Meillä töissä mä olen ainoa, joka tietää voivansa jonain päivänä vain lähteä ja lopettaa työt
Eikä tarvitse elellä toisten rahoilla. Mä olen ainoa, jolle se, että käy siellä paskapaikassa töissä on vain valinta. Muiden on pakko käydä, jos haluavat rahaa.
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että kuitenkin käyt siellä vaikka pidät sitä paskapaikkana ja halveksit työkavereitasi.
Niin, eikö olekin.
ApSaat nautintoa kun voit töissä suhtautua muihin alentuvasti ja käyttäytyä ylimielisesti?
Joillekin on oikein elinehto kuvitella, että ovat muita parempia, vaikka olisivat oikeasti huonompia.
Normaalit ihmiset keskittyy omiin asioihin ja omaan vointiinsa, eivätkä vertaile tai tarvi muita määrittämään omia arvojaan.Esimerkiksi tämä lause on juurikin merkki epätasapainoisesta ihmisestä. Joka haluaa käyttää "tasapainoisuutensa" polttoaineena muiden heikkouksia.
Ap
Koska miten niin tuolla kirjoittajalla itsellään on varaa ajatella, että toiset ovat häntä huonompia? Ei hänellä ole.
Ap
Taidat olla aika yksinäinen. Toivon, että saat jonain päivänä oikeita ystäviä. Ja olet heidän arvoisensa.
Hannele J kirjoitti:
Taidat olla aika yksinäinen. Toivon, että saat jonain päivänä oikeita ystäviä. Ja olet heidän arvoisensa.
Miksi en olisi? Eiväthän he ole minun arvoisiani, jos on varaa arvostella.
Ap
Mä en sellaisia ihmisiä katsele, jos en ole heidän arvoisensa heille. Vetäkööt käteen.
Ap
Hannele J kirjoitti:
Jos he ovat niin kurapaskapäitä, etteivät ymmärrä toisten heikkouksia, ja miten oikein, tasapainoisesti ja rakentavasti suhtautua niihin, niin vetäkööt tosiaankin käteen, suatanan urpot.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän teillä ole edes eliittitaustaa. Ei sellainen voi tajuta asioita, joihin eliitillä on henkistä varaa.
ApMinulla on. Kesti kauan päästä tästä yli. Minulla on varakas suku ja halusin vaalia tätä. Vanhaa ja arvostettua sukua.
Ei se eloitti seuraa sinua. Se on sitä mitä sinä olet. Itse olen hyvässä työssä ja ok palkalla. Ihan utse tienattu omaisuus.Miten päästä siitä yli? Siis mistä? Kyllä mulle ainakin eliittitausta on henkinen(kin) perintö, ei oma asemani työelämässä niinkään, vaikka toki se rapauttaa sitä, ettei se enää niin paljon lapsille siirry. Tai ehkä se on myös osin geneettistä, poikamme on perinyt paljon minua ja on paljon "aristokraattisempi" luonnekin kuin tyttö. Hän esim. laati syntymäpäivilleen pöytään istumajärjestyksen hetkeä ennen kun vieraat tulivat ??? 👀 Itse en ollut sellaista "puffannut" :)
ApMiĺloin nämä pojan syntymäpäivät olivat ja mìssä
Nyt syksyllä heidän luonaan.
ApIhanaa että joku tuli
Etkä sinä oĺut paikallaOlin kyllä. Ai "joku" tuli? Ne olivat kaverisynttärit, ääl iö.
Ap
Poika on vakavadti masentunut. Iso riski ettei kukaan tule. Saati petheen köyhyys.
Ja jutun pointti oli..?
Jos kehua pitää, niin mulla sama tilanne, sillä erotuksella vain että tosiaan lähdin siitä paskaduunista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän teillä ole edes eliittitaustaa. Ei sellainen voi tajuta asioita, joihin eliitillä on henkistä varaa.
ApMinulla on. Kesti kauan päästä tästä yli. Minulla on varakas suku ja halusin vaalia tätä. Vanhaa ja arvostettua sukua.
Ei se eloitti seuraa sinua. Se on sitä mitä sinä olet. Itse olen hyvässä työssä ja ok palkalla. Ihan utse tienattu omaisuus.Miten päästä siitä yli? Siis mistä? Kyllä mulle ainakin eliittitausta on henkinen(kin) perintö, ei oma asemani työelämässä niinkään, vaikka toki se rapauttaa sitä, ettei se enää niin paljon lapsille siirry. Tai ehkä se on myös osin geneettistä, poikamme on perinyt paljon minua ja on paljon "aristokraattisempi" luonnekin kuin tyttö. Hän esim. laati syntymäpäivilleen pöytään istumajärjestyksen hetkeä ennen kun vieraat tulivat ??? 👀 Itse en ollut sellaista "puffannut" :)
ApIhanaa että joku tuli
Etkä sinä oĺut paikallaOlin kyllä. Ai "joku" tuli? Ne olivat kaverisynttärit, ääl iö.
ApPoika on vakavadti masentunut. Iso riski ettei kukaan tule. Saati petheen köyhyys.
"Iso riski" on v*ttu sun päässäs.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApIhanaa että joku tuli
ApPoika on vakavadti masentunut. Iso riski ettei kukaan tule. Saati petheen köyhyys.
Sä et edes tajua, että olet minun silmissäni kirjoitustyylisi perusteella ja sisällöllä täysin epätasapainoinen ja minulle jopa arvoton olento. Moi moi mun ketjusta.
Ap
mummosi kuului eliittiin. sinä taas et. vartuit itse duunariperheessä ja kävit mummon luona välillä kylässä.
