Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet ei hyväksy naisen lapsia

Vierailija
30.11.2018 |

Minä olen ollut sinkkuna useamman vuoden, pitkän avioliiton jälkeen. Tästä avioliitosta minulle jäi kaksi lasta, molemmat alakouluikäisiä ja ovat vuoroviikoin isänsä luona.
Olen tavannut muutamia potentiaalisia miehiä, mutta ensimmäisten treffien jälkeen en ole miehistä kuullut enää mitään, kyllä, olen kertonut lapsistani. Yksi mies on ollut lapseton, muilla on ollut lapsia kuten minullakin.
Viimeisimmältä mieheltä vaadin saada selityksen, miksi lopetti yhteydenpidon vaikka meillä oli mukavat ja omasta mielestäni onnistuneet treffit - sovimme myös että nähdään uudelleen. Sain vastauksen, ettei hän ole valmis suhteeseen naisen kanssa, jos mukana tulee lapsiakin! Hänellä on myös lapsia. Mikä saa miehet olettamaan että uusi nainen hyväksyisi miehen aikaisemman suhteen lapset, mutta naisen lapset on miehelle ongelma? :(
En ole enää parikymppinen, joten en edes oleta että kukaan luulisi minun olevan lapseton. Harmittaa.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta lasten pöydällä istumisesta tms:

Me olemme uusperhe, ja miehellä on kaksi alakoululaista lasta, käyvät joka toinen viikonloppu. Olen tuntenut heidät viitisen vuotta.

Lasten äiti on todella tiukka. Siis todella. Kun lapsi tiputti ruokaa lattialle, katsoi hän hätääntyneenä, ettei kai kukaan nähnyt. Olivat pienenä ruodussa kuin sound of musicin pesue.

Nykyään, kun tulevat meille, ovat toooosi rasittavia. Siis tahallaan. Kokeilevat rajoja. 10-vuotiaskin ryömii ravintolassa pöydän alla ja hakevat baaritiskiltä kaikkea irtonaista. Eivät suostu syömään, vaativat sitä, tätä ja tota. Elävät koko viikonlopun vain karkilla. Jne.

Ei taatusti äiti arvaa, millaisia hänen kullannuppunsa ovat muualla!

Vierailija
82/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on nämä jotka esittävät vuoden isukkia niin kauan kuin nainen on heidän mielestään nalkissa. Naimisiinmenon jälkeen eksäni alkoi löytää lapsestani vikoja vikojen perään. Siitä tuli tosi lyhyt avioliitto. 

Mua on syytetty siitä et etsin vikoja vaimon lapsista. Kun esim olin joka lauantaina turhautunut siihen etteivät pesseet aamulla hampaitaan paitsi vasta klo 13 kun asiasta oli 10 kertaa huomautettu. Onko tällainen toiminta vikojen etsimistä?

On. Mitä se sulle kuuluu, jos he eivät pese hampaitaan?

Uskomaton näkökulma. Kyllä aikuisen kuin aikuisen kuuluu valvoa lapsen omaa etua. Tuli siitä riitaa tai ei.

Tuolla saat uusperheen ongelmalliseksi. Meidän uusperheessä ei ole ongelmia, ja yksi syy siihen on, että emme työnnä nenäämme siihen, mikä ei meille kuulu.

Minun lasteni hampaidenpesu tai läksyt eivät kuulu miehelleni, eikä hänen lastensa ruokavalio karkkeineen kuulu minulle.

Minulla on oikeus puuttua vain siihen, mikä vaikuttaa minun elämääni: esim. miehen lapset siivoavat jälkensä.

Tämä on ihan perusteesi, jos haluaa toimivan uusperheen.

Olipa huonosti perusteltu ajatus. Ymmärrän kyllä sen pointin että tavoite on se että lapsen oma äiti tai isä tekee päätökset lapsen päivittäisistä asioista. Mutta että saa puuttua vain asioihin jotka vaikuttavat minuun?? Tuohan tarkoittaisi sitä että esim se lasten hampaiden pesu liittyisi jotenkin minuun. Ei se liity. Se tehdään lasten itsensä takia.

Samassa taloudessa asuessa on pakko ottaa kantaa päivittäin asioihin jotka eivät ns. minulle kuulu. Eikä niistä joka kerta mitään riitaa synny.

Mua vaan kiinnostaa toi että mikä on normaalia lapsen ohjausta ja mikä vikojen etsimistä.

Ihan omasta kokemuksesta puhun. Tuollainen nipottaminen ja nalkuttaminen kasvattaa lapsessa vain uhmaa, eli suhteenne helposti vain pahenee ajan myötä. Mikäli ihmissuhde on sinulle tärkeämpi kuin hampaat, niin älä nalkuta. Mikäli hampaat menevät suhteen edelle, niin nalkuta pois vain.

