Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petteri Orpo ja tasaveron puolustaminen "kannustaa pienituloisia tekemään lisätöitä"

Vierailija
03.11.2018 |

Kuulinko hetki sitten oikein? Mtvn uutisextra. Orpo puolustaa tasaveroa. Tasavero hänen mukaan kannustaisi pienituloisia tekemään lisätöitä ja muita valintoja tulojen kasvattamiseksi. Kai kuulin väärin?

Kommentit (230)

Vierailija
141/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasavero olisi äärimmäisen järkevä ratkaisu ja suurin osa kansasta hyötyisi siinä jos prosentti laitettaisiin järkeväksi eli esimerkiksi vaikka 20%:iin. Samassa yhteydessä voitaisiin säätää että valtiolta peräisin olevat tulot eli esimerkiksi työttömyyskorvaukset olisivat verottomia, koska ei ole mitään järkeä siirtää rahaa taskusta toiseen ja takaisin se tuo vaan kustannuksia.

Ei silti riitä verokertymäksi.

Kaiken lisäksi 50x-> rivityöntekijään verrattuna johtajien ökypalkkoja tulisi ensin laskea.

KUKAAN ei ole yleisellä tasolla yli 25 kertaa toista ihmistä arvokkaampi täällä.

Muuta väittävät elävät kuplassa eikä päässä enää hölsky.

Vierailija
142/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

äo 70 tai alle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kysyn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiihkokapitalisti . Köyhät kyykkyyn kokkari. Mitä muuta siltä/niiltä nyt voisi odottaa😨

Miksi on ylevämpää olla käsi syvällä kanssaihmisten lompakossa kuin pitää kiinni omasta lompakostaan?

Koska silloin välittää muistakin ihmisistä kuin vain itsestään...? Miten tämä on näin loputtoman vaikea ymmärtää? Kyseessä on humaaniuus ja oikeudenmukaisuus. Ne ovat ylevämpiä arvoja kuin itsekkyys ja ahneus.

Ahneutta ottaa toiselta. Se on itsekkyyttä. Esimerkiksi meidän perheen pudottaa köyhyysrajan alapuolelle VEROTUS. Mutta sinä vaan panettelet. Missä oikeudenmukaisuus?

Sitä kutsutaan solidaarisuudeksi (kvg) älykääpiö. Ja ei pienituloisia pidäkään verottaa liikaa niinkuin porvarit tasaverollaan havittelevat ja haluavat. Yrittäkää miettiä ennen kohkaamista mitä kirjoittaja saattaisi tarkoittaa...vaikeaa, ymmärrän kyllä, mutta yrittäisitte edes...

Mitä solidaarisuutta se on, että minä käyn töissä ja sinä ryyppää kallion baareissa ja asut Helsingin kalleimmilla alueilla minun rahoillani?

Ryyppään kallion baareissa?! Siis tän on pakko olla trolli...ja ne teidän holhouksen alaisten suojatyöt ei ole oikeita verotettavia töitä vaan puuhastelua puuhastelun vuoksi. No, pitäähän se ainakin mielen näemmä edes jokseenkin virkeänä että on sillä kai se arvo sitten ainakin.

No kerro nyt onko oikein että joku voi ryypätä ja rällästää toisten rahoilla? Onko se solidaarista työssäkäyviä kohtaan?

No mikset itse mene työttömäksi ja ryyppään?

Pääsee joku työtön töihin,

Win-win!

Mars mars!

Ei riitä muilta varastetut satkut mun elämiseen, kun en ole mikään oman elämäni solisti. Mulla on perhe ja huonokuntoiset vanhemmat. 

Puhuit pahasti itsesi pussiin.

Huonokuntoiset vanhemmat käyttävät rutkasti verosenttejä.

Ehkä sun vanhemmat käyttää, jos sä olet ne muiden hoidettaviksi jättänyt. 

Mä luulin, että minä olin tässä se itsekäs ja ahne, mutta niin se aina kääntyy, että puhukaa vaan omasta puolestanne. 

Luuletko tosiaan että tuo jargon sekoittaa ihmiset kuvittelemaan ettei vanhempasi käytä veroilla ylläpidettyjä palveluja?