Mielenkiintoista, ettei isäsi ole siirtänyt enemmän omaisuutta nimiisi elämänsä aikana. Olet jo 45-vuotias. Todellisena eliittisuvun jäsenenä luulisi sinun saaneen omaisuutta kasaan jo merkittävän määrän isäsi avustuksella. Johan pelkkien sijoitusten arvo on viimeisen 40-vuoden aikana noussut huomattavasti. Ja luulisi sinun oppineen hoitamaan osakesalkkuasi tai palanneen jonkun hoitamaan sitä. Jokin tässä mättää kun olet noin köyhä ja joudut odottamaan isäsi perintöä. Oikeasti rikkaan suvun jäsenet eivät joudu tuohon tilanteeseen...
Vierailija kirjoitti:
mummosi kuului eliittiin. sinä taas et. vartuit itse duunariperheessä ja kävit mummon luona välillä kylässä.
Mielenkiintoista, ettei isäsi ole siirtänyt enemmän omaisuutta nimiisi elämänsä aikana. Olet jo 45-vuotias. Todellisena eliittisuvun jäsenenä luulisi sinun saaneen omaisuutta kasaan jo merkittävän määrän isäsi avustuksella. Johan pelkkien sijoitusten arvo on viimeisen 40-vuoden aikana noussut huomattavasti. Ja luulisi sinun oppineen hoitamaan osakesalkkuasi tai palanneen jonkun hoitamaan sitä. Jokin tässä mättää kun olet noin köyhä ja joudut odottamaan isäsi perintöä. Oikeasti rikkaan suvun jäsenet eivät joudu tuohon tilanteeseen...
Ai duunari? Isäni on DI.
Ja isä on sairaalloisen pihi, joskin hän ON siirtänyt omaisuuttaan nimiini, mutta mulla ei ole siihen(niihin) hallintaoikeutta ennen kuin hän ja vaimonsa kuolevat. Isäni ei ole oikeasti ajatellut minua rahallisesti, hän on ollut siinä aika itsekäs.
Ap
Ja mitä osakesalkkuun tulee, niin sen jälkeen kun sain perhettä menotkin ovat kasvaneet niin, että rahaa meni. Varsinkin kun mieheni ei ole aikoihin tienannut mitään eikä omistanut mitään.
Ap
Asuit duunari äitisi kanssa. Ja totta puhuen ei se DI ole kovin hohdokas ammatti sekään. Puheistasi päätellen olen luullut isäsi olleen menestyneen kansainvälisen firman toimitusjohtaja tms.
Ja toinen huomio. Joudutko siis odottamaan myös isäsi vaimon kuolemaa ennen kuin saat hallintaoikeuden nimiisi laitettuun omaisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Asuit duunari äitisi kanssa. Ja totta puhuen ei se DI ole kovin hohdokas ammatti sekään. Puheistasi päätellen olen luullut isäsi olleen menestyneen kansainvälisen firman toimitusjohtaja tms.
Ja toinen huomio. Joudutko siis odottamaan myös isäsi vaimon kuolemaa ennen kuin saat hallintaoikeuden nimiisi laitettuun omaisuuteen?
Äiti ei ole duunaritaustaisesta kodista, eikä häntä voi ammattinsa tai työnsä perusteella luonnehtia duunariksi. Ja DI on kyllä hohdokas ammatti.
Osan omaisuutta kanssa kyllä. On mulla ilman hallintaoikeuttakin lahjoitettua varallisuutta/omaisuutta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi että, sinulla on henkistä varaa olla katkerana av:lla jankkaamassa. Suurimmalla osalla rahvastakin on henkisesti varaa paljon enempään.
tässä alkaa nyt liittyä kuva, ettei sitä suvun omaisuutta ole sen enempää kuin meillä muillakaan. Mutta koska olet kasvanut duunariperheessä ja olet elät nyt aikuisenakin köyhyysrajalla matalapalkka työtä tehden, suhteellisuuden tajusi on hämärtynyt. Meillä ihan tavan tallaajillakin on vapaaajanasunto ja varaa käydä retriiteissä, lomamatkoilla ja kursseilla. Monilla meistä on myös sijoitusasuntoja ja muuta omaisuutta. En silti edes laske itseäni "rikkaaksi". Hyväosaiseksi tai keskiluokkaiseksi toki.
Tyhmähän sä olet,kun käyt paskapaikassa,paskalla palkalla väkisin töissä,vaikka ei tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVoi että, sinulla on henkistä varaa olla katkerana av:lla jankkaamassa. Suurimmalla osalla rahvastakin on henkisesti varaa paljon enempään.
Taas joku tasapainoton mallu päätttä "avautua". Kiitos ajatuksistasi ja mielipiteistäsi "mallu". Ja nyt se toinen wc.
Ap
Vierailija kirjoitti:
tässä alkaa nyt liittyä kuva, ettei sitä suvun omaisuutta ole sen enempää kuin meillä muillakaan. Mutta koska olet kasvanut duunariperheessä ja olet elät nyt aikuisenakin köyhyysrajalla matalapalkka työtä tehden, suhteellisuuden tajusi on hämärtynyt. Meillä ihan tavan tallaajillakin on vapaaajanasunto ja varaa käydä retriiteissä, lomamatkoilla ja kursseilla. Monilla meistä on myös sijoitusasuntoja ja muuta omaisuutta. En silti edes laske itseäni "rikkaaksi". Hyväosaiseksi tai keskiluokkaiseksi toki.
Elikö isovanhempasi pääomatuloillaan Kuusisaaressa? Entä jättäytyikö isäsi 50:nä nauttimaan elämästä vapaalla? Tuskinpa oli varaa.
Ap
Ja laajemmin ajateltuna minua kiinnostaa sellainen henkisyys, henkioppaat (tai mille ikinä he/ne ovatkaan metaforia) ja sen suuntaiset asiat.
Ap