Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Jos osa noiden lapsista syntyi Suomessa ja nyt siis ovat jonkin aikaa asuneet Suomessa, niin saavatkohan lapsilisät jos muuttavat esim. takaisin Australiaan...? Mietin vaan juuri sitä, miksi ovat täällä.
Isästä oli joku englanninkielinen Youtube-seuraaja kysynyt, että puhuuko hän. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos osa noiden lapsista syntyi Suomessa ja nyt siis ovat jonkin aikaa asuneet Suomessa, niin saavatkohan lapsilisät jos muuttavat esim. takaisin Australiaan...? Mietin vaan juuri sitä, miksi ovat täällä.
Eivät saa. Lapsilisä on asmuisperusteinen. Sillä, missä lapsi on syntynyt, ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Isästä oli joku englanninkielinen Youtube-seuraaja kysynyt, että puhuuko hän. :)
Eikö isä juuri uusimmalla videolla puhunut? Ja jopa suomeksi (aksentilla toki).
Laskin mielenkiinnosta lapsilisien määrän, korjatkaa jos olen väärässä.
Leonardosta ja Cleopatrasta ei enää lisiä makseta. Jerusalem taitaa olla vielä 16? Kolmannesta lapsesta siis 133,79€. Neljännestä lapsesta 153,24€, viidennestä ja jokaisesta seuraavasta 172,69€.
Eli 133,79€+153,24€+6×172,69€
= 1323,17€.
Vierailija kirjoitti:
Twitteriä seurannut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vanhinta poikaa käy ammattikoulua, mutta onko 18-vuotias tyttö sitten vaan kotona? Eikö hän tarvitse mitään ammattia?
Ja kyllä siinä aamurutiinivideolla pari kouluikäistä tekee koulutehtäviään ja tekstinä pyörii, että kaikki lapset käyvät 12-vuotisen koulun heillä 9 vuodessa ja samalla oppivat viittä eri kieltä. Pienin on hämmentynyt ja äiti kertoo, että nyt ei tehdäkään päivä- vaan aamurutiinia. Vähän veikkaan että perheen väitetyt rutiinit eivät taida olla ihan niin rutiinia, kun pienimmät menevät niistä hämilleen...
Vanhin tyttö opiskelee käsittääkseni parturi-kampaajaksi.
Eikö nää opiskelekaan rakettitiedettä koreaksi?
Se on hyvä että lapset hankkivat kunnialliset käytännön ammatit joilla voivat itsensä todennäköisesti elättääkin.
Vierailija kirjoitti:
Laskin mielenkiinnosta lapsilisien määrän, korjatkaa jos olen väärässä.
Leonardosta ja Cleopatrasta ei enää lisiä makseta. Jerusalem taitaa olla vielä 16? Kolmannesta lapsesta siis 133,79€. Neljännestä lapsesta 153,24€, viidennestä ja jokaisesta seuraavasta 172,69€.
Eli 133,79€+153,24€+6×172,69€
= 1323,17€.
Leonardo ei kai asu enää kotona kun on jo naimisissa, Cleopatra saa varmaan opintorahaa.
Jos lapset opiskelevat niin käyvät varmastikin koulut loppuun täällä ensin? Australiaan muutto ei siis lie ajankohtainen.
Vierailija kirjoitti:
Mit helv, muutamassa sekunnissa tuli tuhat uutta tilaajaa? Missähän ulkomaisella sivustolla tota nyt puffataan?
Ei kai ole ostanut katseluita?
Kommentteja ei kyllä ole ostanut. Olisivat geneerisempiä.
Voi kyllä olla että youtube vaan suosittelee nyt kaikille. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta jotenkin huvittavaa, että näiden lasten mielestä oliivit, jalapenot ja sienet on suurta herkkua :D Yleensä kaikki lapset vihaa näitä.
Siinä videossa missä grillataan, lapset itkee oliivien perään. Napostelevat niitä kuin karkkia. Myös se joku pinaatti, sieni, ranskalais, punajuuri, suolakurkku, majoneesi, ketsuppi -mössö on kaikkien herkkua.
Me ollaan ihan tuikitavallinen suomalais-suomalais perhe ja meidänkin lapset rakastaa oliiveja! Jalapenoja eivät varsin syö, on liian tulista, mutta haluavat aina maistaa kun on tarjolla. Sienet menee ihan ongelmitta ruuan seassa, ihan pelkälteen kylläkään ei.
Pienestä pitäen kun on erilaisia makuja tarjolla, niin niihin tottuu. :)
Jos selaa Tainan instaa vuoden-pari takaisiin kuviin niin niissä Nefertiti kyllä on useammin vanhempien sisarustensa kanssa tai yksinään kuvissa, eikä minkään vauvajengin jatkeena... Jotenkin musta tuntuu, että Tainalla nyt vaan pukkaa kriisiä siitä, kun ei olekaan uutta vauvaa jo tulossa niin sitten joko tietoisesti tai tietämättään taannuttaa Nefertitiä ja tätä kolmanneksi nuorinta, että saisi vielä hoitaa vauvoja...
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin tähän kanavaan pari päivää sitten ja tilaajia oli vähän yli 1200 ja aamurutiini-videolla oli 14 000 näyttökertaa. Nyt määrät on yli 36 000 tilaajaa ja näyttökertoja yli 487 000.
