Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma MeToo -kokemuksesi.

Vierailija
17.12.2018 |

Kerro oma MeToo -kategorian alle mahtuva oikeasti ahdistava häirintätapaus, jossa valta-asetelma on ollut epäsymmetrinen, etkä ole voinut asiaa mielestäsi kuuluttaa kylillä, pelossa siitä että urasi vaarantuisi siitä.

Minulla on muutamakin, mutta kerron vasta kohta...

Kommentit (336)

Vierailija
261/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella naisella on tapana kuiskatessaan joitain painaa tissinsä käsivartta vasten. En tiedä, onko sen tarkoitus olla seksuaalista, eikä se tunnu ikävältä, mutta kyllä se seksuaalisesti häiritsee keskittymistä, enemmän tai vähemmän!

joo tissi edellä painautumisia huomattu täälläkin. Ei haitannut yhtään. :)

Nainen, jolla on isot rinnat, ei voi valita, mikä osa ruumiista painautuu ensin. Eikä se ole tietoista toimintaa. Jos ylipäätään on lähellä, ne ovat rinnat, jotka ovat ensimmäisenä lähellä.

Se on kuule näissä metoo-jutuissa uhrin kokemus, mikä ratkaisee, mistä näkökulmasta asiaa pitää tarkastella. Jos uhri kokee sen olleen seksuaalinen kosketus, niin silloin siinä ei joku fatka, kuten rintojen ulkonevuus, riitä selitykseksi, vaan toimintatapaa pitää korjata sellaiseksi, että uhrin itsemääräämisoikeutta kunnioitetaan!

Vierailija
262/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenisen vuotta sitten eräässä työpaikassa oli nätti ja täysjärkisen oloinen nainen, johon sellainen todella yksinkertaisen oloinen korsto oli lääpällään. Hänen mielestään hyvä iskustrategia oli kertoa kuinka hän käy itä-blokin maissa ja thaikuissa painamassa lähes alaikäisiä naisia. Jutut oli too-much-info tasoisia ja ällöttävä limainen virne naamalla kerrottuja.

Ja aina jonkun joulu/-kesäloman jälkeen oli tällaisia juttuja odottamassa. Oon pari kertaa törmännyt nykyisellä asuinalueella tähän heppuun ja tuli mieleen koko juttu vasta nyt, ja mietityttänyt että miten helkkarin sairasta se oli ja vielä töissä. Onneksi nykyään varmasti joku ärähtäisi.

Tuota noin.... "lähes alaikäisiä" eli todellisuudessa täysi-ikäisiä joka on aivan laillista.

Pekka Haaviston puolisokin oli lähes alaikäinen ja Pekka nelikymppinen ukko kun he alkoivat juttujaan puuhastelemaan.   Paheksutko sitä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Päiväkoti-ikäisenä kaksi reilut kuusi vuotta vanhempaa lasta koskettelivat alapäätäni käsin/peniksellä ja tunkivat kieltä kurkkuun leikin varjolla. Toisen kohdalla tämä oli toistuvaa ja pitkäaikaista. Koin tehneeni jotain pahaa enkä kertonut aikuisille, mutta juoksin näitä ihmisiä pakoon ja yritin vältellä. Aloin itkeä päiväkotiin mennessä, vaikka aiemmin pidin kyseisestä paikasta.

- Teini-iässä työkaveri tuli jatkuvasti iholle, työnsi käsiään haaroihini ja varasti puhelimeni, koska halusin tilanteesta pois. Itkin vessassa, jonne onnistuin livahtamaan häneltä.  Poikaystävän reaktio oli hyvin laimea, äitini nauroi "pojat on poikia". En kertonut muille.

