Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Ehkä ovat vaan saaneet niin paljon kriittisiä kommentteja (eläinaktivisteilta tai vastaavilta) poro/huskyajeluista, etteivät kerkeä poistaa niitä ja ovat sen takia sulkeneet kommentoinnin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista videoista on näköjään poistettu kommentit käytöstä.
Ainakin moni jenkkitubettaja (perhevloggaajat) ovat päivittäneet, että ongelmia kommentoinnin kanssa ja niitä katoaa. Ilmeisesti Youtube käy niitä jotenkin läpi.
Youtubessa paljastui algoritmin ominaisuus, jota pedofiilit hyödyntävät ja mm. jättävät houkutuslinkkejä kaltaisilleen. Tainan videot on aika riskiryhmää: paljon lapsia jopa vaippasillaan. Tämä voi olla syynä.
hullu mutsi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sairasta kirjoitti:
Tosi outoa, että tää Taina tilaa youtubessa lastensa ja jopa Jennan kanavaa, mutta ei oman aviomiehensä kanavaa. Ihan niin kuin Taina häpeäisi miestään...
Tuntuu myös tosi pahalta, että Taina tekee lapsistansa "brändejä", ja mainostaa ja panostaa erityisesti Shakespearen kanavaan. Tainan videoiden kuvauksissa lukee: "THE FIRST VIDEO WILL BE SOON RELEASED ON SHAKESPEARE'S CHANNEL!!!" Tosi epämiellyttävää että toista lasta suositaan enemmän, koska on huomattu että tämä lapsi on olemukseltaan karismaattisempi ja kerää enemmän huomiota kuin muut.
Mun mielestä ihan kauheeta suosimista tommonen, siis miten äiti voi ylpeillä joitain lapsia enemmän kuin toisia, kun kyseessä on omat lapset?!! Millainen kamala äiti on kyseessä??Sairasta.
Lisäksi mietin, onko Taina ottanut botoxia naamaansa. Vanhoissa kuvissa Taina näyttää paljon vanhemmalta ja ihan erilaiselta kuin nykyään....
Eihän se Paul oo lisännyt youtubeen mitään 3 vuoteen.
Oon kanssa miettinyt että on varmaan jotain laittanut naamaansa. Hyvältä näyttää mielestäni. Jos on botoxia, niin ei oo ainakaan epäluonnollisen överi, niinkuin monilla muilla.
No siis toi mitä sanoit toisten lasten suosimisesta, niin oon ihan samaa mieltä. Ihan selkeästi suosii ja tuo esille tuota Shakespearea, kun taas vaikka D'Artagnan (en osaa kirjoittaa) ei koskaan ole huomion keskipisteenä.
Näen kyllä mitä tarkoitat mut jos Shakespeare vaan nauttii enemmän esillä olosta kuin esim. just D'Artagnan ja sen takia näkyy enemmän videoilla. En usko Tainan suosivan tiettyjä lapsia näyttökertojen takia vaan ihan niiden lasten oman luonteen ja halun mukaan. Tietysti niiden pienimpien lasten omia mielipiteitä on vaikea arvioida kun tuskin edes Taina voi tietää haluavatko olla videolla kaiken maailman ihmisten katseltavana kun eivät välttämättä ymmärrä mihin tarkoitukseen kuvataan.
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa paljastui algoritmin ominaisuus, jota pedofiilit hyödyntävät ja mm. jättävät houkutuslinkkejä kaltaisilleen. Tainan videot on aika riskiryhmää: paljon lapsia jopa vaippasillaan. Tämä voi olla syynä.
Oon jonkin verran seurannut näitä perhevlogeja, lähinnä amerikkalaisia. Eikö näitä ihmisiä todella kiinnosta ollenkaan, että jotkut pedofiilit katsovat "sillä silmällä" heidän lapsiaan ja kuvia niistä? Kun postailevat sinänsä harmittomia kuvia ja videoita lapsista vaippasillaan, jos on jotain miljoona seuraajaa niin kyllä kuvat leviävät myös oksettaville sivustoille ihan varmasti. Miten nää ihmiset voi elää ittensä ja tän tiedon kanssa? Mut saa koko ajatus melkein oksentamaan, että mun lapsesta ois jotain kuvia jossain pedosivuilla ja jengi vielä tietäisi lapsesta paljon asioita.