Tai ettei porvarit käyttäisi kaikkia mahdollisia tukia.

Sinulla on todella kieroutunut ihmiskuva. Kaikki ihmiset eivät ota kaikkea minkä irti saavat. Sehän on juuri sitä ahneutta, mistä olitte niin tietävinänne pari sivua taaksepäin. 

Kaikki perustelunne tuntuvat tosiaan perustuvan pelkkään panetteluun. Taitaa olla huono omatunto.? 

Minun vanhempani asuvat minun kodissani. Väitätkö, että heidän asumiseensa kuluu yhtä paljon veroeuroja kuin kaupungin asunnossa asumistuen turvin asuviin eläkeläisiin tai hoitolaitoksissa oleviin?

Molemmat ovat tehneet kyllä työuransa myös eli eläkekkään ei ole mikään täystulonsiirto muilta. 

Enkä ole missään sanonut, ettei joitakin palveluja voisi tuottaa verovaroin. Sanoin että tulonsiirrot voi lopettaa kokonaan. Aivan eri asioita. 

Sikäli olemme tyhmiä, että kyllä veronmaksajien pitääkin saada käyttää palveluita, joita itse kustantavat, mutta meillä on sellaiset toisenlaiset vakaumukset, jotka sinulle tuntuvat olevan täysin vieraita. 

Eli mitään rahaa eivät vanhempasi ole valtiolta saaneet?

Eikä eläkettäkään?

Eikä "oma eläke on itse maksettu"-jargon toimi.

Sekun ei pidä lainkaan paikkaansa.

Ovat antaneet ja saaneet, kuvailin mielestäni riittävällä tarkkuudella. Kyllä minä tiedän omat tilini ainakin, miksi luulet, että en mistään mitään ymmärrä, esim. eläkkeistä? Onko tapanasi aina olettaa, että jos joku on eri mieltä, sen täytyy olla tyhmä? 

Miksi vaikka minä olen sinun mielestäsi naapuriin verrattuna moninkertaisesti velkaa yhteiskunnalle? Miksi naapurin verolapussa on tietty summa, ja minun summani on 17kertaa se. Selitä. 

Ai mikäs se vero% taas olikaan?

Yli 100%?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasavero on hyvä sitten kun on tasapalkka

Mikä on tasapalkka? Eiköhän jokaiselle muodostu ihan oikea hinta? Jos ei palkka kelpaa keksii itse miten voi tuottaa lisää arvoa muille. Se on joko lisää duunia tai parempi tuote.

Miten H-tissä ihmiset alapeukuttavat tätä? Onko kaikkien työpanos saman arvoinen? Oletteko kommunisteja vai muuten vajakkeja?

Vierailija
144/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kysyn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiihkokapitalisti . Köyhät kyykkyyn kokkari. Mitä muuta siltä/niiltä nyt voisi odottaa😨

Miksi on ylevämpää olla käsi syvällä kanssaihmisten lompakossa kuin pitää kiinni omasta lompakostaan?

Koska silloin välittää muistakin ihmisistä kuin vain itsestään...? Miten tämä on näin loputtoman vaikea ymmärtää? Kyseessä on humaaniuus ja oikeudenmukaisuus. Ne ovat ylevämpiä arvoja kuin itsekkyys ja ahneus.

Ahneutta ottaa toiselta. Se on itsekkyyttä. Esimerkiksi meidän perheen pudottaa köyhyysrajan alapuolelle VEROTUS. Mutta sinä vaan panettelet. Missä oikeudenmukaisuus?

Sitä kutsutaan solidaarisuudeksi (kvg) älykääpiö. Ja ei pienituloisia pidäkään verottaa liikaa niinkuin porvarit tasaverollaan havittelevat ja haluavat. Yrittäkää miettiä ennen kohkaamista mitä kirjoittaja saattaisi tarkoittaa...vaikeaa, ymmärrän kyllä, mutta yrittäisitte edes...

Mitä solidaarisuutta se on, että minä käyn töissä ja sinä ryyppää kallion baareissa ja asut Helsingin kalleimmilla alueilla minun rahoillani?

