Jos pomosi laittaa sinulle e-mailin kotiin illalla klo 21, odottaako hän saavansa siihen vastauksen klo 21:30 mennessä?
Kommentit (19)
Esimieheni ei laita minulle kotiin viestejä tuohon aikaan, vaan korkeintaan työsähköpostiini. Ja olettaa saavansa vastauksen minulta virka-aikaan, siis omien työaikojeni puitteissa.
Ei, mutta saattaa saada jos on joku ei joo tai ok tyyppinen vastaus. Mitään isoa en ala miettimään.
Ei odota saavansa vastausta, mutta todennäköisesti sen saa.
Jos asia on kiireellinen niin sähköposti on väärä media sille.
Ex-pomo soitti sunnuntaisin klo 21 ja kävi läpi työtehtävät maanantaiaamulle. Ettei sitten mene ensimmäiset tunnit ihmeteltäessä. Kyseessä suunnittelutyö.
Jos on todella iso kriisi tyyppiin tehdas palaa joo
Tottakai. Meillä palkkaus perustuu työstä suoriutumiseen ja mikäpä on parempaa suoriutumista kuin ripeä vastaus.
Ei odota eikä saisi vaikka odottaisi. Mä en tarkista sähköpostejani joka puolen tunnin välein. Jos asia on niin kiireellinen, että siihen tarvitsee vastauksen puolen tunnin sisällä, hän kyllä älyää soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka laittaa tällaisessa tilanteessa sähköpostia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka laittaa tällaisessa tilanteessa sähköpostia?
Jos laittaa viestin tärkeäksi merkattuna :)
Vierailija kirjoitti:
Ex-pomo soitti sunnuntaisin klo 21 ja kävi läpi työtehtävät maanantaiaamulle. Ettei sitten mene ensimmäiset tunnit ihmeteltäessä. Kyseessä suunnittelutyö.
Kuittasitko tunnin työaikaa? Oikeestaan sunnuntaina se on 2h / puhelu
Siinähän laittaa. Luen sen aamulla toimistolla kun työpäivä on alkanut.
Ei oleta, mutta ei kyllä saisi vastustakaan vaikka olettaisikin. En avaa työsähköpostiani vapaa-ajalla.
Riippuu tilanteesta ja viestin otsikosta. Minulla näkyy sähköpostit kännykässä, joten mahdollisesti vastaan tilanteen salliessa. En kuintenkaan ottaisi yhteyttä sähköpostilla kiireellisessä asiassa.
Pomo on kyllä aikoinaan soitellut iltaisin ja viikonloppuisin kello 22 ja lähetellyt viestejäkin. Loppui kun aloin laittamaan puhelimen kiinni kello 18 illalla. On kyllä hyvin pian ex-pomo, mutta muista(kin) syistä.
Rajattomille ihmisille on asetettava rajat. Ei-työaika on sinun omaa aikaasi eikä siihen ole työasioilla mitään tunkemista. Hätätilanne on sitten eri juttu.
En lue tuohon aikaan päivästä edes henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen tulleita viestejä. Menen nukkumaan klo 22, ja tarkoituksella rauhoitan myöhäisillat. Alkuilta on hyvinkin voinut mennä palavereissa ulkomaisten kollegoiden kanssa.
ei, mutta jos laittaa tekstarin klo 6:40, niin odottaa vastausta heti. Tämä ok mulle, hereillä olen kuitenkin jo tuossa vaiheessa.
Ei. Mun työaika on 8-16 arkisin.