- Parikymppisenä majoitin luonani yliopiston ulkomaalaista tutkijaa yhden yön ja ei siitäkään hyvää seurannut. Hän puristi rintaani niin lujaa, että huusin. Hinkkasi alapääni turvonneeksi ja vereslihalle. Hiustukkoja lähti päästä ja päänahka aristi monta viikkoa eteenpäin. Olkavarsissa mustelmia kiinni pitämisestä. Koko tuon ajan käskin ja anelin lopettamaan, mutta ei, enhän oikeasti sitä haluaisi! Kunhan kiusoittelen. Yritti työntää vehjettään suuhuni, mutta ei onneksi väkipakolla lähtenyt kokeilemaan. 

Ei ole ihme kyllä traumoja jäänyt, mutta on mukava kuunnella isältä vitsejä me too -kampanjan naurettavuudesta ja miesten demonisoimisesta.

- Päiväkodissa kuusi vuotta vanhempia lapsia?

- Et sitten soittanut apua kun majoitit seksuaalista hyväksikäyttäjää? En halua syyllistää, haluan aidosti ymmärtää, miksi ihmiset eivät lopeta tuota tilannetta? Miksi tällaisia ei ajeta ulos? En vaan ymmärrä ellei joku valota aika lailla paremmin. Sitten jos hän väkivallalla uhkaili (mikä ei käy tästä ilmi) tietenkin vielä kovempi syyte tulossa jälkikäteen.

Vierailija
264/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raha puhuu kirjoitti:

Minusta metoo on ollut vapauttavaa.

Koska jo naisen katsominen tai naiselle puhuminen koetaan nykyään ahdisteluksi, olen vapauttanut itseni kaikista menneisyyden "ritarillisuussäännöistä", nehän vasta naista vähätteleviä ovatkin olleet. Tasa-arvo on vapauttavaa.

En kaupoissa asioidessani tervehdi, katso silmiin, vastaa kysymyksiin enkä sano naispuoliselle myyjälle tai kassalle enää mitään. Laitan ostamani tavaran kassalle ja kortin maksupäätteeseen ja kävelen ulos. En avaa ovea, tarjoa istumapaikkaa tai auta lastenvaunujen kanssa, jokainen tasa-arvoisesti auttakoon itseään.

Hienoa uhriutumista! En enää edes tervehdi, koska enää ei saa tarrata ilman lupaa haaroihin ja tisseihin!

Onneksi kukaan ei jää kaipaamaan noin sairaan ihmisen tervehdyksiä.

Itse sain esimieheltä sanallisen huomautuksen kun pyysin työkaveriani illalliselle. Nainen ei pitänyt musta niin paljoa, vaikka jutellaankin päivittäin. En kourinut, flirttaillut, sanonut mitään kaksimielistä. Pyysin vain illalliselle. Tästä voi sitten nykyään valittaa esimiehelle. Olemme jopa saman ikäisiä joten tästäkään ei ole kyse. Hyvä ettei varoitusta tullut.

eri

No hohhoijakkaa, ettei vaan mene ihmisten tollouden piikkiin tuollainen. Minulle tuli kerran esimies huomauttamaan, että kun tietyt ihmiset ovat yhtä aikaa töissä niin tietystä aiheesta (yleinen vapaa-ajan harrastus) ei pitäisi jutella koska yhdellä työkavereista ei ole mitään puhuttavaa siitä aiheesta. Olin vähän että ookoo... ja pidin esimiehen toimintaa kummallisena työkaverin hyysäämisenä. Mutta ei juteltu siitä aiheesta enempää. Minusta tuo sinun esimiehen toiminta kuulostaa vähän samantyyppiseltä toiminnalta, että työnnetään nokka sinne minne se ei varsinaisesti kuulu (tässä vaiheessa voikin erikseen pohtia, että kuuluuko työpaikan kaikki asiat esimiehelle vai ei).

Nainen teki musta valituksen esimiehelle koska pyysin ulos. Ei mahdu mun käsitykseen tämä. Ja mukamas ihan perusteltua valittaa.

