Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma MeToo -kokemuksesi.

Vierailija
17.12.2018 |

Kerro oma MeToo -kategorian alle mahtuva oikeasti ahdistava häirintätapaus, jossa valta-asetelma on ollut epäsymmetrinen, etkä ole voinut asiaa mielestäsi kuuluttaa kylillä, pelossa siitä että urasi vaarantuisi siitä.

Minulla on muutamakin, mutta kerron vasta kohta...

Kommentit (336)

Vierailija
221/336 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lobiuiu kirjoitti:

Keski-ikäsiset naiset ovat humalassa kaikkein pahimpia. Kokemuksia on: baaritiskillä naisporukka oli päättänyt porukassa kopeloida, kaikki viisi mimmiä menivät ohi persauksiani puristellen. Voinko huutaa MEETOO en en todellakaan. Olen vain tavallinen kivakroppainen nuori mies. Mutta en jotenkaan kestä noita vanhempia mimmejä joille "ei kiitos" ei kelpaa vastaukseksi. Ovat tottuneet (ehkö nössön aviomiehen kanssa) että EI ei kelpaa vastaukseksi. Mulla on omanikäiseni kaunis urheilullinen daami kotosalla odottamassa poikien saunaillan jälken. Ihanat rouvat pliis, ootte kyllä ihania, mutta jättkäkää minut rauhaan :-) Ja herättäkää noilla kaikilla aksöneillä se sohvannurkassa torkkuva aviomies

Minä menisin järjestyksenvalvojalle mainitsemaan tuollaisista koura-Kaisoista. Ei siellä koura-Karejakaan hyvällä katsota, niin luulisi että rouvienkin olisi aika tulla sieltä 60-luvulta pois ja tähän päivään.

Mutta patriarkaattipa ei suojelekaan tommoisia neitimiehiä. On valtava miehinen häpeä mennä kantelemaan kenen tahansa naisen toilailuista pokelle. Hämmentävästi se voi olla suoranaista riidan haastoa. Sen sijaan, että Sirpa lentäis ravintolasta ulos, saakin pahimmillaan olla varomassa Sirpan poikkista, joka tulee opettamaan, miten naisia kunnioitetaan.

Asiallisesti käyttäytyvällä miehellä ei heposti ole tässä pelissä kuin häviäjän osa. Vastoin naisten luuloa, miesten koskemattomuus on todella olematonta, jos ei ole varovainen. Toki baarisirpat ovat varsin lieviä, mutta toki ikäviä tapauksia.

Kyse on nyt siitä, että kännissä keskikokoista aikuista miestä kopeloimaan huoppuva, virnuileva "baarisirppa", ei ole missään mittakaavassa, millään muotoa RINNASTETTAVISSA kaappikorstoon, joka ylivoimallaan vie kaiken autonomian pois naiselta, jota tämä ahdistelee. Mitä rautalankaa sä pieni ihminen tarvitset, että saat tämän eron jollain tavalla käsitteellistettyä pieneen päähäsi? 

Poikkeuksia aina on, mutta yleisessä keskustelussa ei voida poikkeuksilla oikeuttaa laajoja linjavetoja. Suurin osa nyt miehistä kuitenkin ovat fyysisesti terveitä, kyvykkäitä ja henkisiltä ominaisuuksiltaan sen verta kykeneviä, että baarisirppa ei ole varsinainen uhka. Huvittava ja surkuhupaisa, jopa vähän ärsyttävä, mutta ei olemassoloasi uhkaava järisyttävä pahoinpitelijä. Mitä isokokoinen ahdisteleva mies naiselle on. Nainen ei voi nauraa tilanteesta pois. Mies voi.

Tässä ero, hyvä ihminen. Ota esille, mutta Älä rinnasta.

Jos kerran oleellista on se kumpi on isompi, niin saisinko minä 165-senttisenä miehenä mielestäsi mennä kourimaan yli 180 cm pitkiä naisia baareissa vapaasti. Kun ilmeisesti olisin mielestäsi pienempikokoisena vain huvittava ja surkuhupaisa sekä vähän ärsyttävä, mutta en uhkaava pahoinpitelijä? Vai onko tuo koko oleellista vain jos mies on se joka ahdistelee?

