Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma MeToo -kokemuksesi.

Vierailija
17.12.2018 |

Kerro oma MeToo -kategorian alle mahtuva oikeasti ahdistava häirintätapaus, jossa valta-asetelma on ollut epäsymmetrinen, etkä ole voinut asiaa mielestäsi kuuluttaa kylillä, pelossa siitä että urasi vaarantuisi siitä.

Minulla on muutamakin, mutta kerron vasta kohta...

Kommentit (336)

Vierailija
281/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin baarissa töissä ja usein noin vähintään kymmenen vuotta vanhemmat naiset taputteli persuksista. Ei se kyllä edes häirinnyt mutta oli jotenkin vähän hupaisaa, pienessä sievässä naiset on härskejä emakkosikoja, ei mulla muuta.

Vierailija
282/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä pienessä kaupungissa pankissa. Eräs pankin johtajista on useasti lähennellyt. Pikkujoulut pahoja, mutta myös tavallisen työpäivän illalla pimeässä pankin käytävillä kun ei enää muita rakennuksessa tullut halailemaan, kehunut ulkonäköäni ja ollut muutakin vailla. Olen oppinut välttelemään ko. tyyppiä yksin.

Jos olisin tehnyt numeron näistä lähentelystä niin ei ole asiaa kyllä yhteenkään alan kunnon työpaikkaan tällä alueella.

Ja ihan kaikki nuoret naiset tietävät tämän saman tyypin omakohtaisesti. Kuin myös muut pankinjohtajat. Kyseessä julkinen salaisuus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin täti kirjoitti:

Olen töissä pienessä kaupungissa pankissa. Eräs pankin johtajista on useasti lähennellyt. Pikkujoulut pahoja, mutta myös tavallisen työpäivän illalla pimeässä pankin käytävillä kun ei enää muita rakennuksessa tullut halailemaan, kehunut ulkonäköäni ja ollut muutakin vailla. Olen oppinut välttelemään ko. tyyppiä yksin.

Jos olisin tehnyt numeron näistä lähentelystä niin ei ole asiaa kyllä yhteenkään alan kunnon työpaikkaan tällä alueella.

Ja ihan kaikki nuoret naiset tietävät tämän saman tyypin omakohtaisesti. Kuin myös muut pankinjohtajat. Kyseessä julkinen salaisuus...

Mikä kaupunki?

Kuulostaa nimittäin tutulta... Pankinjohtaja myös kyseessä.

Vierailija
284/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ollessa pieni muutimme uuteen kerrostaloon, ja tutustuimme seinänaapureiden kanssa, joilla oli kaksi pientä lasta. Kyläiltiin ja apukin oli lähellä. Eräänä päivänä tämä naapurin mies soitti ovikelloa, hämmennyin kun tuli yksin kylään, mutta toki keitin kahvit. Oli kesä, ja mies alkoi paljailla varpaillaan hinkkaamaan mun jalkoja pöydän alla ja katsoi, no, yritti vietellä. Hyi! Äkkiä nousin ja olikin "muuta menoa!. Tämä mies oli ammatiltaan poliisi!!! Poliisi, naimisissa ja pienet lapset!! Muutimme pian pois, jäi varmaan vaimo ihmettelemään miksi en pitänyt enää yhteyttä.

Vierailija
285/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset puristelee ravintolassa mua pakaroista

Välillä läpsii

Tykkään!

t.setämies

Vierailija
286/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin täti kirjoitti:

Pankinjohtaja halasi ja kehui ulkonäköä. On siinä taas pikkutytöllä kova kohtalo.

Vierailija
287/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 45 v. ja lihoin.

Kukaan mies ei enää ahdistellut pikkujouluissa.

Itkettää.

Vierailija
288/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankin täti kirjoitti:

Pankinjohtaja halasi ja kehui ulkonäköä. On siinä taas pikkutytöllä kova kohtalo.

Älä jaksa leikkiä tyhmää aikuinen mies. Kohta taas kuitenkin uliset miten epistä on kun miesten ahdistelua ei oteta tosissaan.

Miksi kenenkään jonninjoutavaa ulinaa pitäisi ottaa tosissaan, edes sinun?. 

Vierailija
289/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä makkara grillillä ja aina pyydetään laittamaan majoneesit ranskalaisille. Lähdin taka ovesta pois kun itketti.

Vierailija
290/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikki kokemani ahdistelu on saanut minut säikkymään tavallista kosketusta. Kun joku yllättäen halaa, väkisin jäykistyn. Tämä on täysin tahatonta. Haluaisin pystyä ottamaan paremmin vastaan pieniä hellyydenosoituksia, joissa ei ole taka-ajatuksia.