Jos negatiivinen puheesi lapsesta on useampaa kuin positiivinen, niin se koetaan vikojen etsimiseksi. Joidenkin tutkimusten mukaan, jos sanoo yhden negatiivisen asiat, niin pitää sanoa vastaavasti kolme positiivista, jotta lopputulos neutralisoituu. Toisten tutkimusten mukaan suhde on 1-7.

Jotenkin kummallisia ajatuksia näissä kommenteissa. Toki ymmärrän kuinka uusperheet vaativat valtavan paljon eritoten aikuisten joustavuutta ja myötämielisyyttä. Silti ihmetyttää näkökulma jonka mukaan on ihan ok jos lapsi laiminlyö kaikki omat vastuunsa.

Tässä asiassa pätee sama kuin poliisin liikenneratsiassa. Eli kun poliisi pysäyttää auton jossa esim valot pimeänä, kokemuksen mukaan on autossa usein muitakin puutteita. Niin kyllä lapsen oma tekeminen lähtee juuri hampaiden pesusta. Se on ensimmäinen tärkeä päivittäinen vastuu ja rutiini. Sitten on monia muitakin. Mutta kun tuon helpoimman laiminlyöt, on paljon helpompi laiminlyödä kaikki muutkin. Ja tuo kulkee täysin käsi kädessä.

Pointti on, että sinä et ole se poliisi. Ethän leiki poliisia liikenteessäkään? Jätä poliisin tehtävät biologiselle vanhemmalle.

Sinun tehtäväsi on olla äidin tuki, jos äiti pyytää apua.

Olen aina sanonut, että uusperhe ei sovi nipottajille. Sitä vain on pakko katsoa asioita sormien läpi.

Toki, kun uusperhe on jo muotoutunut, niin tilanne on eri. Mutta sitten kaikki vain loksahtaa paikoilleen itsestään, eikä isäpuoli tunnu enää poliisilta, vaan luonnolliselta osalta perhettä.

Oma äitini tapasi miehensä kun olin jo melkein täysi-ikäinen mutta asuin vielä kotona. Silloin ärsytti hänen mikään puuttumisensa mihinkään. Mutta jälkikäteen olen arvostanut sitä että hän viitsi muistuttaa tärkeistä asioista.

Ei pidä kenenkään olla poliisi, mutta elämä on kuitenkin sellaista että saman katon alla tulee valtavasti tilanteita joihin tulee puuttua tai olla puuttumatta. Meillä lasten äiti oli näiden päätösten takana. Hän on pitänyt useita puhutteluita lapsilleen siitä kuinka nuo hampaat kyllä tulisi pestä eikä allekirjoittaneen nalkutus ole turhaa.

Jos asiaa ei ole itse kokenut voi asiaan vaikeaa ottaa kantaa. Mutta sanon kuitenkin että koti jossa lapset luistavat kaikista velvollisuuksistaan on pahoinvoiva koti. Olen asunut sellaisessa sekä lapsena että aikuisena.

Ymmärrän ja en ymmärrä. On ilo, että lapset suorittavat velvollisuutensa ja kaikki menee kivasti. Kukapa ei sitä haluaisi?

Ja tajuan, että Jos äiti on pyytänyt sinua mukaan tukemaan, että lapset tekevät velvollisuutensa. Teette sitä rinta rinnan.

Mutta - miksi sitten kysyit, että sinulle on sanottu, että etsit lapsesta vain vikoja?

Joku tässä yhtälössä mättää, ja minusta tuntuu (en siis tiedä), että joko sinä nipotat poliisina tai yrität kantaa lapsista vastuuta, mikä ei sinulle kuulu.

Sanoisin niin että on kaunis ajatus pitää äidin uusi puoliso sivustaseuraajana joka ei puutu mihinkään. Käytännössä kuitenkin täysin mahdoton ajatus siten että menisi käytännössä niin.

Myös se että ei puutu mihinkään on valinta. Ja se että ei oikeasti puutu mihinkään on hyvin huolestuttavan kuuloinen valinta aikuiselta ihmiseltä. Esim katsoo vaan vierestä kun lapsi lähtee ulkoilemaan pakkaseen ilman pipoa ja hanskoja. Kun ei saa puuttua asioihin jotka eivät minulle kuulu.

Täysin epärealistinen ajatus asua saman katon alla ja olla koskaan sanomatta mistään mitään. Mutta kiitos kun leimasit minut, muista ihmisistä, heidän hyvinvoinnistaan ja yhteisöstä välittävän ihmisen nipottavaksi poliisiksi. Tästä on hyvä jatkaa vkonloppua.