Ryyppään kallion baareissa?! Siis tän on pakko olla trolli...ja ne teidän holhouksen alaisten suojatyöt ei ole oikeita verotettavia töitä vaan puuhastelua puuhastelun vuoksi. No, pitäähän se ainakin mielen näemmä edes jokseenkin virkeänä että on sillä kai se arvo sitten ainakin.

No kerro nyt onko oikein että joku voi ryypätä ja rällästää toisten rahoilla? Onko se solidaarista työssäkäyviä kohtaan?

Onko solidaarista se, että verovaroilla maksetaan palkat yrittäjän puolesta?

Jaa, minä olen kyllä maksanut itse.

En kyllä halua osallistua verojen kautta toisten työntekijöiden palkkakustannuksiin. 

Muistapa sitten äänestää puolueita jotka lopettavat yritystuet.

PS. Ei kepu tai kokkarit ainakaan käy, sinisiä en laske puolueeksi.

Olen paljon kiinnostuneempi sosiaaliturvaan uppoavista 80 miljardista kuin yritystukiin menevästä 1 miljardista. Yrittäjätoverini ovat sentään maksaneet veroja. En tarkemmin ajateltuna pidä sitä kovin ongelmallisena, että veroja maksaneet niistä hyötyvätkin. Mieluummin kuitenkin niin, että veroja vähemmän ja enemmän vapautta. 

Ai yksi?

Taitaa olla turha selittää mitään tuollaiselle.

Suorat ns. Tekes-tuet ovat arvoltaan miljardin euron luokkaa. Näitä tukia saadakseen pitää yrityksen ensin maksaa koko kehitysprojektin kulut ja jälkikäteen kuitteja vastaan voi saada Tekesiltä puolet (=työn sivukulut) takaisin. Mitään ilmaista rahaa ei ole.

Loput ”yritystuista” on erilaisia alempia verokantoja tai veronpalautuksia. Ne ovat niitä yritysten omia rahoja joita jaetaan kohdennetusti takaisin. Mistään vanhusten tai lapsiperheen rahoista ei jaeta senttiäkään yrityksille. Näiden ”tukien” poistaminen ilman vastaavaa veronalennusta olisi sama kuin veronkorotus ja johtaisi kilpailukyvyn ja investointien romahtamiseen.

Tuo hölynpöly ei mene läpi.

Miksi menestyvät suuryritykset tarvitsevat helpotuksia mitä pk-firmatkaan eivät saa?

Eikös me oltu muka kapitalismissa?

Myöskin 2014 laskettiin yritysverotusta, piti johtaa työpaikkojen lisääntymiseen, ei johtanut.

Taas siirrettiin työnantajamaksuja yrityksiltä työntekijöille, eikä työllisyys sen takia lisääntynyt pätkääkään.

Turha selittää itselleen että firmojen verokuprut on hyvä asia jos samaan aikaan vaatii omaa verotusta alas ja nyt jo köyhyydessä elävien ylös.

Vierailija
145/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kysyn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä solidaarisuutta se on että hallituksessa on 5 kpl nukkuministereitå joilla tekee hankalaa pullan syönti mutta palkka on yli 10k€/kk?

Kertoo paljon kyvyistänne, että kaikki argumentit teillä perustuu vain muiden panettelemiseen. 

Kuten omasikin. Turha peilille kitistä jos et tykkää mitä siellä näet.

-ohis

Minä en ole panetellut ketään. Olen pyytänyt, että saisin päättää omista rahoistani ENEMMÄN itse, samalla prosentilla vaikka kuin naapurinikin tai sillä mikä sovitaan.

Olisko se väärin?

Kuka estää muuttamasta Viroon tai vaikka Usaan elämään unelmaasi?

Muuttaisin USA:an heti kun saisin 100000 pääsymaksun säästettyä. Säästöt vaan ovat nolla. 

Muuta Viroon, siellä on halpaa, tai muuhun EU-maahan.

Hei hei.

Vierailija
146/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasavero on hyvä sitten kun on tasapalkka

Mikä on tasapalkka? Eiköhän jokaiselle muodostu ihan oikea hinta? Jos ei palkka kelpaa keksii itse miten voi tuottaa lisää arvoa muille. Se on joko lisää duunia tai parempi tuote.