Sitten samaan syssyyn on vielä jaettu miljoonalle ihmiselle lapsien yksityiset asiat.. Yksikin jenkkitubemamma adoptoi lapsen ja on jaettu lapsen ensihetket, diagnoosit, raivarit ja kuivaksi opettelut. Tietenkin koko nimi myös. Jotenkin aivan sairasta, että minä Maija Meikäläinen Suomesta tiedän monen muun miljoonan ihmisen kanssa, että tuo lapsi on hylätty orpokotiin ja raivoaa paljon nyt autistisena. Samoin toinen äiti nyt postasi videon miten hänen lapsi sai ensi-ihastuksen kuusivuotiaana ja askarteli jonkun kortin. Tosi kiva nyt näillä lapsilla varmaan 20v päästä, että miljoonat ja miljoonat tietää heidän lapsuudestaan kaikkia yksityiskohtia? Ei hitto itse en kestäis ajatusta, että mun vanhemmat ois kuvanneet todistusmateriaalia miljoonille ihmisille siitä miten ultrassa oli kaikki hyvin, miten synnyin johonki vesialtaaseen kotona, kaivoin kakkaa vaipasta, pussasin naapurin poikaa ekaluokkalaisena tai miten raivosin kesälomamatkalla teininä. Sitten on vielä tämän hetken keskustelupalstat. Nämä vauva.fi keskustelut ovat vielä kilttejä verrattuna tuohon Ytmommadramaan, jossa on myös Tainasta ketju. Siellä on kyllä haukuttu monien tubettajien lapsien ulkonäöt, vanhempien kasvatustavat, lapsien nimet yms. Itselläni on oikeasti sellainen olo, että näitten lasten elämä on pilattu jo heti alkuunsa :( .
Ehkä sit oon vaan kalkkis tai jotain, kolmekymppinen oon..
Oot oikeassa! Yks perhe kuvas lapsen syntymäpäivää ja vieraat olivat toisia perhevloggaajia niin kaikilla oli kamerat kädessä. Eikö se ole hankalaa viettää juhlia, kun kaikilla on kamerat kädessä. Joku tuon videon kommenteissa oli arvellut että viettävät toiset sitten ilman kameroita. Ihan hullua!!
Vierailija kirjoitti:
Oot oikeassa! Yks perhe kuvas lapsen syntymäpäivää ja vieraat olivat toisia perhevloggaajia niin kaikilla oli kamerat kädessä. Eikö se ole hankalaa viettää juhlia, kun kaikilla on kamerat kädessä. Joku tuon videon kommenteissa oli arvellut että viettävät toiset sitten ilman kameroita. Ihan hullua!!
Joo ja on sit varmasti oikeen joka kulmasta kuvattu ja julkaistu miten joku taapero on vetäny käsillään kakkua pitkin pöytää ja syöttötuolia. Tuli vielä mieleen, et yks tubettaja oikeesti jätti vlogiinsa kohdan (oli myös otsikkona ofc) missä keskusteli n.10v lapsensa kanssa mistä vauvat tulee. Aivan törkeää tuota lasta kohtaan, ois aivan hirveetä että mun äiti ois kuvannu ja jakanu miljoonille jotain videoita, jossa kysyn "äitiii, mistä vauvat tulee?".
Myös tulot on poistettu kaikilta videoilta joilla lapsia on puolipukeisena. YouTube on juuri paljastanut pedofiiliringin ja pyrkii painostamaan sisällöntuottajia kyseenalaisen sisällön poistamiseen. Luultavasti videot alkavat jossain kohtaa poistua itsekseen, jos vajakkimammat ei tajua suojella itse lapsiaan. Tainakin on lähinnä poistellut pedokommentteja sen sijaan että poistaisi omat videonsa.
Joiltain on poistettu koko kanava alaikäisiin liittyvän sisällön, esim. lapsi jumppavaatteissa, takia.