En itse ikimaailmassa kyllä menisi asiallisesta pyynnöstä valittamaan, mutta olisin kyllä salaa varmaan yhtä ärsyyntynyt kuin tämä joka meni. Ei työpaikka ole mikään senssipalsta. Lisäksi miehet tuppaa olemaan kiukkusia tai muuten ihmeellisiä, jos niille antaa pakit. Ahdistaa aina antaa pakit, oli kyseessä kuka vaan - saati sitten työkaveri.

Haluan mennä töihin ilman mitään henkistä kuormaa työhön liittymättömistä asioista.

Ainoa poikkeus tähän on se, että molemmat aistii molemminpuolisesti pidemmän aikaa, että ajatukselle deittailusta voisi olla suopeutta. Työpaikalla deittailu on aina riski ja siihen pitää olla hyvät sosiaaliset tuntosarvet.

Kertomastasi tulee mieleen, että sinulla ei ollut ko. tyypistä hajuakaan mutta aattelit pyytää häntä ulos ja saattaa hankalaan asemaan kolleganasi.

Korostan, että mikään valituksen paikka esimiehelle TÄMÄ EI OLE. Mutta miettimisen paikka.

Toki otin riskin. En uskonut sen nyt tosiaan valitukseen johtavan. Reilu vuosi samassa työssä, päivittäin tekemisissä. Hyvin tultiin juttuun ja molemmat sinkkuja ja saman ikäisiä. Kyllähän monet käyttäytyvät työpaikalla eri tavalla kuin vapaalla, joten päätin pyytää ulos ihan viattomasti josko siellä tutustuisi paremmin.

Nyt sitten eri yksikössä valituksen takia. Nainen tosin tervehtii käytävillä. Naurettava juttu mun ja muidenkin mielestä. Nykyään ei saa tehdä minkään näköistä aloitetta kuin netissä tai baarissa?

Älä hyvä mies tee aloitetta baarissa. Juuri oli ketju jossa mies-siat lynkattiin jos he menivät juttelemaan. Se on jo ahdistelua ja vähintään r*iskauksen suunnittelua. Naiset ovat baarissa viihtymässä ystävien kanssa.

Vierailija
265/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Päiväkoti-ikäisenä kaksi reilut kuusi vuotta vanhempaa lasta koskettelivat alapäätäni käsin/peniksellä ja tunkivat kieltä kurkkuun leikin varjolla. Toisen kohdalla tämä oli toistuvaa ja pitkäaikaista. Koin tehneeni jotain pahaa enkä kertonut aikuisille, mutta juoksin näitä ihmisiä pakoon ja yritin vältellä. Aloin itkeä päiväkotiin mennessä, vaikka aiemmin pidin kyseisestä paikasta.

- Teini-iässä työkaveri tuli jatkuvasti iholle, työnsi käsiään haaroihini ja varasti puhelimeni, koska halusin tilanteesta pois. Itkin vessassa, jonne onnistuin livahtamaan häneltä.  Poikaystävän reaktio oli hyvin laimea, äitini nauroi "pojat on poikia". En kertonut muille.

- Parikymppisenä majoitin luonani yliopiston ulkomaalaista tutkijaa yhden yön ja ei siitäkään hyvää seurannut. Hän puristi rintaani niin lujaa, että huusin. Hinkkasi alapääni turvonneeksi ja vereslihalle. Hiustukkoja lähti päästä ja päänahka aristi monta viikkoa eteenpäin. Olkavarsissa mustelmia kiinni pitämisestä. Koko tuon ajan käskin ja anelin lopettamaan, mutta ei, enhän oikeasti sitä haluaisi! Kunhan kiusoittelen. Yritti työntää vehjettään suuhuni, mutta ei onneksi väkipakolla lähtenyt kokeilemaan. 

Ei ole ihme kyllä traumoja jäänyt, mutta on mukava kuunnella isältä vitsejä me too -kampanjan naurettavuudesta ja miesten demonisoimisesta.