Ja kyllä suurin osa naisista tunnistaa sekunnin sadasosasta onko kyseessä vilpitön kehu ulkonäöstä vai limainen iskuyritys.

Ps. En voi kertoa kaupungin nimeä - tiedän että sama homma toistuu tällä alalla kaupungista toiseen niin kauan kun johtajat valitaan hyvävelikerhosta. Onneksi nykyisin arvostetaan jo kykyjä eikä sitä mitä on haarovälissä :)

Vierailija
291/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulussa monesti kosketeltiin minne milloinkin, vaikka kielsin ja muut vaan nauroivat. Muuten on sitten paljon sanallista häirintää, joka tuntuu kyllä sekin pahalta. Kaikki ulkonäössä on jo arvosteltu. 

Vierailija
292/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MeToo ei ole vitsi!!!

ILMIANTAKAA NUO TROLLIEN VIESTIT jotka yrittää vitsailla tänne siitä jos joku vilkaissut heihin päin että muka ahdistelua, ja miehet jotka vääntää väkisin tikusta asiaa että kun ruma vanha nainen yrittänyt väkisin . Olisi mukavampaa lukea niitä teidän muidenkin laittamia aitoja kommentteja koska nehän ovat tavallaa terapiaa kun niistä pystyy avautua nimettömänä.

No jopas .. Onhan se hieman hämmentävää, että naisen miestä kohtaan osoittama seksuaalinen häirintä ei olekaan lähtökohtaisesti huonoa käytöstä sitten lainkaan, vaan asetelman tulee lähtökohtaisesti olla miehen häirintä naista kohtaan. Ja oliko nyt vielä niin, että sen häiritsijänaisen tulisi olla aivan erityisen ruma täyttääkseen him–too kriteerit seksuaalisen häirinnän osalta !! Miettikäähän nyt vähän.

Ja vaikka olisi kuinka tabu aihe, niin jotkut naiset nyt vaan ovat vanhoja ja rumia. Ja kaiken lisäksi seksuaalisesti loukkaavia. Moinen käytös ei tietenkään ole hyväksyttävää kenellekään, mutta ei kannata pettää itseään: niitä valuvikaisia on aivan kaikkialla sekä miehissä että naisissa.

Miten naisten vinguntaa tasa-arvon perään edes voi ottaa vakavasti?

Metoo on jo ampunut itseään typerästi nilkkaan, kun ei ole pitäytynyt faktoissa. Nyt sitten vähätellään esim. Tomi Metsäkedon lynkkausta, kun sehän oli vain mies.

Hienon taiteilijan ura oli tärveltyä kokonaan.

Tomi Metsäketo hieno taiteilija. :D:D:D:D

Tää kertoo jo tarpeeksi susta ihmisenä.

Olipa napakka vasta argumentti :D

Vierailija
293/336 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimeksi pikkujouluissa pomo yritti iskeä tarjoamalla paukkuja, ja vielä lähtiessä oikein lipevästi avusti takin päälle.

Vierailija
294/336 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kokemus kirjoitti:

Lapseni ollessa pieni muutimme uuteen kerrostaloon, ja tutustuimme seinänaapureiden kanssa, joilla oli kaksi pientä lasta. Kyläiltiin ja apukin oli lähellä. Eräänä päivänä tämä naapurin mies soitti ovikelloa, hämmennyin kun tuli yksin kylään, mutta toki keitin kahvit. Oli kesä, ja mies alkoi paljailla varpaillaan hinkkaamaan mun jalkoja pöydän alla ja katsoi, no, yritti vietellä. Hyi! Äkkiä nousin ja olikin "muuta menoa!. Tämä mies oli ammatiltaan poliisi!!! Poliisi, naimisissa ja pienet lapset!! Muutimme pian pois, jäi varmaan vaimo ihmettelemään miksi en pitänyt enää yhteyttä.

Onks tääkin seksuaalista ahdistelua? Mistä hinkkasi varpaillaan?

Vierailija
295/336 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raha puhuu kirjoitti:

Minusta metoo on ollut vapauttavaa.

Koska jo naisen katsominen tai naiselle puhuminen koetaan nykyään ahdisteluksi, olen vapauttanut itseni kaikista menneisyyden "ritarillisuussäännöistä", nehän vasta naista vähätteleviä ovatkin olleet. Tasa-arvo on vapauttavaa.