Miten H-tissä ihmiset alapeukuttavat tätä? Onko kaikkien työpanos saman arvoinen? Oletteko kommunisteja vai muuten vajakkeja?

Vajakkeja.

Vierailija
147/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tuo sosiaaliturvarapsa, jos kiinnostaa: http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/136366/Tr13_18.pdf?sequenc…

Vierailija
148/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prosentuaalinen tasavero ei voi koskaan toimia, koska rikkaat pääsevät liian helpolla ja köyhät köyhtyvät entisestään. Näin siis jos tuloverokertymä aioitaan pitää samana.

Idea taisi olla, että verot kerättäisiinkin muualta kuin tuloista. Se kannustaisi tekemään enemmän töitä.

Sitä paitsi hyvätuloisten työ on usein tuotantoarvoltaan korkeampaa, joten on erityisen haitallista että heillä ei ole työmotivaatiota.

"Sitä paitsi hyvätuloisten työ on usein tuotantoarvoltaan korkeampaa"

Miten vaikka VR:n pääjohtaja joka sössii monopoliyhtiön tuloksen tekee "tuotantoarvoltaan korkeampaa työtä".

Kokkaritrollaus taas vauhdissa.

Tekeekö lääkäri ja siivoja saman arvoista työtä? Jos lääkäri jää kotiin kun ei työnteko kannata, niin tällä on oikeasti vaikutusta ja tätä työpanosta on paljon vaikeampi korvata.

Vastaavasti VRn johtajan onnistuessa hän luo paljon verotuloja ja hyvinvointia.

Jätäpä se lääkäri nyt pois tästä toimarikeskustelusta.

Kerropa miten VR:n, Postin, Veikkauksen tai Alkon eli valtion monopoliyhtiön johtaja tarvitsee yli 300 000 € vuosipalkan?

Ja miten ei palkka laske kun ei osaa edes monopolia johtaa?

Nyt puhutaan verotuksesta työnteon kannustavuuteen, pari poliittisella virkanimityksellä annettua johtajanpestiä ei liity tähän mitenkään. Pidän noita palkkioita liian korkeina, koska tehtäviin ei ole kilpailutettu väkeä.

Se, mikä heidän työnsä todellinen arvo määräytyisi markkinoilla, mutta on se nyt paljon korkeampi kuin esim. siivoojan.

No eipä varmasti ole.

Siivooja sentään tekee tulosta, monopoliyhtiön toimarit vaan jauhaa soopaa ja "delegoi" kaiken vähänkään työhön liittyvän.

Okei, olet tyhmempi kuin saapas. Väitätkö tosiaan että esim. Veikkauksen johtajalla (jolla satoja alaisia) ja isoja strategisia haasteita miten valtion peliyhtiö pystyy kilpailemaan muita vedonvälittäjiä vastaan, on työltään vähemmän haastavaa kuin siivojan työ?

Ei vittu, kuvittelin jotenkin että tänne voisi tuoda jotain tietoa ja keskustella aiheesta, mutta jos vastapuoli on kehitysvammaisen lapsen tasolla ja sitä kiinnostaa lähinnä kuinka kovan pierun voi päästää, niin vesikidutuskin tuo suurempaa nautintoa kuin täällä keskustelu.

Haukkuminen ei muuta asiaa.

Alkon tehtävänä on myydä suomalaisille viinaa.

Veikkauksen tehtävänä on rahastaa suomalaisia uhkapeleillä.

Kumpikin pyörii ilman "suuria strategisia haasteita"

Tuo haukkumisen taso muuten kertoo paljon omastasi.

Taattua kokoomuslaatua.

Vierailija
149/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kysyn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset itse mene työttömäksi ja ryyppään?

Pääsee joku työtön töihin,

Win-win!

Mars mars!

Ei riitä muilta varastetut satkut mun elämiseen, kun en ole mikään oman elämäni solisti. Mulla on perhe ja huonokuntoiset vanhemmat. 

Ei saa sitten kadehtia downshiftaajia.