- Päiväkodissa kuusi vuotta vanhempia lapsia?

- Et sitten soittanut apua kun majoitit seksuaalista hyväksikäyttäjää? En halua syyllistää, haluan aidosti ymmärtää, miksi ihmiset eivät lopeta tuota tilannetta? Miksi tällaisia ei ajeta ulos? En vaan ymmärrä ellei joku valota aika lailla paremmin. Sitten jos hän väkivallalla uhkaili (mikä ei käy tästä ilmi) tietenkin vielä kovempi syyte tulossa jälkikäteen.

- Toinen naapurin lapsi, päiväkodissa tapahtunut erään toisen lapsen isoveli

- Tilanteen aikana en pystynyt ja jälkeenpäin ahdisti/pelotti ajatella koko tapahtumaa ja henkilöä. Siihen päälle hän syyllisti ja esitti kuin ei olisi tehnyt mitään normaalista poikkeavaa. Perheelle ja kavereille en häpeästä uskaltanut puhua, viranomaisille puhuminen olisi tuntunut asian paisuttelulta ja pelkäsin, ettei minua otettaisi vakavasti. Eipä tuollaisesta juuri mitään tuomiota edes tulisi, jos oikeuteen asti pitkän ajan päästä menisi. Parisataa ja läpsäytys ranteelle.

Vierailija
266/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raha puhuu kirjoitti:

Koska jo naisen katsominen tai naiselle puhuminen koetaan nykyään ahdisteluksi, olen vapauttanut itseni kaikista menneisyyden "ritarillisuussäännöistä", nehän vasta naista vähätteleviä ovatkin olleet. Tasa-arvo on vapauttavaa.

En kaupoissa asioidessani tervehdi, katso silmiin, vastaa kysymyksiin enkä sano naispuoliselle myyjälle tai kassalle enää mitään. Laitan ostamani tavaran kassalle ja kortin maksupäätteeseen ja kävelen ulos. En avaa ovea, tarjoa istumapaikkaa tai auta lastenvaunujen kanssa, jokainen tasa-arvoisesti auttakoon itseään.

Hienoa uhriutumista! En enää edes tervehdi, koska enää ei saa tarrata ilman lupaa haaroihin ja tisseihin!

Itse sain esimieheltä sanallisen huomautuksen kun pyysin työkaveriani illalliselle. Nainen ei pitänyt musta niin paljoa, vaikka jutellaankin päivittäin. En kourinut, flirttaillut, sanonut mitään kaksimielistä. Pyysin vain illalliselle. Tästä voi sitten nykyään valittaa esimiehelle. Olemme jopa saman ikäisiä joten tästäkään ei ole kyse. Hyvä ettei varoitusta tullut.

eri

No hohhoijakkaa, ettei vaan mene ihmisten tollouden piikkiin tuollainen. Minulle tuli kerran esimies huomauttamaan, että kun tietyt ihmiset ovat yhtä aikaa töissä niin tietystä aiheesta (yleinen vapaa-ajan harrastus) ei pitäisi jutella koska yhdellä työkavereista ei ole mitään puhuttavaa siitä aiheesta. Olin vähän että ookoo... ja pidin esimiehen toimintaa kummallisena työkaverin hyysäämisenä. Mutta ei juteltu siitä aiheesta enempää. Minusta tuo sinun esimiehen toiminta kuulostaa vähän samantyyppiseltä toiminnalta, että työnnetään nokka sinne minne se ei varsinaisesti kuulu (tässä vaiheessa voikin erikseen pohtia, että kuuluuko työpaikan kaikki asiat esimiehelle vai ei).

Nainen teki musta valituksen esimiehelle koska pyysin ulos. Ei mahdu mun käsitykseen tämä. Ja mukamas ihan perusteltua valittaa.