Kai sinä pieni ihminen saat pieniin ja vaatimattomiin aivoihisi mahdutettua fysiologisen tosiasian, että pituus ei ole yhtä kuin massa ja lihaskunto. Jos sinun apina-argumentilla mentäisiin eteenpäin, niin Mike Tyson olisi alisteisessa asemassa minulle, koska satun olemaan häntä päätä pidempi. Mitä tosin luulet että kävisi, jos hän haluaisi viedä tahtonsa läpi fyysisessä uhkatilanteessa minua, 63kg painavaa naista vastaan? 

Mistä näitä ajattelun sm-mestareita oikeasti tänne sikiää... Kunnon darwin awards -mittelö meneillään, näillä lankaan eksyneillä ressukkaurpoilla.

Tarkoitatko että naiset ovat siis fyysisesti heikompia?  

Jos olet Tysonia päätä pidempi niin olet siis 178 + 25 (n. pään korkeus)  eli olet 203 cm pitkä ja painosi oli kuulemma 63 kg. Pakko sanoa että olet aikamoinen pulkannaru ja ei taida kehosi terveyskään olla ihan kohdillaan (pään lisäksi). 

Päde toki lisää niin saadaan nauraa. 

Olen 183cm pitkä, en nyt ehkä tietenkään tarkoita kirjaimellisesti olevani päätä pidempi - jonka kuka tahansa yli 16v ihminen olisi voinut päätellä.

Pointti ehkä nyt kuitenkin olennaisempi, kuin figuratiivisen esimerkin yksityiskohdat - joihin sinä tietysti tartut kirjaimellisesti paremman argumentin puutteessa. 

Ehkä olisi sulla syytä mennä takaisin yläasteen fysiikan tunneille, ressukka. Kyllä, miehet ovat fyysisesti voimakkaampia synnynnäisiltä ominaisuuksiltaan kuin naiset. Tuliko tämäkin sulle yllätyksenä, urpo*? : D

Eli jos sinä väität olevasi jotakin päätä pidempi niin muut ovatkin ääliöitä kun eivät ymmärrä että et olekaan.  Kehtaat vielä haukkua näitä henkilöitä kun eivät olekaan ajatuksenlukijoita. 

Kun ottaa huomioon jatkuvan nimittelysi niin voinen todeta että miehet eivät ole ainoastaan fyysisesti ylivertaisia naisiin verrattuna vaan myös henkisesti. 

Arvaas mitä siellä yläasteen fysiikan tunneilla opetetaan? 
https://fi.wikipedia.org/wiki/Fysiikka

Vierailija
222/336 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Siis oikeita sellaisia, tekemällähän niitä saisi tehtyä melkein mistä tilanteesta tahansa ilmeisesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v istuin kaverin kanssa heidän keittiössä. Kaverin humalainen isä tulee kotiin, ja tulee koittaan onko tissejä :( oli todella ahdistava kokemus. Siinä iässä leikittiin vielä barbeilla ym eikä edes tajuttu mitään seksijuttuja :(

Ja kaverin häpeä vaikkeihan sekään sille mitään mahtanut. Ikinä ei asiasta puhuttu jälkeenpäin.

Vierailija
224/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11v istuin kaverin kanssa heidän keittiössä. Kaverin humalainen isä tulee kotiin, ja tulee koittaan onko tissejä :( oli todella ahdistava kokemus. Siinä iässä leikittiin vielä barbeilla ym eikä edes tajuttu mitään seksijuttuja :(

Ja kaverin häpeä vaikkeihan sekään sille mitään mahtanut. Ikinä ei asiasta puhuttu jälkeenpäin.

Voi teitä pieniä.... Sinä sentään pääsit pois sieltä mutta kaverillesi tuo oli oma isä. Oikeesti sydäntä raastaa nämä tällaiset.

Vierailija
225/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien miesten pitäisi olla yhtenä rintamana naisten ahdistelua vastaan jo sen takia mikä vaikutus sillä on naisten seksuaalisuuteen ja sen kehitykseen alkaen esimurrosikäisistä.

Vierailija
226/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies_miettiii kirjoitti:

Minusta nämä ahdistelujutut on täysin marginaali-ilmiö, tuskin yleinen. Ite oon viettänyt villiä opiskelijaelämää, on ollu kotibileitä yms jossa naisia ja miehiä. En ikinä ole nähnyt että joku ois ronskisti naisia häirinnyt tai ahdistellut. Kännissä toki moni on sänkyyn eksynyt, mutta yhteistuumin, osaa kaduttanut jälkeenpäin osaa ei. Samoten nämä kaikki kadulla perseille läpsimiset ja puristelut, ei varmasti ole yleinen ilmiö.  Varmasti niitäkin epämiellyttäviäkin tapauksia on, sitä en kiellä.