En ole kadehtinut, vaan vaatinut rahojani takaisin. Tarviiko kaikki sulle selittää?

Verorahoille jo alempi keskituloinen saa todella hyvän vastineen.

Myöskin yhteiskunta on maksanut sangen pitkälle elämääsi suuren summan.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnal…

Joten et voi yks'kaks alkaa valittamaan ettet tahdo maksaa veroja.

Rusinoita ei voi napata pelkästään pullasta.

Näinhän se menee, että ensin Pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskunnan tarjoamat ”maksuttomat” palvelut, tulonsiirrot, infra ja muu hyvä otetaan käsi ojossa vastaan, mutta siinä vaiheessa kun henkilöä ”onnistaa” ja Pohjoismaisen hyvinvointivaltion mahdollistama kouluttautuminen/yrittäminen tms. alkaakin lyödä kunnolla leiville, niin ne verot muuttuvatkin kommunismiksi ja epäoikeudenmukaiseksi ryöstöksi.

Vierailija
150/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prosentuaalinen tasavero ei voi koskaan toimia, koska rikkaat pääsevät liian helpolla ja köyhät köyhtyvät entisestään. Näin siis jos tuloverokertymä aioitaan pitää samana.

Idea taisi olla, että verot kerättäisiinkin muualta kuin tuloista. Se kannustaisi tekemään enemmän töitä.

Sitä paitsi hyvätuloisten työ on usein tuotantoarvoltaan korkeampaa, joten on erityisen haitallista että heillä ei ole työmotivaatiota.

Miten vaikka VR:n pääjohtaja joka sössii monopoliyhtiön tuloksen tekee "tuotantoarvoltaan korkeampaa työtä".

Tekeekö lääkäri ja siivoja saman arvoista työtä? Jos lääkäri jää kotiin kun ei työnteko kannata, niin tällä on oikeasti vaikutusta ja tätä työpanosta on paljon vaikeampi korvata.

Kerropa miten VR:n, Postin, Veikkauksen tai Alkon eli valtion monopoliyhtiön johtaja tarvitsee yli 300 000 € vuosipalkan?

Nyt puhutaan verotuksesta työnteon kannustavuuteen, pari poliittisella virkanimityksellä annettua johtajanpestiä ei liity tähän mitenkään. Pidän noita palkkioita liian korkeina, koska tehtäviin ei ole kilpailutettu väkeä.

Se, mikä heidän työnsä todellinen arvo määräytyisi markkinoilla, mutta on se nyt paljon korkeampi kuin esim. siivoojan.

No eipä varmasti ole.

Siivooja sentään tekee tulosta, monopoliyhtiön toimarit vaan jauhaa soopaa ja "delegoi" kaiken vähänkään työhön liittyvän.

Okei, olet tyhmempi kuin saapas. Väitätkö tosiaan että esim. Veikkauksen johtajalla (jolla satoja alaisia) ja isoja strategisia haasteita miten valtion peliyhtiö pystyy kilpailemaan muita vedonvälittäjiä vastaan, on työltään vähemmän haastavaa kuin siivojan työ?

Ei vittu, kuvittelin jotenkin että tänne voisi tuoda jotain tietoa ja keskustella aiheesta, mutta jos vastapuoli on kehitysvammaisen lapsen tasolla ja sitä kiinnostaa lähinnä kuinka kovan pierun voi päästää, niin vesikidutuskin tuo suurempaa nautintoa kuin täällä keskustelu.

Taattua kokoomuslaatua.

Kuvaavaa on, että nuo ”strategiset haasteet” ovat sitä luokkaa, että em. tehtäviin voidaan valita poliittisesti ”sopivin” sen sijaan, että haettaisiin aidosti pätevintä.

Vierailija
151/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille Suomen verotuksesta tällä hetkellä valittaville: Suomessa ei ole mikään pakko olla yleisesti verovelvollinen. Olette koska tahansa vapaita lähtemään ja jättämään tiettyjen toimenpiteiden jälkeen Suomen verotuksen jälkeenne lopullisesti.

Esimerkiksi Venäjällä on käytössä 13 % tasavero. Miksette muuta esimerkiksi sinne?