Puuttuminen on välittämistä.

Jos sinun puuttumisesi on puhdasta välittämistä, niin miksi äiti sitten potee sitä, että etsit lapsesta vain puutteita?

Jokin tässä yhtälössä ei täsmää.,,

Tällaisen keskustelupalstan huonoin puoli on se että joudutaan tuomitsemaan toisten tekoja liian vajavaisilla taustatiedoilla. Niin, ei minustakaan tuo yhtälö täsmää. Totuus on ehkä siinä että lasten äitiä harmittaa kun kotona asiat eivät toimi sovitusti ja purkaa sen minuun helppona maalina kun "sinäkin vaan etsit vikoja lapsistani".

Eihän tämä todellakaan ole mikään järjellä vaan tunteella selitettävissä oleva asia. Olisi toivottavaa että ihmiset löytäisivät täältä palstalta vertaistukea elämäänsä. Kyllä isä tai äitipuolen rooli on helposti se että olet huono vaikka mitä tekisit. Ei ole mahdollisuutta toimia niin että kaikki olisivat tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma koska "kukaan mies ei ole valmis katsomaan toisen miehen äpäröitä". Itse olen yh-äiti ja mieluummin yksin.

Tunnen yhden naisen jolla on lapset kahdelle eri miehelle, kuvittelee vielä jonkun joskus löytävänsä.

Vierailija
84/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin kommentteja tuohon käsien pesuun. Saako äiti- tai isäpuoli huomauttaa jos alakouluikäinen lapsi ei pese käsiään käytyään isolla hädällä?

Järkytykseni huomasin että jotakuta ei haittaa koko asia!

Vierailija
85/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin kommentteja tuohon käsien pesuun. Saako äiti- tai isäpuoli huomauttaa jos alakouluikäinen lapsi ei pese käsiään käytyään isolla hädällä?

Minä vastasin, ettei haittaa, mutta en ajatellut isoa hätää enkä lapsen ikää. Mietin toisenlaista kontekstia, lähinnä sitä pöydällä istumista.

Äitipuoli saa tietysti huomauttaa asioista, jotka vaikuttavat hänen elämäänsä ja saa huomauttaa ns. Yleisistä asioista tyyliin muistathan katsoa ettet jää auton alle.

Eli saa huomauttaa, jos kädet sotkevat tai levittävät bakteereita.

Vierailija
86/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö ketjun järkyttävin juttu? Voi tietenkin aiheuttaa vatsatautiepidemian kotona, mutta lasten inhoaminen ja hyljeksintä uusien puolisoiden toimesta aiheuttaa varmasti huomattavasti suurempia vahinkoja jos kansantaloudellisesti tarkastellaan (mt ongelmia, häiriökäyttäytymistäjne). Oma äitini on ilkeän äitipuolen kasvattaman, ja nuo jäljet siirtyvät seuraavaan sukupolveenkin, itse olen saanut taistella etten samanlaista äitiyttä omille lapsilleni tarjoa. Jos oikeasti ei osaa kuin inhota puolisonsa lapsia ei kannattaisi missään nimessä ruveta uusperheiseksi. Tai niin kai se on kuin yksi ketjussa rehellisesti sanoi: uusperheet ovat aikuisten itsekkäitä luomuksia joissa lapset lähes poikkeuksetta ovat kärsijiä, ja miehet isinä tässä yhtälössä niitä häviäjiä.  

Vierailija
87/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pohjimmiltaan olemme kuitenkin eläimiä eikä luonnossakaan urokset ala elättämään toisten penikoita.

Vierailija
88/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma koska "kukaan mies ei ole valmis katsomaan toisen miehen äpäröitä". Itse olen yh-äiti ja mieluummin yksin.

Rumasti sanottu, mutta rehellinen totuus ja siitä pisteet 5/5

Mikä ihmeen totuus? Eiköhän se ole ihan päinvastoin - kun jotkut yksinhuoltajanaiset kuitenkin todistettavasti löytävät kumppanin, niin väite ettei KUKAAN mies katsele toisen miehen lapsia on kyllä harvinaisen yksiselitteisesti epätosi. Miten vaikeaa se on joillekin tajuta, että jokainen voi puhua vain omasta puolestaan? Onko ne yksinhuoltajien kanssa seurustelevat miehet teille lapsetonta naista etsiville jotenkin niin iso uhka, että pitää kieltää tällaisten miesten olemassaolo kokonaan?

Vierailija
89/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään. Jos lapsi haluaa pissaisilla ja kakkasilla käsillään lääppiä ympäri kämppää ja istuskella pöydillä, niin mitä se sinulle kuuluu? Itse en edes vaatisi pyllyn pyyhkimistä tai housujen pitoa. Kyllä lapsen pitää kotona saada olla miten haluaa. Jos uudelle puolisolle ei käy, niin muuttakoot muualle.