Ite voin miehenä sanoa että naisten puolellta muutaman kerran on tarrattu baarissa haaroihin kiinni vanhemman naisen toimesta tai roikutta kädessä kiinni vaikka en ole halunnut.

Eeeen usko. Koska en ole ainakaan nähnyt, että sulle on näin käynyt.

Hei ukkeli, siinähän se "vitsi" piileekin, että yleensä se kourinta, ehdottelu yms. tehdään nimenomaan salakähmäisesti, ettei kukaan näe. Että se uhri häpäistään, mutta mitään todistusaineistoa mielellään ei saa jäädä, jos se nainen kehtaakin alkaa sanomaan, että "me too". 

Sulle on lukuisat naiset tässä ketjussa kertoneet tarinaa useista ahdistelutapauksista, mutta koska sinä et ole nähnyt, niin "ei varmasti ole yleinen ilmiö". Voi pyhä jysäys mitä älyllistä logiikkaa.

Itsekin ihmettelen tätä väitetyn ahdistelun määrää. Miksei noista kaikista rikoksista ole ilmoitettu viranomaisille saman tien? Kauheita tällaiset vuosia tai vuosikymmeniä sitten väitetysti tehtyjen tekojen perusteella käynnistetyt ajojahdit.

Koska tytöt on kasvatettu vuosikymmenien ajan tähän vaikenemisen kulttuuriin. Sitä tässä on pitkin matkaa selitetty. Jotkut ovat uskaltautuneet kertomaan esim. vanhemmilleen, vanhemmat ovat käskeneet vaieta, "ei nyt tehdä tästä mitään numeroa". Silloin siitä ei tehty numeroa, ja kun vallitseva ilmapiiri on juuri se, että pitää vaieta ja pojat nyt ovat poikia, niin näin me olemme tehneet. Samalla tavalla kuin vaikka lasten kasvattaminen väkivallalla oli ennen hyväksyttyä ja enää ei, myöskään jo lapsena alkanut lääppiminen ei ole hyväksyttyä, ei (enää) kenenkään kohdalla.

Vierailija
227/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat akat pojitteli töissä.

Vierailija
228/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himmeitä juttuja,hirveen heppoisin perustein tuomitaan ahdisteluks kaikki pienet hipaisut ja vitsinä heitetyt kommentit..miten herkkänahkaisia ihmisistä on tullut. Täällä kaikki menee aina niin överiksi. Todellinen ahdistelu on aivan jotain muuta,kuin jotkut sattuman varaiset sanalliset heitot ...

Vierailija
229/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Olin nuorena töissä videovuokraamossa. Sen omistaja kähmi ja käpälöi joka käänteessä ja kertoili monenlaisia seksijuttuja. Piti minua niuhona, kun en ryhtynyt hänen kanssaan seksihommiin. Sitten olin lähettinä eräässä firmassa, jonka esimiestason heppu oli aina kourimassa kaikkia naisia, jotka eivät karkuun ehtineet. Se lopetti minun kourimisen, kun lupasin vetää turpaan, jos vielä koskee. Ei kyllä sen jälkeen edes tervehtinyt - kauhea menetys minulle :D

Sittemmin siirryin valtion virkaan. Täällä oli myös esimiestason niljake, joka ehdotteli ja käpälöi. Häntä pidettiin yleisesti (miehet siis) mukavana miehenä ja ennen kaikkea herrasmiehenä, joka ei taatusti koskisi naisiin ilman näiden lupaa. Just... Hyvävelikerho hoiti hänet erittäin hyvälle viralle korkealle alamme johtoon ihan valtion tasolla. Kautta linjan niitä kähmijöitä ja asemansa hyväksikäyttäjiä on ollut. Kuvottavaa touhua.

Ei ennen tuollaisista "sopinut" valittaa - kähmimiset ja ehdottelut kuuluivat ikään kuin työnkuvaan, kun olit nainen ja varsinkin nuori nainen. Vasta nykyään sellaiseen suhtaudutaan kielteisesti, ja hyvä niin. Minusta ne kähmimiset ja kähmijät olivat ällöttäviä, mutta jos valitin, syy oli minun.

