Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
401/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää kyllä pienten lasten vähäiset vaatteet. Ollaan sisällä vain vaipoissa tai jossain ohuessa valkoisessa paidassa. Myös kylmällä lattialla makaaminen ihmetyttää... monessa pätkässä Omega pari kk vanhana makaa lattialla ilman mitään pehmustetta. Yhdessäkin pätkässä makaa keskellä lattiaa ja muut lapset riehuu ympärillä. Teki pahaa katsoa, että kohta joku KingJames vahingossa kaatuu päälle. Myös lapset menee ihan oikeasti vauvan päälle. Omega rupesi oikein kerran itkemään, koska joku nuorimmista lapsista makasi hänen päällään. Äiti ei juurikaan välittänyt :(

Ja lapset kiipeilee missä sattuu. Vähän sellainen hälläväliä-asenne. Kiva kun voi sanoa olevansa mom of 10 mutta sitten niitä ei jakseta hoitaa ja valvoa, puetaan vaan nätisti (silloin kun välitetään pukea) ja otetaan videota. Pääosassa äiti.

Aneemisen ja nälkiintyneen näköinen perhe alusta loppuun paitsi se faija. Liian vähän proteiinia ja raudanpuute.

Se nimi Omega ei muuten lausuta ”oumeiga” kuten he sen lausuvat jossain videossa. Oikeaoppisesti se lausutaan o-MEE-wa. Paino keskellä ja g lausutaan w:na.

No, ihan nappiin ei mene muidenkaan nimien lausuminen jos ne alkuperäiskielellä lausuu.

Ja missäköhän kielessä omega lausutaan omiiwa? Jos alkuperäiskielistä puhutaan niin omega lausutaan kreikan kielessä omega.

Kreikkalainen G lausutaan w-voittoisesti aivan samoin kuin b-lausutaan v-voittoisesti. Ei tosin niin suomalaisten selkeästi w ja v mutta jos kieltä osaa, sen erottaa.

Ei ”omiiwa” vaan oMEwa tai oME(E)ga - paino keskellä ja pidennetty vokaali, ei siis ”wii” tai i vaan e. Mutta ”oumeiga” se ei todellakaan ole.

Tiesitkös sinä että Rachel lausutaan alkuperäisessä kielessä 'rahel'. Siinä on sinulle työnsarkaa kun yrität saada esimerkiksi kaikki englanninkieliset lausumaan Rachelin oikeaoppisesti.

Saako mielestäsi suomalainen lausua muuten Otto-nimen 'otto'? Logiikkasi mukaan se ilmeisesti pitäisi täällä Suomessakin lausua 'otoo'.

Vierailija
402/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt, miten perheen nuorimmat ovat oppineet suomea? Ovat kotikoulussa / kotihoidossa, vanhemmat puhuu heille koko ajan englantia. Silti videoilla usein vastaavat äidilleen suomeksi.

Eiköhän äiti juuri puhu heille eniten suomeksi, englanti on katsojia varten videolla. Kun vauva tuotiin kotiin videolla niin äiti puhuu videon alun suomea. Jossakin kohtaa (isä?) tölväisee kameran takaa, että aikooko puhua vain suomea.

Se oli perheen vanhin lapsi Leonardo :)

Niin juuri, ja voisko tän kielispekuloinnin nyt jo lopettaa. 😅

Jos ovat kerta Aussiesta moni sukulainenkin puhuu enkkua. Lisäks tos on SELVÄSTI tavoite tehdä kansainväliselle yleisölle, joten miksi eivät tekisi, kun enkkua osaavat!?

Ei ole mitään järkeä puhua videossa osaksi suomea ja osaksi enkkua. Täytyisi tekstittää osa videosta ja siinä on aika homma.

Selkeesti lapsille puhutaan Suomea, kun he puhuvat sitä itse suurimmaksi osaksi. Ei mistään Pikku Kakkosesta opita suomea noin hyvin. Videolla voi silti puhua enkkua, jotta katsojat ymmärtää.

Pakko ihmetellä että ootteko vähän hölmöjä. :D

Äiskä on varmaan tehnyt selväksi, että haluaa puhua videoissa enkkua.

Leonardo sit luultavasti korjannut, että mitä kieltä sä nyt meinaat puhua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että seuraajamäärän kasvussa on taustalla joku Youtuben oma kuvio. Ovat varmaan nostaneet kanavan tarkoitukselle suosituksiin. Perheen tyyli on sen verran erikoinen (jopa amerikkalaisiin perhevlogeihin tottuneille), että videot saavat ihmiset varmasti katsomaan useita videoita putkeen ihan vaan uteliaisuuttaan, että miten erilainen perhe on kyseessä. Ja tolla tavalla koukuttavat kanavat on Youtubellekin eduksi.