Vierailija
90/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka jaksaa kattoa toisen ihmisen lapsia ja olla heille isänä? ei ei ei

Vierailija
91/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en hyväksy? En halua lapsia elämääni enkä pidä lapsia hankkineita naisia seksuaalisesti mielenkiintoisina. Tapailen vain muita lapsettomia.

Vierailija
92/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AndyMcCoys kirjoitti:

No miksi nämä miehet kuvittelevat, että joku lapseton nainen haluaisi alkaa lapsilleen äitipuoleksi?

Vierailija
93/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä jotka omasta mielestään hienosti "piilottavat" sen, ettei välitä miehen lapsista ja että he ovat ei-toivottuja vieraita OMALLA VANHEMMALLAAN: kyllä, he todellakin tietävät ja aistivat sen, jo pienestä pitäen. Tiedän, koska itse olin sellainen lapsi ja omat lapseni isänsä luona ovat myös.

Vierailija
94/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttävät yh äm mät yleensä, ei aina, etsivät rahoittajaa äpärilleen ja itselleen. Tajutkaa nyt miehet, siitä jää itselleen vain luu käteen. Kun myöhemmin tajuat olleesi käytetyn tavaran ostajana, vi tu tus on melkoinen. Käytetystä tavarasta on vitonenkin liikaa.

Vierailija
95/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä tuo oletus miehiltä, että lapsettomat naiset hyväksyisivät muitta mutkitta lapsia jo saaneen miehen.

Ihan vaan kun omaa sinkkuaikaa muistelee, niin lapsia saaneet miehet tuli väistettyä ihan välittömästi. Ensinnäkin uusperhe-sotku ei innostanut. Lisäksi tuesin itse haluavani lapsen, mutta lapsia jo saaneella miehellä voi olla mielestään jo lapsiluku täynnä.

Joten löytyi lapseton mies, jonka kanssa avioiduin ja sittemmin saatiin se yksi yhteinen lapsi.

Ainakin se, että akat saavat lapset erotilanteessa ja ovat riesana todella paljon enemmän kuin miehillä. Tosin uusioperhehelvetistä ajattelet järkevästi. Ei toimi.

Vierailija
96/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nämä jotka omasta mielestään hienosti "piilottavat" sen, ettei välitä miehen lapsista ja että he ovat ei-toivottuja vieraita OMALLA VANHEMMALLAAN: kyllä, he todellakin tietävät ja aistivat sen, jo pienestä pitäen. Tiedän, koska itse olin sellainen lapsi ja omat lapseni isänsä luona ovat myös.

Niinpä. Naiset hakevat suurimman osan avioeroista. Eivät ajattele nenäänsä pidemmälle, mihin altistavat lapsensa.

Vierailija
97/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AndyMcCoys kirjoitti:

No miksi nämä miehet kuvittelevat, että joku lapseton nainen haluaisi alkaa lapsilleen äitipuoleksi?

Monilla naisilla lokkeilu pääasiallisena syynä parinmuodostuksessa. Eivätkä todellakaan halua alkaa huolehtimaan miehen penskoista. Lokkeilulla on vain joskus hintansa. Myös miehen aikaisemmat lapset maksavat usein kovan hinnan isänsä toosankaipuusta.

Vierailija
98/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Naiset hakevat suurimman osan avioeroista. Eivät ajattele nenäänsä pidemmälle, mihin altistavat lapsensa.

Olen pohtinut samaa. Olen ollut useita vuosia naimisissa miehen kanssa, jonka eksä heitti pihalle. Tiedän syyn, mutta en ymmärrä. Syy oli asia, johon mies ei voinut vaikuttaa. Sen yli olisi päässyt, jos vain olisi halunnut (ei ollut pettäminen tms.) Ja näiden vuosien aikana olen oppinut tuntemaan miehen hyvin: hän on hyvä mies.

Nyt tämä eksä on altistanut lapsensa uusperhe-elämälle, joss on minunlaiseni äitipuoli, joka ei lapsista tykkää. Haluaisin kysyä eksältä, että kannattiko?

Vierailija
99/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet suosii enemmän lapsettomia naisia , "kevyempi paketti ilman rajoituksia"

Miehet tahtoo lapsettoman naisen joka tahtoo lapsia. Sellaista joka ei omia lapsia tahdo, tahtoo todella harva

Vierailija
100/112 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijonauroksilla on tapana tappaa naarasleijonan pennut. Tämä siksi, että naaras olisi jälleen valmis paritteluun. Eikä me niin kovin kaukana eläimistä olla.