Eipä silti, eivät miehet ole ainoita limanuljaskoita eivätkä nuoret naiset ole ainoita kärsijöitä. Kyllä tällaiset keski-ikäiset naisetkin ovat kautta aikojen ottaneet ilon irti varsinkin nuorista miestyöntekijöistä, eikä se ole yhtään sen hauskempaa ja hyväksyttävämpää. Sitä varten vaan pitäisi olla oma kampanjansa. Minä arvelen, että naiset ovat vielä härskimpiä ja kamalampia kuin miehet.

Vierailija
230/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma setä käyttäytyi sopimattomasti meitä veljensä alaikäisiä tyttöjä kohtaan. Kerrottiin äidille jonka jälkeen setä leimas meidät valehtelijoiksi

Vierailija
231/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raha puhuu kirjoitti:

Minusta metoo on ollut vapauttavaa.

Koska jo naisen katsominen tai naiselle puhuminen koetaan nykyään ahdisteluksi, olen vapauttanut itseni kaikista menneisyyden "ritarillisuussäännöistä", nehän vasta naista vähätteleviä ovatkin olleet. Tasa-arvo on vapauttavaa.

En kaupoissa asioidessani tervehdi, katso silmiin, vastaa kysymyksiin enkä sano naispuoliselle myyjälle tai kassalle enää mitään. Laitan ostamani tavaran kassalle ja kortin maksupäätteeseen ja kävelen ulos. En avaa ovea, tarjoa istumapaikkaa tai auta lastenvaunujen kanssa, jokainen tasa-arvoisesti auttakoon itseään.

Hienoa uhriutumista! En enää edes tervehdi, koska enää ei saa tarrata ilman lupaa haaroihin ja tisseihin!

Onneksi kukaan ei jää kaipaamaan noin sairaan ihmisen tervehdyksiä.

Itse sain esimieheltä sanallisen huomautuksen kun pyysin työkaveriani illalliselle. Nainen ei pitänyt musta niin paljoa, vaikka jutellaankin päivittäin. En kourinut, flirttaillut, sanonut mitään kaksimielistä. Pyysin vain illalliselle. Tästä voi sitten nykyään valittaa esimiehelle. Olemme jopa saman ikäisiä joten tästäkään ei ole kyse. Hyvä ettei varoitusta tullut.

eri

No hohhoijakkaa, ettei vaan mene ihmisten tollouden piikkiin tuollainen. Minulle tuli kerran esimies huomauttamaan, että kun tietyt ihmiset ovat yhtä aikaa töissä niin tietystä aiheesta (yleinen vapaa-ajan harrastus) ei pitäisi jutella koska yhdellä työkavereista ei ole mitään puhuttavaa siitä aiheesta. Olin vähän että ookoo... ja pidin esimiehen toimintaa kummallisena työkaverin hyysäämisenä. Mutta ei juteltu siitä aiheesta enempää. Minusta tuo sinun esimiehen toiminta kuulostaa vähän samantyyppiseltä toiminnalta, että työnnetään nokka sinne minne se ei varsinaisesti kuulu (tässä vaiheessa voikin erikseen pohtia, että kuuluuko työpaikan kaikki asiat esimiehelle vai ei).

Nainen teki musta valituksen esimiehelle koska pyysin ulos. Ei mahdu mun käsitykseen tämä. Ja mukamas ihan perusteltua valittaa.

Vierailija
232/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä nainen työnsi kätensä housuni sisään puristellakseen hyvännäköistä persettäni.

Vierailija
233/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoristeilyllä toinen jatkuvasti tulossa kiinni'(ei tosin haarojen väliin) ja en pidä muutenkaan koskettelusta. Kerroin varmaan kymmenen kertaa että lopeta, mutta ilta loppui siihen että jouduin itse lähtemään paikalta pois. Tilannetta EI helpottanut se että ympärilläolijoiden mielestä se oli vaan hauskaa. Olenhan mies (ja yllä olevalle naiskommentoijalle, olen 194cm ja 90kg, mutta tilanne ei todellakaan ole yhtään vähemmän ahdistavampi)

KERROIT että lopeta?? Englanniksi voi sanoa told, suomeksi se on ihan sanomista.