En itse ikimaailmassa kyllä menisi asiallisesta pyynnöstä valittamaan, mutta olisin kyllä salaa varmaan yhtä ärsyyntynyt kuin tämä joka meni. Ei työpaikka ole mikään senssipalsta. Lisäksi miehet tuppaa olemaan kiukkusia tai muuten ihmeellisiä, jos niille antaa pakit. Ahdistaa aina antaa pakit, oli kyseessä kuka vaan - saati sitten työkaveri.

Haluan mennä töihin ilman mitään henkistä kuormaa työhön liittymättömistä asioista.

Ainoa poikkeus tähän on se, että molemmat aistii molemminpuolisesti pidemmän aikaa, että ajatukselle deittailusta voisi olla suopeutta. Työpaikalla deittailu on aina riski ja siihen pitää olla hyvät sosiaaliset tuntosarvet.

Kertomastasi tulee mieleen, että sinulla ei ollut ko. tyypistä hajuakaan mutta aattelit pyytää häntä ulos ja saattaa hankalaan asemaan kolleganasi.

Korostan, että mikään valituksen paikka esimiehelle TÄMÄ EI OLE. Mutta miettimisen paikka.

Toki otin riskin. En uskonut sen nyt tosiaan valitukseen johtavan. Reilu vuosi samassa työssä, päivittäin tekemisissä. Hyvin tultiin juttuun ja molemmat sinkkuja ja saman ikäisiä. Kyllähän monet käyttäytyvät työpaikalla eri tavalla kuin vapaalla, joten päätin pyytää ulos ihan viattomasti josko siellä tutustuisi paremmin.

Nyt sitten eri yksikössä valituksen takia. Nainen tosin tervehtii käytävillä. Naurettava juttu mun ja muidenkin mielestä. Nykyään ei saa tehdä minkään näköistä aloitetta kuin netissä tai baarissa?

Ei tarvitse kärjistää. Mitäpä jos olisit odottanut työpäivän loppuvan ja pyytänyt kollegaasi syömään vasta talon ovien ulkopuolella?

Vierailija
267/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan häiritsevin kokemus oli lukiossa, kun samanikäinen poika sai jonkun ihme fetissin mua kohtaan. Se salakuvas mua taukoomatta ja jatkuvasti. Eikä se aina niin salaistakaan ollut. Mutta todella häiritsevää. Saattoi olla että tein tunnilla jotain tehtäviä ja yhtäkkiä huomaan että se tyyppi on mun takana kuvaamassa mun paljaita varpaita. Tai käytävällä että se kulkee metrin pari jäljessä, kännykkä alhaalla kuvaamassa mun takapuolta. Ei se niitä kuvia mihinkään julkaissut, mutta arvaan kyllä mitä käyttöä niille oli. Kuvottavaa!! Se loppui hyypilön ilmeisesti muutettua muualle. En kysellyt mihin katosi.

Ja kommentoijille: ei auttanut vaikka miten suoraan tästä sanoi ja kenelle.

Milloin tämä tapahtui? Nykyäänhän tuo kai olisi jonkin sortin rikos, vai mitä muut palstalaiset arvelevat?

Vierailija
268/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan häiritsevin kokemus oli lukiossa, kun samanikäinen poika sai jonkun ihme fetissin mua kohtaan. Se salakuvas mua taukoomatta ja jatkuvasti. Eikä se aina niin salaistakaan ollut. Mutta todella häiritsevää. Saattoi olla että tein tunnilla jotain tehtäviä ja yhtäkkiä huomaan että se tyyppi on mun takana kuvaamassa mun paljaita varpaita. Tai käytävällä että se kulkee metrin pari jäljessä, kännykkä alhaalla kuvaamassa mun takapuolta. Ei se niitä kuvia mihinkään julkaissut, mutta arvaan kyllä mitä käyttöä niille oli. Kuvottavaa!! Se loppui hyypilön ilmeisesti muutettua muualle. En kysellyt mihin katosi.

Milloin tämä tapahtui? Nykyäänhän tuo kai olisi jonkin sortin rikos, vai mitä muut palstalaiset arvelevat?