Vierailija
152/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kysyn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko solidaarista se, että verovaroilla maksetaan palkat yrittäjän puolesta?

Jaa, minä olen kyllä maksanut itse.

En kyllä halua osallistua verojen kautta toisten työntekijöiden palkkakustannuksiin. 

Niinpä, miksi sitten satojatuhansia työntekijöitä tekee työtä nimikkeillä työharjoittelu, työkokeilu, kuntouttava työ, palkkatukityö ym. missä verovaroista maksetaan koko työsuorite tai lähes kokonaan.

Tekemätöntä työtä on mutta ei haluta maksaa siitä palkkaa. Kuka siis käy sinunkin verorahakukkarolla. Onko se työtön vai työnantaja? Kumpi heistä kovasti haluaisi sitä palkkatyötä mutta tarjotaan vain ns. ilmaista työtä. Onko sinusta oikein? Syytätkö nyt siis näitä työttömiä toimenpiteissä olijoita siitä ettei työnantaja halua palkata vaikka työtä on vaan teettää ilmaiseksi töitä mistä kerää massit omaan kukkaroon?

Mikseivät tee sitä tekemätöntä työtä omalla kustannuksella. Sitten ei ole mitään välistävetäjää siinä. 

Ei kellään ole velvollisuutta hankkia ja tarjota toiselle työtä. Se on toki arvokasta. 

Kuten tuossa jo vähän oikaisin, ettei käsitettäisi väärin. En ole ollenkaan niin huolissani, siitä että veronmaksajat käyttävät myös veroja. Minusta palkkatuet voi toki poistaa, ja vastaavasti alentaa veroja.

Kyllä se on ongelmallisempaa, että ihminen (työikäinen terve mies), jonka pitäisi elättää perheensä ja tukea vaikka sairaita läheisiänsä, ei ole töissä. Joku muu hoitaa kaikki sen perheen ihmiset ja lisäksi maksaa hänenkin osuutensa yhteiskunnan yhteisistä menoista. 

Anteeksi.

Miksi vain miesten työttömyys on sille ongelma?

Eikö se että 90-luvulla Suomeen muuttaneet naiset ovat työttöminä/kodinhoidontuella vuosikausia ole sinulle ongelma.

Muutenkin, 80-luku soitti, siellä kaivataan.

Vierailija
153/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaikka minä olen sinun mielestäsi naapuriin verrattuna moninkertaisesti velkaa yhteiskunnalle? Miksi naapurin verolapussa on tietty summa, ja minun summani on 17kertaa se. Selitä. 

Siksi, kun täällä on progressiivinen verotus. Verojen lisäksi sun netto on siis myös moninkertainen naapuriin verrattuna. 

Huono selitys. En ole velkaa sen enempää kuin naapurikaan. Ei sille ole mitään perustetta. Progressiivinen verotus on epäoikeudenmukainen. Tasaveroa en kannata omantunnon tähden, mutta tasaprosentti olisi minusta oikein. 

Mun "tuntipalkka" ei muuten ole mikään kummoinen. On pelkästään epäoikeudenmukaista, että teen tuplasti tunteja viikkoon ja se nähdään jonain tilaisuutena ottaa multa vielä enemmän. Varsinkin se on aika kirvelevää, kun tekee sitä ylityötä ihan perustarpeiden ostoa varten. 

"Ei tasaveroa mutta tasavero%"

Mitä?

"ihan perustarpeiden ostoa varten teen ylitöitä"

Joo, kannattaa vielä harjoitella trollaamista.

Vierailija
154/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille Suomen verotuksesta tällä hetkellä valittaville: Suomessa ei ole mikään pakko olla yleisesti verovelvollinen. Olette koska tahansa vapaita lähtemään ja jättämään tiettyjen toimenpiteiden jälkeen Suomen verotuksen jälkeenne lopullisesti.

Esimerkiksi Venäjällä on käytössä 13 % tasavero. Miksette muuta esimerkiksi sinne?

Aivan näin.

Venäjä tarvitsee tulevia veronmaksajia ikääntyviä korvaamaan.