Aihe on joo kaikin puolin syvältä jne mutta EN VOI SIETÄÄ TUOTA ME TOO ME TOO ME TOOTA. Arrgggghhh. Niin ärsyttävää. Me too me too me too me too.

Vierailija
234/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raha puhuu kirjoitti:

Koska jo naisen katsominen tai naiselle puhuminen koetaan nykyään ahdisteluksi, olen vapauttanut itseni kaikista menneisyyden "ritarillisuussäännöistä", nehän vasta naista vähätteleviä ovatkin olleet. Tasa-arvo on vapauttavaa.

En kaupoissa asioidessani tervehdi, katso silmiin, vastaa kysymyksiin enkä sano naispuoliselle myyjälle tai kassalle enää mitään. Laitan ostamani tavaran kassalle ja kortin maksupäätteeseen ja kävelen ulos. En avaa ovea, tarjoa istumapaikkaa tai auta lastenvaunujen kanssa, jokainen tasa-arvoisesti auttakoon itseään.

Hienoa uhriutumista! En enää edes tervehdi, koska enää ei saa tarrata ilman lupaa haaroihin ja tisseihin!

Itse sain esimieheltä sanallisen huomautuksen kun pyysin työkaveriani illalliselle. Nainen ei pitänyt musta niin paljoa, vaikka jutellaankin päivittäin. En kourinut, flirttaillut, sanonut mitään kaksimielistä. Pyysin vain illalliselle. Tästä voi sitten nykyään valittaa esimiehelle. Olemme jopa saman ikäisiä joten tästäkään ei ole kyse. Hyvä ettei varoitusta tullut.

eri

No hohhoijakkaa, ettei vaan mene ihmisten tollouden piikkiin tuollainen. Minulle tuli kerran esimies huomauttamaan, että kun tietyt ihmiset ovat yhtä aikaa töissä niin tietystä aiheesta (yleinen vapaa-ajan harrastus) ei pitäisi jutella koska yhdellä työkavereista ei ole mitään puhuttavaa siitä aiheesta. Olin vähän että ookoo... ja pidin esimiehen toimintaa kummallisena työkaverin hyysäämisenä. Mutta ei juteltu siitä aiheesta enempää. Minusta tuo sinun esimiehen toiminta kuulostaa vähän samantyyppiseltä toiminnalta, että työnnetään nokka sinne minne se ei varsinaisesti kuulu (tässä vaiheessa voikin erikseen pohtia, että kuuluuko työpaikan kaikki asiat esimiehelle vai ei).

Nainen teki musta valituksen esimiehelle koska pyysin ulos. Ei mahdu mun käsitykseen tämä. Ja mukamas ihan perusteltua valittaa.

En itse ikimaailmassa kyllä menisi asiallisesta pyynnöstä valittamaan, mutta olisin kyllä salaa varmaan yhtä ärsyyntynyt kuin tämä joka meni. Ei työpaikka ole mikään senssipalsta. Lisäksi miehet tuppaa olemaan kiukkusia tai muuten ihmeellisiä, jos niille antaa pakit. Ahdistaa aina antaa pakit, oli kyseessä kuka vaan - saati sitten työkaveri.

Haluan mennä töihin ilman mitään henkistä kuormaa työhön liittymättömistä asioista.

Ainoa poikkeus tähän on se, että molemmat aistii molemminpuolisesti pidemmän aikaa, että ajatukselle deittailusta voisi olla suopeutta. Työpaikalla deittailu on aina riski ja siihen pitää olla hyvät sosiaaliset tuntosarvet.

Kertomastasi tulee mieleen, että sinulla ei ollut ko. tyypistä hajuakaan mutta aattelit pyytää häntä ulos ja saattaa hankalaan asemaan kolleganasi.

Korostan, että mikään valituksen paikka esimiehelle TÄMÄ EI OLE. Mutta miettimisen paikka.

Vierailija
235/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies_miettiii kirjoitti:

Minusta nämä ahdistelujutut on täysin marginaali-ilmiö, tuskin yleinen. Ite oon viettänyt villiä opiskelijaelämää, on ollu kotibileitä yms jossa naisia ja miehiä. En ikinä ole nähnyt että joku ois ronskisti naisia häirinnyt tai ahdistellut. Kännissä toki moni on sänkyyn eksynyt, mutta yhteistuumin, osaa kaduttanut jälkeenpäin osaa ei. Samoten nämä kaikki kadulla perseille läpsimiset ja puristelut, ei varmasti ole yleinen ilmiö.  Varmasti niitäkin epämiellyttäviäkin tapauksia on, sitä en kiellä.

