Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma MeToo -kokemuksesi.

Vierailija
17.12.2018 |

Kerro oma MeToo -kategorian alle mahtuva oikeasti ahdistava häirintätapaus, jossa valta-asetelma on ollut epäsymmetrinen, etkä ole voinut asiaa mielestäsi kuuluttaa kylillä, pelossa siitä että urasi vaarantuisi siitä.

Minulla on muutamakin, mutta kerron vasta kohta...

Kommentit (336)

Vierailija
321/336 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kollina yökerhon tanssilattialla minua n. 15 vuotta vanhempi "puuma" tarrasi itsevarmasti haaroista kiinni. Pohdin arviolta puoli sekuntia, että mitä tässä tapahtuu. Loppu ilta ja yö harrastettiin seksiä yläkerran hotellihuoneessa. Tätä en unohda koskaan. #metoo

Vierailija
322/336 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kollina yökerhon tanssilattialla minua n. 15 vuotta vanhempi "puuma" tarrasi itsevarmasti haaroista kiinni. Pohdin arviolta puoli sekuntia, että mitä tässä tapahtuu. Loppu ilta ja yö harrastettiin seksiä yläkerran hotellihuoneessa. Tätä en unohda koskaan. #metoo

Minua jotenkin miehenä ihmetyttää mistä teille muille jatkuvasti ilmestyy näitä "puumia" ja "vanhempia pomonaisia" eteen? Minulle ainoat tuollaiset naisten asiattomat lähestymiset ovat tapahtuneet nuorten naisten kanssa, kun heillä on kokemattomuuttaan mennyt hieman homma överiksi. Kokemattomuus on sitten ollut joko kokemattomuutta miesten lähestymisestä tai kokemattomuutta alkoholin käytöstä. Usein molempia.

Mutta tuollaisia vanhempien naisten röyhkeitä lähestymisiä ei ole ikinä tapahtunut, vaikka netin keskusteluissa tuntuu että kaikki muut miehet ovat kokeneet vain niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/336 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua jotenkin miehenä ihmetyttää mistä teille muille jatkuvasti ilmestyy näitä "puumia" ja "vanhempia pomonaisia" eteen? Minulle ainoat tuollaiset naisten asiattomat lähestymiset ovat tapahtuneet nuorten naisten kanssa, kun heillä on kokemattomuuttaan mennyt hieman homma överiksi. Kokemattomuus on sitten ollut joko kokemattomuutta miesten lähestymisestä tai kokemattomuutta alkoholin käytöstä. Usein molempia.

Mutta tuollaisia vanhempien naisten röyhkeitä lähestymisiä ei ole ikinä tapahtunut, vaikka netin keskusteluissa tuntuu että kaikki muut miehet ovat kokeneet vain niitä.

Kiitos tästä kommentista. En ole minäkään koskaan nähnyt enkä kuullut näistä vanhemmista "puumista" ja heidän touhuistaan. Saatika itse harrastanut kourimista! :D

N49

Vierailija
324/336 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin on baarissa vanhempi nainen tarttunut jalkovälistä ihan tuosta vain. Outoa, jos sinä olet kokenut nuorilta naisilta tällaista, he kun ovat yleensä niin kokemattomia ja ujoja ettei vahingossakaan tapahdu mitään siihen viittaavaa. Ellei se nuori nainen sitten ole juuri sinusta kiinnostunut muutenkin, taidat siis olla tarpeeksi hyvännäköinen siihen.

Vanhemmat naisethan ovat seksuaalisesti paljon itsevarmempia, joten siinä ei ole mitään ihmeellistä että he käyvät kimppuun, etenkin jos estot on painettu alas alkoholilla.

En muuten traumatisoitunut tuosta tapauksesta, otin sen huumorilla vaikka en mukaan lähtenytkään.

Vierailija
325/336 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätyöpaikassa naispuolinen vakityöntekijä joka maanantai aamu "leikkimielisesti" kyeli listan kanssa, että "montako kertaa sait viikonloppuna".

Mies

Minulla oli joskus työkaveri jonka oli pakko udella joka päivä kaikilta mieskollegoilta yksityiskohdat heidän rakkaus- ja seksielämästään ja sitten ladella jotain latteita elämänviisauksia muka älykkäinä neuvoina. Me ulkopuoliset huomattiin kyllä oikein hyvin ettei hänen toimintansa ollut millään tavalla toivottua, mutta itse hän kuvitteli olevansa joku työpaikan rakastettu ja jumaloitu maallikkopsykiatri ja rakkausneuvoja.