En kaupoissa asioidessani tervehdi, katso silmiin, vastaa kysymyksiin enkä sano naispuoliselle myyjälle tai kassalle enää mitään. Laitan ostamani tavaran kassalle ja kortin maksupäätteeseen ja kävelen ulos. En avaa ovea, tarjoa istumapaikkaa tai auta lastenvaunujen kanssa, jokainen tasa-arvoisesti auttakoon itseään.

Hienoa uhriutumista! En enää edes tervehdi, koska enää ei saa tarrata ilman lupaa haaroihin ja tisseihin!

Onneksi kukaan ei jää kaipaamaan noin sairaan ihmisen tervehdyksiä.

Itse sain esimieheltä sanallisen huomautuksen kun pyysin työkaveriani illalliselle. Nainen ei pitänyt musta niin paljoa, vaikka jutellaankin päivittäin. En kourinut, flirttaillut, sanonut mitään kaksimielistä. Pyysin vain illalliselle. Tästä voi sitten nykyään valittaa esimiehelle. Olemme jopa saman ikäisiä joten tästäkään ei ole kyse. Hyvä ettei varoitusta tullut.

eri

No hohhoijakkaa, ettei vaan mene ihmisten tollouden piikkiin tuollainen. Minulle tuli kerran esimies huomauttamaan, että kun tietyt ihmiset ovat yhtä aikaa töissä niin tietystä aiheesta (yleinen vapaa-ajan harrastus) ei pitäisi jutella koska yhdellä työkavereista ei ole mitään puhuttavaa siitä aiheesta. Olin vähän että ookoo... ja pidin esimiehen toimintaa kummallisena työkaverin hyysäämisenä. Mutta ei juteltu siitä aiheesta enempää. Minusta tuo sinun esimiehen toiminta kuulostaa vähän samantyyppiseltä toiminnalta, että työnnetään nokka sinne minne se ei varsinaisesti kuulu (tässä vaiheessa voikin erikseen pohtia, että kuuluuko työpaikan kaikki asiat esimiehelle vai ei).

Nainen teki musta valituksen esimiehelle koska pyysin ulos. Ei mahdu mun käsitykseen tämä. Ja mukamas ihan perusteltua valittaa.

En itse ikimaailmassa kyllä menisi asiallisesta pyynnöstä valittamaan, mutta olisin kyllä salaa varmaan yhtä ärsyyntynyt kuin tämä joka meni. Ei työpaikka ole mikään senssipalsta. Lisäksi miehet tuppaa olemaan kiukkusia tai muuten ihmeellisiä, jos niille antaa pakit. Ahdistaa aina antaa pakit, oli kyseessä kuka vaan - saati sitten työkaveri.

Haluan mennä töihin ilman mitään henkistä kuormaa työhön liittymättömistä asioista.

Ainoa poikkeus tähän on se, että molemmat aistii molemminpuolisesti pidemmän aikaa, että ajatukselle deittailusta voisi olla suopeutta. Työpaikalla deittailu on aina riski ja siihen pitää olla hyvät sosiaaliset tuntosarvet.

Kertomastasi tulee mieleen, että sinulla ei ollut ko. tyypistä hajuakaan mutta aattelit pyytää häntä ulos ja saattaa hankalaan asemaan kolleganasi.

Korostan, että mikään valituksen paikka esimiehelle TÄMÄ EI OLE. Mutta miettimisen paikka.

Toki otin riskin. En uskonut sen nyt tosiaan valitukseen johtavan. Reilu vuosi samassa työssä, päivittäin tekemisissä. Hyvin tultiin juttuun ja molemmat sinkkuja ja saman ikäisiä. Kyllähän monet käyttäytyvät työpaikalla eri tavalla kuin vapaalla, joten päätin pyytää ulos ihan viattomasti josko siellä tutustuisi paremmin.

Nyt sitten eri yksikössä valituksen takia. Nainen tosin tervehtii käytävillä. Naurettava juttu mun ja muidenkin mielestä. Nykyään ei saa tehdä minkään näköistä aloitetta kuin netissä tai baarissa?

Ei tarvitse kärjistää. Mitäpä jos olisit odottanut työpäivän loppuvan ja pyytänyt kollegaasi syömään vasta talon ovien ulkopuolella?

Näin teinkin, työpäivän jälkeen parkkipaikalla. Eikä parkkipaikka ole firman aluetta vaan kunnan.