Ite voin miehenä sanoa että naisten puolellta muutaman kerran on tarrattu baarissa haaroihin kiinni vanhemman naisen toimesta tai roikutta kädessä kiinni vaikka en ole halunnut.

Eeeen usko. Koska en ole ainakaan nähnyt, että sulle on näin käynyt.

Hei ukkeli, siinähän se "vitsi" piileekin, että yleensä se kourinta, ehdottelu yms. tehdään nimenomaan salakähmäisesti, ettei kukaan näe. Että se uhri häpäistään, mutta mitään todistusaineistoa mielellään ei saa jäädä, jos se nainen kehtaakin alkaa sanomaan, että "me too". 

Sulle on lukuisat naiset tässä ketjussa kertoneet tarinaa useista ahdistelutapauksista, mutta koska sinä et ole nähnyt, niin "ei varmasti ole yleinen ilmiö". Voi pyhä jysäys mitä älyllistä logiikkaa.

Itsekin ihmettelen tätä väitetyn ahdistelun määrää. Miksei noista kaikista rikoksista ole ilmoitettu viranomaisille saman tien? Kauheita tällaiset vuosia tai vuosikymmeniä sitten väitetysti tehtyjen tekojen perusteella käynnistetyt ajojahdit.

Koska tytöt on kasvatettu vuosikymmenien ajan tähän vaikenemisen kulttuuriin. Sitä tässä on pitkin matkaa selitetty. Jotkut ovat uskaltautuneet kertomaan esim. vanhemmilleen, vanhemmat ovat käskeneet vaieta, "ei nyt tehdä tästä mitään numeroa". Silloin siitä ei tehty numeroa, ja kun vallitseva ilmapiiri on juuri se, että pitää vaieta ja pojat nyt ovat poikia, niin näin me olemme tehneet. Samalla tavalla kuin vaikka lasten kasvattaminen väkivallalla oli ennen hyväksyttyä ja enää ei, myöskään jo lapsena alkanut lääppiminen ei ole hyväksyttyä, ei (enää) kenenkään kohdalla.

Onhan tässä joku syvempikin juttu kuin vaikenemisen kulttuuri. Naiset jähmettyvät usein näissä tilanteissa eivätkä voi toimia. Joku biologinen juttu taustalla!

Vierailija
236/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ilmoitti haluavansa pitää minua seksileluna....

Vierailija
237/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raha puhuu kirjoitti:

eri

En itse ikimaailmassa kyllä menisi asiallisesta pyynnöstä valittamaan, mutta olisin kyllä salaa varmaan yhtä ärsyyntynyt kuin tämä joka meni. Ei työpaikka ole mikään senssipalsta. Lisäksi miehet tuppaa olemaan kiukkusia tai muuten ihmeellisiä, jos niille antaa pakit. Ahdistaa aina antaa pakit, oli kyseessä kuka vaan - saati sitten työkaveri.

Haluan mennä töihin ilman mitään henkistä kuormaa työhön liittymättömistä asioista.

Ainoa poikkeus tähän on se, että molemmat aistii molemminpuolisesti pidemmän aikaa, että ajatukselle deittailusta voisi olla suopeutta. Työpaikalla deittailu on aina riski ja siihen pitää olla hyvät sosiaaliset tuntosarvet.

Kertomastasi tulee mieleen, että sinulla ei ollut ko. tyypistä hajuakaan mutta aattelit pyytää häntä ulos ja saattaa hankalaan asemaan kolleganasi.

Korostan, että mikään valituksen paikka esimiehelle TÄMÄ EI OLE. Mutta miettimisen paikka.

Toki otin riskin. En uskonut sen nyt tosiaan valitukseen johtavan. Reilu vuosi samassa työssä, päivittäin tekemisissä. Hyvin tultiin juttuun ja molemmat sinkkuja ja saman ikäisiä. Kyllähän monet käyttäytyvät työpaikalla eri tavalla kuin vapaalla, joten päätin pyytää ulos ihan viattomasti josko siellä tutustuisi paremmin.