Vierailija
326/336 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani ainoana naisena kesätöissä paperitehtaalla menin (tyhmyyttäni) kertomaan olevani sinkku, josta seurasi se, että minua alettiin melkeinpä päivittäin parittamaan saman vuoron 47-vuotiaalle peräkammarin pojalle. Käskettiin menemään hänen kanssaan syömään, ajelulle, menemään hänen mökilleen, halaamaan häntä, viemään hänen poikuus ym... Kilttinä ja tyhmänä, vastasin joka kerta vain, että "mee itte" tai "en halua". Tilanne eskaloitui lopulta siihen, että eräs perheen isä piirsi kuvan, jossa tämä peräkammarin panee minua "ylikyttyrässä asennossa". Sen jälkeen laitoin sähköpostia työsuojelupäällikölle ja otin lopputilin kahta viikkoa ennen työsopimuksen loppua.

Seuraavassa työpaikassa, jos se sattuu olemaan miesvaltainen, ajattelin varmistaa ettei vastaava toistu, kertomalla olevani vähintään naimisissa oleva perheen äiti.

Tuollaistahan tapahtuu muuallakin kuin työpaikoilla. Omassakin tuttavapiirissä on pariskuntia, joiden pariutumiseen kaverit ovat olleet enemmän tai vähemmän aloitteellisia. Toisilleen sopiviksi arvioidut tyypit esimerkiksi kutsutaan samoihin juhliin tai majoitetaan yöksi samaan huoneeseen. Onko sekin metoo?

On se silloin jos sillä jauhetaan jatkuvasti jos toinen (tai mahdollisesti molemmat) ei ole yhtään kiinnostunut.

Vierailija
327/336 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua puristettiin kirjoitti:

Naisilla on lopulta vain seksuaalisuus ja heikkkous, uhriutuminen  tarjota yhteiskunnalle.  Tämä realiteetti kiukuttaa etenkin rupsahtaneita ammattifemakkoja, jotka työkseen kadehtivat miesten ylivertaista osaamista, älyä ja dominointia asiassa kuin asiassa naisiin verrattuna.

Juuri näin, hyvä. Tulee mieleen, että kannattaisiko naistenkin yksinkertaisesti vain hyväksyä vallitsevat realiteetit. Ei tarvitsisi sitten niiden kärsä kireällä kuleksia pitkin katuja. Ja sehän olisi win win.

Vierailija
328/336 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani teini eräs sukulaismies ahdisteli minua jatkuvasti. Tilanteilla oli silminnäkijöitä, mutta kukaan ei puolustanut minua eikä puuttunut asiaan. Ahdistelua kesti usean vuoden ajan, ja se oli luonteeltaan hyvin nöyryyttävää ja häpäisevää.

Aikuisena kärsin masennuksesta ja pelkotiloista enkä kykene parisuhteeseen. Otin yhteyttä erääseen järjestöön, ja sieltä minulle sanottiin, että minulle tapahtuneet asiat olivat kyllä ihan seksuaalista hyväksikäyttöä. Rikos on valitettavasti jo vanhentunut.

Asiantuntijan mukaan raskauttavia seikkoja tässä minun tapauksessani ovat mm. se, että kyseessä oli sukulainen sekä minun nuori ikäni. Kyseessä siis todellakin oli valta-aseman väärinkäyttö.

Kaikille vähättelijöille ja pilkkaajille sanoisin, että näillä asioilla ei pidä leikkiä yhtään. Ahdistelu ja koskettelu EIVÄT ole naurun aihe, vaan erityisesti lapseen tai nuoreen kohdistettuna ne voivat olla todella vahingollisia.

Minun mielestäni näihin ketjuihin saavat osallistua ihan kaikki iästä ja sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
329/336 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä kommentista. En ole minäkään koskaan nähnyt enkä kuullut näistä vanhemmista "puumista" ja heidän touhuistaan. Saatika itse harrastanut kourimista! :D

N49

Ehei mamma hyvä, olet käpälöivä känniääliö, kuten itsekin saan "nauttia" ehdottoman väkivaltaisen ja murhanhimoisen miehen leimasta muiden tekemisien tähden.

Nettiin ei mahdu kuin yksi mies ja yksi nainen, turha yksilöinti vain pilaa kahtiajaon.