No hyvä että poistetaan ja sensuroidaan. On sulaa hulluutta laittaa lapsesta videokuvaa vaippasiltaan! Käy sääliksi Nefertitiä josta oli myös niin isona tyttönä vaippamatskua. Ja jotenkin ällötti ne Aphroditen catwalk-kuvaukset. Ihan täysin eri asia kuvata tollaisia muistovideoita perheelle muistoksi, kuin oikeasti jakaa ne ihan koko maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
No hyvä että poistetaan ja sensuroidaan. On sulaa hulluutta laittaa lapsesta videokuvaa vaippasiltaan! Käy sääliksi Nefertitiä josta oli myös niin isona tyttönä vaippamatskua. Ja jotenkin ällötti ne Aphroditen catwalk-kuvaukset. Ihan täysin eri asia kuvata tollaisia muistovideoita perheelle muistoksi, kuin oikeasti jakaa ne ihan koko maailmalle.
Taina on kommentoinut Instaan Nefen kuvan alle, että tyttö "is channeling her inner Marilyn Monroe"...ööö...eikös tämä ole 4 tai 5 vuotias lapsi?? Siis joo, ymmärrän että varmaan tuossa hetkessä on kuulostanut hauskalta vitsiltä, mutta jotenkin särähti kyllä korvaan.
Youtube poisti kommentoinnin videoista joissa on lapsia. Mm. Äidin puheenvuoron Inari kertoi tästä.
Vierailija kirjoitti:
Youtube poisti kommentoinnin videoista joissa on lapsia. Mm. Äidin puheenvuoron Inari kertoi tästä.
Ehkä on ihan hyväkin asia. Mielestäni ei ole kovin hyvä juttu, kun jotkut randomit fanittaa pieniä lapsia ja kauheasti kehuu niitä. Toisille se fanitus ja suosio sekä huomio on lasten turvallisuutta tärkeämpi. Se, että saa olla esillä..
Olisikohan Tainan mielestä arki paljon tylsempää ilman tätä vlogaamista? Normaali arki, eikö se enää riitä?
Aika iso paukku tälle perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Aika iso paukku tälle perheelle.
Mitenköhän jatkaa tästä eteenpäin?
Onkohan nuo vika videoiden katsojat enemmän suomalaisia vai muualta
Vierailija kirjoitti:
Myös tulot on poistettu kaikilta videoilta joilla lapsia on puolipukeisena. YouTube on juuri paljastanut pedofiiliringin ja pyrkii painostamaan sisällöntuottajia kyseenalaisen sisällön poistamiseen. Luultavasti videot alkavat jossain kohtaa poistua itsekseen, jos vajakkimammat ei tajua suojella itse lapsiaan. Tainakin on lähinnä poistellut pedokommentteja sen sijaan että poistaisi omat videonsa.
Joiltain on poistettu koko kanava alaikäisiin liittyvän sisällön, esim. lapsi jumppavaatteissa, takia.
Esimerkiksi yksi tyttäreni seuraama kanava, jossa 13-vuotias tyttö vlogasi kilpavoimisteluharrastuksestaan, poistettiin tämän takia. Videoilla tytöllä oli usein t-paita ja pitkät legginssit/trikoot, ei mitkään heruvaatteet, mutta YouTuben uusille säännöille se oli liikaa. Videoista saadut tuotot käytettiin harrastuskustannuksiin sekä äidin vakavan sairauden hoitoon. Perhe on pienituloinen ja YouTube mahdollisti sekä äidin hoidon että tytön voimistelun.
YouTube on myös ilmoittanut pidättävänsä kaikki maksamattomat tulot kanavilta, jotka eivät poista kyseenalaisia videoitaan ajoissa.
Youtubessa on video, jonka otsikkona on, että he ovat muuttaneet. Instagramin livessä Taina sanoo perheen olevan heidän loma-asunnollaan Lapissa. En usko tästä sanaakaan. Miten musta tuntuu, että seuraavien useiden kuukausien ajan tullaan näkemään materiaalia, joka on kuvattu nyt talvella yhden viikon sisällä Lapin lomalla. Vähän niinkuin kaikki edelliset materiaalit on kuvattu pienen ajan sisään siinä aiemmassa asunnossa (joka sekään ei ollut heidän omansa). En oikeasti ihmettelis yhtään, jos paljastuis että tää perhe elää ja asuu oikeasti jonkun lähiön kerrostalokaksiossa.
Katsoiko joku uusimman videon? Oliko siinä mitään minkä vuoksi jaksaa katsoa kokonaan, tai edes osissa?
^ mitä ihmettä? Yleensä noin tapahtuu vaan silloin jos on jotain skandaalimaista tapahtunut. Onkohan perhepiirissä sattunut jtn mikä ei ole vielä kaikkien tiedossa.