Nyt sitten eri yksikössä valituksen takia. Nainen tosin tervehtii käytävillä. Naurettava juttu mun ja muidenkin mielestä. Nykyään ei saa tehdä minkään näköistä aloitetta kuin netissä tai baarissa?

Vierailija
238/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raha puhuu kirjoitti:

eri

Toki otin riskin. En uskonut sen nyt tosiaan valitukseen johtavan. Reilu vuosi samassa työssä, päivittäin tekemisissä. Hyvin tultiin juttuun ja molemmat sinkkuja ja saman ikäisiä. Kyllähän monet käyttäytyvät työpaikalla eri tavalla kuin vapaalla, joten päätin pyytää ulos ihan viattomasti josko siellä tutustuisi paremmin.

Nyt sitten eri yksikössä valituksen takia. Nainen tosin tervehtii käytävillä. Naurettava juttu mun ja muidenkin mielestä. Nykyään ei saa tehdä minkään näköistä aloitetta kuin netissä tai baarissa?

Ekassa pyynnössä tollasessa tilanteessa kannattaisi olla joku aasinsilta. Esim. että muistatko ku puhuttiin siitä leffasta mitä molemmat haluttiin nähä, nyt mulla on liput mutta kaveri peru - haluutko tulla mun kanssa?

Ootteko olleet yhdessä esim. kahdestaan lounailla, uponneet toistenne seuraan pikkujouluissa - toisin sanoen ootteko olleet työpaikan ulkopuolella ns. "työajalla" mitenkään toistenne seurassa?

Kun se, että nainen on sulle kiva töissä ja sinkku ei mitenkään itsessään tarkoita, että haluaisi että näkisit hänet seurustelukumppanina. Tässä voisi olla myös hyvä spin off -keskustelunaihe siihen, miksi yhtään nätimmän näköisen naisen ei kannata olla kiva tuntemattomille miehille - koska sitten joutuu tällaisiin tilanteisiin. Voihan olla että hänellä on joku trauma ahdistelevasta työkaverista, ja oli pitänyt sua kivana tyyppinä (ei ole synonyymi seksuaaliselle kiinnostukselle) ja sitten vähän "petit" hänet tuolla.

Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä että naisen reaktio oli urpo potenssiin sata, ei sillä.

Vierailija
239/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raha puhuu kirjoitti:

eri

Ekassa pyynnössä tollasessa tilanteessa kannattaisi olla joku aasinsilta. Esim. että muistatko ku puhuttiin siitä leffasta mitä molemmat haluttiin nähä, nyt mulla on liput mutta kaveri peru - haluutko tulla mun kanssa?

Ootteko olleet yhdessä esim. kahdestaan lounailla, uponneet toistenne seuraan pikkujouluissa - toisin sanoen ootteko olleet työpaikan ulkopuolella ns. "työajalla" mitenkään toistenne seurassa?

Kun se, että nainen on sulle kiva töissä ja sinkku ei mitenkään itsessään tarkoita, että haluaisi että näkisit hänet seurustelukumppanina. Tässä voisi olla myös hyvä spin off -keskustelunaihe siihen, miksi yhtään nätimmän näköisen naisen ei kannata olla kiva tuntemattomille miehille - koska sitten joutuu tällaisiin tilanteisiin. Voihan olla että hänellä on joku trauma ahdistelevasta työkaverista, ja oli pitänyt sua kivana tyyppinä (ei ole synonyymi seksuaaliselle kiinnostukselle) ja sitten vähän "petit" hänet tuolla.

Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä että naisen reaktio oli urpo potenssiin sata, ei sillä.

Molemmat puhuttiin paljon ruuasta ja molemmilla kiinnostusta aiheeseen. Työ ei liity mitemkään ruokaan. Käytiin välillä lounaalla muttei me ihan paita ja peppu oltu. Illallinen kuulosti musta ihan hyvältä idealta. Eikö nainen sun mielestä ylireagoinut? En minä mitään ikuista rakkautta vannonut, kunhan oltaisiin käyty syömässä (ravintola josta molemmat oli kiinnostuneita) ja puhuttu ilman työn taakkaa.

Vierailija
240/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos olisinkin valittanut esimiehelle jokaisesta kiinnostusta osoittaneesta työkaverista :D

Tai opiskelukavereista johonkin tiedekuntaneuvostoon tms. :o

M58