Olen vastaavia tapauksia muilla tubegenreillä muutaman kerran nähnyt, että seuraajia tulee eksponentiaalisesti. En usko, että perinteisestä seuraajien ostamisesta kyse, vaan että Youtube tossa mukana ja haluavat luoda juuri tämän kaltaista kuhinaa, mitä nyt tässä kejussa tuolla englannikielisellä sivulla on. Sitä en osaa sanoa, että joutuuko tuollaisesta nostosta maksamaan Youtubelle, mutta tällaiset tyhjästä pongahtavat kanavat taitavat hyödyttää sekä tubettajaa että itse Youtubea. Vähän kyllä tuntuu hurjalta lasten puolesta tuo ristiriitainen julkisuus ja miljoonat näyttökerrat yhdessä yössä. 

Vierailija
404/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi nyt sen Q&A:n, että ihmiset saisi mielenrauhan valkoisista paidoista ja kaikesta muustakin 😂!

Vierailija
405/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin mielenkiinnosta lapsilisien määrän, korjatkaa jos olen väärässä.

Leonardosta ja Cleopatrasta ei enää lisiä makseta. Jerusalem taitaa olla vielä 16? Kolmannesta lapsesta siis 133,79€. Neljännestä lapsesta 153,24€, viidennestä ja jokaisesta seuraavasta 172,69€.

Eli 133,79€+153,24€+6×172,69€

= 1323,17€.

Ei se noin mene. Kela kertoo näin: ”Lapsilisän määrä kasvaa lapsiluvun mukaan. Määrään vaikuttavat ne alle 17-vuotiaat lapset, joista on oikeus saada lapsilisää.”

Kun isommat ovat yli 17, niin siitä vanhimmasta alle 17-vuotiaasta tulee se ensimmäinen lapsi mitä lapsilisän määrään tulee.

Vierailija
406/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin mielenkiinnosta lapsilisien määrän, korjatkaa jos olen väärässä.

Leonardosta ja Cleopatrasta ei enää lisiä makseta. Jerusalem taitaa olla vielä 16? Kolmannesta lapsesta siis 133,79€. Neljännestä lapsesta 153,24€, viidennestä ja jokaisesta seuraavasta 172,69€.

Eli 133,79€+153,24€+6×172,69€

= 1323,17€.

Ei se noin mene. ”Lapsilisän määrä kasvaa lapsiluvun mukaan. Määrään vaikuttavat ne alle 17-vuotiaat lapset, joista on oikeus saada lapsilisää.”

Kun isommat ovat yli 17, niin siitä vanhimmasta alle 17-vuotiaasta tulee se ensimmäinen lapsi mitä lapsilisän määrään tulee.

Vierailija
407/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan taina kohta youtuben tilatuin suomalainen?

En usko että ovat ostaneet seuraajia, eiköhän tämä ole ollut ihan youtuben suosittelujen kautta kaikille ilmestynyt, kuten itsellenikin. Vastaava ilmiö taisi olla esim emma chamberlain-nimisen tubettajan kanssa, Youtube sitäkin minulle suositteli ja katsoin ja tilasin; tajuamatta että saman teki miljoona muuta samoilla hetkillä.

Vierailija
408/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin tuon perheen isän ja aika nopeasti tuli vastaan hyvin epämiellyttävien podcastien sarja 10 vuoden takaa, "Paul's podcast". Otsikoita esim. "Blood and guts everywhere", kuvituksena ilmeisesti oma lapsi.

https://www.podomatic.com/podcasts/elohimisjesus/episodes/2008-06-02T14…

Huh vaan.

Vierailija
409/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että ovat ostaneet seuraajia, eiköhän tämä ole ollut ihan youtuben suosittelujen kautta kaikille ilmestynyt, kuten itsellenikin. Vastaava ilmiö taisi olla esim emma chamberlain-nimisen tubettajan kanssa, Youtube sitäkin minulle suositteli ja katsoin ja tilasin; tajuamatta että saman teki miljoona muuta samoilla hetkillä.

No ei tuolla määrällä ainakaan. Perus suomitubettajillakin on satoja tuhansia seuraajia.

Vierailija
410/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtubesta varmaan ostettaisiin juuri mainostilaa eikä seuraajia, jos huomiota haluttaisiin.

Vierailija
411/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tainalla on pitkä matka vielä. Suosituimmilla on useampi sata tuhatta seuraajaa. SAARAlla taitaa olla miljoona ja Hydraulic Press Channelilla kaksi miljoonaa. Siihen nähden alle 100 000 tilaajan kanavat on suomessa aika pieniä.

Vierailija
412/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mitä tuon perheen isä nyt puuhaa työkseen?

Vierailija
413/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaava piikki tilauksissa ja katsojamäärissä on ollut ainakin Pick up Limes -kanavalla. Nousi nopeasti miljoonaan tilaajaan ja sittemin tainnut tahti tasoittua. Ja sillä kanavalla siis huolella tehtyä sisältöä ja itsekin tilasin muiden joukossa. Uskon, että siinä sama ilmiö, Youtube valinnut kanavan suosituksiin ja halunnut kasvattaa tilaajamäärän ihan oman bisneksensä kasvattamiseksi. Tainan videot eivät niin ammattimaisia toki, mutteivät mitään onnettomia räpellyksiä, vaan visuaalisesti mietittyjä, etteivät huononna Youtuben imagoa laadullaan.

Vierailija
414/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ongelma imettäessä että laihdun ja tissit turpoaa. Harmi kun tein abortin vuosi sitten. Ihan parasta on synnyttää ja imettää. Joillekkin sopii tuo.

Vierailija
415/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain videolla Nefertiti surullisena sanoo ”mä menen kauppaan ostamaan ruokaa” kun Taina kysyy mitä hän haluaisi tehdä :( Ei mun lapset ole ikinä noin sanoneet. Tuntuu, että tuo niiden ruokavalio ei ehkä ole paras jos lapsi 3v joutuu sanomaan/sanoo muuten vaan noin.

Eivät muutenkaan menneet, koska auto ei käynnisty...

Vierailija
416/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain videolla Nefertiti surullisena sanoo ”mä menen kauppaan ostamaan ruokaa” kun Taina kysyy mitä hän haluaisi tehdä :( Ei mun lapset ole ikinä noin sanoneet. Tuntuu, että tuo niiden ruokavalio ei ehkä ole paras jos lapsi 3v joutuu sanomaan/sanoo muuten vaan noin.

Eivät muutenkaan menneet, koska auto ei käynnisty...

Tuon klipin perusteella muuten rupesi vielä enemmän ihmetyttämään, että miksi tuo tyttö juo tuttipullosta ja käyttää vaippoja! Todella outoa. Mielestäni oli jo tosi kehittynyt lapsi

Vierailija
417/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt, miten perheen nuorimmat ovat oppineet suomea? Ovat kotikoulussa / kotihoidossa, vanhemmat puhuu heille koko ajan englantia. Silti videoilla usein vastaavat äidilleen suomeksi.

Eiköhän äiti juuri puhu heille eniten suomeksi, englanti on katsojia varten videolla. Kun vauva tuotiin kotiin videolla niin äiti puhuu videon alun suomea. Jossakin kohtaa (isä?) tölväisee kameran takaa, että aikooko puhua vain suomea.

Se oli perheen vanhin lapsi Leonardo :)

Niin juuri, ja voisko tän kielispekuloinnin nyt jo lopettaa. 😅

Jos ovat kerta Aussiesta moni sukulainenkin puhuu enkkua. Lisäks tos on SELVÄSTI tavoite tehdä kansainväliselle yleisölle, joten miksi eivät tekisi, kun enkkua osaavat!?

Ei ole mitään järkeä puhua videossa osaksi suomea ja osaksi enkkua. Täytyisi tekstittää osa videosta ja siinä on aika homma.

Selkeesti lapsille puhutaan Suomea, kun he puhuvat sitä itse suurimmaksi osaksi. Ei mistään Pikku Kakkosesta opita suomea noin hyvin. Videolla voi silti puhua enkkua, jotta katsojat ymmärtää.

Pakko ihmetellä että ootteko vähän hölmöjä. :D

Äiskä on varmaan tehnyt selväksi, että haluaa puhua videoissa enkkua.

Leonardo sit luultavasti korjannut, että mitä kieltä sä nyt meinaat puhua?

Taina itse kommenteissa kirjoittaa todella auttavaa suomea, ne mitä lapset eivät ole auttaneet kirjoittamaan ovat hädin tuskin ymmärrettävissä. Ja ne missä lapset ovat auttaneet, eivät ole virheetöntä kieltä nekään.

Vanhimmat lapset ovat saaneet kasvaa yksikielisessä ympäristössä ja siten ovat tainneet kehittää englannin kielen normaaliin tapaan äidinkielekseen. Lapset myös oppivat uutta kieltä siihen oheen ja puhuvat suomea hyvin.

Nuorimmat ovat kasvaneet kahden kielen parissa ja sen huomaa. Lahjakkaimmat oppivat kaksikielisiksi ihan itsestään, suurin osa työllä. Eihän Tainalla ole mitään mahdollisuuksia edes tarkastaa pikkujoululaisten läksyjä, kun kirjallinen suomi sujuu niin huonosti. Ja videoiden perusteella useammalla pienistä puhuminen sujuu selvästi ikätasoa heikommin. Keskimmäisistä ei oikein edes pysty videoiden perusteella havainnoimaan, kun ovat hiljaisesti joukon jatkona huomion keskittyessä isoimpiin ja pienimpiin.

Vierailija
418/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi tubesuosio ollut perheelle ainakin toivottua. Lähes kaikki vanhemmat lapset siellä myös kanavineen ja videoineen. Kaikki lapset heti kommentoimassa myös toistensa videoita.

Vierailija
419/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun noita suurperhetilejä tsekkaa esim Instassa, niin tulee sellanen fiilis, että suuri perhe on näille äideille eräänlainen performanssi ja väylä toteuttaa omaa luovuuttaan (vaatteet, ruoka, sisustus, kokonainen elämäntapa kotikouluineen). Siellä on pakko olla takana jokin muu elämänkatsomus kuin että "tehdään pari lasta ja hyvät duunit" niin kuin perus Maija Meikäläisellä. Kertokaapa mielikuvianne, tää kiinnostaa mua!

Vierailija
420/10856 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää kyllä pienten lasten vähäiset vaatteet. Ollaan sisällä vain vaipoissa tai jossain ohuessa valkoisessa paidassa. Myös kylmällä lattialla makaaminen ihmetyttää... monessa pätkässä Omega pari kk vanhana makaa lattialla ilman mitään pehmustetta. Yhdessäkin pätkässä makaa keskellä lattiaa ja muut lapset riehuu ympärillä. Teki pahaa katsoa, että kohta joku KingJames vahingossa kaatuu päälle. Myös lapset menee ihan oikeasti vauvan päälle. Omega rupesi oikein kerran itkemään, koska joku nuorimmista lapsista makasi hänen päällään. Äiti ei juurikaan välittänyt :(

Ja lapset kiipeilee missä sattuu. Vähän sellainen hälläväliä-asenne. Kiva kun voi sanoa olevansa mom of 10 mutta sitten niitä ei jakseta hoitaa ja valvoa, puetaan vaan nätisti (silloin kun välitetään pukea) ja otetaan videota. Pääosassa äiti.

Aneemisen ja nälkiintyneen näköinen perhe alusta loppuun paitsi se faija. Liian vähän proteiinia ja raudanpuute.

Se nimi Omega ei muuten lausuta ”oumeiga” kuten he sen lausuvat jossain videossa. Oikeaoppisesti se lausutaan o-MEE-wa. Paino keskellä ja g lausutaan w:na.

No, ihan nappiin ei mene muidenkaan nimien lausuminen jos ne alkuperäiskielellä lausuu.

Ja missäköhän kielessä omega lausutaan omiiwa? Jos alkuperäiskielistä puhutaan niin omega lausutaan kreikan kielessä omega.

Kreikkalainen G lausutaan w-voittoisesti aivan samoin kuin b-lausutaan v-voittoisesti. Ei tosin niin suomalaisten selkeästi w ja v mutta jos kieltä osaa, sen erottaa.

Ei ”omiiwa” vaan oMEwa tai oME(E)ga - paino keskellä ja pidennetty vokaali, ei siis ”wii” tai i vaan e. Mutta ”oumeiga” se ei todellakaan ole.

Tiesitkös sinä että Rachel lausutaan alkuperäisessä kielessä 'rahel'. Siinä on sinulle työnsarkaa kun yrität saada esimerkiksi kaikki englanninkieliset lausumaan Rachelin oikeaoppisesti.

Saako mielestäsi suomalainen lausua muuten Otto-nimen 'otto'? Logiikkasi mukaan se ilmeisesti pitäisi täällä Suomessakin lausua 'otoo'.

Otto on myös suomalainen nimi ja lausutaan Otto. Omega on aakkonen.

Ketju on lukittu.