vakinaista suhdetta. Joskus voin ulkona käydä yh-isätuttavieni kanssa ja silloin seksiäkin kenties mutta pystyn olemaan kokonaan ilmankin vaikka seksistä pidänkin ja olenkin välillä kuukausitolkulla ilman.
En halua seurustella. Vaivalloista ja täynnä velvollisuuksia. Helpompi olla yksin omassa rauhassa ja päättää kaikki omat kulut ja menot ihan itsekseen. En jaksaisi pitää yhteyttäkään kehenkään niin paljon kuin seurustelu vaatisi.
En vain halua. Tuntuu ahdistavalta. Olen 20v nuori nainen enkä ole koskaan ollut missään kanssakäymisessä miehen kanssa. Tuntuu oudolta että kaikki lääkäristä lähtien olettavat että haluan parisuhteen. Olen jotenkin ihan pihalla koko hommasta, eikö se kiinnosta. Ehkä mieli muuttuu, joskus
Ihminen ei ole yksiavioinen, sikisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on seksuaalinen poikkeama ja viehätyn ainoastaan normaalipainoisista naisista. Haluisin kyllä kovasti parisuhteeseen, mutta omat rahkeet eivät riitä kovassa kilpailussa.
Oletko kokeillut psykiatrilla käymistä? Terapia saattaisi auttaa sinua jättämään haitalliset toimintamallit taaksesi.
Ihanko oikeasti täällä ehdotetaan ammattiavun ja terapian hankkimista, jos ei tunne fyysistä vetoa lihavia ihmisiä kohtaan? :D
Ilmeisesti olette myös sitä mieltä, että homoseksuaalusuudestakin pääsee eroon kunhan vain tarpeeksi eheytyy?
Ei suomalaisista naisista ole kuin harmia..
Haluaisin seurustella mutta kun en kelpaa kellekkään naiselle, en tinderissä, badoossa enkä missään muuallakaan. Tein hyvän esittelyn ja otin hyviä kuvia, mutta kun ei. Tällä hetkellä palkkatukityössä tammikuuhun saakka ja siitä takaisin työttömäksi. En juo alkoholia enkä polta. Olen yhden naisen mies nyt ja aina. Olen rauhallinen, huomaavainen, halaileva, pussaileva, huumorintajuinen, empaattinen, ja rakastan koiria ja eläimiä. Tykkään myös sisustamisesta, rustiikkisuudesta, luonnosta, lenkkeilystä, metallimusiikista, ja museoista.
Mutta kun en kelpaa kellekkään, en vaan herätä kiinnostusta.
T: 36v ikisinkku turusta
Haluan luoda ensin muuta sosiaalista verkostoa. Yksi ihminen ei korvaa isompaa joukkoa. Jos aloittaa seurustelulla, se verkoston luonti jää tekemättä. Valitettavasti ystävyyssuhteiden solmiminen on vielä vaikeampaa kuin seurustelusuhteen.
Minun on tähän helppo vastata, en halua talonmieheksi!
Aluksi haluan sanoa että olen 70v mies, tappi toimii jopa paremmin kuin nuorena, mutta aina kun löytää jonkun naisen, sellaisen jonka kanssa saa nuohota kunnolla, eli tappi p.....n ja rumps rumps siitä minä tykkään. Mutta heti muutaman tällaisen lemmen yön jälkeen naiset alkaa juoksuttaa naapureissa "näytillä". Sitä en halua en ole sirkus apina. Ruohot leikkaan omaan tahtiin ja jopa nopeampi kuin "käskyttäjän" antama aika. Taustaa hivenen: Meni ensimmäisen kerran kihloihin 16v olin 3 kk kihloissa ja erosin. 18 v menin naimisiin koska yhden yön tyttö pamahti paksuksi, seurustelin silloin jo toisen kanssa kun meidät. Tämän vihityn vaimon kanssa emme asuneet päivääkään yhdessä. Ero tuli ja menin toisen kanssa naimisiin, jonka kanssa on erottu ja menty taas yhteen ja taas erottu ja menty yhteen, siinä välillä molemmilla ollut omia suhteitaan, lomamatkat teemme kuitenkin vielä yhdessä.
Koska viihdyn paremmin yksin :)
Tuntuisi oudolta alkaa seurustella, enkä ole ollut vuosiin treffeillä. Vauva-palstalta olen oppinut, että tällaisen lihavan ja vanhan naisen on turha toivoa parisuhdetta.
Toisaalta mikäs tässä on ollessa omassa isossa asunnossa, uusi auto pihassa ja riittävästi kavereita seuraksi erilaisiin taphatumiin.
Luokasta ehkä pari seurusteli. Ei ollut yleistä. Lukiossa ja täysi-ikäisenä vasta yleistyi.