Tuosta saisi varmaan vainoamissyytteen tänä päivänä.

Vierailija
269/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin nakki kioskille ja siellä oli lähinnä nakkia tarjolla. piirakoissakin oli keino liha valmiina.

Vierailija
270/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta saisi varmaan vainoamissyytteen tänä päivänä.

Tätä minäkin ajattelin. Saattaa täyttää myös rikolliseksi luokiteltavan seksuaalisen häirinnän kriteerit. Lukioikäinen on jo rikosoikeudellisessa vastuussa.

Mietin myös salakuvausta, joka on ollut viime aikoina tapetilla. Julkisilla paikoillahan saa kuvata, mutta entä jos kohde kieltää sen? Julkisella paikalla kuvatussa materiaalissa voi näkyä ihmisten takapuolia eikä tässä ole sinänsä mitään ihmeellistä, mutta entäpä takapuolen tarkoituksellinen, häiritsevä kuvaaminen?

Ja entäs oppitunnilla kuvaaminen? Uskoakseni opettaja voisi halutessaan lopettaa sen napakalla kiellolla. On todella ikävää, että tuohon toimintaan ei puututtu. 

Vierailija
271/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa kaikki purkautumaan. Yläasteella -96 miesopettaja fysiikantunnilla näytti kädestä pitäen miten lyijykynällä piirretään nolla.

Vierailija
272/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa kaikki purkautumaan. Yläasteella -96 miesopettaja fysiikantunnilla näytti kädestä pitäen miten lyijykynällä piirretään nolla.

Tämäkin vielä..voi kauhiaaaa!!!!!

Vierailija
273/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenisen vuotta sitten eräässä työpaikassa oli nätti ja täysjärkisen oloinen nainen, johon sellainen todella yksinkertaisen oloinen korsto oli lääpällään. Hänen mielestään hyvä iskustrategia oli kertoa kuinka hän käy itä-blokin maissa ja thaikuissa painamassa lähes alaikäisiä naisia. Jutut oli too-much-info tasoisia ja ällöttävä limainen virne naamalla kerrottuja.

Ja aina jonkun joulu/-kesäloman jälkeen oli tällaisia juttuja odottamassa. Oon pari kertaa törmännyt nykyisellä asuinalueella tähän heppuun ja tuli mieleen koko juttu vasta nyt, ja mietityttänyt että miten helkkarin sairasta se oli ja vielä töissä. Onneksi nykyään varmasti joku ärähtäisi.

Tuota noin.... "lähes alaikäisiä" eli todellisuudessa täysi-ikäisiä joka on aivan laillista.

Pekka Haaviston puolisokin oli lähes alaikäinen ja Pekka nelikymppinen ukko kun he alkoivat juttujaan puuhastelemaan.   Paheksutko sitä? 

Haavistolla on oikea pitkäaikainen suhde, joka ei perustu hyväksikäyttöön vaan on täysin vapaaehtoinen. Eikä käsittääkseni Haavisto asialla retostele eikä sillä yritä iskeä muita.

Kun taas tuollainen kuvottava tyyppi kannattaa touhullaan ihmiskauppaa ja hyväksikäyttöä, ja on vielä niin tyhmä, että luulee, että joku nainen sellaiseen saastan enää vapaaehtoisesti koskisi.

Vierailija
274/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mieskokemus:

Uimahallissa eräs vanha setä (70v) jututti mua usein miesten saunassa. Olen kolmekymppinen itse. Yhtenä kerta, kun taas juteltiin niitä näitä niin laittoi ylälauteilla käden mun reidelle niin, että sormet ylsivät sisäreiden puolelle. Hämmennyin totaalisesti, kun ympärillä oli muitakin ja enkä tunnistanut tilannetta siitä hetkessä. Otti käden hetken päästä pois.