Vierailija
155/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä varmasti ole.

Taattua kokoomuslaatua.

Veikkauksen "suuri strateginen haaste" oli keksiä mitä tehdään kolmelle johtajalle ja hallitukselle kun toto ja ray sulautettiin siihen.

Kirpaisi varmaan kovasti muutamaa "korvaamatonta", toivottavasti edes kultainen laskuvarjo löytyi valtion raha-arkusta.

Vierailija
156/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi sinullekin: jos muutat pysyvästi pois Suomesta, olet vielä 3 vuoden ajan verovelvollinen Suomeen, ja maksat myös YLE-veron, vaikka et koskaan noiden 3 vuoden aikana katsoisi tai kuuntelisi YLE:ä.

Vierailija
157/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100% invalidi. Tuloni ovat 1190€/kk, osittain kansaneläkettä.

Jos pystyisin tekemään työtä, tekisin. Jos tienaisin, kansaneläke loppuisi kokonaan.

Maksan 7% kunnallisveroa, valtionveroa en yhtään. En voi tehdä invalidivähennystä verosta. En saa kotitalousvähennystä rempasta, kun ei ole mistä vähentää. Joten en remontoi. Yle-veroa maksan 90€ vuodessa.

Kaiken tienaamani kulutan elämiseen. Kulutusvero on 24%. 24+7=31%. Moni keski- ja suurituloinen, esim. pääministeri, maksaa vähemmän suhteessa tuloihin kuin minä (hänen palkkionsa on veroton ja pääomatulot piilotettu sijoituskoriin). Pääomatulovero on 28% jopa miljoonan pääomatulosta.

Se tasaverosta, Orpo. Köyhin maksaa suhteessa eniten, 1/3 tuloistaan, eikä joka köyhä ole taiottavissa työkykyiseksi. Meidät invalidit on helppo unohtaa.

Vierailija
158/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi sinullekin: jos muutat pysyvästi pois Suomesta, olet vielä 3 vuoden ajan verovelvollinen Suomeen, ja maksat myös YLE-veron, vaikka et koskaan noiden 3 vuoden aikana katsoisi tai kuuntelisi YLE:ä.

Väärin. Voit olla heti siinä hetkestä alkaen rajoitetusti verovelvollinen mikäli osoitat verottajalle että olennaiset (oikeuskäytännön kautta vakiintuneet, Suomen laissa ei ole olennaisille siteille määritelmää) siteesi ovat katkenneet Suomeen. Mikäli siteesi katkeavat vasta muuttosi jälkeen, olet vasta muuttoasi seuraavan vuoden alusta rajoitetusti verovelvollinen.

Mikäli sinusta ei tule rajoitetusti verovelvollista, voit olla edelleen Suomessa yleisesti verovelvollinen mutta asua verosopimuksen mukaan toisessa valtiossa. Tällöin Suomella ei ole liki lainkaan oikeutta verottaa tulojasi, ellet saa edelleen Suomesta jotain tuloa. Mikäli työskentelet uudessa asuinvaltiossasi, Suomella ei ole verotusoikeutta tähän palkkatuloon.

Kannattaa tosiaan tutustua kansainväliseen verotukseen hieman paremmin ennen kuin yrität päteä siitä. 

Vierailija
159/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sori P, olen silti sairas ja kykenen vain osa-aikatöihin. Vain parantuminen innostaisi tekemään enemmän töitä.

SAMA! Tietysti työkykyisenä tuo innostaisi tekemään töitä enemmän mutta entäpä jos sitä työkykyä ei ole? Ei se muutu sillä tasaverolla, en silti kykenisi tekemään enempää töitä ja jos nykyistä pientä palkkaa verotettaisiin enemmän niin kuollaan nälkään.

Vierailija
160/230 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan näin.

Venäjä tarvitsee tulevia veronmaksajia ikääntyviä korvaamaan.

Jos wikiin on uskominen, näitä tasaveron maita on noin 25 ja niistä 15 on entisiä kommunistimaita. Kaikki läntiset teollisuusmaat ovat valinneet progressiivisen mallin. Jopa Usa liittovaltiotasolla.