Meillä töissä mä olen ainoa, joka tietää voivansa jonain päivänä vain lähteä ja lopettaa työt
Eikä tarvitse elellä toisten rahoilla. Mä olen ainoa, jolle se, että käy siellä paskapaikassa töissä on vain valinta. Muiden on pakko käydä, jos haluavat rahaa.
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mietipä jos sun omat lapset löisivät nyt hanskat tiskiin ja toteasivat, etteivät enää tee yhtään mitään ennen kuin sinä kuolet ja he saavat sinun perintösi? jättävät opiskelut välistä ja jäisivät vain odottamaan kuolemaasi. Menisikö heidän elämänsä mielestäsi hukkaan odotellessa?
En miettisi koko asiaa. En usko, että he olisivat noin tyhmiä. Haluaisin tietää syyn. Jos se olisi se, että olen kiusannut heitä, enkä suostu ajattelemaan heidän tunteitaan, ja he olisivat siitä masentuneet, niin sehän ois sitten voi voi.
ApMutta näinhän asia on. Poikasi tpistuva masenus alkoi jo alle 10v ja se johtuu täysin siitä ettet oöe koskaan välittänyt.
Et tietenkän mieti asiaa koska et välitä
No en tietenkään miettisi. Jos joku on noin tyhmä, niin olkoon. Eri asia, jos syy johtuisi siitä, että olisin kiusannut heitä, kuten sanoin. Koska silloin voisimme selvittää asian ja puhua siitä. Etten ole tarkoittanut jne. Toisin kuin minun äitini. Mutta ei heillä ole varmaan varaa odottaa.
ApKyllä sinä itse tiedät että olet ollut maaiman huonoin äiti
En ole edes.
Ap
Eihän teillä ole edes eliittitaustaa. Ei sellainen voi tajuta asioita, joihin eliitillä on henkistä varaa.
Ap
Näkee, että kuninkaallisistakin puhuttaessa samaistutte heidän ulkopuolelleen. Siis palstan noin Meghan- ja Harry -ketjut ym.
Ap
Palstan epäeliitti samaistuu kuninkaallisten arvostelijoihin, eli siis ei-kuninkaallisiin, rahvaisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenteesi vaikuttaa viehättävältä.
Aloittajahan vai listasi faktat. Ehkä kannattaisi miettiä, miksi aloitus ärsyttää? Olisiko syynä kateus?
Kateus siitä että ap elää köyhyydessä. Ei maksa elatusmaksuja eikä tapaa lapsiaan. Ei ole yhtään ystävää. Asuu yksiössä. Mies hoitaa lapset ja saa peruspäivärahan. Elättää lapset ilman elatusmaksuja tai lapsilisää. Nekin ap kuppaa
Ja sairastaa pers häiriötä
Kateus siitä että ehkä saa perinnön joskus? Ja nurt omistaa velkaisen pienen talon ja mökin johon muulla on hallintaoikeus. Yksi mummon antana sijoitusasunto josta pelkkiä kuluja.
Ikää on 45
Mies saa lapsilisät ja elatusta, kuten mainitsin. Halintaoikeusmökissä ei ole velkaa, se on ennakkoperintö.
Ap
Lapsilisiät tulee sinulle. Elatusmaksuja et msksa. Maksat yhteistä taloa jossa taas asut. Lapset elää miehen päivärahalla. 400 riittää hyvin kolmelle. Vuoraan saa sentään tukea
Mökkiin ei ole velkaa. Mutta siitä ei ole myöskään iloa. Kaksiotalosta on kuluja pelkästään. Sijoitusasuntoperinmöstä on vain kuluja. Tähän se tädin lainakin meni
Mä taas samaistun kuninkaallisiin, vaikkeneläkään heidän elämäänsä. Ulkoisesti. Enkä täysin sisäisestikään, ikävä kyllä.
Ap
Koska mikään auktoriteetti (poliisi, tulli, puolustusvoimat yms. :D) ei tule kotoa hakemaan jos et noudata irtisanomisaikaa.
Työnantaja voi tosin vaatia, että korvaat heille _rahallisesti_ sen työmäärän jota et irtisanomisaikana työnantajalle tehnyt (usein palkan verran).
Jos et vaatimukseen suostu ja työnantaja vie sen oikeuteen, niin ulosottomies ulosmittaa korvauksen.