Vierailija
275/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla Oululaisessa miesten vaatetusliikkeessä miespuolinen myyjä tuli samaan sovituskoppiin, kun olin sovittamassa yo-pukuani.

Myyjä puristeli muniani ja kähisi korvaan "Kiristääkö tästä, kiristääkö tästä"

Menin ilmoittamaan asiasta myymäläpäällikölle, joka sanoi, että sellainen se on. Älä välitä.

Myyjä oli tunnettu homo, mutta sai pitää duuninsa, kun oli niin hyvä tyylisilmä.

Pukumiehessä?

Identtinen kokemus samasta paikasta, mutta 80-luvun jälkipuoliskolta - varmaan sitten sama äijä: oli jo aika iäkkään oloinen.

Vierailija
276/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raha puhuu kirjoitti:

eri

Ei tarvitse kärjistää. Mitäpä jos olisit odottanut työpäivän loppuvan ja pyytänyt kollegaasi syömään vasta talon ovien ulkopuolella?

Joo työpaikan oven ulkopuolella stalkkaaminen on turvallista ja toimii aina. Ei voi tulla metoota, toisin kuin jos työpaikalla kysyy.

Vierailija
277/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mieskokemus:

Uimahallissa eräs vanha setä (70v) jututti mua usein miesten saunassa. Olen kolmekymppinen itse. Yhtenä kerta, kun taas juteltiin niitä näitä niin laittoi ylälauteilla käden mun reidelle niin, että sormet ylsivät sisäreiden puolelle. Hämmennyin totaalisesti, kun ympärillä oli muitakin ja enkä tunnistanut tilannetta siitä hetkessä. Otti käden hetken päästä pois.

Isä!

Vierailija
278/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen pyysi numeroa töissä.. Kerroin asiasta esimiehelle ja meidän kesken pidettiin puhuttelu, jossa selvennettiin työelämän sääntöjä. Eli töissä ei kysellä numeroit ym vaan vain töitä. Nykyään nainen ei enää edes tervehdi. Naurettavaa.

Vierailija
279/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin siskon mies alko ahdistella heti kun rinnat kasvoi. Jos tuli tilanne, jossa olimme kahdestaan niin tämä 60v. monen lapsen isä ja isoisä iski heti tisseihin kiinni. 12v. tytöstä se tuntui hyvin ahdistavalta ja johti siihen, että pyrin välttelemään tilanteita, jossa olisin tämän papan kanssa kahdestaan. Pakko myöntää, että en ollut hirveän surullinen, kun ukko kuoli sydäriin. Myöhemmin olen jutellut asiasta muutaman serkkuni kanssa ja yllättäen meillä on samat kokemukset. Setä siis ahdisteli nuoria tyttöjä, ihan selvinpäin ja täysin tarkoituksella. Olen joskus miettinyt, että osasko se pitää näppinsä kurissa omien tyttäriensä suhteen? Vai ahdisteliko vain meitä sukulaistyttöjä.

Meillä tädin mies olisi halunnut kokeilla meiltä murrosiän kynnyksellä olevilta tytöiltä onko maito rauhaset jo kasvaneet. Siis mitä hel...tiä?

Vierailija
280/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla Oululaisessa miesten vaatetusliikkeessä miespuolinen myyjä tuli samaan sovituskoppiin, kun olin sovittamassa yo-pukuani.

Myyjä puristeli muniani ja kähisi korvaan "Kiristääkö tästä, kiristääkö tästä"

Menin ilmoittamaan asiasta myymäläpäällikölle, joka sanoi, että sellainen se on. Älä välitä.

Myyjä oli tunnettu homo, mutta sai pitää duuninsa, kun oli niin hyvä tyylisilmä.

Pukumiehessä?

Identtinen kokemus samasta paikasta, mutta 80-luvun jälkipuoliskolta - varmaan sitten sama äijä: oli jo aika iäkkään oloinen.

Kaikki Oululaiset muistaa ko myyjän. Itsellä ei kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi