Meillä töissä mä olen ainoa, joka tietää voivansa jonain päivänä vain lähteä ja lopettaa työt
Eikä tarvitse elellä toisten rahoilla. Mä olen ainoa, jolle se, että käy siellä paskapaikassa töissä on vain valinta. Muiden on pakko käydä, jos haluavat rahaa.
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Eihän teillä ole edes eliittitaustaa. Ei sellainen voi tajuta asioita, joihin eliitillä on henkistä varaa.
Ap
Minulla on. Kesti kauan päästä tästä yli. Minulla on varakas suku ja halusin vaalia tätä. Vanhaa ja arvostettua sukua.
Ei se eloitti seuraa sinua. Se on sitä mitä sinä olet. Itse olen hyvässä työssä ja ok palkalla. Ihan utse tienattu omaisuus.
Mullahan on asuntolainan lisäksi terapiakuluja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän teillä ole edes eliittitaustaa. Ei sellainen voi tajuta asioita, joihin eliitillä on henkistä varaa.
ApMinulla on. Kesti kauan päästä tästä yli. Minulla on varakas suku ja halusin vaalia tätä. Vanhaa ja arvostettua sukua.
Ei se eloitti seuraa sinua. Se on sitä mitä sinä olet. Itse olen hyvässä työssä ja ok palkalla. Ihan utse tienattu omaisuus.
Miten päästä siitä yli? Siis mistä? Kyllä mulle ainakin eliittitausta on henkinen(kin) perintö, ei oma asemani työelämässä niinkään, vaikka toki se rapauttaa sitä, ettei se enää niin paljon lapsille siirry. Tai ehkä se on myös osin geneettistä, poikamme on perinyt paljon minua ja on paljon "aristokraattisempi" luonnekin kuin tyttö. Hän esim. laati syntymäpäivilleen pöytään istumajärjestyksen hetkeä ennen kun vieraat tulivat ??? 👀 Itse en ollut sellaista "puffannut" :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenteesi vaikuttaa viehättävältä.
Aloittajahan vai listasi faktat. Ehkä kannattaisi miettiä, miksi aloitus ärsyttää? Olisiko syynä kateus?
Kateus siitä että ap elää köyhyydessä. Ei maksa elatusmaksuja eikä tapaa lapsiaan. Ei ole yhtään ystävää. Asuu yksiössä. Mies hoitaa lapset ja saa peruspäivärahan. Elättää lapset ilman elatusmaksuja tai lapsilisää. Nekin ap kuppaa
Ja sairastaa pers häiriötä
Kateus siitä että ehkä saa perinnön joskus? Ja nurt omistaa velkaisen pienen talon ja mökin johon muulla on hallintaoikeus. Yksi mummon antana sijoitusasunto josta pelkkiä kuluja.
Ikää on 45
Mies saa lapsilisät ja elatusta, kuten mainitsin. Halintaoikeusmökissä ei ole velkaa, se on ennakkoperintö.
ApLapsilisiät tulee sinulle. Elatusmaksuja et msksa. Maksat yhteistä taloa jossa taas asut. Lapset elää miehen päivärahalla. 400 riittää hyvin kolmelle. Vuoraan saa sentään tukea
Mökkiin ei ole velkaa. Mutta siitä ei ole myöskään iloa. Kaksiotalosta on kuluja pelkästään. Sijoitusasuntoperinmöstä on vain kuluja. Tähän se tädin lainakin meni
Ne menee miehelle, ja olen maksanut ne miehelle, jos eivät menneet. Lisäksi maksan yksin yhteistä taloa, vaikka mies omistaa puolet. Kuluja katetaan varallisuudella, jos kulu kohdistuu varallisuuteen.
Ap
Lapsilist menee nyt suoraa miehen tilile?
Elatusmaksuja et edelleenkn maksa
Maksat yhteistä taloa jonka myynti olisi hyvä asia. 0 talo
Siellä ei asu ketään ja kuluja on
Samalla lapset elää köyhyydessä. Et voi perustela tyhjän talon makssmista elatusmaksujen laiminlyömisellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenteesi vaikuttaa viehättävältä.
Aloittajahan vai listasi faktat. Ehkä kannattaisi miettiä, miksi aloitus ärsyttää? Olisiko syynä kateus?
Kateus siitä että ap elää köyhyydessä. Ei maksa elatusmaksuja eikä tapaa lapsiaan. Ei ole yhtään ystävää. Asuu yksiössä. Mies hoitaa lapset ja saa peruspäivärahan. Elättää lapset ilman elatusmaksuja tai lapsilisää. Nekin ap kuppaa
Ja sairastaa pers häiriötä
Kateus siitä että ehkä saa perinnön joskus? Ja nurt omistaa velkaisen pienen talon ja mökin johon muulla on hallintaoikeus. Yksi mummon antana sijoitusasunto josta pelkkiä kuluja.
Ikää on 45
Mies saa lapsilisät ja elatusta, kuten mainitsin. Halintaoikeusmökissä ei ole velkaa, se on ennakkoperintö.
ApLapsilisiät tulee sinulle. Elatusmaksuja et msksa. Maksat yhteistä taloa jossa taas asut. Lapset elää miehen päivärahalla. 400 riittää hyvin kolmelle. Vuoraan saa sentään tukea
Mökkiin ei ole velkaa. Mutta siitä ei ole myöskään iloa. Kaksiotalosta on kuluja pelkästään. Sijoitusasuntoperinmöstä on vain kuluja. Tähän se tädin lainakin meni
Ne menee miehelle, ja olen maksanut ne miehelle, jos eivät menneet. Lisäksi maksan yksin yhteistä taloa, vaikka mies omistaa puolet. Kuluja katetaan varallisuudella, jos kulu kohdistuu varallisuuteen.
ApLapsilist menee nyt suoraa miehen tilile?
Elatusmaksuja et edelleenkn maksa
Maksat yhteistä taloa jonka myynti olisi hyvä asia. 0 talo
Siellä ei asu ketään ja kuluja on
Samalla lapset elää köyhyydessä. Et voi perustela tyhjän talon makssmista elatusmaksujen laiminlyömisellä
Asun nyt itse talossa. Jos otan lainan 100% itseni nimiin, sehän heikentää elatuskykyäni :)
Mitkäs kaikki menot siinä huomioidaan? :) Terapiakulut luulisi ja lemmikkien?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun mä olen. En mä sille mitään voi, että se on niille toisille pakollisempaa, kuin minulle.
ApSä olet mitä? En tajunnut ekan enkä tämän viestin pointtia, sorry :) Koita avata lisää?
Ainoa, joka tietää, ettei ole pakko käydä töissä edes kyseisessä paikassa. Ei ole ainakaan kukaan avautunut, että "ihanaa, että mulla on se toinenkin mahdollisuus" sadatellessaan menoa.
ApOk, kiitos kun avasit!
Musta tuntuu vähän oudolta tuo ennakkoasenne, että työ olisi ikävä pakko kaikille. Valitettavan monelle se sitä varmaan on, mutta ei kaikille. Esim. minä rakastan työtäni, ja tekisin sitä, vaikka saisin saman summan tekemättä mitään. Oppilaat ja opetustyö <3
Työ on hyvää myös mielenterveydelle. Onhan niitä masentuneita lottovoittajia, jotka ovat jättäneet duuninsa ja jäävät makaamaan sohvan pohjalle. Ja on niitä isojen rahojen perijöitäkin, jotka eivät meinaa löytää tarkoitusta elämäänsä. Toivottavasti sinulle ei käy niin <3
Äitini lannisti minua, siksi en ole löytänyt omaa minääni kiinnostavaa alaa. Äitini ei pitänyt minusta, eikä halunnut, että löydän itseni, olen itseni tai mitään sellaista.
Ap
Surullista :( Tsemppiä ja kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti löydät rauhan <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun mä olen. En mä sille mitään voi, että se on niille toisille pakollisempaa, kuin minulle.
ApSä olet mitä? En tajunnut ekan enkä tämän viestin pointtia, sorry :) Koita avata lisää?
Ainoa, joka tietää, ettei ole pakko käydä töissä edes kyseisessä paikassa. Ei ole ainakaan kukaan avautunut, että "ihanaa, että mulla on se toinenkin mahdollisuus" sadatellessaan menoa.
ApOk, kiitos kun avasit!
Musta tuntuu vähän oudolta tuo ennakkoasenne, että työ olisi ikävä pakko kaikille. Valitettavan monelle se sitä varmaan on, mutta ei kaikille. Esim. minä rakastan työtäni, ja tekisin sitä, vaikka saisin saman summan tekemättä mitään. Oppilaat ja opetustyö <3
Työ on hyvää myös mielenterveydelle. Onhan niitä masentuneita lottovoittajia, jotka ovat jättäneet duuninsa ja jäävät makaamaan sohvan pohjalle. Ja on niitä isojen rahojen perijöitäkin, jotka eivät meinaa löytää tarkoitusta elämäänsä. Toivottavasti sinulle ei käy niin <3
Äitini lannisti minua, siksi en ole löytänyt omaa minääni kiinnostavaa alaa. Äitini ei pitänyt minusta, eikä halunnut, että löydän itseni, olen itseni tai mitään sellaista.