Näin ollen, jos olet varakas (kuten AP) ja haluat maksaa korvauksen, sen kuin kävelet töistä eikä mikään sinua estä sitä tekemästä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenteesi vaikuttaa viehättävältä.
Aloittajahan vai listasi faktat. Ehkä kannattaisi miettiä, miksi aloitus ärsyttää? Olisiko syynä kateus?
Kateus siitä että ap elää köyhyydessä. Ei maksa elatusmaksuja eikä tapaa lapsiaan. Ei ole yhtään ystävää. Asuu yksiössä. Mies hoitaa lapset ja saa peruspäivärahan. Elättää lapset ilman elatusmaksuja tai lapsilisää. Nekin ap kuppaa
Ja sairastaa pers häiriötä
Kateus siitä että ehkä saa perinnön joskus? Ja nurt omistaa velkaisen pienen talon ja mökin johon muulla on hallintaoikeus. Yksi mummon antana sijoitusasunto josta pelkkiä kuluja.
Ikää on 45
Mies saa lapsilisät ja elatusta, kuten mainitsin. Halintaoikeusmökissä ei ole velkaa, se on ennakkoperintö.
ApLapsilisiät tulee sinulle. Elatusmaksuja et msksa. Maksat yhteistä taloa jossa taas asut. Lapset elää miehen päivärahalla. 400 riittää hyvin kolmelle. Vuoraan saa sentään tukea
Mökkiin ei ole velkaa. Mutta siitä ei ole myöskään iloa. Kaksiotalosta on kuluja pelkästään. Sijoitusasuntoperinmöstä on vain kuluja. Tähän se tädin lainakin meni
Ne menee miehelle, ja olen maksanut ne miehelle, jos eivät menneet. Lisäksi maksan yksin yhteistä taloa, vaikka mies omistaa puolet. Kuluja katetaan varallisuudella, jos kulu kohdistuu varallisuuteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska mikään auktoriteetti (poliisi, tulli, puolustusvoimat yms. :D) ei tule kotoa hakemaan jos et noudata irtisanomisaikaa.
Työnantaja voi tosin vaatia, että korvaat heille _rahallisesti_ sen työmäärän jota et irtisanomisaikana työnantajalle tehnyt (usein palkan verran).
Jos et vaatimukseen suostu ja työnantaja vie sen oikeuteen, niin ulosottomies ulosmittaa korvauksen.
Näin ollen, jos olet varakas (kuten AP) ja haluat maksaa korvauksen, sen kuin kävelet töistä eikä mikään sinua estä sitä tekemästä. :)
Miksi joku kuvittelee, että lähtisin ilman irtisanomisaikaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Unohtu lainaus viesteihin, joissa ihmeteltiin "miten niin voit vain kävellä, jos sinulla on irtisanomisaika"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että kuitenkin käyt siellä vaikka pidät sitä paskapaikkana ja halveksit työkavereitasi.
Niin, eikö olekin.
ApSaat nautintoa kun voit töissä suhtautua muihin alentuvasti ja käyttäytyä ylimielisesti?
Mistä päättelet että aloittaja suhtautuu töissä muihin alentuvasti tai että hänen taloudellinen asemansa näkyisi mitenkään muiden kanssa työskentelyssä? Ei taida olla lukutaito hallussa?
Minunkaan ei välttämättä tarvitsisi olla töissä ainakaan kokoaikaisesti. En voisi vähempää haluta suhtautua tämän takia kehenkään alentuvasti. Ainoa asia missä tämä näkyy on se, että olen ehkä kriittinen työn sisältöä tai työehtojen "venyttämistä" kohtaan.
Mulla sama. Ja koitan ajaa muidenkin asioita puhumalla. Koska mun elämä tai asuntolaina tai mikään ei riipu tästä.
ApEikö? Tulosi ovat pienet. Sinulla ei ole varaa edes elttää lapsiasi
Millä elisit ilman työtä
Ei riipu, lapsiahan elätetään tulojen mukaan, ei varallisuuden.
Ap
Ihanaa. Olet sis tehnyt sopimuksen lasten elatuksesta
Kela varmaan maksaa koska tulosi ovat niin pienet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että kuitenkin käyt siellä vaikka pidät sitä paskapaikkana ja halveksit työkavereitasi.
Niin, eikö olekin.
ApSaat nautintoa kun voit töissä suhtautua muihin alentuvasti ja käyttäytyä ylimielisesti?