Vierailija
296/336 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksi kokemus kirjoitti:

Minusta tää on rajalla. Saahan sitä seksiä ehdottaa ilman että se on ahdistelua, vaikkakin varatulle jne. Varvasosuus on rajalla. Ällöttävää jos toinen ei ole kiinnostunut ja helposti vaikka olisikin.

Vierailija
297/336 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksi kokemus kirjoitti:

Minusta tää on rajalla. Saahan sitä seksiä ehdottaa ilman että se on ahdistelua, vaikkakin varatulle jne. Varvasosuus on rajalla. Ällöttävää jos toinen ei ole kiinnostunut ja helposti vaikka olisikin.

Vaikea uskoa et tosta mitään oikeusjuttua saisi jos toinen hinkkaa jalkaa omalla jalallaan? Varmasti epämiellyttävää ja vastoin hyvää makua, mutta mihin raja vedetään? Onko kaikki epämiellyttävä lähestyminen #metoo?

Vierailija
298/336 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa olen ollut töissä miehen omistamassa pienyrityksessä.

Toisessa n. 70 vuotias pappa ehdotti pokkana, että poseeraisin hänelle maalausta varten läpinäkyvässä yöpaidassa. Myöhemmin soitteli perään, että ymmärräthän vaitiolovelvollisuuden työasioissa.

Toisella kertaa pomo tuli muutamaan otteeseen sulkemaan paikan ja halusi viedä minut viinille naapuriravintolaan. Ekalla kerralla olin tilanteesta niin hämilläni, että join muutaman lasin kanssaan. Hän myös heitti minut autolla kotiin. Humalassa. Halusin miellyttää ja olin juuri saanut kivan työn. Olin parikymppinen.

Jälkeenpäin olen kummastakin ollut pöyristynyt ja ihmeissäni, miten en osannut tilanteessa toimia "oikein"...

en kyllä nyt ymmärrä, että mitä pahaa tuossa toisessa on? Rattijuoppous tietysti, mutta noin niin kuin me too -aatteen kannalta. Kysytty sinua asiallisesti tavintolaan viinille? Ja ilmeisesti olet ollut hihittävänä ja iloisena asiassa vielä mukana, mutta jälkeenpäin häpäiset miestä netissä? Olikohan edes mitään seksuaalista, vaan esimies toivotti uuden työntekijän tervetulleeksi ja halusi luoda yhteishenkeä. Eli halusi olla spontaanisti kiva, niin kuin sinäkin.

Vierailija
299/336 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa olen ollut töissä miehen omistamassa pienyrityksessä.

Toisessa n. 70 vuotias pappa ehdotti pokkana, että poseeraisin hänelle maalausta varten läpinäkyvässä yöpaidassa. Myöhemmin soitteli perään, että ymmärräthän vaitiolovelvollisuuden työasioissa.

Toisella kertaa pomo tuli muutamaan otteeseen sulkemaan paikan ja halusi viedä minut viinille naapuriravintolaan. Ekalla kerralla olin tilanteesta niin hämilläni, että join muutaman lasin kanssaan. Hän myös heitti minut autolla kotiin. Humalassa. Halusin miellyttää ja olin juuri saanut kivan työn. Olin parikymppinen.

Jälkeenpäin olen kummastakin ollut pöyristynyt ja ihmeissäni, miten en osannut tilanteessa toimia "oikein"...

en kyllä nyt ymmärrä, että mitä pahaa tuossa toisessa on? Rattijuoppous tietysti, mutta noin niin kuin me too -aatteen kannalta. Kysytty sinua asiallisesti tavintolaan viinille? Ja ilmeisesti olet ollut hihittävänä ja iloisena asiassa vielä mukana, mutta jälkeenpäin häpäiset miestä netissä? Olikohan edes mitään seksuaalista, vaan esimies toivotti uuden työntekijän tervetulleeksi ja halusi luoda yhteishenkeä. Eli halusi olla spontaanisti kiva, niin kuin sinäkin.

Oletus on että miehillä on aina pahat mielessä.

Vierailija
300/336 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella pojat tunkivat käsiään housuihini

Yläasteella kun murrosikäni oli kovassa vauhdissa ja rinnat kasvaneet, niin pojat repivät rintsikoitani niin että sain hiertymiä ja mustelmia. Yrittivät myös tunkea käsiä rintsikoiden sisälle.

Vanhempi poika piti väkisin sylissä ja suuteli.

15 vuotiaana noin 40.v mies r*iskasi minut julkisessa vessassa.

16 vuotiaana päälle 30.v mies oli ihastunut minuun ja yritti saada minua sänkyyn ja yritti suudella.

N19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä