Onko kanakeitto parhaillaan valmistuttuaan vai vasta seuraavana päivänä?
Tekisin ystävälle joka on sairas. Teenkö tänään valmiiksi vai huomen aamulla?
Kommentit (17)
Itse en söisi keittoa enää ollenkaan seuraavana päivänä. Alkaa olla melkoinen ruokamyrkytysriski.
Kuvottavaa AINA. Älä tee.
Suomessa tehdään mustaherukkamehua. Älä usko kaikkea mitä näet televisiosta/tiktokista.
Mä sanoisin et tee aamulla niin on freskoa.
Tee niin iso annos että riittää kummallekin päivälle. On se tänäänkin hyvää, mutta kuten keitot yleensä huomenna vielä parempaa kun maut tasaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Itse en söisi keittoa enää ollenkaan seuraavana päivänä. Alkaa olla melkoinen ruokamyrkytysriski.
Viikon kestää hyvänä kun aina kuumentaa pöpöt pois.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti olen vieläkin hengissä. Joka toinen viikko teen keittoa, josta syön välillä neljänäkin peräkkäisenä päivänä. Valmistettu ruoka säilytetään jääkaapissa, eikä koko määrää lämmitetä joka ruokailukerta.
Itsekin olin viikko sitten sairaana ja mieheni keitti minulle ihanaa kanakeittoa kokonaisesta luomukanasta (tai siis broilerista). Tuntui, että se vaan parani päivä päivältä. Söin sitä neljänä päivänä.
Voit ihan hyvin tehdä jo tänään.
Vierailija kirjoitti:
Miten perustelet väitteesi?
Kaikki keitot paranee vanhetessaan.
Muista kertoa ystävälle, milloin keittoon tehty, niin osaa varautua säilyvyyteen.
Miks sun pitää sille ruokaa viedä.
Vierailija kirjoitti:
Joo luulo ei ole tiedon väärti. Ei kannata huudella, jos ei ole mitään tajua todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Tee niin iso annos että riittää kummallekin päivälle. On se tänäänkin hyvää, mutta kuten keitot yleensä huomenna vielä parempaa kun maut tasaantuu.
Kuka tekee keittoa vaan yhden annoksen?
Mä tekisin jo tänään, että maku olisi syvempi, mutta huomennakin vielä kerkeää.
Yhtä hyvää molempina päivinä.