Mistä päättelet että aloittaja suhtautuu töissä muihin alentuvasti tai että hänen taloudellinen asemansa näkyisi mitenkään muiden kanssa työskentelyssä? Ei taida olla lukutaito hallussa?
Minunkaan ei välttämättä tarvitsisi olla töissä ainakaan kokoaikaisesti. En voisi vähempää haluta suhtautua tämän takia kehenkään alentuvasti. Ainoa asia missä tämä näkyy on se, että olen ehkä kriittinen työn sisältöä tai työehtojen "venyttämistä" kohtaan.
Mulla sama. Ja koitan ajaa muidenkin asioita puhumalla. Koska mun elämä tai asuntolaina tai mikään ei riipu tästä.
Millä elisit ilman työtä
ApIhanaa. Olet sis tehnyt sopimuksen lasten elatuksesta
En ole, tuon voi tietää ilman sopimustakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mietipä jos sun omat lapset löisivät nyt hanskat tiskiin ja toteasivat, etteivät enää tee yhtään mitään ennen kuin sinä kuolet ja he saavat sinun perintösi? jättävät opiskelut välistä ja jäisivät vain odottamaan kuolemaasi. Menisikö heidän elämänsä mielestäsi hukkaan odotellessa?
En miettisi koko asiaa. En usko, että he olisivat noin tyhmiä. Haluaisin tietää syyn. Jos se olisi se, että olen kiusannut heitä, enkä suostu ajattelemaan heidän tunteitaan, ja he olisivat siitä masentuneet, niin sehän ois sitten voi voi.
ApMutta näinhän asia on. Poikasi tpistuva masenus alkoi jo alle 10v ja se johtuu täysin siitä ettet oöe koskaan välittänyt.
No en tietenkään miettisi. Jos joku on noin tyhmä, niin olkoon. Eri asia, jos syy johtuisi siitä, että olisin kiusannut heitä, kuten sanoin. Koska silloin voisimme selvittää asian ja puhua siitä. Etten ole tarkoittanut jne. Toisin kuin minun äitini. Mutta ei heillä ole varmaan varaa odottaa.
En ole edes.
Ap
Kyĺä sinä tiedät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edes.
ApKyĺä sinä tiedät
Tiedän.
Huonompiakin, monia.
Ap
Kivikissan kyllä tunnistaa jo ensimmäisistä lauseista. Ja niin vaan äitikin ympättiin mukaan ensimmäisillä sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eikö olekin.
Millä elisit ilman työtä
Mutta maksaiskohan ne?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on siis sen tädin kymppitonnin ansiosta kympppitonnia isompi osakesalkku.
ApAhaa.. Osakesalkku etkä silti maksa edes elatusmaksuja. Annat lastesi elää köyhyydessä
Ja lainasit rahaa osakkeiden ostoon. Et esim aiemmin mainostamaasi remonttiin?
Perimmäinen tavoitteesi on siis säästää rahat lapsillesi? Nyt niitä ei voi käuttää lasten elämiseen?
Varat säästetään, tuloilla eletään.
ApSinula ei ole tuloja. Et siis elätä lapsiasi. Toivot että isäsi perinnästä tulisi tuloja sinulle ja siirät taas perinön lapsillesi ja he elävät taas niillä tuloilla
Ja odottavat kuolemaasi kuten sinä odotat isäsi kuolemaaOn mulla. Pääomatuloja ja palkkatuloja.
Ap
Vuosituĺot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eikö olekin.
Millä elisit ilman työtä
Mutta maksaiskohan ne?
Ap
Kyllä uskon niin. Tulosi ovat niin pienet. Kyse on 150e per lapsi
Lapsilisät toki miehen tiliĺe heti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eikö olekin.
Millä elisit ilman työtä
Mutta maksaiskohan ne?
ApKyllä uskon niin. Tulosi ovat niin pienet. Kyse on 150e per lapsi
Lapsilisät toki miehen tiliĺe heti
Lasketaankohan asunnon lainamenot maksukykyä arvioitaessa? Sehän ei heille kuulu, etten oikeasti maksa niitä tuloillani. Olisi hauskaa jos kela maksaisi vielä lasten elatuksestakin meille, kun ollaan niin köyhiä :D
Ap
On mulla. Pääomatuloja ja palkkatuloja.
Ap