ApSurullista :( Tsemppiä ja kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti löydät rauhan <3
Kiitos :) Varakkaampana minulla on enemmän rahaa tehdä asioita, jotka olisivat lähempänä itseäni :) Ja etsiytyä paikkoihin, joissa olisi kaltaisiasi tasapainoisia ihmisiä :)
Ap
Köyhien joukossa tasapainoisia on keskimäärin harvemmassa. Joskaan rikkaat eivät tietenkään automaattisesti ole sen tasapainoisempia, mutta köyhätkään eivät todellakaan ole. Useinkaan.
Ap
Kaipaan tasapainoisia ihmisiä elämääni. Tiedättekö mitä, minua arvostelevat ja haukkuvat av-pässit? Te ette sitä todellakaan ole.
Ap
Olette epätasapainoisia kakkapäitä ja lapsellisia vauvoja. Harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Näen sen teistä ja kauas.
Ap
Jokainen kanssani jankkaava tapaus on säälittävän epätasapainoinen ja rahvas tapaus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMinulla on. Kesti kauan päästä tästä yli. Minulla on varakas suku ja halusin vaalia tätä. Vanhaa ja arvostettua sukua.
Ei se eloitti seuraa sinua. Se on sitä mitä sinä olet. Itse olen hyvässä työssä ja ok palkalla. Ihan utse tienattu omaisuus.Miten päästä siitä yli? Siis mistä? Kyllä mulle ainakin eliittitausta on henkinen(kin) perintö, ei oma asemani työelämässä niinkään, vaikka toki se rapauttaa sitä, ettei se enää niin paljon lapsille siirry. Tai ehkä se on myös osin geneettistä, poikamme on perinyt paljon minua ja on paljon "aristokraattisempi" luonnekin kuin tyttö. Hän esim. laati syntymäpäivilleen pöytään istumajärjestyksen hetkeä ennen kun vieraat tulivat ??? 👀 Itse en ollut sellaista "puffannut" :)
Ap
Miĺloin nämä pojan syntymäpäivät olivat ja mìssä
Hauskinta on, ettette te edes tajua sitä itse. Putkinotkossa ei ole ollut aikaa pohtia sellaisia, kuten oma tasapainoisuus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se eloitti seuraa sinua. Se on sitä mitä sinä olet. Itse olen hyvässä työssä ja ok palkalla. Ihan utse tienattu omaisuus.Miten päästä siitä yli? Siis mistä? Kyllä mulle ainakin eliittitausta on henkinen(kin) perintö, ei oma asemani työelämässä niinkään, vaikka toki se rapauttaa sitä, ettei se enää niin paljon lapsille siirry. Tai ehkä se on myös osin geneettistä, poikamme on perinyt paljon minua ja on paljon "aristokraattisempi" luonnekin kuin tyttö. Hän esim. laati syntymäpäivilleen pöytään istumajärjestyksen hetkeä ennen kun vieraat tulivat ??? 👀 Itse en ollut sellaista "puffannut" :)
ApMiĺloin nämä pojan syntymäpäivät olivat ja mìssä
Nyt syksyllä heidän luonaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan tasapainoisia ihmisiä elämääni. Tiedättekö mitä, minua arvostelevat ja haukkuvat av-pässit? Te ette sitä todellakaan ole.
Ap
Aivan. Hae jatkossa ihmisiä muualta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAivan. Hae jatkossa ihmisiä muualta
Nyt ei ole sellaisia paikkoja, joista hakea, kaikki kiinnostava tekeminen maksaa. Sitten kun on, haen tietenkin.
Ap
Sitäpaitsi minusta on hauskaa naureskella epätasapainoisille tärkeilijöille, jotka ovat sokeita itselleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiĺloin nämä pojan syntymäpäivät olivat ja mìssä
Nyt syksyllä heidän luonaan.
Ap
Ihanaa että joku tuli
Etkä sinä oĺut paikalla
Minkähänlainen sen elatusvelvollisen taloudellisen tilanteen olisi oltava, jos elatusapu vahvistetaan pienemmäksi, kuin kelan maksama elatustuki 156e/kk?
Ap