Vierailija
330/336 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä me too on niin kaksinaamaista lynkkaamista kun sen perustaja tais alaikäistä vikitellä jos oikeen muistan? Opiskellessani Kainuussa naisvaltaisella alalla kymmenisen vuotta sitten niin se ulkonäöstä sanominen, ehdottelu, vähättely syrjintä, ahdistelu oli hyvin yleistä näiltä naisilta. Pata kattilaa soimaa koko touhu. Kattokaa peiliin ja hoitakaa omat mokat ennen kuin alatte hommata säälittävää huomiota.

Vierailija
331/336 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun sinulla on surkeaa argumentointia. Miehet ovat yliedustettuina paitsi huippu-älykkäissä myös matalan älykkyystason ihmisissä. Siis monien miesten äly ja osaaminen ei todellakaan ole mitenkään ylivertaista, eikä siinä ole siis mitään kadehdittavaa.

Vierailija
332/336 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua puristettiin kirjoitti:

Naisilla on lopulta vain seksuaalisuus ja heikkkous, uhriutuminen  tarjota yhteiskunnalle.  Tämä realiteetti kiukuttaa etenkin rupsahtaneita ammattifemakkoja, jotka työkseen kadehtivat miesten ylivertaista osaamista, älyä ja dominointia asiassa kuin asiassa naisiin verrattuna.

Äskeinen viestini koski siis ylläolevaa lainausta.

Vierailija
333/336 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Paivittain_7_2009/Paivittain.html

6.9.2009

Pata kattilaa soimaa ja kattila pataa - älä valitse puoltasi, vaan valitse Rakkauden tie

Feministipoliitikko Rosa Meriläinen (vihr) taas sanoo ilahtuneensa Kiesin avoimesta puheesta ja sen saamasta huomiosta.

- Ei maailmaa paranneta sillä, että sovinistit pitävät suunsa kiinni. Feministinä aina ilahdun siitä, että sovinistimiehet ilmoittautuvat julkisesti, koska silloin ei tarvitse tapella tuulimyllyjä vastaan. Jos yrityksen johdossa on ihmisiä, joilla on tuollaiset arvot, tiedän siitä mielelläni. Se ei tietenkään ole kivaa, että häneltä meni työpaikka. Kyllä sovinistitkin tarvitsevat töitä, Meriläinen pohtii.

Muttei Meriläinen valita omiensa kommenteista, vaan sota on sotaa ja jokaisessa sodassa ovat omat häikäilemättömät sotilaansa ja keinot: Jos miesten aivot ovat kuin Pohjois-Korea pimennyksen aikaan, ovat naisten aivot kuin suurkaupungin valot. Ylen toimittaja Kirsi Virtanen blogissaan.

Ja koska sodalla on vain kaksi päämäärää lopettaa sotiminen, ensimmäinen on vihollisen täydellinen tuhoaminen tai toinen on vihollisen antautuminen täydellisesti tahtosi valtaan joko poliittisesti neuvotellen tai diktatuurisesti pakottamalla. Siksi sodalla ei ole välttämättä aina oikeaa syytäkään, koska on vain tahto saada täysi valta ja se on ainoa syy sotaan.

.

Pata kattilaa soimaa, sillä samalla tavalla kuin kattilakin vihaa ja sättii jatkuvasti pataa siksi koska pata haluaa olla kattilaa parempi ja kattilakin sanoo samaa itsestään.

Tosiasiassa kun kokataan, niin pataa tarvitaan tiettyyn tarkoitukseen monin verroin kattilaa parempana suuren tilavuutensa ja sen paksun valurautaominaisuutensa takia. Sitten taas kun kattilaa tarvitaan omiin tarkoituksiinsa, niin eipä tulisi pataa mieleenkään siihen käyttää, koska kattilan ominaisuudet ovat verrattomat pataan nähden. Niinpä padan on turha tulla kattilalle selittämään paremmuudestaan tai ainutlaatuisuudestaan eikä kattilan kannata tehdä samaa padalle.

Keskustelu on yhtä turha kuin minä kuulin erään kahden narkomaanin riidan aikoinaan erään ravintolan pöydässä. He riitelivät niinkin "oleellisesta asiasta" että kuinka pitkä on Pikku Myy. Ja HUOM! he riitelivät.

Sovinistin ja feministin kumpienkin tarkoitusperät ovat täysin itsekeskeiset ilman suvaitsevuutta ja Rakkautta. Sen sijaan kumpikin toitottavat koko ajan kuinka he rakkaudella ja suvaitsevuudella asioita ajavat.

Tyypillinen saatanan tribaali, olet sitä mitä et ole ja sanot hyvää juuri siten päinvastoin kuin sitä olet, eli et ole. Kaikki on absoluuttisen kieroa.