Hänelle tulee joka sekunti monta tilaajaa lisää. Ihan käsittämätöntä. Olin hänen profiilissaan 5min ja tilaajia tuli melkien 1000 lisää. Jos odottaa vaikka 20s ja päivittää sivun, tulee ainakin 10 lisää.
Laitoin tuon kommentin eilen klo 22 ja nyt kello on puoli 14 ja määrät:
Yli 66 500 tilaajaa ja näyttäkertoja yli 1,3milj !!
Myös kahta muuta aamurutiini-videota on katsottu molempia yli 500 000 kertaa. Instassakin on nyt mooonta tuhatta seuraajaa enemmän
Minäkin herään kolmelta, jos on aikainen aamuvuoro. Töissä oltava 5.30, eli ennen 5 lähdettävä kotoa. Sitä ennen koiran lenkitys muitten aamuhommien lisäksi. Onneksi ei ihan joka viikko sentään tuota aikataulua.
Itse olen miettinyt, miten perheen nuorimmat ovat oppineet suomea? Ovat kotikoulussa / kotihoidossa, vanhemmat puhuu heille koko ajan englantia. Silti videoilla usein vastaavat äidilleen suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt, miten perheen nuorimmat ovat oppineet suomea? Ovat kotikoulussa / kotihoidossa, vanhemmat puhuu heille koko ajan englantia. Silti videoilla usein vastaavat äidilleen suomeksi.
Eiköhän äiti juuri puhu heille eniten suomeksi, englanti on katsojia varten videolla. Kun vauva tuotiin kotiin videolla niin äiti puhuu videon alun suomea. Jossakin kohtaa (isä?) tölväisee kameran takaa, että aikooko puhua vain suomea.
Joillakin ihmisillä on luontaisesti pienempi unentarve. Jos sekä äiti että tytär pärjäävät lyhyillä yöunilla niin viittaa siihen että tämä on vain heidän ominaisuutensa.
Veikkaan, että Taina puhuu paljon enemmän suomea kuin videoilla. Videot on ehkä alunperinkin suunnattu kansainväliselle yleisölle, koska suuret perheet homeschooling- ja vegaanimaustein ovat tavallisempi ilmiö maailmalla kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän äiti juuri puhu heille eniten suomeksi, englanti on katsojia varten videolla. Kun vauva tuotiin kotiin videolla niin äiti puhuu videon alun suomea. Jossakin kohtaa (isä?) tölväisee kameran takaa, että aikooko puhua vain suomea.
Se oli perheen vanhin lapsi Leonardo :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mit helv, muutamassa sekunnissa tuli tuhat uutta tilaajaa? Missähän ulkomaisella sivustolla tota nyt puffataan?
Voi kyllä olla että youtube vaan suosittelee nyt kaikille. :)
Todennäköisesti ostanut. Mikä sinänsä on vähän outoa tähän saumaan kun elämä linnassa loppui ja näytetään videoita monen kuukauden takaa - tai ehkä juuri siksi, jostain täytyy saada niitä ihailevia kommentteja jatkossakin. Tuotahan se monella on nykyään että jäädään somessakin koukkuun tykkäyksiin ja klikkauksiin ja naama täytyy saada hinnalla millä hyvänsä julkisuuteen.
Itse en näe noissa videoissa mitään ihmeellistä, samalla tavalla lapset leikkivät ja touhuavat päiväkodissa ja leikkipuistossakin. Toki kymmenen lasta samaan perheeseen on paljon mutta vanhimmat ovat jo aikuisia ja ylimääräisiä käsiparia on vaikka kuinka paljon.
Paljon melua tyhjästä niin sanotusti, pintakiiltoista ja siloteltua instaelämää ja liioiteltuja totuuksia. Moni ihan tavissuomalainen perhe tekee täysipäiväisesti palkkatöitä , kuskaa lapsia harrastuksiin ja hoitaa suurenkin määrän lapsia ilman mainostamista ja somehuorausta ja lastensa kuvien levittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä olla että youtube vaan suosittelee nyt kaikille. :)Todennäköisesti ostanut. Mikä sinänsä on vähän outoa tähän saumaan kun elämä linnassa loppui ja näytetään videoita monen kuukauden takaa - tai ehkä juuri siksi, jostain täytyy saada niitä ihailevia kommentteja jatkossakin. Tuotahan se monella on nykyään että jäädään somessakin koukkuun tykkäyksiin ja klikkauksiin ja naama täytyy saada hinnalla millä hyvänsä julkisuuteen.
Itse en näe noissa videoissa mitään ihmeellistä, samalla tavalla lapset leikkivät ja touhuavat päiväkodissa ja leikkipuistossakin. Toki kymmenen lasta samaan perheeseen on paljon mutta vanhimmat ovat jo aikuisia ja ylimääräisiä käsiparia on vaikka kuinka paljon.
Paljon melua tyhjästä niin sanotusti, pintakiiltoista ja siloteltua instaelämää ja liioiteltuja totuuksia. Moni ihan tavissuomalainen perhe tekee täysipäiväisesti palkkatöitä , kuskaa lapsia harrastuksiin ja hoitaa suurenkin määrän lapsia ilman mainostamista ja somehuorausta ja lastensa kuvien levittelyä.
Oisko tubeen nyt panostettu myös siinä toivossa nyt, että valtava lapsiperhe sais sitä kautta myös tuloja elämiseen?
https://ytmommadrama.com/viewtopic.php?f=197&t=13817
Tän ulkomaisen palstan ketju oli jo varmaan linkitetty tänne, mutta tuossa sit uudelleen..