Syytät toista tismalleen siten ja siitä miten ja missä itse toimit väärin, eli syytät umpikierosti omista vääryyksistäsi toista. Käännät toisen vahvuuden heikkoudeksi ja toisen heikkoutta käytät jatkuvana aseena, toisen vahvuutta vastaan. Täydellinen saatanan tribaali

Vierailija
334/336 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovinisti tosin usein myöntää sovinistisuutensa. Mutta feministit kaiken lisäksi kieltävät naisasia-asiansa tarkoitusperät, vaan julistautuvat hienosti tasa-arvoihmisiksi. BULLSHIT, sanon minä ihan suoraan. He ajavat raadollisen suoraan naisten asiaa, eivätkä luovu mistään ennen kuin miehiltä on saatu kaikki valta pois.

Jos he oikeasti olisivat vähimmäistäkään määrää tasa-arvoihmisiä, he olisivat puuttuneet jo kauan sitten naisvaltaisten ammattien miehittämiseen ja sosiaalivirastojen oikeustoimien tasapuolistamiseen avioliittoasioissa.

Huoltajuusoikeudenkäynneissä vain alle 10% mies saa lastensa huoltajuuden, joka mielestäni ei edusta tasavertaisuutta. Naiset sanovat 100%:sti syyksi luonnollisen tavan jatkaa perheen elämää, mutta eivät sano samaa kun kyse on miesten luonnollisesta tavasta edetä elämässä, vaan silloin astuu tietysti tasa-arvo jälleen esiin, koska se on feministiajattelun edun mukaista. Lisäksi sosiaalitoimen viroissa on n. 90% naisia, joten voi vain kuvitella, minkälaisia papereita oikeuteen kirjoitetaan puoltamaan miesasiaa.

Tasa-arvosta ei koskaan voi puhua ilman aitoa Rakkautta, eikä aitoa Rakkautta tule ilman Jumalan hengen läsnäoloa, Rakkauden Hengen, eli ilman Jeesusta Kristusta.

Kun kerroin näistä oikeista tasa-arvo asioista eräälle uskovalle naiselle, joka ilmoittautui pesunkestäväksi feministiksi. Hän sanoi minulle, ettei koskaan ole nähnyt pahempaa umpisovinistia kuin minä olen. Mietin pitkään mitä sanoisin ja päädyin vaikenemaan, koska mikään puhe ei tosiaan hyödyttäisi yhtään mitään.

Elämän kamala tosiasia on se, että kun asetut jonkin puolelle, olet asettunut jotain vastaan.

Minun isoisäni sai isältään selkään joskus "kakskytluvulla" kun puki sinisen paidan ja mustan nauhan käsivarteensa. Isoisäni isä sanoi juuri täsmälleen samoin, jos asetut jonkun puolelle, olet asettunut jotain vastaan ja joku maksaa silloin joskus jopa hengellään siitä.

Vain Rakkaus ja vaeltaminen Jumalan yhteydessä Jeesuksen Kristuksen veren suojassa pitää meidät poissa puolueista, puolista ja niiden asetelmista.

Vierailija
335/336 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi kollega antoi yhtäkkiä kielisuudelman kun tanssittiin pikkujouluissa. Myöhemmin sama rouva kouraisi pakarastani. Kuulin myös kun hän arvioi toisen kollegan kanssa määräaikaiseen paikkaan hakeneiden miesten ulkonäköä.

Ollessani baarissa kavereiden kanssa, (oletettavasti) maksullinen nainen tuli muitta mutkitta istumaan väliimme ja vaati tarjoamaan drinkkejä. 

Vierailija
336/336 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi kollega antoi yhtäkkiä kielisuudelman kun tanssittiin pikkujouluissa. Myöhemmin sama rouva kouraisi pakarastani. Kuulin myös kun hän arvioi toisen kollegan kanssa määräaikaiseen paikkaan hakeneiden miesten ulkonäköä.

Ollessani baarissa kavereiden kanssa, (oletettavasti) maksullinen nainen tuli muitta mutkitta istumaan väliimme ja vaati tarjoamaan drinkkejä. 

Ai niin lisään vielä yhden: kerran oltiin menossa isohkolla porukalla tilataksissa juhlien jatkoille, niin vastapäätä istuva mies työnsi jalkaansa haaroväliini pöydän alla. Hän oli siis riisunut kenkänsä (talvella), eli ei missään tapauksessa ollut mikään vahinko.

M47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi